Autor Wątek: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR  (Przeczytany 21407 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #60 dnia: Grudnia 22, 2020, 22:12:52 »
Developer Settings

A co budynków to komicznie to wygląda wystartowałem z Heathrow zamiast budynku portu są tylko same rękawy w powietrzu
« Ostatnia zmiana: Grudnia 22, 2020, 22:22:43 wysłana przez attyla »

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #61 dnia: Grudnia 22, 2020, 22:22:22 »
Ps. ktoś wie co zrobić, żeby koła nie były takie kwadratowe?  8)
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #62 dnia: Grudnia 22, 2020, 22:28:00 »
Panowie pomóżcie , chciałem jutro pokazać sąsiadowi VR który siedzi w domu od pół roku ze zrobioną licencją pilota i nie ma roboty a tu taki zonk.
W grze widoczne są tylko obiekty POI , samochody jeżdżą, samoloty na lotniskach są a budynków brak.

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #63 dnia: Grudnia 22, 2020, 22:46:13 »
Może pojechałeś za bardzo z grafiką w dół?

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #64 dnia: Grudnia 22, 2020, 22:49:36 »
Włączyłem z powrotem na widok bez Vr i wszystko na ultra i nic.
Deinstaluję i wrzucam jeszcze raz.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #65 dnia: Grudnia 23, 2020, 00:47:08 »
Abstrahując od samego działania, to muszę przyznać, że wszelkie menu, okna, ogólnie całą obsługę wykonano tutaj bdb. Są nawet normalne ekrany ładowania z paskiem postępu, a nie drgawki jak w DCS czy IL-2, że ci z epilepsją, już mają bełta, a jeszcze nawet nie wsiedli do kabiny. Pod tym względem naprawdę świetna robota. Tak powinno być w każdym simie. Da się?  :evil:
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #66 dnia: Grudnia 23, 2020, 01:56:06 »
Uff, udało mi się poustawiać FS'a tak, żeby dało się latać w VR na moim sprzęcie (podany w stopce). Oczywiście jest to kompromis pomiędzy widokiem w goglach a płynnością działania. Przy tych ustawieniach wygląda to znośnie (latam w zasadzie tylko VFR po krzakach Cessną 152 lub innymi samolotami bez glass cockpit'u). Zastosowałem wygładzanie TAA w połączeniu ze skalowaniem renderowania na poziomie 60. Zależało mi także na budynkach i drzewach, bo to one robią robotę. Część ustawień na pierwszy rzut oka niewiele wnosi a zabiera sporo mocy i można spokojnie obejść się bez nich. YoYo - za kwadratowe koła odpowiada opcja 'Poziom szczegółowości obiektów' - przy wartości ok 70 samoloty prezentują już przyzwoity poziom. To tak na szybko, niestety ale jeszcze pewnie ze dwie generacje CPU/GPU trzeba będzie poczekać, żeby móc poszaleć z suwaczkami. Chyba, że przejście na DX 12 pomoże. Ogólnie jestem umiarkowanie zadowolony, wreszcie mogę pokręcić się po okolicy w ciasnej Cessnie w VR ;D.



Ryzen 7 5800x3d, Gainward 4080 Phoenix, 32 Gb RAM, Samsung 980 Pro 1Tb, 4 x SSD, Hotas Warthog, TrackIR 4, HP Reverb

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #67 dnia: Grudnia 23, 2020, 12:49:22 »
za kwadratowe koła odpowiada opcja 'Poziom szczegółowości obiektów' -

Mam tam na 100. Dalej są kwadratowe, chyba, że jest się dość blisko samolotu. Bardzo to widać na maszynach GA bez owiewek. Natomiast faktycznie widzę, że jak da się już np. na 150 to zaczyna być lepiej. Pytanie czy to tez wpływa na wszystkie inne obiekty, bo jak tak to jest na pewno minus w fps, czy też tylko na swój obiekt. Ps. trochę szkoda, że wykastrowano ruch uliczny ale to pewnie kwestia optymalizacji. Polatałem nad Warszawą przy dzisiejszej pogodzie, klatki ok.

Ok, a to moje ustawienia w jednym:







Ogólnie przekonuję się... chociaż tutaj bolączką jest przede wszystkim słabizna w dodatkach do latania.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 23, 2020, 14:24:51 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #68 dnia: Grudnia 23, 2020, 14:30:59 »
A jak wchodzisz w to ostatnie okno?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #69 dnia: Grudnia 23, 2020, 14:42:06 »
YoYo to widzę, że nie dołożyłeś wiele więcej niż u mnie. Choć pewnie masz zapas, bo ja jadę lekko po bandzie, tzn. jestem na granicy płynności. U mnie przy tych ustawieniach robi się w miarę komfortowo w Cessnie na przelotowej 3000 - 5000 ft.
Ryzen 7 5800x3d, Gainward 4080 Phoenix, 32 Gb RAM, Samsung 980 Pro 1Tb, 4 x SSD, Hotas Warthog, TrackIR 4, HP Reverb

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #70 dnia: Grudnia 23, 2020, 14:58:01 »
YoYo to widzę, że nie dołożyłeś wiele więcej niż u mnie. Choć pewnie masz zapas, bo ja jadę lekko po bandzie, tzn. jestem na granicy płynności. U mnie przy tych ustawieniach robi się w miarę komfortowo w Cessnie na przelotowej 3000 - 5000 ft.

Z moich testów wychodzi, że tu za wiele nie da się już pozmieniać ;D. Jedne co to bym chmury poprawił bo te Low to czasem mega słabo wyglądają ale High już dają po klatkach i spada mi na 30. W zasadzie przy tych pozostałych ustawieniach sam obraz jest ok, to co w kabinie i co za oknem, więc też nie jest źle przy tym. Osobiście mi zależy na płynności (więc 45 klatek) ale też oczywiście by w miarę to wyglądało. Jakaś forma kompromisu. Poza tym z tego co pamiętam różnice w FPS w MSFS między np. 2080Ti, 3080 i 3090 są dość małe (niestety). Ten sim jest jakiś oporny na upgrejd sprzętu. Natomiast lot we mgle i deszczu, tuż nad ziemią, z tymi efektami na owiewce - bajka :)!
« Ostatnia zmiana: Grudnia 23, 2020, 15:13:47 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #71 dnia: Grudnia 23, 2020, 15:09:49 »
A jak wchodzisz w to ostatnie okno?

OpenXR Dev Tools to aplikacja ze sklepu MS.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #72 dnia: Grudnia 23, 2020, 15:20:59 »
OpenXR Dev Tools to aplikacja ze sklepu MS.

I nie wpływa to na ustawienia w SteamVR (już sprawdzałem inne, było ok), więc nic tam nie powinno popsuć.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #73 dnia: Grudnia 23, 2020, 15:55:27 »
MSFS ze Steama używa SteamVR czy natywnie WMR?

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #74 dnia: Grudnia 23, 2020, 16:13:01 »
WMR.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"