Autor Wątek: DCS w VR  (Przeczytany 26948 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #120 dnia: Czerwca 11, 2022, 09:37:42 »
Odnośnie reprojekcji, schodzi z fps niżej, ale schodzi też szybciej. U mnie często było tak, że ze SteamVR miałem 45 fps, a OpenXR zbijał już do 30.

Poza tym jakość reprojekcji w OpenXR jest trochę gorsza, HUDy i celowniki bardziej pływają.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #121 dnia: Czerwca 11, 2022, 13:59:03 »
Ja z tego powodu sobie odpuściłem, określiłbym to znacznie dosadniej od "ciut gorsza". Nawet przy reprojekcji w 45fps wszystko pływa i faluje, zresztą podobny problem mam w fs2020, ale tam jest mniej dynamicznie i aż tak mocno to nie przeszkadza.

Wysłane z mojego SM-T819 przy użyciu Tapatalka


Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #122 dnia: Czerwca 13, 2022, 23:17:11 »
A jak ReShade odpala się tylko w oknie DCS na ekranie kompa, a na goglach nie?
« Ostatnia zmiana: Czerwca 14, 2022, 09:06:40 wysłana przez YoYo »

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #123 dnia: Czerwca 14, 2022, 09:07:12 »
A jak ReShade odpala się tylko w oknie DCS na ekranie kompa, a na goglach nie?

To jest normalne. W VR używa się kontrolera, jest to opisane: http://il2forum.pl/index.php?topic=19667.msg408387#msg408387.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #124 dnia: Października 30, 2022, 13:19:47 »
Coś się stało z FPS w VR w DCS? Proc zmieniony na i9 13900KF, a mam wrażenie, że jest gorzej niż było na i9 9900K. W sumie dawno nie latałem w DCS. Mam 2.8 oczywiście. Szukam przyczyny.
W IL-2 i MSFS widzę różnicę, a w DCS żadnej albo i gorzej obecnie.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #125 dnia: Października 30, 2022, 13:56:15 »
Co ty YoYo nie powiesz :-)

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #126 dnia: Października 30, 2022, 14:43:02 »
No to mamy przyczynę. Zje....li te nowe cienie czy coś. Ludzie mają zjazdy po 20-30% w stosunku do 2.7, to ta łatka 2.8 namieszała:
https://forum.dcs.world/topic/311147-strange-behaviour-of-shadows-on-28/
https://forum.dcs.world/topic/311162-28-update-has-20-fps-loss-on-pimax8kx-and-15-fps-loss-on-varjo-aero-rtx-4090/
https://forum.dcs.world/topic/311178-large-performance-drop-in-vr-after-updating-to-28/
Obecnie danie Shadows=OFF daje ten sam stan co było z cieniami włączonymi i flat only w 2.7. Mamy więc downgrade sima ;D.

Ps. jest jakaś opcja powrotu do ostatniej wersji 2.7?
« Ostatnia zmiana: Października 30, 2022, 15:02:20 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #127 dnia: Października 30, 2022, 16:10:42 »
Tak czytałem. Oni przed łatką 2.8 mówili o poprawie wydajności w VR. Jak to wygląda w ich wykonaniu nie trzeba było długo czekać żeby się przekonać. Partacze do potęgi n-tej. Żeby było jeszcze śmieszniej można wejść na forum i poczytać ile jest innych błędów. Tak, wiem... to jest open beta   :D

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #128 dnia: Października 30, 2022, 16:44:39 »
Tak czytałem. Oni przed łatką 2.8 mówili o poprawie wydajności w VR. Jak to wygląda w ich wykonaniu nie trzeba było długo czekać żeby się przekonać. Partacze do potęgi n-tej. Żeby było jeszcze śmieszniej można wejść na forum i poczytać ile jest innych błędów. Tak, wiem... to jest open beta   :D

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka



Dobrze, że teraz mam wenę bardziej na MSFS i ew. iłka czasem ;).
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #129 dnia: Października 30, 2022, 19:02:58 »
O jak mi przykro... znowu coś popsuli? :020: :020: :020:
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #130 dnia: Stycznia 25, 2023, 23:09:24 »
Co się stało z DCS w VR? Po dzisiejszym patchu widzę, że wywala Steam VR i przeszło to na OpenXR?
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #131 dnia: Stycznia 26, 2023, 09:01:55 »
Zmienili domyślnie ze Steam na OpenXR.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #132 dnia: Stycznia 26, 2023, 10:02:42 »
Jak ktoś chce używać po staremu poprzez Steam, to działa parametr:

Cytuj
DCS.exe --force_steam_VR

Można sobie dodać do skrótu. To powinno przywrócić Reshade czy vrperfkit. Nie wiadomo jak długo podziała.

OpenXR za to zawiesza DCS po włączeniu reprojekcji, co pokazuje jak ten update był "dokładnie" przetestowany przez ED.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #133 dnia: Stycznia 26, 2023, 12:59:30 »
Tu mamy już oficjalną informację, szkoda, że nie przed wydaniem patcha. Zaoszczędziło by się nerwów i sądzenia, że DCS się zwalił i kombinowania czemu ;D. Ech... ED. Nawet info w changelog nie było o tak ważnej zmianie.

https://forum.dcs.world/topic/318004-dcs-now-supports-openxr-natively/

Szerszy nieco temat: https://forum.dcs.world/topic/317927-has-the-open-beta-just-switched-to-opencomposite/ . Mi po tej łatce bardzo DCS crashował, ogólnie już na poziomie w menu lub podczas ładowania dowolnej mapy. Potem właśnie okazało się, że trzeba w SteamVR przestawić opcję wsparcia w zakładce Programisty.  Ogólnie nie wiem to czy źle czy dobrze. Z jednej strony OpenXR używam oczywiście w MSFS wraz z Toolkit (obowiązkowo) i daje to na 100% lepszy efekt niż goły MSFS. W DCS przyzwyczaiłem się do SteamVR i korzystałem z ReShade, który jednak dla VR oferuje lepsze opcje i ostrość obrazu niż Toolkit. Z drugiej, OpenXR daje trochę lepszą wydajność i szerzej działającą reprojekcję, w większym zakresie, więc wrażenie płynności jest większe. Coś za coś. Może spróbuję się przyzwyczaić, zrobię sobie profil w Toolkit pod DCS i zobaczymy, chociaż wiem, że ostrość nie będę miał aż tak dobrą jak z ReShade.

Jeśli ktoś dziś latał w DCS na SteamVR i obecnie ma opisany wyżej problem należy klikać to:

« Ostatnia zmiana: Stycznia 26, 2023, 20:19:07 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #134 dnia: Stycznia 26, 2023, 13:50:24 »
Co z tą ostrością się dzieje? W toolkicie możesz regulować od 0 do 100, ale to pewnie wiesz. U mnie przy FSR 90% i ostrości na 40 to DCS jest jak żyleta.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2