Autor Wątek: DCS w VR  (Przeczytany 27022 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #135 dnia: Stycznia 26, 2023, 13:52:09 »
Co z tą ostrością się dzieje? W toolkicie możesz regulować od 0 do 100, ale to pewnie wiesz. U mnie przy FSR 90% i ostrości na 40 to DCS jest jak żyleta.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka



Może i żyleta, ale  zardzewiała w stosunku do opcji ostrości jaką daje ReShade.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #136 dnia: Stycznia 26, 2023, 13:55:42 »
Czyli wchodzimy na poziom - moja ostrość jest większa niż twoja  ;)

Wiadomo, każdy jest do czegoś przyzwyczajony, a to najtrudniej zmienić.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #137 dnia: Stycznia 26, 2023, 14:06:04 »
Czyli wchodzimy na poziom - moja ostrość jest większa niż twoja  ;)

Raczej wymagania inne ;), nawet na 100% to dalej mu daleko do ReShade. Potestuje dziś sobie, zobaczę, czy zostanę przy tym OpenXR (pewnie na jakiś czas tak by wyrobić sobie zdanie). Kiedyś zresztą już tak latałem ale wróciłem do Steam VR jednak.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #138 dnia: Stycznia 26, 2023, 14:12:22 »
Mnie natomiast za Chiny nie udaje się zmusić OpenXR do działania równie dobrze co SteamVR. Jedno i drugie twiedzi, że renderuje w tej samej rozdzielczości: SteamVR wyciąga 90 fps, OpenXR ledwo chrupie 70. Wczoraj zrobiłem repair DCSa, przeinstalowałem wszystkie rzeczy związane z OXR, bez zmian. Zatem na razie wróciłem do SteamVR+WMR+vrPerfkit i działam po staremu. Niech inni testują :)
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #139 dnia: Stycznia 26, 2023, 15:06:32 »
Stosujesz OpenXR toolkit? Podaj jakie masz SS w SteamVR i co masz w OpenXR ustawione.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #140 dnia: Stycznia 26, 2023, 15:27:57 »
To samo 140%, czyli 3736x3656, jak podają oba programy.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #141 dnia: Stycznia 26, 2023, 15:56:37 »
Mnie natomiast za Chiny nie udaje się zmusić OpenXR do działania równie dobrze co SteamVR. Jedno i drugie twiedzi, że renderuje w tej samej rozdzielczości: SteamVR wyciąga 90 fps, OpenXR ledwo chrupie 70. Wczoraj zrobiłem repair DCSa, przeinstalowałem wszystkie rzeczy związane z OXR, bez zmian. Zatem na razie wróciłem do SteamVR+WMR+vrPerfkit i działam po staremu. Niech inni testują :)


Właśnie na to trzeba zwrócić uwagę. Ja miałem w SteamVR 2600pxt na jedno oko, ale za to dość podbitą ostrość. OpenXR jak bez niczego idzie na 100% od razu, więc coś koło 3100pxt. Ktoś się może zdziwić, że przy nowym rozwiązaniu może mieć gorzej niż miał ze SteamVR pod wzgl. wydajności. Na pewno może pomóc tu Toolkit, by pobawić się właśnie rozdzielczością. Teoretycznie z OpenXR można ustawić ją na większą niż to co się miało ze SteamVR, a wydajnościowo dalej powinno być całkiem dobrze, ale aż 3,7k to szaleństwo, nawet jak na 4090 w moim odczuciu.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #142 dnia: Stycznia 26, 2023, 16:27:44 »
Powinno być to samo fps w takim razie. STEAM VR podobno rezerwuje ciut więcej pamięci. Ciężko mi jednak uwierzyć, że przy tej rozdziałce masz w DCS 90fps. Chyba przy 3 samolotach w SP. Jeśli nie, to jest dopiero anomalia ;)

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #143 dnia: Stycznia 26, 2023, 16:30:25 »
Właśnie na to trzeba zwrócić uwagę. Ja miałem w SteamVR 2600pxt na jedno oko, ale za to dość podbitą ostrość. OpenXR jak bez niczego idzie na 100% od razu, więc coś koło 3100pxt. Ktoś się może zdziwić, że przy nowym rozwiązaniu może mieć gorzej niż miał ze SteamVR pod wzgl. wydajności. Na pewno może pomóc tu Toolkit, by pobawić się właśnie rozdzielczością. Teoretycznie z OpenXR można ustawić ją na większą niż to co się miało ze SteamVR, a wydajnościowo dalej powinno być całkiem dobrze, ale aż 3,7k to szaleństwo, nawet jak na 4090 w moim odczuciu.
Rozdzielczość można zmieniać bezpośrednio w OpenXR. Toolkit jest bardziej do FSRa, albo postprocesingu i innych dupereli od wydajności.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #144 dnia: Stycznia 26, 2023, 16:53:19 »
Powinno być to samo fps w takim razie. STEAM VR podobno rezerwuje ciut więcej pamięci. Ciężko mi jednak uwierzyć, że przy tej rozdziałce masz w DCS 90fps. Chyba przy 3 samolotach w SP. Jeśli nie, to jest dopiero anomalia ;)

Nie twierdzę, że wszędzie i cały czas, ale w miejscówce, którą testuję tak. "Hornet ready on ramp" instant action, patrzę na wprost przed siebie. Też nie cisnę wszstkich ustawień na maksa, coś pomiędzy med/high, bardziej med.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 26, 2023, 17:14:01 wysłana przez some1 »
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #145 dnia: Stycznia 26, 2023, 18:51:08 »
Rozumiem. Sprawdzę przy okazji u siebie jak to wygląda. Ja to jadę na 60Hz żeby w DCS repro nie weszło. Przyzwyczaiłem mózg do tego, że mi praktycznie nic nie miga. Mam przy tym 90% z FSR, wyostrzenie i w większości różnych scenariuszy gdzie jest xadyma jest ok. Testowałem na 100% rozdziałkę i w takim instant action Mi-8 przy zadymie na konwój nawet mi 60fps nie trzymał.  4090 i 13700k... Mam jednak włączone te zwalone cienie.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #146 dnia: Stycznia 26, 2023, 19:14:11 »
Rozdzielczość można zmieniać bezpośrednio w OpenXR. Toolkit jest bardziej do FSRa, albo postprocesingu i innych dupereli od wydajności.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka



To o czym piszesz zmienia globelnie rozdzielczosc. W Toolkicie robisz to na konkretny tytul osobno. Duzo lepsze rozwiazanie.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #147 dnia: Stycznia 26, 2023, 19:24:04 »
Jasne, pod warunkiem, że ktoś to stosuje, bo są tacy co nie.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #148 dnia: Stycznia 26, 2023, 19:43:53 »
Ja stosuję, w MSFS inne, w innych simach inne.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #149 dnia: Stycznia 26, 2023, 20:28:17 »
A przy OpenXR dalej wam się to odpala? Wydaje mi się, że wczoraj tego nie miałem. Teraz i tak pojawia się nakładka ze Steam, pomimo, że działa na OpenXR (ustaw Steam VR jako środowisko uruchomieniowe OpenXR), ale nie chcę tego. Natomiast jak się nie odklika craszuje.

webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl