Autor Wątek: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR  (Przeczytany 21384 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #75 dnia: Grudnia 23, 2020, 17:51:10 »
OpenXR Dev Tools to aplikacja ze sklepu MS.

Dzięki. Tak dopytywałem, bo pomimo instalacji (w sklepie MS Store było info, że "installed") jakoś tego Windows mi nie wykrywał. Teraz się to poprawiło, sam nie wiem czemu. chyba jakieś zamieszanie bo mam kilka kont.
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #76 dnia: Grudnia 24, 2020, 00:04:04 »
Te chmury na Low jednak mnie denerwują. Wygląda to masakrycznie w niektórych sytuacjach (zwłaszcza jak się lata na realnej pogodzie i nigdy do końca nie wiadomo co tam nam zapakuje za obrazek). Dobrze jest tylko wtedy jak jest w miarę czyste niego i chmury gdzieś daleko, albo jak jest pełne zachmurzenie, bo wtedy wszystko jest obojętne ;>. Dałem teraz na HIGH jednak, problem taki, że tutaj już za wiele nie ma z czego schodzić  :032: . Zmieniłem Terrain Level of detail na 70. Pamiętam, że to była dość ważna opcja na monitorze 2D (odległość wyostrzenia się tekstur), tutaj różnić nie widzę za specjalnie bo VR ma swoje ograniczenia ale muszę więcej polatać. Na teraz było tak ok, ale korzystałem z gotowego pogodowego presetu.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #77 dnia: Grudnia 24, 2020, 00:25:13 »
W poszukiwaniu klatek warto jeszcze wziąć tę opcje pod uwagę:

Zmniejszyłem custom render scale do 80% (mało widoczne w grze a płynność znacząco wzrosła).

Polatałem nad Florencją, Barceloną, rejony wybitnie zabudowane i daje radę.

« Ostatnia zmiana: Grudnia 24, 2020, 12:19:38 wysłana przez KosiMazaki »
Ryzen 7 5800x3d, Gainward 4080 Phoenix, 32 Gb RAM, Samsung 980 Pro 1Tb, 4 x SSD, Hotas Warthog, TrackIR 4, HP Reverb

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #78 dnia: Grudnia 24, 2020, 00:48:20 »
A to nie jest to samo co rander scaling w tytule? Tam miales 60, to jak dales tutaj teraz 80 to jakbys mial w grze obecnie 48?
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #79 dnia: Grudnia 24, 2020, 02:03:34 »
No właśnie nie - dodatkowy zjazd render scaling w FS powoduje zauważany spadek jakości obrazu, natomiast w OpenXR można zjechać do tych 80 praktycznie w bez zauważalnego wpływu na jakość obrazu. Przynajmniej ja to tak odbieram. 😉 Najważniejsze, że klatek przybyło i mniej szarpie przy rozgladaniu się na boki.
Ryzen 7 5800x3d, Gainward 4080 Phoenix, 32 Gb RAM, Samsung 980 Pro 1Tb, 4 x SSD, Hotas Warthog, TrackIR 4, HP Reverb

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #80 dnia: Grudnia 24, 2020, 05:41:25 »
Poradnik dot. ustawień VR dla MFS 2020:
https://vr4dcs.com/2020/12/22/fs-2020-vr-experience/

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #81 dnia: Grudnia 24, 2020, 10:50:14 »
No właśnie nie - dodatkowy zjazd render scaling w FS powoduje zauważany spadek jakości obrazu, natomiast w OpenXR można zjechać do tych 80 praktycznie w bez zauważalnego wpływu na jakość obrazu. Przynajmniej ja to tak odbieram. 😉 Najważniejsze, że klatek przybyło i mniej szarpie przy rozgladaniu się na boki.

Sprawdziłem, oczywiście, że zmienia, jak tu dałem 80% mam downscaling do 1971pxt :P.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #82 dnia: Grudnia 24, 2020, 11:30:55 »
Dla mnie przyrost płynności akceptowalny z delikatnym zmniejszeniem jakości obrazu😉
Ryzen 7 5800x3d, Gainward 4080 Phoenix, 32 Gb RAM, Samsung 980 Pro 1Tb, 4 x SSD, Hotas Warthog, TrackIR 4, HP Reverb

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #83 dnia: Grudnia 24, 2020, 11:36:25 »
Dla mnie przyrost płynności akceptowalny z delikatnym zmniejszeniem jakości obrazu😉

Tak, ale to to samo co masz w simie. Tego nie trzeba dotykać, tutaj 100%. Dublować nie ma co tego.

Ps. jednak te chmury na High za dużo zżerają klatek np. przy takiej pogodzie jak jest dziś w PL :(.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #84 dnia: Grudnia 28, 2020, 23:59:43 »
To są problemy nad którymi obecnie pracują w zakresie trybu VR:

Cytuj
Known Issues (content):
The sim’s performance may be poor with the Mixed Reality Portal running in the background when not in VR mode.
Workaround: Close the Mixed Reality Portal when not flying in VR mode.
A few instruments may not always work properly in VR.
Example: Setting the trim by clicking and dragging on the trim wheel will instantly set the trim to its maximal value.
Workaround: Use the mouse wheel to adjust the trim.
Assistance notifications will not appear when in VR mode.
Labels in VFR map are cut in half.
Gray boxes appear around signs and markers when selecting a Travel-To option
The panel reset feature is broken in VR and therefore has been deactivated in VR. A fix is on its way.
When both game menus (foreground) and toolbar menus (background) are open, the mouse cursor may jump from one to the other when moving across the menu.
There are a few instances where an item behind another will be displayed in front of it (toolbar vs toolbar menus, location markers vs toolbar menus)
When the toolbar is opened at the same time as the toolbar menus and when interacting with the menus, the cursor may position itself on the depth of the toolbar and not of the menu.
Workaround: Close the toolbar

A tak na marginesie zdaje się nie ma tutaj zooma pod VR? Jest takie przybliżenie z myszki (PPM) ale działa tylko w obrębie przyrządów.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #85 dnia: Grudnia 29, 2020, 14:22:37 »
Nie ma zooma, tylko to zbliżenie, ale to dziala jak przesunięcie głowy, nie zoom. W przypadku zegarów to fajny pomysł, ale nie wpływa na widok oddalonych obiektów. Dla mnie obsługa myszy w VR to udręka, skopali to kompletnie, unikam klikania po kokpicie.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #86 dnia: Grudnia 29, 2020, 15:39:48 »
A ja nie mam z tym problemu, moze dlatego ze przyzwyczilem sie do tego jak to jest w P3D. Tam sie widzi nawet dwie strzalki czasem. Trzeba wiedziec ktora i ktorym elementem kliknac ;).
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #87 dnia: Grudnia 29, 2020, 20:07:18 »
A ja nie mam z tym problemu, moze dlatego ze przyzwyczilem sie do tego jak to jest w P3D. Tam sie widzi nawet dwie strzalki czasem. Trzeba wiedziec ktora i ktorym elementem kliknac ;).
Dokładnie taki właśnie problem mam z Piaggio P.149. Po dłuższym czasie dopiero zorientowałem się, że powinienem sugerować się lewym okiem, ale wygodne to nie jest. Ciekawe czy mają zamiar coś z tym zrobić.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #88 dnia: Grudnia 29, 2020, 22:08:02 »
Dokładnie taki właśnie problem mam z Piaggio P.149. Po dłuższym czasie dopiero zorientowałem się, że powinienem sugerować się lewym okiem, ale wygodne to nie jest. Ciekawe czy mają zamiar coś z tym zrobić.

W P3D jest tak samo :). To już kwestia Asobo, ale jak widać np. w DCS da radę to ogarnąć należycie by nie było dwóch kursorów.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #89 dnia: Stycznia 29, 2021, 07:22:36 »
 Nie zakładam nowego wątku, ponieważ błąd nałożenia ramek z okularem dotyczy tylko FS2020, w Iłku nie ma nic takiego. Wczoraj postanowiłem sprawdzić FS w VR, menu wczytało się bez błędów,klikam start pojawia się obraz, siedzę w samolocie i zonk. Po prawej stronie paskudna ramka jak na obrazku, przełączam kokpit widok zewnętrzny, ramka dale sobie jest. Ustawienia standard, nic nie grzebane. Latać się da, wszystko łącznie z centrowaniem widoku działa, poza oczywiście aniołem stróżem w postaci ramki. Ponieważ było już późno, nie eksperymentowałem, dzisiaj będę walczył.