Autor Wątek: I turniej wirtualnych pilotów „Per aspera ad astra”  (Przeczytany 2296 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

I turniej wirtualnych pilotów „Per aspera ad astra”
« dnia: Lutego 15, 2021, 19:46:03 »
I turniej wirtualnych pilotów „Per aspera ad astra”


Nagrody

I miejsce - Lot samolotem


II miejsce - T-shirt " The Few "


III miejsce - "Collector plane"


Zapisy trwają do 21.02.2021, godziny 24:00 poprzez wątek w forum.
https://forum.il2sturmovik.com/topic/69615-turniej-wirtualnych-pilot%C3%B3w-%E2%80%9Eper-aspera-ad-astra%E2%80%9D%C2%A0/?tab=comments#comment-1060292
Po zgłoszeniu uczestnik otrzyma także zaproszenie na Discord Turnieju w celu uproszczenia komunikacji
Terminy rozgrywek zostaną podane po ustaleniu ogólnej liczby uczestników.
Planowo zakładamy podwójne drzewko turniejowe ( jedna przegrana nie eliminuje z turnieju).
W przypadku większej liczby startujących turniej zostanie rozegrany w ciągu kilku weekendów przy założeniu możliwości indywidualnego podejścia do rozgrywania zaplanowanych walk również od pon. do piątku w zależności od czasu wolnego uczestników.

Zasady:
Walki rozgrywane są na platformie IL-2 Sturmovik: Great Battles.

Gracze biorący udział w turnieju zobowiązani są do komunikacji w trakcie walk na komunikatorach głosowych TS/Discord.

Turniej składa się z pojedynków rozgrywanych pomiędzy uczestnikami na tym samym typie samolotów zatankowanych i uzbrojonych w ten sam sposób.

Pojedynek składa się z walk w trakcie których uczestnicy muszą uzyskać decydujące zwycięstwo, czyli zestrzelić, zmusić do lądowania lub uderzenia w ziemię samolot przeciwnika przy zachowaniu właściwości lotnych (utrzymanie w powietrzu) własnej maszyny przy działającym silniku przez co najmniej 30 sekund. Jeżeli uszkodzenia zadane w trakcie walki zmuszają zwycięzcę do przymusowego lądowania w 30 sekund, bądź skoku z maszyny, wynik uznaje się za remis i powtarza daną walkę, aż do uzyskania decydującego zwycięstwa.

Pojedynek jest rozgrywany do uzyskania zdecydowanej przewagi 3 zwycięstw przez jednego uczestników, np. 3-0, 4-1, 5-2,6-3, 7-4, 8-5 itd.

Zawodnicy zaczynają lot w strefach oddalonych o około 8 km na wysokości 1500 m, naprzeciwko siebie z kursem zbieżnym tj. 90°-270° w zasięgu widzialności.

Przed rozpoczęciem każdej walki gracze głosowo zgłaszają gotowość do rozpoczęcia kolejnej walki i następnie startują na sygnał „GO/Start” wydany przez jednego z nich bądź sędziego jeżeli ten jest obecny.

Rozpoczęcie prowadzenia ognia dozwolone jest po pierwszym minięciu się samolotów.

Dozwolone jest natychmiastowe nurkowanie, bądź wznoszenie po starcie.

Zakazany jest lot w przeciwnym kierunku dla uniknięcia nawiązania walki, maksymalna poprawka kursu przed minięciem się wynosi do 45°. Jeżeli gracz przekracza wartość poprawki dostaje upomnienie i musi wykonać zakręt by minąć się z przeciwnikiem.

Zezwolona jest separacja od przeciwnika do 15 sekund. Po 10, a następnie po 15 sekundach gracz dostaje ostrzeżenie od sędziego w trakcie których musi wykonać manewr nawiązujący walkę, tj. zakręt na wznoszeniu, immelmana lub taki by znaleźć się z kursem zbieżnym na przeciwnika.

Zakazana jest ucieczka od przeciwnika dłużej niż 20 sekund. Po 20 sekundach ucieczki walka zostaje uznana za przegraną.

Zasady turnieju zakładają, że zakręt na przeciwnika trwa do 5 sekund. Jeżeli przeciwnik celowo wydłuża go by uniknąć walki ze względu na uszkodzenia i "uciec" niehonorowo od przeciwnika walka zostaje przerwana, na niekorzyść ( przegraną) uciekającego.

Każdorazowe zderzenie samolotów traktowane jest jako remis.

W wypadku problemów technicznych gracz ma prawo przerwać walkę przed minięciem się samolotów.

Po minięciu się jakiekolwiek problemy techniczne zasądzane są na korzyść gracza, który może kontynuować lot o ile przeciwnik nie zezwoli na powtórzenie walki po naprawieniu usterki.

Nieintencjonalne zerwanie połączenia bądź zamknięcie gry w sytuacji neutralnej bez wyraźnej przewagi jednej ze stron, za pierwszym razem w turnieju wiąże się z ostrzeżeniem, każde kolejne wykonane po minięciu się samolotów i rozpoczęciu walki zasądzane jest jako przegrana w danej walce i utrata punktu (nie w całym pojedynku). W wypadku całkowitej utraty połączenia bądź niestabilnego połączenia walkę można opóźnić do 2 godzin lub więcej jedynie za porozumieniem stron oraz organizatorów. Jeżeli zerwanie połączenia zaszło u gracza, który w wyraźny sposób przegrywa walkę, tzn. ma przeciwnika na 6ej i/lub jest uszkodzony etc. Punkt przyznaje się przeciwnikowi.

Jeżeli rozegranie walki w późniejszym terminie uniemożliwia kontynuację turnieju zasądza się przejście dalej gracza, który może uczestniczyć w walce.

Walki rozgrywane są na samolotach strony alianckiej oraz osi losowanych metodą eliminacji poprzez graczy.

Gracz, którego login jest pierwszy w tabelce pojedynku eliminuje pierwszą grupę maszyn, następnie eliminacji dokonuje gracz numer dwa. Z grupy która pozostała, gracz którego login jest drugi w tabelce pojedynku pierwszy samolot z grupy, następnie eliminacji dokonuje przeciwnik. Sytuacja powtarza się, aż pozostanie jeden samolot, na którym przeprowadzone zostaną pojedynki.

Gracz nie posiadający danych samolotów ma obowiązek wyeliminować je z danej grupy w pierwszej kolejności.

W skrajnym wypadku braków związanych z dostępnością maszyn gracz ma obowiązek poinformować o fakcie sędziego/organizatorów i w porozumieniu z przeciwnikiem dokonać wyboru maszyny.

Sytuacje sporne, problemy, nieścisłości rozsądzamy według szeroko rozumianych zasad logiki.

Jeżeli znalezienie kompromisu jest niemożliwe najprostszym rozwiązaniem jest powtórzenie danej walki.

Jeżeli którykolwiek z graczy nie posiada danego samolotu, eliminuje te maszyny jako pierwsze. Prezentowany zestaw samolotów oraz grupy mogą ulec zmianom.

Grupa A
I-16 Type 24
Bf-109 F-4
P-39L-1
Bf-109 G-4
Spitfire Vb
P-51 D-15
Hurricane Mk II

Grupa B
MiG-3 Series 24
Bf-109 E-7
LaGG-3 Series 29
Bf-109 G-6
Yak-7 B
Spitfire IXe
FW-190 D-9

Grupa C
Yak-1 Series 69
Bf-109 G-2
La-5 Series 8
Yak-1b
FW-190 A-3
Tempest Mk V
Bf-109 F-2

Zezwala się i zaleca nagrywanie walk.
Zezwala się na stream live.
W wypadku brak możliwości obiektywnej oceny i rozsądzenia kwestii spornej, walkę należy natychmiast powtórzyć.
Gracze walczący w pojedynku pozostają na jednym kanale głosowym bez udziału osób trzecich wraz z sędzią, jeżeli jest dostępny.

Jeżeli macie jakieś pytania, bądź zauważyliście nieścisłości w zasadach dajcie znać na priv.

Odp: I turniej wirtualnych pilotów „Per aspera ad astra”
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 15, 2021, 23:09:17 »
Dwie uwagi, jeśli można, z perspektywy uczestnika dawnych turniejów Dziadka Kosa:

"Zakazany jest lot w przeciwnym kierunku dla uniknięcia nawiązania walki, maksymalna poprawka kursu przed minięciem się wynosi do 45°. Jeżeli gracz przekracza wartość poprawki dostaje upomnienie i musi wykonać zakręt by minąć się z przeciwnikiem. Zezwolona jest separacja od przeciwnika do 15 sekund. Po 10, a następnie po 15 sekundach gracz dostaje ostrzeżenie od sędziego w trakcie których musi wykonać manewr nawiązujący walkę, tj. zakręt na wznoszeniu, immelmana lub taki by znaleźć się z kursem zbieżnym na przeciwnika. Zakazana jest ucieczka od przeciwnika dłużej niż 20 sekund. Po 20 sekundach ucieczki walka zostaje uznana za przegraną."

Wystarczyłoby dać mały obszar mapy (np. ograniczyć obiektami jak w Air Race) albo odpalić jakąś mapę turniejową o małym obszarze (jeśli taka istnieje) - wszystkie te obostrzenia trochę dające zbyt wiele możliwości interpretacji odpadłyby.

Zasady turnieju zakładają, że zakręt na przeciwnika trwa do 5 sekund. Jeżeli przeciwnik celowo wydłuża go by uniknąć walki ze względu na uszkodzenia i "uciec" niehonorowo od przeciwnika walka zostaje przerwana, na niekorzyść ( przegraną) uciekającego.

Tego nie rozumiem - czyli nie można prowadzić walki w sposób dowolny - respektując tylko zasady, które cytowałem powyżej? Co to znaczy, że "zakręt na przeciwnika trwa do 5 sekund".

Poza tym idea zacna.  8)


Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: I turniej wirtualnych pilotów „Per aspera ad astra”
« Odpowiedź #2 dnia: Lutego 16, 2021, 10:37:11 »
Tak, pomysł fajny i nagrody też super, ale trochę przekombinowaliście z zasadami, teraz się w to wczytałem. Co wolno, a czego nie. Przecież by zbudować odpowiednią taktykę może to potrwać i 5 minut, a tu czytam - "Zezwolona jest separacja od przeciwnika do 15 sekund. Ucieczka do 20 ....". Jak to sobie wyobrażasz, jeśli ktoś leci na G-2 vs Jak-9. Przecież tutaj zbudowanie odpowiedniego manewru dla Meśka może trwać i 3 minuty. Trochę te zasady z czasem są przekombinowane moim zdaniem. Lepiej dać małą mapę (np. Lapino, w której nie ma gdzie uciekać przez 40 minut) i każdy niech robi co tam chce, tak to powstał sztuczny zbiór zasad, które nawet trudno przestrzegać, chyba, że jest druga osoba z boku ze stoperem ;). Może jeszcze to zmieńcie, bo zamiast zachęcać to raczej zniechęca. Druga uwaga to grupy, np. ta C jest mocno zmieszana historycznie i jakościowo. Tempest ma walczyć przeciwko A-3? Przecież to kapica na dzień dobry  (no chyba, że chodzi o Tempest vs Tempest).

Edit. Ok, widzę, że te walki mają być na tych samych samolotach tylko. Hmmm.
« Ostatnia zmiana: Lutego 16, 2021, 10:48:09 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: I turniej wirtualnych pilotów „Per aspera ad astra”
« Odpowiedź #3 dnia: Lutego 16, 2021, 11:27:49 »
YoYo nie doczytałeś.

Turniej składa się z pojedynków rozgrywanych pomiędzy uczestnikami na tym samym typie samolotów zatankowanych i uzbrojonych w ten sam sposób.


Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: I turniej wirtualnych pilotów „Per aspera ad astra”
« Odpowiedź #4 dnia: Lutego 16, 2021, 12:25:14 »
YoYo nie doczytałeś.

Turniej składa się z pojedynków rozgrywanych pomiędzy uczestnikami na tym samym typie samolotów zatankowanych i uzbrojonych w ten sam sposób.



Ale to mówię, lepiej weźcie po prostu małą mapę, z której nie da się zwiać (np. Lapino, któro ma kilka pór roku). Tak, ktoś zawsze będzie mógł podważyć, że: "przeciwnik skręcał 6 sekund, a miał 5, więc mi zaliczcie" hehe.
Biurokracja wrogiem Narodów ;D.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: I turniej wirtualnych pilotów „Per aspera ad astra”
« Odpowiedź #5 dnia: Lutego 16, 2021, 12:27:58 »
Jak wszystko w rodzinie, czy też wśród przyjaciół, to chyba nie będzie jakiegoś aptekarstwa, jak gdzieś będzie 6 sekund zamiast 5, albo 20 zamiast 15...

Jako pilot bombowca się nie piszę, ale mam nadzieję, że będą filmiki z tego zacnego turnieju. Obejrzałbym. :)
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Offline Orlik Team

  • Trolle
  • *
Odp: I turniej wirtualnych pilotów „Per aspera ad astra”
« Odpowiedź #6 dnia: Lutego 16, 2021, 17:37:37 »
Primo
Cytuj
Jeżeli macie jakieś pytania, bądź zauważyliście nieścisłości w zasadach dajcie znać na priv.

Secundo
Rozmawiać konkretnie możemy z uczestnikami.
Jeżeli nie zamierzacie się zapisywać, albo uczestniczyć wasze uwagi są kompletnie bezużyteczne i po prostu ich nie potrzebujemy.
Dzięki, ale mamy większe doświadczenie w organizacji turniejów, rozpisywaniu zasad i wybieraniu mapy :).

Chcemy, żeby zaproszenie trafiło do całej polskiej społeczności, więc tu również je zostawiliśmy.
Może znajdzie się wśród was jakiś wirtualny pilot zainteresowany turniejem (a nie teoretyk- gawędziarz) .  8)

Byliśmy już u:
-OPS i przekazaliśmy temat Lipasowi
- u 303 i Holy`ego
- u Ravenów
- 1 PL oraz BloodyPoles

Jeżeli są jeszcze jakieś ekipy skupione wokół IL-2:GB to dajcie im znać, żeby info dotarło do jak najszerszej grupy, a przede wszystkim zamiast torpedować "po polsku" projekt weźcie w nim udział.

Tertio
Zasada jest głównie wskazówką_(jak parę innych zasad), że nie ma możliwości unikania walki w wypadku przypadkowego uszkodzenia i innych nieuczciwych zachowań.
Dokładny brief dla uczestników przeprowadzimy na tydzień przed turniejem, żeby nie było później niespodzianek.
 ;)

*propo filmów/tracków
Przewidujemy live stream, szczegóły dla uczestników na kanałach komunikacji DC/TS/forum il2 .

Jak wspomniał Rafcio, na Discordzie: 
albo TSie możemy szybko obgadać jakiekolwiek niejasności, szkoda czasu na dyskusję na forum i przekonywanie do swoich racji.

Do usłyszenia, bądź zobaczenia w duelach (bo wydaje mi się, że na tak dużym "forum miłośników" paru dobrych i wystarczająco odważnych wirtualnych pilotów się znajdzie ;).

Pozdro!
« Ostatnia zmiana: Lutego 16, 2021, 21:49:10 wysłana przez KosiMazaki »

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: I turniej wirtualnych pilotów „Per aspera ad astra”
« Odpowiedź #7 dnia: Lutego 16, 2021, 18:50:37 »
Bardzo mi się nie podoba ton w jakim piszesz, a biorąc pod uwagę, że LG popisało się kilka razy tutaj z nie najlepszej strony i mimo wszystko uprawiacie agitację bez zgody, może się za moment okazać, że ten temat i post będzie równie bezużyteczny i niepotrzebny jak całe to twoje rozpychanie tutaj. O tyle o ile nie mam nic przeciwko takim przedsięwzięciom to bardzo nie lubię jak ktoś nie umie zachować się będąc w gościach.
« Ostatnia zmiana: Lutego 16, 2021, 19:12:33 wysłana przez KosiMazaki »
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: I turniej wirtualnych pilotów „Per aspera ad astra”
« Odpowiedź #8 dnia: Lutego 16, 2021, 21:16:23 »
Primo
Secundo
Rozmawiać konkretnie możemy z uczestnikami.
Jeżeli nie zamierzacie się zapisywać, albo uczestniczyć wasze uwagi są kompletnie bezużyteczne i po prostu ich nie potrzebujemy.

To po co w ogóle post na the Forum, które z zasady służy temu, by rozmawiać, a nie się "ogłaszać"?
W takim razie jak ma to służyć tylko poinformowaniu społeczności bez dyskusji w tym jakże sympatycznym tonie, co Kosi zdążył już zauważyć, to już sobie to załatwiacie sami w swoim gronie.
Temat zamykam.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: I turniej wirtualnych pilotów „Per aspera ad astra”
« Odpowiedź #9 dnia: Lutego 16, 2021, 21:44:38 »
Od siebie dodam, że użytkownikowi "Orlik Team" już podziękowałem za takie podejście. Koniec z darmową tablicą ogłoszeń...
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"