Autor Wątek: DCS w VR  (Przeczytany 26926 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #45 dnia: Stycznia 15, 2021, 21:24:13 »
OK. Dzięki za info. Zrobię repair i zainstaluję go przez JSGME .

Czy mowa o tym modzie:
https://forums.eagle.ru/topic/183659-shaders-mod-for-better-vr-performance-experimental
?

Falcon 4 BMS, DCS, FSX, VR: Pimax8KX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder, Windows 10 64b, 32GB RAM, AMD Ryzen 5 5600X , RTX3090

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #46 dnia: Stycznia 15, 2021, 21:32:12 »
Tak, zawsze w pierwszym poście jest najnowszy mod.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #47 dnia: Stycznia 15, 2021, 21:53:35 »
Ale czy JSGME wykona backup Bazar/shaders?


Install:
- Backup your Bazar/shaders directory (but keep the files in place)
- Extract files from this zip, overwriting the existing files
- Run DCS World. The shaders will be compiled as they are used
  for the first time, so first startup and loading of mission will
  take a while (can be 10 minutes or more). While playing you can
  also see some stutters when new shaders are compiling for the
  first time. These will stop after everything has been compiled.

Bo generalnie to poczytałem i JSGME nie jest już rozwijany, bo np. opcja "Tasks->Generate snapshot of game files" nie działa poprawnie bo wywala się na jakimś dużym pliku, którejś mapy. Mi też ta funkcja nie działa, zawiesza program. Teraz ovgme jest bardziej preferowane, a nawet znalazłem nowy Mod manager: OpenModMan, napisany przez tego samego gościa co zrobił ovgme. Ovgme ma też opcję backupu, której nie jestem pewien w JSGME.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 15, 2021, 22:00:13 wysłana przez Yossarian »

Falcon 4 BMS, DCS, FSX, VR: Pimax8KX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder, Windows 10 64b, 32GB RAM, AMD Ryzen 5 5600X , RTX3090

Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #48 dnia: Stycznia 15, 2021, 22:31:40 »
Musisz po prostu zgrać folder shaders do innego katalogu_, i wgrać moda_. W razie kłopotów kasujesz folder shaders i przywracasz go z kopi.

Interpunkcja.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 15, 2021, 23:27:04 wysłana przez YoYo »

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #49 dnia: Stycznia 15, 2021, 23:29:20 »
Ale czy JSGME wykona backup Bazar/shaders?

Ale Ty kombinujesz, szukasz problemu gdzie go nie ma ;) . Ten opis dotyczy przecież jakbyś nadpisywał pliki. Nic nie musisz robić. JSGME nic Ci nie popsuje, on zamienia tylko pliki tylko jak mod jest aktywny, stąd przecież pliki są gdzie indziej.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #50 dnia: Stycznia 17, 2021, 10:45:48 »
Ale Ty kombinujesz, szukasz problemu gdzie go nie ma ;) . Ten opis dotyczy przecież jakbyś nadpisywał pliki. Nic nie musisz robić. JSGME nic Ci nie popsuje, on zamienia tylko pliki tylko jak mod jest aktywny, stąd przecież pliki są gdzie indziej.

Kombinowanie to moja specjalność. :)

Zainstalowałem VR shaders mod-a ale użyłem do tego OVGME, ta aplikacja robi backup.

Falcon 4 BMS, DCS, FSX, VR: Pimax8KX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder, Windows 10 64b, 32GB RAM, AMD Ryzen 5 5600X , RTX3090

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #51 dnia: Stycznia 17, 2021, 22:43:43 »
Tu jest jeszcze pewna modyfikacja tego VR mod'a ale z opcją clear water: https://forums.eagle.ru/topic/257795-vr-shaders-for-ic-pass-clear-water-and-texture-fixes/ . Druga od góry. Ta mi bardziej przypasowała, woda jest lepsza, jak w default.
Sam jednak zostawiam włączony Canopy oraz Efekty. Na kampanie, gdzie jest duża liczba jednostek, te mody się bardzo nadają, w środę przetestuję online :D.

A tutaj z kolei moje ustawienia od modu dla ostrości (różnice są diametralne).



HUD tu mam na OFF bo już było za ostro. Ext.Sharpen dałem na 2049, wtedy jeszcze na mapie z Syrią jest stosunkowo do akceptacji shimmering na horyzoncie (jakoś tutaj jest on bardziej widoczny, nie ma tego na innych mapach aż tak). Jak ktoś lata przede wszystkim na innych mapach można dać sobie nawet 3000+.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 18, 2021, 10:11:05 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #52 dnia: Stycznia 18, 2021, 08:12:17 »
Dzięki Yoyo.

Falcon 4 BMS, DCS, FSX, VR: Pimax8KX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder, Windows 10 64b, 32GB RAM, AMD Ryzen 5 5600X , RTX3090

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #53 dnia: Stycznia 18, 2021, 13:38:57 »
Zauważyliście coś takiego w DCS?





Na lewym brzegu ekranu model otrzymuje jakby innego LOD (inny model, jakby zniszczeń), w tym przypadku przykład na Foce. Jak już obraz jest bardziej w centrum to wszystko jest ok.
Myślałem, że to kwestia Foki, ale widzę, że w P-51D to samo:



Prawa część ekranu jest zawsze ok. Ten lekki brak części modelu teoretycznie nie jest widoczny w samych okularach, chyba, że szybko obracamy widok i wtedy na tej lewej części widać brak i za chwilę załadowanie się brakujących części, taki flickering.
Nie wiem czy wcześniej nie zwracałem na to uwagi (jest to zauważalne ale też trzeba na to zwrócić uwagę by dostrzec w goglach), czy to coś nowego ;>.

Być może to jakaś grubsza sprawa, np. mapa Kanału. Na brzegu przy szybkich obrotach głową w lewej części widać płaty wody, które po chwili znikają:



Więc może to jakiś większy problem z randerowaniem obrazu po lewo na krawędzi?

webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #54 dnia: Stycznia 18, 2021, 13:52:13 »
W gołym DCS bez modów też są problemy z nierównomiernym przełączaniem LODów, ale chyba nie aż tak.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #55 dnia: Stycznia 18, 2021, 13:55:31 »
W gołym DCS bez modów też są problemy z nierównomiernym przełączaniem LODów, ale chyba nie aż tak.

To jest bez modów. Usunąłem wszystko i zrobiłem repair.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #56 dnia: Stycznia 18, 2021, 15:26:05 »
To niestety problem zgłaszany od początku z 2.5.6
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #57 dnia: Stycznia 18, 2021, 16:44:08 »
D...a, mam to. Kto wymyśla te mody :P.
Zapomniałem, że miałem to w autoexec (frustrum culling) http://il2forum.pl/index.php?topic=19574.msg394112#msg394112 , więc pomimo, że modów nie miałem aktywnych, jeden jeszcze siedział, chodzi o ten wpis: options.graphics.stereo_mode_use_shared_parser = true . To to była przyczyna. Ufff, jest już ok na brzegu :):


webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #58 dnia: Stycznia 18, 2021, 16:45:03 »
Aa, no tak, shared parser generuje masę różnych problemów w VR.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #59 dnia: Stycznia 18, 2021, 17:10:40 »
Aa, no tak, shared parser generuje masę różnych problemów w VR.

A niby niektórzy tu zachwalali, że taki fajny ;D. Ja dziękuję za takie kwiatki, do tego powoduje glicze na mapach, jak płaty wody.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl