Autor Wątek: HP Reverb druga generacja  (Przeczytany 50223 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #420 dnia: Kwietnia 14, 2021, 08:09:16 »
A to zalatwiales z HP bezposrednio? No to faktycznie szybko i sprawnie. Sam mam teraz problem z kablem ale w G1, tam nie jest odpinany, wiec musze slac caly sprzet.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #421 dnia: Kwietnia 14, 2021, 08:20:19 »
Kupiłem niedawno wkładkę: https://www.etsy.com/uk/listing/948719401/hp-reverb-g2-gasket. Nie wygląda tak pięknie jak na filmiku powyżej ale swoje robi.
Różnica FOVa nie jest jakaś kolosalna, ale czuć, że widzisz więcej niż przy standardowej wkładce. Poniżej screeny z monitora pokazujące jaka jest różnica w obszarze widzenia, mniej więcej.

Tu jest tylko korekcja FOV, czy tez przybliza sama twarz do monitorkow? Ten tunel w G2 wypadal gorzej (jest dluzszy) niz w G1. Pewnie to plus dla osob noszacych okulary, ale dla mnie byl to minus.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #422 dnia: Kwietnia 14, 2021, 09:33:44 »
Oczy są bliżej soczewek, przez co widać większą powierzchnię wyświetlacza(y). Nawet nie wiem czy Reverb ma jeden czy dwa wyświetlacze. Z okularami raczej to nie zadziała, ja prawie szoruje rzęsami po soczewkach :).

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #423 dnia: Kwietnia 14, 2021, 15:36:17 »
Dziś dzięki some1 miałem szanse pobawić się G2. Bardzo przyjemne gogle. Tzn. ktoś kto ogólnie wsiada na Reverba między G1, a G2 nie odczuje aż takiej różnicy, bo sprzęty (nie licząc obudowy) są bardzo podobne, natomiast ktoś kto już zna G1 od podszewki tę różnicę będzie widział. Oba headsety są bardzo podobne rozmiarowo:

...

Moje wrażenia (w stosunku do G1):

- kabel, ten jest bardziej giętki i cieńszy (zatem i lżejszy), świetny pomysł na łączenie, podtrzymywanie, nie czuć na plecach bez modowania (co jest wskazane przy G1), dobrze też, że cały kabel jest osobno, w razie czego łatwiej to wszystko wymienić,
- na pewno są wygodniejsze, gąbeczka robi robotę, są lekko cięższe, ale nie ma jakiejś dużej różnicy. Zaczepy dobrze trzymają głowę, także przy wychyleniach, w G1 mamy nieco inny rozkład masy (to kółko jest fajne z tyłu i to być może jest w G1 lepsze niż tu), ale za to komfort przy twarzy jest lepszy w G2, dobrze też, że gąbka jest zdejmowalna, pewnie można wymienić, modować to (łatwiej),
- a minus za to ten zasilacz, dobrze, że rozwiązali to tak, że rozgałęzienie jest nisko, ale to dodatkowy klamot, ale dzięki temu również świeci się cudnie logo HP ;>,
- śledzenie, u mnie tak samo jak z G1, a z G1 nie mam problemów, tu też ok było,
- kontrolery bardziej podobały mi się z G1, bardziej poręczne (rękojeść jest dłuższa, jak od pistoletu), te są jakieś takie malutkie, kończą się zaraz za brzegiem dłoni, ale to kwestia subiektywna i pewnie przyzwyczajenie,
- god rays'y, jak były tak są i tu,
- ekrany, tu są fajniejsze. Po pierwsze praktycznie nie widać, pomimo takiej samej podziałki, podziału na piksele, praktycznie zniwelowano tu efekt SDE, jest to niuans, ale jednak jest widoczny i jest to największy tu plus, sama jakość obrazu pod względem ostrości jest taka sama,
- na plus też kolorki, subtelne różnice ale G2 na pewno sobie lepiej radzi z rozróżnianiem czarnego od ciemnoszarego, z tym G1 ma lekki problem, tutaj różnice są odczuwalne, jest to widoczne dość dobrze zwłaszcza w ciemnych kokpitach. Pozostałe kolory są może z lekko większą saturacją, ale nie ma tu wielkich zmian,
- na minus za to mam wrażenie, że ekrany są dalej od oka, to znaczy bardziej widoczne są tutaj brzegi samych gogli, efekt bycia w masce nurka jest większy w G2 niż w G1. Zrobili pewnie więcej miejsca dla osób, które noszą okulary, ja nie noszę i tu bardziej podoba się w G1, mniej tego czarnego na bokach,
- regulacja IPD to fajna sprawa, suwaczek mógłby chodzić z większym oporem, by w razie czego sam się nie przesuwał, ale faktycznie jak się pokombinuje w prawo, lewo to różnice jak na teście u okulisty,
- na minus na pewno jeszcze SteamVR, raz, że głupoty pokazuje jako SS, jeśli chodzi o reprojekcję to nie działa tryb auto, pomimo, że na tym samym kompie z G1 działa bez problemu, tylko działał wymuszony (ponoć wyłączenie akceleracji GPU pomaga, ale nie sprawdzałem, mam dużo VRAM to niech tam żre pod korek), natomiast to są kwestie softowe, pewnie to i owo tu naprawią dość szybko, jakoś nie przeszkadzało bo przy testach w IL-2 miałem 90, w DCS 75-90, a w P3D z wymuszonym 45 fps. Kwestia pewnie czasu,
- na minus, że droższe aż o 1000zł.

Ogólnie partie oceniam jako udaną, taki G1 z dużym plusem. Jak ktoś może wydać ok. 3,3k zamiast 2,3k PLN to na pewno warto. Na teraz najlepsze gogle na rynku bez udziwniania i w zasięgu portfela.

W końcu mam i ja. Długo bez VR nie wytrzymałem, G1 poszły do serwisu wczoraj, a już dziś siedzę w G2 ;). Jak wrócą będę się zastanawiał co dalej. Tak na gorąco powiem jeszcze dwa zadania. Fajnie, że z jakością ogólnie się poprawili. Żadnych bad pixeli czy coś. Chyba kontrola robi robotę, bo z poprzednimi jak wiadomo bywało z tym różnie. Sam swoje wymieniałem na nowe G1 ponieważ za pierwszym razem był ciąg bad pikseli. Natomiast - i tego jestem pewien, bo wczoraj miałem na nosie jeszcze swoje G1. Tutaj na pewno coś przekombinowali z soczewkami. W G1 sweet spot był.... większy. W G2 jest tak, że trzeba (oczywiście po regulacji IPD) patrzeć dokładnie centralnie by łapać najostrzejszy obraz, a ruszanie gałkami, bez ruchu głowy powoduje, że mega szybko tracimy należytą ostrość. W G1 miałem większy zasięg ruszania gałkami z zachowaniem ostrości niż w G2, tego jestem przekonany na 100%. Zarówno w P3D, DCS i IL-2. Nie są to jakieś olbrzymie duże różnice, ale dające się zauważyć. Mam wrażenie, że w G2 Sweet spot jest ograniczony o jakieś 1/5 w stosunku do G1. Oczywiście idzie się do tego przyzwyczaić i trochę zmienić swoje zachowanie z założonymi goglami, ale to na pewno jest minus względem G1. Głupoty w SteamVR dalej pokazuje, dziwne, że tego nie poprawiono przez tyle czasu. Musiałem dać na 68%, czyli 2600x2548pxt (co i tak jest podbitką ponad natywną podziałkę). 

G2 podpiąłem do USB-C, zobaczę jak na tym porcie chodzą. Natywnie mają tak zrobiony kabel, więc może to i dla nich preferowane łącze.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 14, 2021, 15:46:10 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #424 dnia: Kwietnia 14, 2021, 17:12:06 »
Tutaj na pewno coś przekombinowali z soczewkami. W G1 sweet spot był.... większy. W G2 jest tak, że trzeba (oczywiście po regulacji IPD) patrzeć dokładnie centralnie by łapać najostrzejszy obraz, a ruszanie gałkami, bez ruchu głowy powoduje, że mega szybko tracimy należytą ostrość. W G1 miałem większy zasięg ruszania gałkami z zachowaniem ostrości niż w G2, tego jestem przekonany na 100%. Zarówno w P3D, DCS i IL-2. Nie są to jakieś olbrzymie duże różnice, ale dające się zauważyć. Mam wrażenie, że w G2 Sweet spot jest ograniczony o jakieś 1/5 w stosunku do G1.

Może to efekt uboczny tego, że jak piszecie, patrzałki są dalej od soczewek w porównaniu do G1?

Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #425 dnia: Kwietnia 14, 2021, 17:42:57 »
Głupoty w SteamVR dalej pokazuje, dziwne, że tego nie poprawiono przez tyle czasu.

Nie poprawiono bo to nie jest błąd. Przy SteamVR na 100% masz optymalny obraz w G2 ze skorygowaną dystorsją poduszkową. Sweet spot podobno też jest większy. Oczywiście grać się na tym nie da w DCS ale od tego jest suwak żeby zjechać na 50%, czy ile tam chcesz.
https://www.youtube.com/watch?v=tgWg3S4pR1U&t

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #426 dnia: Kwietnia 14, 2021, 19:11:34 »
E tam. To jakby uważać, że opcja DSR od NVidia ustawiona na 200% na monitorze 1980pxt, jest najbardziej dla niego optymalna i jest to dla niego default ;D. Oczywiście, będzie śliczniej, ale to wszystko to wymuszony upscaling. Wszystko co w Reverbie jest powyżej 2160pxt nie jest jego natywną rozdzielczością, tylko softowym, sztucznym wymuszeniem. Będzie ładniej, kosztem działania, a idąc dalej - to bug, ponieważ nie jest związane z natywną rozdzielczością daną przez producenta. To jakby ten DSR od razu był zawsze ustawiony na 200% po instalacji sterowników NVidia.

https://i.imgur.com/0s4l7qg.jpg
https://i.imgur.com/GfLWMHa.jpg

Chyba, że jest jakieś zafałszowanie w pikselach z G2 i SteamVR i te 100% w SteamVR to właśnie 2160pxt, a nie jakieś ponad 3000pxt. Trochę w G2 mam wrażenie, że tutaj 68%, czyli na stare 130% wygląda jak poniżej 100% na stare. (Edit: nie, jednak tak nie jest).
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 14, 2021, 21:27:10 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #427 dnia: Kwietnia 14, 2021, 21:11:43 »
Na monitorze nie masz dystorsji poduszkowej. To właśnie w celu jej wyeliminowania renderowana jest większa ilość pikseli niż natywna.

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #428 dnia: Kwietnia 14, 2021, 22:13:25 »
Na monitorze nie masz dystorsji poduszkowej. To właśnie w celu jej wyeliminowania renderowana jest większa ilość pikseli niż natywna.

Mówisz o tym takim efekcie rybiego oka? Może nie aż tak, ale to raczej norma.



Kwestia taka, że w G1 brzeżki są ostrzejsze. Będzie ciężki orzech do zgryzienia dla mnie, z którymi ew. goglami potem się rozstać. G2 na szczęście przyszły w bardzo dobrej cenie, tej z "tygodnia z HP" ;D. Mają wiele zalet, ale w mojej opinii dali ciała z soczewkami. Pewnie zastosowano coś innego w związku z fizyczną regulacją IPD. Reszta w zasadzie jest lepsza niż w G1, ale też to nie są jakieś olbrzymie różnice. Na plus na pewno nieco lepiej radzą sobie z czernią i trochę lepsza saturacja kolorów, mniejszy efekt SDE (ale tylko spece to zauważą ;>). No i kabelek. Nic nie trzeba przerabiać, nie czuć go nawet.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #429 dnia: Kwietnia 14, 2021, 22:34:12 »
Aż takiego ekstremum nie ma. Bardziej chodzi o coś takiego (środkowy obrazek):



Nie wiem czy to norma, w starym Rifcie nigdy nie widziałem zakrzywionej geometrii. W Reverbach to widać, szczególnie w pokoju WMR. W grach tego nie ma, pewnie przez zaaplikowaną korektę na poziomie SteamVR.

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #430 dnia: Kwietnia 17, 2021, 09:02:37 »
Ukazał się update do Reverb G2:
https://support.hp.com/us-en/drivers/selfservice/hp-reverb-g2-virtual-reality-headset/33835976

Zdaje sie nie dziala ten link. Ktos instalowal ten firmware?
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #431 dnia: Kwietnia 17, 2021, 09:14:04 »
Masz go już w systemie.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #432 dnia: Kwietnia 17, 2021, 09:41:48 »
Tak, coś z G2 jest inaczej, przy uruchomieniu W10 od razu ładuje się WMR, z G1 tak nie było. Coś można z tym zrobić?
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #433 dnia: Kwietnia 17, 2021, 13:09:25 »

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #434 dnia: Kwietnia 25, 2021, 17:33:33 »
Wciąż mam trochę mieszane odczucia w stosunku do G2. Mam wrażenie, że gorzej radzą sobie ze śledzeniem. Nie wiem, może ja te G1 trafiłem jak jakieś prima sort, bo nic im nie dolegało w samym działaniu. W G2 czasem jest tak, że przy patrzeniu się na boki na burty lewa / prawa (niższe panele boczne) obraz zaczyna drgać. Czasem też jest tak, że sama kabina jakby drgała, a obraz poza nią jest ok. Coś jakby czasem czujniki coś inaczej interpretowały, niż to było przy G1. Dziwne. Może jakoś doświetlę swoje miejsce, ale tak jak miałem to z G1 nie miałem najmniejszych problemów. Może to też soft coś miesza.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 26, 2021, 02:21:23 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl