Autor Wątek: DCS w VR  (Przeczytany 26902 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #30 dnia: Stycznia 15, 2021, 08:34:37 »
Wczoraj wrzuciłem tego moda 3Dmigoto VR mod for DCS  .
U fajna sprawa, polecam spróbować. Jest ta opcja, która w IL-2 sporo pomaga - wyostrzenie obrazu w VR, po dodaniu ostrości wew. i zew. (np. +1.3000) mam tak jak to jest w iłku. Większość pozostałych opcji działa z wyłączeniem iluminacji kabiny w DCS, ale to akurat lubię, ostrość natomiast zawsze chciałem mieć. Nawet lepiej widać przeciwnika :).
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #31 dnia: Stycznia 15, 2021, 09:23:29 »
Ma to jakiś wpływ na fpsy?
F-16C Block50 driver...

Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #32 dnia: Stycznia 15, 2021, 09:38:49 »
Fajny mod, dzięki Yoyo.

Mam pytanie trochę OT.  :) Nigdy nie używałem modów. Którego narzędzia używacie Jsgme czy ovgme?
Nie znalazłem nic na naszym forum...

Falcon 4 BMS, DCS, FSX, VR: Pimax8KX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder, Windows 10 64b, 32GB RAM, AMD Ryzen 5 5600X , RTX3090

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #33 dnia: Stycznia 15, 2021, 10:52:38 »
Ja JSGME do wszystkiego, nawet jak nie ma mod JSGME ready to sam go robię ;).
Tu instrukcja https://forums.eagle.ru/topic/82170-the-ultimate-dcs-world-jsgme-guide-if-you-use-mods-you-need-this .

Jedyne co to nie podoba mi się nowy kursor, jest mniej widoczny ale pewnie da się wrócić do default, muszę to rozkminić.



Ps. chociaż teraz odpaliłem i było ok, hmmm (Edit. zgłosiłem, Misio nam to zaraz naprawi),

fajną ostrość dodaje to na HUD:



To co jeszcze w modzie jest fajne, to, to, że można operować jasnością tego co w kabinie i na zewnątrz (LUMA, zakładka z ostrością). Czyli możemy np. ściemnić cały obraz i rozjaśnić potem w samej kabinie. Fajne, te post procesy powinny być od razu w DCS.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 15, 2021, 14:18:01 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #34 dnia: Stycznia 15, 2021, 14:03:29 »
Mam problem z tym modem.  Zainstalowałem jsgme, wgrałem moda, aktywowałem i nie wiem jak ustawić te opcje.
Proponowany skrót klawiszowy LSHIFT+F7 dla menu opcji, nie działa. Zakładam, że należy to robić w kokpicie.

The mod for is not compatible with "cockpit illumination" and SSA.
Zakładam, że chodzi o cockpit global  illumination i SSAA, obie te opcje mam wyłączone.

Yoyo, jak ty uruchamiasz tego moda?

Falcon 4 BMS, DCS, FSX, VR: Pimax8KX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder, Windows 10 64b, 32GB RAM, AMD Ryzen 5 5600X , RTX3090

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #35 dnia: Stycznia 15, 2021, 14:08:54 »
SSA mam wył., cockpit ill. mam wł. jak pisałem. Na pewno dobrze go zainstalowałeś? Mod działa na 100% więc pewnie coś źle ustawiłeś w JSGME albo po samym rozpakowaniu.
Ja mam tak dla przykładu :\DCS World OpenBeta\_MODSOpenBeta\3DmigotoDCS_VR_8.1\bin itp. plus oczywiście potem zaaktywowany za pomocą JSGME.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 15, 2021, 14:17:37 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #36 dnia: Stycznia 15, 2021, 14:40:14 »
Ja mod'a mam w katalogu _MODS:
I:\Program Files\Eagle Dynamics\DCS World OpenBeta\_MODS\3DmigotoDCS_VR_8.1\bin... i tak dalej

Dziwne. Przeinstalowałem jsgme, ustawiłem aby się uruchamiał w katalogu głównym DCS'a i mimo aktywacji mod nie działa.

Może mam jakiś konflikt ze skrótami klawiszowymi?
Ale sprawdzałem w F-16 i nie mam przypisania do LSHIFT+F7.

Czy pisząc SSA masz na myśli opcję SSAA w DCS'ie?

Falcon 4 BMS, DCS, FSX, VR: Pimax8KX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder, Windows 10 64b, 32GB RAM, AMD Ryzen 5 5600X , RTX3090

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #37 dnia: Stycznia 15, 2021, 15:19:03 »
Konflikty z klawiaturą są, bo np. home, end to uruchomienia (i widziałem jak mi chciał odpalić ;D) ale nie przeszkadza w modyfikacji. Moje ustawienia masz na dole tu http://yoyosims.pl/poradnik-vr-wmr-konfiguracja . Wg. mnie coś masz z JSGME. Inne mody dobrze Ci działają?
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #38 dnia: Stycznia 15, 2021, 15:35:16 »
Konflikty z klawiaturą są, bo np. home, end to uruchomienia (i widziałem jak mi chciał odpalić ;D) ale nie przeszkadza w modyfikacji. Moje ustawienia masz na dole tu http://yoyosims.pl/poradnik-vr-wmr-konfiguracja . Wg. mnie coś masz z JSGME. Inne mody dobrze Ci działają?

Innych nie mam :)

Falcon 4 BMS, DCS, FSX, VR: Pimax8KX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder, Windows 10 64b, 32GB RAM, AMD Ryzen 5 5600X , RTX3090

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #39 dnia: Stycznia 15, 2021, 15:54:20 »
Coś masz naknocone z instalacją i aktywacją JSGME tak sądzę. Sprawdź na pewno czy masz dobrze zainstalowane, czy są dobre ścieżki w tych skrótach na pulpicie itd.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #40 dnia: Stycznia 15, 2021, 16:13:15 »
Yoyo. Konfigurację DCS mam prawie identyczną. Kilka różnic na poziomie wyświetlania detali.

Przejrzałem Twój poradnik, fajny. :) Dzięki.

Ale niestety mimo korekty ustawień mod nie działa. Będę jeszcze męczył reinstalację JSGME.

P.S. Co do ścieżek JSGME, to w JSGME pokazuje mi ścieżkę do _MODS, więcej ścieżek nie ustawiałem poza tym, że we właściwościach skrótu JSGME podałem, że ma się uruchomić w głównym folderze DCS-a.
P.S.2. Jak rozumiem mody są w podkatalogach katalogu _MODS (w głównym katalogu DCS-a) i z tego katalogu pliki i podkatalogi są nadpisywane w docelowym katalogu MODS.



« Ostatnia zmiana: Stycznia 15, 2021, 16:31:05 wysłana przez Yossarian »

Falcon 4 BMS, DCS, FSX, VR: Pimax8KX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder, Windows 10 64b, 32GB RAM, AMD Ryzen 5 5600X , RTX3090

Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #41 dnia: Stycznia 15, 2021, 16:54:50 »
A może ten mod mi nie działa bo wcześniej przeprowadziłem optymalizację VR bazując na tym poradniku:
https://www.youtube.com/watch?v=ZyrAIhXFpv0&t=455s

?

Nadpisanie VR Shaders i inne zmiany...

Muszę poszukać jakiś inny mod i zobaczę czy działa, wtedy będę miał wyznacznik czy problem jest w JSGME czy w modzie 3DmigotoDCS_VR_8.1 i moich wcześniejszych zmianach.

Falcon 4 BMS, DCS, FSX, VR: Pimax8KX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder, Windows 10 64b, 32GB RAM, AMD Ryzen 5 5600X , RTX3090

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #42 dnia: Stycznia 15, 2021, 17:26:30 »
Aaa tak, jak masz ten VR shaders mod to ten nie będzie działał, coś tam było w tym temacie. Albo jedno albo drugie.
Osobiście go nie lubię (może zerknę jak to teraz wygląda) bo za dużo wycina no i rodzi się pytanie jak zainstalowałeś tego shader moda bez JSGME? Przecież to masakra ;).

A tak przy okazji, coś się stało chyba z mapami w edytorze od pewnego czasu, niektóre jakoś nie trzymają klatek. Po rozpoczęciu misji jest ok, ale jak ma się przed sobą tę mapę 2D z ME to jakby reprojekcja nie działała, np. Syria.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 15, 2021, 18:08:33 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #43 dnia: Stycznia 15, 2021, 19:36:39 »
Tak, te shader-y instalowałem ręcznie, bez JSGME. W sumie to chyba nawet nie da się tego zainstalować z JSGME (nawet budując mod ręcznie), bo tam poza nadpisywaniem shader'ów trzeba usuwać pliki z określonych katalogów.

Przetestowałem mod z nowymi skinami dla polskich F-16, wygenerowałem go ręcznie. JSGME działa jak należy. Problem z 3DmigotoDCS_VR_8.1 to na 100% problem z tym modem, który wgrałem wg wspomnianego poradnika na YT. Ale jestem zadowolony z rezultatów, które daje wspomniany mod z YT.

Dołączyłem do szaleńców, którzy posiadają RTX 3090 i chyba jako nieliczny mam Pimax8KX. Z tymi shader-ami bez reprojekcji (Smart Smoothing w Pimax) mam stabilne 75fps (Pimax8KX ma takie natywne odświeżanie) ale jak patrzę na bok (za radą Yoyo) to mam lekki "stutter". Jak włączę reprojekcję to redukuję klatki do 37/38 ale obraz jest płynny i drzewka przemykają z boku bardzo ładnie.  :evil:
Może jak NVIDIA wypuści driver-y, które rozwiążą problem tych mikro przycięć, to zrezygnuję z reprojekcji, chociaż muszę przyznać, że działa ona naprawdę dobrze.

Falcon 4 BMS, DCS, FSX, VR: Pimax8KX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder, Windows 10 64b, 32GB RAM, AMD Ryzen 5 5600X , RTX3090

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #44 dnia: Stycznia 15, 2021, 20:27:13 »
Nie no weź. Właśnie wrzuciłem całego moda VR shaders do testu. Działa, przecież o to chodzi by nadpisywał pliki. Tak działa JSGME. Przecież to z każdym patchem byłoby pół godziny roboty, a przy okazji... psujesz sobie DCS bo teraz tylko i wyłącznie możesz przywrócić to opcją repair, a nie jednym kliknięciem.
Shader mod obecnie lepiej wygląda. Zostawiłem oszklenie, dałem dla HP Reverb MASKSIZE 0.670, nie podoba mi się za to, że wycina efekty z wody (edit. jest ok, są fale). Poszukam gdzie to, może idzie zachować default. Dodaje ładnie, na ziemi mam nawet 90 klatek kołując foką z reprojekcją i wirującym śmigłem. Jako, że latam teraz kampanię to sobie popatrzę jak ten mod działa chociaż.... ten od ostrości to też bajka, brak tego tu. Sprawdziłem, razem nie działają ale może da się to jakoś połączyć bo akurat opcja związana z ostrością nie powinna się gryźć z VR Shader modem, reszta może bo tam jeszcze są i inne sprawy. Idealnie byłoby połączyć oba ;).
« Ostatnia zmiana: Stycznia 17, 2021, 22:06:13 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl