Autor Wątek: HP Reverb druga generacja  (Przeczytany 50166 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #315 dnia: Grudnia 20, 2020, 20:05:37 »
Tydzień temu wyłączyłem wirtualne desktopy ale nie ze względu na wydajność. Jak się wyłączały (przy zamykaniu WMR Portal) to Windows rozpieprzał mi ikony na pulpicie.
A jak to trwale wyłączyć? Też mnie to rozwalanie ikon irytuje.

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #316 dnia: Grudnia 20, 2020, 20:06:19 »
Znów będę marudził. Każdy mój ruch głową w kokpicie oprócz tradycyjnego rozglądania się - najlepiej to widać w Fokkerze VII - pociąga za sobą ruch samolotu/kokpitu. Samolot delikatnie ze mną tańczy (jakby to głupio nie brzmiało). Nie mogę zajrzeć zniżając się pod maskę, by zobaczyć zegary w Iszaku, samolot obniża się ze mną. Gdybym chciał jak w TIr wychylić głowę za kabinę, nie da się samolot przesuwa się ze mną. Gdyby chciał wstać w kabinie nie mogę, samolot wstaje ze mną ;) . Chcę wierzyć, że coś mam źle ustawione, bo za głupi jestem na taką "rocket science". Może mnie wyprowadzicie z/utwierdzicie w błędzie.
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #317 dnia: Grudnia 20, 2020, 20:10:53 »
Znów będę marudził. Każdy mój ruch głową w kokpicie oprócz tradycyjnego rozglądania się - najlepiej to widać w Fokkerze VII - pociąga za sobą ruch samolotu/kokpitu. Samolot delikatnie ze mną tańczy (jakby to głupio nie brzmiało). Nie mogę zajrzeć zniżając się pod maskę, by zobaczyć zegary w Iszaku, samolot obniża się ze mną. Gdybym chciał jak w TIr wychylić głowę za kabinę, nie da się samolot przesuwa się ze mną. Gdyby chciał wstać w kabinie nie mogę, samolot wstaje ze mną ;) . Chcę wierzyć, że coś mam źle ustawione, bo za głupi jestem na taką "rocket science". Może mnie wyprowadzicie z/utwierdzicie w błędzie.
Tracking Tobie szaleje, tak się dzieje jak jest za ciemno w pokoju lub czasami gdy odpalisz grę zanim VR się zdąży odpalić  z pełnym trackingiem.

Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #318 dnia: Grudnia 20, 2020, 20:16:35 »
Na mój gust po włączeniu gogli nie wykalibrowałeś gogli. Trzeba to robić za każdym razem. One same proszą żeby spojrzeć na boki i w dół. Jak tego nie zrobisz masz tylko 3 dof


A jak z wyłączeniem tych monitorów? Rzeczywiście tak wydajność skacze?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #319 dnia: Grudnia 20, 2020, 20:27:30 »
No czasami się o to proszą, czasami nie. A jak to wymusić? Co trza i gdzie kliknąć?
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #320 dnia: Grudnia 20, 2020, 20:36:04 »
Ja mam zawsze usb gogli odłączone po włączeniu kompa. Chcę VR to włączam USB. Wtedy pojawia się Portal WMR i prosi o kalibracje.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #321 dnia: Grudnia 20, 2020, 21:36:26 »
Zapaliłem światło - była mała lampka - ustawiłem kalibrację w SVR w ustawieniach programistycznych. Teraz w pokoju SVR jestem na poziomie podłogi. I jest idealnie, 6DOF działa. Jak ja mogłem nie wiedzieć, że działa mi tylko 3DOF? Już jest prawie jak z TIr - brakuje tylko spojrzenia do tyłu ;)
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #322 dnia: Grudnia 20, 2020, 21:36:55 »
A jak to trwale wyłączyć? Też mnie to rozwalanie ikon irytuje.

Tak jak na tym filmiku, w rejestrze.

Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #323 dnia: Grudnia 21, 2020, 11:21:06 »
Na bawienie się w software przyjdzie czas, bo póki co działam na starym i5 z GTX1060 i 12 RAM, czekam na nowego kompa, ma być po prawosławnym Bożym Narodzeniu.

Ale o samych Reverb G2, dotychczas od czasu do czasu siadałem na TrackIR, czy jak się to pisze, ekran 32 cale i jakoś to hulało, mniej czy bardziej realnie, raczej mniej, nie miałem poczucia lotu, a wiem jak ono powinno wyglądać, bo dużo o tym czytałem. Miałem okazję siedzieć w kilku symulatorach realnych, służących do szkolenia, ich poziom, był nieco wyższy od tego zestawu, o którym napisałem, przede wszystkim widoczna była "przestrzeń" pomiędzy kabiną, a ekranem (coś około kilka metrów na kila metrów, kąt 180 stopni), zupełnie inaczej to wyglądało w "szklanej kuli" w symulatorze M346, tam faktycznie po dwóch minutach "leciałem". Inny sposób wyświetlania tego co poza kabiną, a kabina realna.
I teraz do rzeczy, czyli do Reverba G2, po nałożeniu, zdając sobie sprawę z (nie)mocy kompa, poleciałem na prostych ustawieniach w DCS, podmiot liryczny F-16, gdzieś nad pustynią, po kilku minutach poczułem kropelkę potu spływającą po karku, byłem zaskoczony "przebywaniem" w kabinie samolotu. Oczywiście mam zastrzeżenia do czytelności wyświetlaczy MFD, czy wskazań zegarów, ale to też wynik ustawień. Cała reszta wg mnie była ok i daleko inna niż w Tracku.
Na próbę wziąłem znany mi z opowiadań i literatury fachowej MiG-29, fakt, ma skopany model lotu, ale postanowiłem zacząć od początku, czyli start, strefa na prosty pilotaż i trzy kręgi, z zachowaniem wszystkich parametrów. Niemal popłakałem się ze wzruszenia, bo wróciły wspomnienia, nawet nie narzekałem na to, że słabo lata.
Oczywiście słaba czytelność tarcz "zegarów", tu jednak z pomocą przyszła pamięć kabiny, na pewnym etapie nie czytałem wartości, tylko pamiętałem ustawienie wskazówek, może poza kursem.
Złapałem się na tym, że kilka razy chciałem coś ustawić w "kabinie".
Tak czy inaczej, poziom realizmu jest podniesiony o kilka stopni, w odniesieniu do prawdziwej kabiny. Rozglądanie się jest tak samo upierdliwe jak w rzeczywistym samolocie. Co by jeszcze podniosło realizm? Zapięte pasy, bo czułem dyskomfort nie będąc przyciągniętym do fotela, a byłem zwolennikiem takiego dopięcia pasów, aby pomiędzy siedzisko i "siedzisko" nie można było włożyć na płasko żyletki. :)
To dawało swoisty komfort przy ujemnych przeciążeniach.

To tyle wrażeń, Reverb vs. rzeczywistość.
Mam nadzieję, że nowy blaszak, poprawi to co teraz mnie kłuje w oczy, ale cóż, jakoś Chińczykom nie spieszy się z produkcją karty dla mnie, więc działam na tym co mam.

PS: Zaskoczyła mnie ciasnota Bf-109, choć siedziałem w naszym muzealnym to i tak czułem się klaustrofobicznie.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #324 dnia: Grudnia 21, 2020, 11:27:49 »
Toyo, o jak miło. Tak, na pewno warto iść w tę stronę. Twoje opinie o realności tu są nader ważne :). Ja już do monitora 2D nie wracam. Kwestia pewnie jeszcze 1-2 generacji VR i GPU a i tutaj zagości czytelność budzików jak na monitorze.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #325 dnia: Grudnia 21, 2020, 11:29:36 »
Super mieć relację "z pierwszej ręki"! Jeśli chodzi o ciasnotę to sprawdź sobie ustawienia IPD w opcjach DCS. Podobno czasem skaling jest skopany w niektórych modelach. Zmieniając te wartości możesz to nieco poprawić.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #326 dnia: Grudnia 21, 2020, 11:35:32 »
Ja niestety nie miałem okazji lecieć w prawdziwym myśliwcu - ale dla mnie "prawdziwy" stał się kokpit F-16 właśnie w VR. Oczywiście czytelność mogłaby być lepsza, ale jest już i tak bardzo dobra w porównaniu z wcześniejszymi generacjami. Bardzo ważna jest tu kwestia przyzwyczajenia wzroku do gogli, ustawienia oczywiście również są ważne i mają spory wpływ na jakość obrazu, ale po czasie mózg jakby uczył się widzieć świat w VR. Przynajmniej ja miałem takie wrażenie. Po wielu poprawkach miejsca gogli na głowie i ułożenia się facepadu do twarzy - uzyskuję się ten swój sweetspot. Na dzień dzisiejszy latanie na płaskim ekranie dla mnie to już pomyłka. Choćby grafika była w 16K to brak poczucia przestrzeni i bycia w kokpicie nie daje mi żadnej przyjemności. Rozglądanie się sprawia mega frajdę - bo mam świadomość że przybliża do realizmu i trzeba się nieźle nawyginać w kokpicie żeby obejrzeć się za siebie (szerszy FOV przydałby się w takich sytuacjach). Ale latanie na TrackIR i oglądanie się 180 stopni za siebie to już teraz dla mnie cheat ;) Nie wspominając o zoomie jak w teleskopie.

PS. Moje G2 "już" w doręczeniu.
F-16C Block50 driver...

qrdl_logos

  • Gość
Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #327 dnia: Grudnia 21, 2020, 13:07:00 »

Tak czy inaczej, poziom realizmu jest podniesiony o kilka stopni, w odniesieniu do prawdziwej kabiny.

Dzizus, po co pisać takie rzeczy!!! Idę o zakład, że teraz połowa nawiedzonych na VR nie będzie chciała zdjąć baniaka podczas wigilii. Już słyszę Redaktora "co to karp, na płaskim talerzu?!".


A tak na poważnie, to polataj sobie szmatolotem z IWW, to dopiero są wrażenia, bo decek to trochę obsysa w VR.

Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #328 dnia: Grudnia 21, 2020, 13:25:22 »
Toyo Ty latałeś na czymś w realu czy symulatory? Tak czytam Twojego posta i w sumie nie wiem jak go rozumieć.

Jeśli latałeś w realu 29. to napisz może kilka słów jak z tym rozglądaniem się wygląda.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

« Ostatnia zmiana: Grudnia 21, 2020, 13:48:34 wysłana przez KosiMazaki »
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

qrdl_logos

  • Gość
Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #329 dnia: Grudnia 21, 2020, 13:29:48 »

Jeśli latałeś w realu 29. to napisz może kilka słów jak z tym rozglądaniem się wygląda.


Toyo wyczerpał już swój limit postów w tym roku.
Ja Ci odpiszę. Kręcisz głową raz w lewo, raz w prawo, czasami do góry.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 21, 2020, 13:48:54 wysłana przez KosiMazaki »