Autor Wątek: Bugi z AV-8B  (Przeczytany 5536 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Bugi z AV-8B
« dnia: Lipca 28, 2020, 18:14:38 »
NPR'y są złego typu. Bomby zrzuca w złej kolejności (najpierw wyżej zaczepione). Sterowanie kursorem za pomocą grzybka praktycznie nie działa. W trybie HTS desygnuje cel choć nie powinien. Przycisk do zmiany FOV mavericka na HOTAS nie działa. W ogóle jak odpalisz pierwszego mavericka, to przy drugim nie wyświetla się ramka FOV. Jak przełączasz się między trybami A2A i A2G, to potem potrafi odpalić Sidewindera zamiast zrzucić bombę. Jak zmieniasz kanały częstotliwości radia, to niektóre przeskakują do tyłu. Jak desygnujesz cel przez TGP, to czasem potrafi przełączyć na DMT. Czasem klawiatura nie przyjmuje kodu lasera. Niektóre ekrany MFD mają odbicia kabiny, niektóre nie. Przy drugim JDAM coś się chrzani i trzeba resetować cel. Z INSem też coś jest tak, ale już nie pamiętam co, bo ustawiam na IFA i zapominam o istnieniu.

Może i pierdy, ale wszystko wisi drugi albo i trzeci rok. A podaję z głowy, jedynie to co zauważam latając proste misje.

Jakiś czas temu ktoś na przykład zauważył, że Harrier w DCS magicznie określa punkt celowania. W realu było to dość skomplikowane, bo w końcu samolot nie posiada radaru ani lasera, który zmierzyłby odległość do celu dla wylicznika bombowego. Nie ma również bazy ukształtowania terenu jak DSMS w A-10C. W instrukcjach do prawdziwego samolotu jest cały rozdział na ten temat. Generalnie precyzyjne bombardowanie/strzelanie wymagało użycia sensora ARBS i zalockowania celu. Wtedy śledząc ruch kątowy kamery i swoją orientację w przestrzeni, wylicznik mógł określić położenie celu i punkt zrzutu bomby. Alternatywnie trzeba było wbić wysokość celu ręcznie do komputera, pobrać z najbliższego waypointa jeśli tam była ustawiona, albo zdać się na pomiar z radiowysokościomierza. Razbam nic z tego nie zaimplementował, Harrier bombi jakby miał wbudowany radar.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Bugi z AV-8B
« Odpowiedź #1 dnia: Lipca 28, 2020, 18:30:49 »
Co najmniej połowa z tych rzeczy o których piszesz mi się nie zdarzyła. Przecież A2G i A2A mają inne kombinacje przycisków nawet - jedyne co to po skończeniu się ammo w działku z automatu przechodzi na SW i wtedy może go odpalić jak się wciąż trzyma fire. Nie miałem nigdy przypadkowego wystrzału lub zrzutu bomby za to przy zmianie trybów. MFD przeprojektowali, są dwa i ja tam odbić nie widzę, to jak niektóre? Z radiem też nie miałem takich historii, że sam mi zmieniał częstotliwość. Z TDC nie mam problemu. Nie działa tak płynnie jak to jest w A-10C ale bez problemu ustawi się grzybkiem to co się chce. Z TGP nigdy nie doświadczyłem przełączenia na DMT. Laser działa na 1688, czasem wstawi 1111 jak ma się C&D, ale to trzeba sprawdzić. Nigdy mi nie zmienił samoistnie tego na jakiś inny którego nie chciałem. Bomby fakt - zerknę, tego nie widziałem bo zawsze siedzę wtedy w kabinie i w zasadzie mało na externala przełączam.

Może masz przypisane podwójnie jakieś komendy na joyu? Ja buttony zawsze usuwam w 100% i mam wszystko jako wirtualna klawiatura (przez TARGET oczywiście).

Edit.
E, kolego, było 12:



Idą w prawidłowej kolejności :) (OB przynajmniej).

Jedyne co z większych baboli to dodałbym, że DMT nie zawsze trzyma właściwe położenie po przejściu znacznika z TV na INS. Bywa czasem że błąd sięga setki metrów, ale kto lata z DMT, od tego jest Litening. :evil:
« Ostatnia zmiana: Lipca 28, 2020, 19:07:33 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Bugi z AV-8B
« Odpowiedź #2 dnia: Lipca 28, 2020, 19:42:44 »
A sprawdź inny typ bomb. Może Twój akurat działa :D



Co do problemów z mieszaniem A2A/A2G to nie tylko ja tego doświadczyłem: https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=278327

Z radiem to po prostu pobaw się pokrętłem, zobaczysz, że częstotliwości w górę zmienia M-1-M-1-2-3-4.....  a w dół zdaje się 3-2-1-2-1-M

Z laserem to właśnie gdy startujesz C&D jest ustawiony na 1111 i niektóre menu nie pozwalają zmienić, a to samo z poziomu innego ekranu idzie. Tu też inny podobny problem, przecinek przestaje działać: https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=282004

I tak dalej. Jak masz szczęście i robisz dokładnie tak jak autor przewidział, to jest szansa, że zadziała. Jak zaczynasz klikać różne rzeczy, to nagle okazuje się, że coś się sypie.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Bugi z AV-8B
« Odpowiedź #3 dnia: Lipca 29, 2020, 09:03:28 »
A to w ogóle Twój aktualny screen? Nie jest z VR'a.

Zobacz, kolejne, tamte były zwykłe Mk.82 (LD), te są Air:



Wszystko ładnie i pięknie idzie w kolejności od spodu. Wg. mnie jak ktoś nie przestawia po procedurze to może mieć kwiatki, ale tak jest prawie w każdym module. Po to są manuale i kwestie ćwiczeń / checklist by robić pewne sprawy w odpowiedniej kolejności (w RL też to i owo mogłoby nie zadziałać). Inna sprawa to być może zdublowane klawisze u co poniektórych lub dziwnie zachowanie buttonów (co raczej może być wadą sprzętu). Osobiście jak najwięcej podpinam pod HOTAS i nie mam z tym o czym piszesz problemów. Często userzy podają coś jako bug, co nie jest bugiem, a im się wydaje, że jest, przykład - "aaaaa, nie działają hamulce na Tarawa (437 OB)!!! Tragedia, co za syf!!!", a jak nie jak mi działają: https://youtu.be/harv_ww99tk (inna kwestia, że jest błędne wskazanie na wskaźniku PSI po 2 łatki wstecz). Wychodzi potem z dużej rynny mały deszcz.

Ps. pokrętła teraz są zwalone i kręcą się o 360, tak, to muszą poprawić.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Bugi z AV-8B
« Odpowiedź #4 dnia: Lipca 29, 2020, 09:10:30 »
Screen z wczoraj. Na pewno taki babol mam z MK82 i GBU-12.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Bugi z AV-8B
« Odpowiedź #5 dnia: Lipca 29, 2020, 09:16:10 »
Screen z wczoraj. Na pewno taki babol mam z MK82 i GBU-12.

Ale jakimi Mk.82? x3 na tych pylonach to idzie tylko wsadzić z tego co pamiętam LD (tryb potem H lub L) lub Air. Zwykłe wsadzasz po 2 więc podejrzewam, że to któraś z tych. Na pewno jesteś w odpowiednim trybie do ataku? Np. CCRP i zwalniasz bombę zgonie procedurą? Daja znaka co to za typ prezentu to zerkę, jak nie ma na blue Forum to warto to zgłosić.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Bugi z AV-8B
« Odpowiedź #6 dnia: Lipca 29, 2020, 09:32:27 »
Najzwyklejsze MK-82, na wszystkich Twoich screenach są bomby z retarderem. Tak jak pisałem, to samo masz też jak podwiesisz parę GBU.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Bugi z AV-8B
« Odpowiedź #7 dnia: Lipca 29, 2020, 11:02:29 »
Najzwyklejsze MK-82, na wszystkich Twoich screenach są bomby z retarderem. Tak jak pisałem, to samo masz też jak podwiesisz parę GBU.

Coś chyba namieszałeś, nie wiem. Teraz jeszcze do kpl. sprawdziłem SnakeEye:



Też ok. Dla 3 zawieszeń nie ma czegos takiego jak "najzwyklejsze Mk.82", czyli te bez żadnego oznaczenia IMHO (?):



W modelu w opcji x3 masz tylko LD, Air i SnakeEye. Wszystkie testowałem i poszły ok. Mk.82 zwykłe są tylko na pylonie maks x2.

Real:

webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Bugi z AV-8B
« Odpowiedź #8 dnia: Lipca 29, 2020, 11:34:53 »
Faktycznie opcja 3xMk-82 zniknęła (nadal istnieje jak ktoś ma zapisany swój payload), teraz jest 3xMK-82LD. Te schodzą w dobrej kolejności, ale już 3xGBU-12 w złej.
Nie ma też 2xMK-82LD, za to jest 2xMk-82  :). I te też zrzuca odwrotnie. Podobnie jak 2x GBU albo 2x Mk-20.

Jak to u Razbam, burdel totalny, czasem działa.  ;D
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Bugi z AV-8B
« Odpowiedź #9 dnia: Lipca 29, 2020, 11:52:46 »
GBU-12 :) :



Też dobrze zeszła. Może masz jakieś stare zapisy opcji uzbrojenia na przykład? Najlepiej pokasować wszystko i sobie samemu ustawić te aktualne, albo ew. korzystać z tych defaultowych.
Co do prostych 3xMk.82 to wg. mnie powinien brać i tak skoro bierze inne x3, no chyba, że mają jakieś źródło.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Bugi z AV-8B
« Odpowiedź #10 dnia: Lipca 29, 2020, 12:28:14 »
Masz jakiś talent do znajdowania działających kombinacji :D

Tak jak pisałem podwieś po dwie bomby na pylon zamiast po 3. Te u mnie nie działają nawet ze zrobionym od nowa payloadem.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Bugi z AV-8B
« Odpowiedź #11 dnia: Września 09, 2020, 12:15:30 »
Chwilę nie zaglądałem, a tu na blue Forum wywiązał się niezły shitstorm, że ponoć AV-8B wyszedł z EA. No tak sobie wyszedł bez manuala nawet ;)?
https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=285364 . Aż dziwne, że jeszcze temat nie jest zamknięty jak to w stylu blue Forum (chyba ten bug tracker zamknęli obecnie, nie czytałem jeszcze tego wątku). Tam też mają problem (Razbam), z osobą, która ogarnia też community, bo niejaki =Decoy= nie tak dawno sam zrezygnował z tego.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Bugi z AV-8B
« Odpowiedź #12 dnia: Września 09, 2020, 12:21:35 »
Chwilę nie zaglądałem, a tu na blue Forum wywiązał się niezły shitstorm, że ponoć AV-8B wyszedł z EA. No tak sobie wyszedł bez manuala nawet ;)?
https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=285364 . Aż dziwne, że jeszcze temat nie jest zamknięty jak to w stylu blue Forum (chyba ten bug tracker zamknęli obecnie, nie czytałem jeszcze tego wątku). Tam też mają problem (Razbam), z osobą, która ogarnia też community, bo niejaki =Decoy= nie tak dawno sam zrezygnował z tego.

Prawdziwy shitstorm to powstał na Hoggitcie: https://www.reddit.com/r/hoggit/comments/iorsmt/since_the_other_post_was_deleted_harrier_deemed/. Rykoszetem oberwał nawet Heatblur.  :D

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Bugi z AV-8B
« Odpowiedź #13 dnia: Września 09, 2020, 12:31:14 »
Hehe, akurat Harrier jeszcze jest latalny, ale ten ich MiG-19 dla mnie (Kaukaz), który rwie jak chłop na sianie sukienkę Jadzi, już nie. Bardziej ludzi wnerwia brak komunikacji, to jest najgorsze co może być. Pokazują screena z nie swoim modelem F-15E, bo dodali pocisk, a na Forum nikt nie jest w stanie nic odpowiedzieć. Nic dziwnego.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Bugi z AV-8B
« Odpowiedź #14 dnia: Września 14, 2020, 17:01:35 »
I chyba wyszło na zdrowie ;), są też screeny. Na FB Razbam odpisał na powyższy post z Forum ED. Podał swój "Road map" na poprawki dla Harriera, co zamierzają naprawić i jak to ma wyglądać. Mamy więc dzięki temu ruch w interesie i fajnie. Nie każdy ma FB więc ich post z listą zmian wrzucam poniżej:

Cytuj
Dear customers:
There has been quite a controversy  about the DCS: AV-8B Harrier II Night Attack module being moved from Early Access (EA) to Released and pretty much all of it is based on the false presumption that it means the module as being “a done deal” hence no more work or bug support/fixes will continue.
As stated before, it is a false idea. Being out of EA means that the module reached a production milestone and it’s that it is feature complete as what has been promised in the product description page, it’s a process that comes in 2 ways, us as a 3rd party content developer company and ED as the main owner of where such content will be used. It’s a studied decision from both parties that also involves a high degree of confidence from ED towards (in this particular case) us that we will continue support, bug fixing and adding features even those not mentioned in the description page. One clear example is the M-2000C module which has been out of EA for quite some time and it still gets bug fixes, enhancements and a complete rework of systems in a regular basis, even the 3d work was overhauled and a new 3d pilot for VR users was included in due time, and there is a big reason behind all this besides loyalty to our customers, and it’s DCS constant evolution.
When the AV-8B was released on its EA format, many features and functionalities were not seen yet in DCS, no corners were cut, but a lot of clever coding was made in order to replicate the systems that we were allowed to do so without stepping into very sensitive toes, a lot of new ideas of code implementation was created and many were enhancements. As time passed by, DCS evolved again into a more systems implementation friendly platform( as you can see in the complex system of the F/A-18 Hornet and the F-16 Viper) and new way of adding code appeared, but we kept dragging our “old school” code until it was time to move forward into the new way of do things. For instance, when the AV-8B was released, Track IR was still the mandatory peripheral of choice for immersion, and VR setups was something new and not so popular (and affordable) as it is currently, not to mention lens resolution. But today, everything is different, and VR is here to stay as new setups are being offered, and the lens resolution keeps getting better and better. So, a decision was made, it’s time to rewrite the entire AV-8B code so it can perdure (in this regard, the M-2000C current code is newer than the AV-8B current code) and at the same time, go hand in hand with the new peripheral technologies available to the users, using the new tech that ED developed for their own (and very complex)new modules. So the 1st place to start, being the AV-8B a glass cockpit aircraft, is the MPCD’s and HUD, it was decided to move from old school texture map (DDS/TGA) screens into SVG.
What is SVG and how it relates to DCS
SVG stands for Scalable Vector Graphics. It is an eXtensible Markup Language (XML) based vector graphic format for the Web. In practice SVG files are nothing more than text files that describe lines, curves, shapes, colors and text.
Traditionally 2D displays in DCS, like the HUD or the MFDs, are created using image formats like dds or tga, which are used as texture files. What a developer does is tell DCS to place a region of the texture file in the display.
Everything in a DCS display is drawn using these texture files, from the fonts to the lines and symbols.
There are two drawbacks to this method:
1. Resolution: The larger the file the better the resolution, but at the expense of system (computer) memory. Resolution is also affected by the level of graphics details selected.
2. Performance: The higher the number of displays in the cockpit more memory is required. Specially if the displays are crowded like a moving map with interactive zones.
ED crated a new way to draw displays using the SVG format, which is used in both the F-18 and F-16. The main advantage is that SVG graphics do not require as much memory as a corresponding texture file. Second, it is infinitely scalable. This means that unlike a texture file that when you zoom into it, sooner or later you will notice individual pixels, the SVG graphic will remain the same at all levels of zoom.
For DCS this means that the HUD and MFDs are readable in different conditions, especially when using VR.
The only downside is that SVG graphics require some preprocessing before it is drawn, but nevertheless the use of memory is much lower than the one used by a texture file.
The use of SVG technology in drawing a DCS display requires an entire rewrite of the Display code, because now we must take care of certain properties like scale, stroke width, etc. and of course the required preprocessing step.
But once the job is finished the end result is crystal clear displays no matter the screen or VR resolution.
It also meant that all what he have done up to the date, will have to be redone from the ground up to go hand by hand with the new code being written for this change. We were aware of some bugs being reported and perhaps the lack of information with the community led to the false idea that all this was neglected, but it was also supposed to be a surprise.
For us being out of EA and into release meant out with the old and on with the new, but since in many cases the customer have the reason, I decided to push back everything and include all the fixes in old code lines and then we’ll move with the new stuff, this also means the new code and SVG will take longer to arrive to your simulator, since we have to do double work. In the coming weeks you’ll see a flow of bug fixes in each changelog, I can’t put an estimate on when we’ll get the new code lines and SVG ready, but is our hope to get things moving in this regard shortly.
Here is a list of current bug fix/enhancements that will be available in the coming DCS updates (some are already available):
AV-8B Ready for Release This Week (Expected Patch 9/16):
- Added vertical tail damage parts and fragments
- Added INS course set keybinds
- Added DMT now slaved to AIM-9 seeker
- Fixed erratic control functionality with altimeter adjustments
- Fixed erratic control functionality with CRS knob adjustments
- Fixed Comm channel selector not sequencing correctly
- Fixed TPOD still in power-up mode when starting initial conditions to in-air or engines on
- Fixed HUD reject logic behavior inverted
- Fixed AGM-122 Sidearm seeker not aligning with RWR source signal
- Fixed AIM-9 Sidewinder incorrectly firing when cycling from AG to AA then back to AG
- Fixed damage model issue where parts would not fragment off
- Fixed damage model issue where weapons would sometimes remain on destroyed wings
 AV-8B Pending Updates:
- Added ADI cage toggle keybind
- Added ADI pitch adjust keybinds
- Added GBU-32 JDAM
- Added GBU-54 Laser JDAM
- Fixed removed incorrect HUD limitations for AGM-122 Sidearm ready-for-release
- Fixed rudder trim in-cockpit switch not operating
- Fixed rudder trim indication in cockpit and in controls indicator
- Fixed SSS Left should now sequentially cycle between EHSD centered, EHSD decentered, and ECM pages
- Fixed ECM page not returning to the original MPCD format
- Fixed missing seat height adjustment control.  Seat model animation work-in-progress
- Fixed EHSD course over ground incorrect in Mag heading mode
- Fixed EHSD decenter display overlay getting mis-placed
- Fixed default rocket range profile values inverted
- Fixed EHSD moving map on MPCD too bright
- Fixed Left MPCD brightness control not operating correctly
- Fixed Right MPCD brightness control not operating correctly
- Fixed EHSD resulting in symbology misplaced when zoom set to AUTO
- Fixed RWR still partially functioning when turned off
- Fixed RWR minimum volume too loud
- Fixed missing RWR power/volume knob adjustment increments
- Fixed pull-up cue not occurring when selected
- Fixed dual rack bombs not releasing in the correct order
- Fixed top-right rocker switch on left MPCD bleeding into bezel
- Fixed scaling of HUD repeater on MPCD to be correct size
- Fixed font for EHSD to be correct size
- Fixed engine efficiency table error at extremely high altitudes that was resulting in higher than expected thrust loss
- Fixed SAAHS paddle disable incorrectly resetting stick trim position and not resetting rudder trim and will now correctly restore rudder trim when released
- Fixed Speedbrake logic based on SME information to extend as long as OUT is pressed and will fully retract when IN is pressed (Allows for partial extension but will always fully retract)
- Fixed aircraft diverting in some cases prior to maneuvering tone envelope
- Fixed infinite coefficient values in some conditions of large body angular rates (out of control)
- Modified structural load damage to no longer be instantaneous, now require sustained over-tolerance for structural (wing) failure
- Modified TPOD axis dead-zone to be slightly reduced
I also included some pics of the new VR pilot body, which is a very much work in progress.
Hope that this covers most of your questions regarding the current and future state of our AV-8B module.

https://www.facebook.com/RazbamSims/posts/3288235914596357 .
« Ostatnia zmiana: Września 14, 2020, 18:43:28 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl