Jakie to sygnały?
Standardowym kręgiem jest lewy. Kierunek wykonywania kręgu określa kontroler na Wieży (Tower). W grze możesz sobie robić jaki chcesz.
A do poczytania jeszcze: http://il2forum.pl/index.php?topic=12300.0 a zwłaszcza http://www.maverick.webd.pl/pliki/gsschool_pl.pdf
W "Okólnik doradczy ULC" znalazłem wzmiankę o sygnałach "na miejscu i startu lądowania". Kształt litery T - lądowanie i start z prawej strony. Obowiązuje lewy krąg lotów. Kształt litery T z trójkątem równobocznym nad nim - lądowanie i start z prawej strony. Obowiązuje prawy krąg.
Udało mi się wsiąść w końcu do Cessny 172 i wypróbować na EPKA te kręgi. Przy wysokości pasa 1020ft mam problem żeby przy zachowaniu niedużych odległości lotu od pasa, w trakcie wykonywania 2 zakrętu być już w locie poziomym i znajdować się 1000ft wyżej. Staram się utrzymywać Vy=75Kt na klapach 0stopni i zachowywać warunek kilkuset ft wyżej od pasa w trakcie wykonywania 1 zakrętu. Jednak tak jak piszę, te odległości są wtedy znacznie większe niż podawane w podręczniku czyli te 1/2 do 3/4 mili od pasa.
Jeszcze jedna kwestia. Mimo, że nie doszedłem jeszcze do działu korespondencji radiowej, zauważyłem że niezależnie czy startuje z 11R czy 26L mój pilot nadaje "lewo konwojer". Na pewno coś pominąłem/pokręciłem ale wydaje mi się to nielogiczne, bo startując z jednego pasa lecę w jednym kierunku, a startując z drugiego w drugim i teraz mam error, bo wychodzi mi wtedy, że oba kręgi kończyłyby się na obu krańcach pasa, a samoloty stykałyby się nosami przy lądowaniu