Autor Wątek: Upscaling dla Steam VR  (Przeczytany 1649 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Upscaling dla Steam VR
« dnia: Sierpnia 19, 2021, 11:52:46 »
Zobaczyłem dziś taki wątek na forum Iłka:

https://forum.il2sturmovik.com/topic/73122-fidelityfx-superresolution-to-steamvr-games/

Okazuje się że to już bardzo ładnie działa.

Jest trochę kombinacji do przetestowania, ale opłaca się. Podejrzewam, że w DCS też będzie działać, choć jeszcze nie próbowałem.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Upscaling dla Steam VR
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 19, 2021, 21:53:07 »
Ale to tylko dla AMD, bo widzę hasło AMD FidelityFX SuperResolution Upscaler? No i co to ma dać lepszego, skoro SteamVR też ma opcję upscalingu?
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 19, 2021, 22:07:21 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Upscaling dla Steam VR
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 19, 2021, 23:11:22 »
To dla wszystkich. Daje wydajność i ostrość. Potestuj. Działa też online. Bardzo fajna sprawa. Ja z balanced wszedłem na ultra bez reprojekcji na 60Hz.


 A jak działa upscaling w Steam VR?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Upscaling dla Steam VR
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 20, 2021, 14:21:52 »
A jak działa upscaling w Steam VR?

Technicznie? Tego nie wiem, natomiast przecież to robisz normalnie suwaczkiem (nasycenie pikseli realnych i tych "dodatkowych, wirtualnych").
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Upscaling dla Steam VR
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpnia 20, 2021, 14:29:25 »
To bardziej multisampling zdaje się.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Upscaling dla Steam VR
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 23, 2021, 18:04:29 »
Sprawdziłem to w Iłku. Tutaj jak zainstalować po naszemu:

1/ ściągacie https://github.com/fholger/openvr_fsr/releases/tag/fsr_v1.1 openvr_fsr_v1.1.zip,
2/ robicie sobie backup openvr_api.dll z IL-2 Sturmovik Great Battles\bin\game
3/ dwa pliki z tego ściągniętego wrzucacie IL-2 Sturmovik Great Battles\bin\game (api spyta się o nadpisanie).

Warto sprawdzić ale jak dla mnie bez szału, fakt, że mam dobrą kartę. To oceniam raczej dla osób, którym faktycznie iłek chrupocze w VR, albo chcą sobie poprawić ustawienia na wyższe. Jakiegoś specjalnego przyrostu FPS nie widzę, ale mam wrażenie, że w paru sytuacjach jest płynniej (np. przy widoku z F3, bądź jakiś wybuchach). Natomiast na minus większe "schodkowanie" i mniejsza przez to ostrość obrazu, czyli mniej detali. Obecnie jestem w stanie ocenić np. z 500 metrów czy to jedzie ciężarówka, AAA, czy czołg, z tym modem w zasadzie widzę jedno pudło ;). Mówię, płynniej na pewno, ale mniej ostrzej, no chyba, że jest się w stanie coś tutaj poprawić z rozdzielczością jeszcze (w SteamVR mam 2600pxt dla iłka, ale z modem bez zmian mam wrażenie, że jest to o jakieś 20% niżej).
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 23, 2021, 18:12:07 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Upscaling dla Steam VR
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 23, 2021, 18:10:59 »
Patrzę na ten plik cfg. Można ew. coś z tym pokombinować:

Cytuj
    // Per-dimension render scale. If <1, will lower the game's render resolution
    // accordingly and afterwards upscale to the "native" resolution set in SteamVR.
    // If >1, the game will render at its "native" resolution, and afterwards the
    // image is upscaled to a higher resolution as per the given value.
    // If =1, effectively disables upsampling, but you'll still get the sharpening stage.
    // AMD presets:
    //   Ultra Quality => 0.77
    //   Quality       => 0.67
    //   Balanced      => 0.59
    //   Performance   => 0.50
    "renderScale": 0.77,

Jak widać jest to Ultra teraz, ale może przy 0.9 byłoby okej. Inna opcja to zmniejszenie rozdzielczości w Steam VR i tutaj danie np.1.2.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Upscaling dla Steam VR
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpnia 23, 2021, 23:51:47 »
Dałem dla IL-2 "renderScale": 0.90, teraz o wiele lepiej, natomiast zwyżka FPS zostaje znakiem zapytania. Może w kampanii coś wyjdzie.
« Ostatnia zmiana: Listopada 11, 2021, 23:07:01 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Upscaling dla Steam VR
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpnia 25, 2021, 20:14:34 »
Jeśli miałeś wcześniej wszystko na maxa to bez sensu używać. Choć trochę mnie to dziwi gdyż ja mam 3080 i grałem na balanced aby było płynnie w walkach.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2