Autor Wątek: Oculus Rift S  (Przeczytany 8010 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #30 dnia: Maja 23, 2019, 15:15:57 »

Rift S nie replikuje wad Samsunga, mimo że wygląda podobnie. Tam gdzie WMR ma dwie kamery do śledzenia pozycji, Rift ma pięć i widać, że dużo pracy poszło w dopracowanie algorytmów śledzenia, bo działa praktycznie bezbłędnie. Halo ma tą jedną cechę wspólną, że jest z plastiku, poza tym to zupełnie inna konstrukcja. Większość użytkowników chwali Rifta za komfort, odwrotnie jak Samsunga, i dla mnie osobiście S'ka dużo wygodniejsza niż CV1.

Obraz jest ostry i wyraźny(*), pisałem o tym w poprzednich postach, ale jak nie chcesz przyjąć tego do wiadomości to nie, twój problem.
No a jak siedzi na głowie?  Mocowanie ma praktycznie identyczne, też korona. Ma to dla mnie istotną wadę. Przy gwałtownym poruszaniu głową gogle zarzucają na boki, co psuje imersję i daje wrażenie nieprecyzyjnego trackingu. Ja dlatego wolę mocowanie na paski jak w starym DK2 czy Vive, chociaż fakt nie są zbyt wygodne.
Jeśli coś nie ma fizycznej regulacji IPD to nie może mieć ostrego obrazu, przynajmniej dla znacznej części populacji, albo ma bardzo mały sweet spot. Takie też opinie pojawiają się w necie od userów RiftS.
Praw fizyki nie da się przeskoczyć tworząc nawet najlepszą marketingową otoczkę.

Online some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #31 dnia: Maja 23, 2019, 16:09:09 »
Fizyka to jedno, a statystyka z kolei twierdzi, że dla większości populacji brak regulacji IPD nie jest problemem. Tak niestety jest.

Gogle nie zarzucają na boki a gwałtowne ruchy nie powodują problemów ze śledzeniem. Nie zauważyłem, żeby było gorzej względem CV1. Z tyłu jest pokrętło którym dociskasz opaskę po założeniu na głowę, więc mocowanie jest dość pewne. Jedynie przy patrzeniu w dół o 90 stopni i bardziej czuć, że headset zaczyna zjeżdżać z głowy. Ale za to nie ma problemu z odciskami na twarzy po kilkudziesięciu minutach.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline Versor

  • 13 WELT
  • *
  • 6 WELT
Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #32 dnia: Maja 23, 2019, 17:49:34 »
Sting porównuje Oculus Rift CV1 z Oculusem Riftem S.
https://www.youtube.com/watch?v=smTPpz-XDwg

Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #33 dnia: Maja 23, 2019, 18:19:17 »
Sting mówi co dokładnie jest w stanie odczytać w kokpicie F-18 i poza nim. Czy ktoś z Pimaxem 5k jest w stanie to odnieść  do własnych doświadczeń?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #34 dnia: Maja 23, 2019, 18:38:26 »
Z tego co widziałem na szybko jest bardzo podobnie. W Pimaxie bez żadnych problemów widać nawet najmniejszą czcionkę na MFD. Jakość obrazu może być w obu modelach zbliżona, z tym że w Pimax 5K+ masz dodatkowo po 30 stopni FOV w lewo i prawo.
F-16C Block50 driver...

Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #35 dnia: Maja 23, 2019, 19:49:39 »
Dzięki. Wiadomo, ale chciałem porównać ostrość.

A widziałeś jaki trik wynalazł Sweviver? Masz 2080ti to obejrzyj sobie jego ostatnie  materiały jak zwiększyć o ok 30% wydajność w DCS za darmo na Pimax 5k.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #36 dnia: Maja 25, 2019, 18:02:35 »
Czy ktoś to testował, jakoś nie mam teraz chwili by obejrzeć cały film więc pytanie na czym polega ten trik?
https://youtu.be/rSCCS7i-Ic4
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #37 dnia: Maja 25, 2019, 21:38:27 »
Wygląda na jakiś błąd albo opcję w oprogramowaniu od EVGA/sterownikach.
Po przywróceniu (przyciskiem w Precision X1) ustawień do wartości domyślnych, nagle DCS wykorzystuje pełną moc karty.
Ciekawe na jakim poziomie to resetuje, czy tylko w obrębie softu czy wnika też w sterowniki.

https://www.evga.com/precisionx1/
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #38 dnia: Maja 25, 2019, 22:15:57 »
Hmm, wiele dodatkowego softu do kart graficznych posiada opcję Boost, ciekawe czy też to zadziała przy innym podobnym oprogramowaniu.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #39 dnia: Maja 25, 2019, 23:04:57 »
Tak jak zauważają zainteresowani, to chyba raczej jakaś dziura w pitools w połączeniu z brakiem wymuszonego reprojection w Steam (shift+A). Nvidia odpisała tylko: "it just works". Na 1080ti nikomu nie udało się tego osiągnąć, ale podobno na CV1 ktoś to ogarnął. Wygląda więc że trzeba mieć rtxa i cv1 lub Pimaxa.

Jakby ktoś miał Pimaxa 5k+ v2 w dobrej cenie to chętnie kupię ;)... tak czy siak pewnie kupię.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Maja 25, 2019, 23:17:38 wysłana przez gorzasty »
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #40 dnia: Maja 26, 2019, 05:07:05 »
Kolejny filmik z HP Reverb.
Kokpity w X-Plane 11 wyglądają bardzo dobrze i czytelnie.
https://www.youtube.com/watch?v=F-YsAQkGk6Q

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #41 dnia: Maja 26, 2019, 11:24:09 »
Problem tylko z Reverb polega na tym, ze go nie ma ;D. Premiera miala byc 6 maja i zaczela sie zdaniem Out of stock : D. Podobno cos tam zmieniaja, ale to by znaczylo ze headset nie jest jeszcze gotowy.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #42 dnia: Maja 26, 2019, 11:34:51 »
Prawdopodobnie chodzi o problemy z murą, na jednolitym tle niektóre miejsca były jaśniejsze, a niektóre ciemniejsze. Ciekawe jak będzie z wydajnością - ponad 2 miliony pikseli więcej niż Pimax 5K+.
F-16C Block50 driver...

Online some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #43 dnia: Maja 26, 2019, 12:14:21 »
Ale mniejszy FOV, tyle samo pikseli co Rift CV1 z PixelDensity na 2.0. Rifta w takiej konfiguracji dało się używać, ledwo ledwo ale działało.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #44 dnia: Maja 26, 2019, 23:44:02 »
Czyli jeśli komuś pójdzie na CV1 z PD 2 w 45fps DCS to znaczy, że na Pimax 5k+ będzie nawet lepiej? Chyba zbyt uproszczone porównanie. Poza tym jest jeszcze PPI, a tutaj Reverb pozamiatał aktualną konkurencję. Połączenie ppi  z rozdziałką oraz optyką dopiero daje to wow.

Ja jednak już wiem, że dla mnie ważniejszy jest fov. Rozdziałka to mi pasuje nawet ta z CV1. Tak więc dla mnie podmianka na Pimaxa 5k będzie ok, następny skok jak wyjdzie Reverb z fov 200 - pewnie za 3 do 5 lat (no i wiadomo sprzęt co to uciągnie).

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2