Autor Wątek: DCS w VR  (Przeczytany 26914 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #225 dnia: Marca 27, 2024, 18:07:16 »
Sprawdziłem i mam u siebie w Q3 V63.0.0.400.363 i runtime V63.0.0.397.363. Używam OpenComposite Runtime i mam go zaktualizowanego. Open XR Toolkit też, ale to raczej bez różnicy.
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #226 dnia: Marca 27, 2024, 19:56:05 »
Sprawdziłem i mam u siebie w Q3 V63.0.0.400.363 i runtime V63.0.0.397.363. Używam OpenComposite Runtime i mam go zaktualizowanego. Open XR Toolkit też, ale to raczej bez różnicy.

A jesteś na na Windows 10 czy 11, jak i te znajomki z Quest3, którzy nie maja problemu?
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #227 dnia: Marca 27, 2024, 21:02:17 »
Ja na 10, a kumple nie wiem. Podpytam.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #228 dnia: Kwietnia 03, 2024, 19:33:42 »
Kumple też na 10.

Widzę na forum ED, że jest pewne rozwiązanie problemu z którego ja korzystam od początku. Trzeba odapalać OpenXR przez SteamVR. Nie używałem nigdy natywnego OpenXR, wbudowanego w DCS i dlatego chyba nie miałem problemu. Ci to nawet openXR potrafią zepsuć :)

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #229 dnia: Kwietnia 04, 2024, 12:26:56 »
No to trzeba było tak od razu. Ja jadę na natywnym OXR, bez żadnych Steamów.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #230 dnia: Kwietnia 04, 2024, 12:34:05 »
Szczerze to nawet o tym nie pomślałem, bo mam to raz skonfigurowane od lat i wszystkie gry na tym działają. Różnic w wydajności nie ma.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #231 dnia: Kwietnia 07, 2024, 16:24:12 »
Nawet jestem zaskoczony jak dużo ludzi lata w VR :): http://dcsworld.pl/ankieta-polskiej-spolecznosci-dcs-world-wyniki/10972/.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #232 dnia: Czerwca 25, 2024, 21:40:37 »
Czy coś jest nie tak z Mi-24P w VR? Nie wiem dlaczego, ale po uruchomieniu nawet najprostszej misji i mapy, mam totalny pokaz klatek. Bardzo długo wczytują się tekstury kokpitu. Zupełnie nie da się latać. Najciekawsze jest to, że powrót do menu nic nie zmienia. Nadal strasznie tnie.   Na razie testuję jeszcze DCS w Oculus lub SteamVR, ale z innymi maszynami nie mam takich problemów i mam stabilne 72 fps.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #233 dnia: Czerwca 25, 2024, 22:21:03 »
Może VRAM brakuje? Mi-24 ma dość ciężkie tekstury.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #234 dnia: Czerwca 25, 2024, 23:07:44 »
Czy coś jest nie tak z Mi-24P w VR?

U mnie git malina, nie mam problemów i w sumie nie widziałem, by ktoś się skarżył na Hinda w VR. Ew. może coś się gryzie? Reinstalacja modułu?
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #235 dnia: Czerwca 26, 2024, 16:37:40 »
Z tym VRAM to dobry trop. Testowałem wczoraj zoptymalizowany kokpit Sundownera. Pomogło, w sensie dało się uruchomić misję w ogóle, bo wcześniej było tak, że aż mi połączenie jakby rwało (jak rozglądałem się na boki to miałem czarny ekran). Ale też wydajność bardzo słaba w porównaniu do innych modułów. Ciekawe dlaczego... Niby jeszcze nie zacząłem testować OpenXR i w sumie ustawienia też mam jeszcze w dużej mierze jak w 2D. No ale inne moduły sobie radzą.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #236 dnia: Lipca 12, 2024, 09:02:00 »
W nowym 2.9.6 przestał działać Quadviews jak ktos używa, ja akurat nie potrzebowałem tego. Jedyne co to mi zresetowało OpenXR Toolkit, ustawiłem na nowo i wszystko ok.
Przy nowym launcher za to fajne jest to, że można z jego poziomu wybrać tryb uruchomienia, czy to VR, czy 2D. Czasem odpalam DCS w 2D by coś poustawiać, więc to jest wygodne.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #237 dnia: Lipca 13, 2024, 06:13:08 »
Brak działania ręcznych kontrolerów w Meta Quest 3 to dla mnie największy bug po ostatnim update, szkoda że na forum ED spotkało się to z umiarkowanym zainteresowaniem. Użytkownikom wszelkiej maści gogli VR ze stajni Meta  proponuję obsługę klikalnych kokpitów samolotów za pomocą head trackingu plus przypisanie do HOTAS-u lewego i prawego przycisku myszy. Obecnie testuję ten sposób klikania przełącznikami i chyba jest nawet wygodniej niż ręcznymi kontrolerami a na pewno o niebo wygodniej niż poruszanie  tym nieszczęsnym żółtym krzyżykiem za pomocą myszki.

Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #238 dnia: Lipca 13, 2024, 10:30:20 »
Problem z Quadviews  podobno można ręcznie rozwiązać https://www.youtube.com/watch?v=HedSC2wEy-A.
Generalnie wynika z niechlujstwa ED w implementowaniu OpenXR https://forum.dcs.world/topic/353229-296-quad-views-foveated-varjo-aero-issue-under-90fps/


Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #239 dnia: Lipca 30, 2024, 09:36:18 »
Zaciągnęło mi Meta v68 (sterowniki, Cable Link) i DCS nie startuje, CTD od razu. :(

Jest to w Changelog zresztą:



Taaa, Meta coś namieszała, problemem jest obecnie OpenXR Toolkit i chyba szybko się nie rozwiąże:
https://www.reddit.com/r/oculus/comments/1e6lq00/comment/lecf5bu/
« Ostatnia zmiana: Lipca 30, 2024, 10:05:14 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl