Autor Wątek: Radeon seria 6xxx - brak płynnego obrazu i błąd z wygładzaniem ruchu w SteamVR.  (Przeczytany 1040 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Posta zamieszczam jako ostrzeżenie dla wszystkich, którzy myślą o zakupie karty AMD do grania w VR w DCS w goglach HP Reverb G2. Na dzień dzisiejszy Obecnie istnieje mega irytujący błąd w obsłudze wygładzania ruchu (motion reprojection) przez SteamVR. Objawia się to skakaniem, drżeniem, łamaniem obrazu w jego niektórych częściach. W kokpicie F-18 są to krawędzie przycisków wokół MFD, linie na radarze i parę innych elementów, które dość skutecznie przeszkadzają w lataniu. Problem ten w DCS występuje w każdym samolocie i śmigłowcu, który sprawdzałem. Jest to o tyle irytujące, że bez wygładzania ruchu, czy to ustawionego na "auto", czy na wymuszenie (45_fps przy 90 Hz) nie można uzyskać płynnego obrazu w goglach z powodu rwania obrazu. Z kolei w MSFS 2020, który używa OpenXR problemu tego nie_ma. Obraz z reprojekcją jest gładki i bez żadnych szarpnięć.
Generalnie jeśli chcecie latać w DCS VR od z kartą AMD to trzymajcie się z daleka.

Tutaj filmik obrazujący problem:
https://www.youtube.com/watch?v=NAvc4WImo_g&t=77s

Bełkot, słowotok, pisownia. Mazak.
« Ostatnia zmiana: Października 27, 2021, 07:53:40 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Karty Radeon seria 6000 problem w steamVR i wygładzaniem ruchu !
« Odpowiedź #1 dnia: Października 27, 2021, 00:13:40 »
Cześć, po pierwsze, wideo, które podlinkowałeś pokazuje coś innego. Podejrzewam, że chciałeś pokazać inny film?

Po drugie, gram w DCS na 6900 i nie mam opisanych przez Ciebie efektów na G2. Nie mam F-18, ale problem nie występuje ani w A-10, ani w F-16…

Odp: Radeon seria 6xxx - brak płynnego obrazu i błąd z wygładzaniem ruchu w SteamVR.
« Odpowiedź #2 dnia: Października 27, 2021, 18:22:46 »
Mazak dziękuję za poprawki :) ale pisałem to maksymalnie wkurzony wydaniem mnóstwa pieniędzy na kartę która akurat w DCS VR sprawia takie problemy.

Misha filmik który zamieściłem dokładnie dotyczy tego problemu o którym piszę, zobacz w 25 sekundzie kiedy  autor  wyłącza Motion Vector linie przestają skakać obraz staje się idealnie stabilny.
W F16  efekt "łamania się linii, drżenia" występuje na krawędziach klawiszy wokół MFD, krawędziach przycisków na ICP  problemem jest styk pomiędzy jasną i ciemną teksturą w takim momencie jasna tekstura przy włączonym Motion Vector zaczyna "skakać, drżeć". W celu sprawdzenia wyedytowałem sobie plik f16c_cpt_knobs i po zmianie koloru przycisków w całości na jednolitą ciemną teksturę obraz jest idealnie stabilny. Zobacz jeśli możesz moje filmiki  https://www.youtube.com/channel/UCWJrtzmwAKSNeT_aVGe_llw.
Pytanie czy latasz z włączonym Motion Vector ? i  czy miałbyś kiedyś chwilę czasu na kontakt w celu porównania konfiguracji komputerów, sterowników oraz ustawień ?
Mój komputer to Ryzen 5600X,  64GB RAM 3200 16CL, 1TB Nvme, Radeon 6900XT .
Nie ukrywam że Twój post dał mi nadzieję na poprawne działanie DCS w VR :).

Z tego co widzę, problem dotyczy płyt i procesorów AMD. Jeśli tak, to Ci nie pomogę, bo mój Radeon 6900XT działa na płycie Z490 z i9.
Zdecydowanie żaden z efektów, które pokazujesz na swoich filmach, u mnie nie występuje.

Słyszałem też o innych problemach G2 z platformą AMD, więc może wystarczy wymiana kabla na nowy?


Kabel już wymieniłem na nową wersję. Mam do Ciebie prośbę. Czy mógłbyś porównać u siebie jakość wyświetlanego pulpitu Windows w Mixed Reality Portal_z jakością pulpitu wyświetlanego w Steam VR? U mnie w Mixed Reality Portal mogę normalnie pracować w Windows. Obraz jest czysty i klarowny, natomiast ten sam pulpit uruchomiony z poziomu Steam VR jest już znacznie gorszej jakości. Krawędzie liter drżą, jasne linie skaczą._Spróbuję podejść do kumpla z kartą graficzną,_ma_intela i7_zobaczę  czy faktycznie jest różnica w obrazie.

Łukasz
« Ostatnia zmiana: Listopada 04, 2021, 07:45:38 wysłana przez KosiMazaki »

Cześć, sprawdziłem i w obu przypadkach pulpit wygląda identycznie. Nie mam też artefaktów o których piszesz. Jedynym problemem jest stosunkowo częste zamrażanie obrazu i restarty WMR podczas korzystania z Mixed Reality Portal i aplikacji stamtąd. Na szczęście problem nie występuje w SteamVR i aplikacjach z niego korzystających. W tym DCS. Problem występował przy starym kablu oraz jest obecny przy nowym, ale nie mam kiedy poszukać rozwiązania.

Powodzenia!

Dziękuję za testy :).
W sobotę miałem możliwość sprawdzenia Radeona w komputerze z procesorem intel-a.
Konfiguracja komputera testowego:
Intel I7 8700 32 GB RAM 512Gb NVME, czysta instalacja Windows 10 21H1, sterowniki Radeon 21.11.1 Steam VR wersja stable.
Wyniki:
1. Steam VR wyłączone Motion Reprojection.
Pulpit pod Windows Mixed Reality Portal  czysty bez artefaktów, widoczność czcionek bez zarzutu.
Pulpit pod Steam VR  czysty bez artefaktów, widoczność czcionek bez zarzutu.
2. Steam VR włączone Motion Reprojection w trybie auto.
Pulpit pod Steam VR  mała ilość artefaktów, widoczność czcionek dopuszczalna.
3. Steam VR włączone Motion Reprojection w trybie wymuszonym (karta generuje połowę klatek, 45/90 fps).
Pulpit pod Steam VR  bardzo duża  ilość artefaktów, widoczność czcionek tragiczna.

W tym momencie wyjąłem  Radeona z komputera testowego i włożyłem do niego 2080TI i bez usuwania sterowników AMD zainstalowałem najnowsze sterowniki Nvidia.
przy ustawieniu z punktu 3 czyli "Steam VR włączone Motion Reprojection w trybie wymuszonym (karta generuje połowę klatek, 45/90 fps)." Pulpit pod Steam VR
jakość bardzo dobra, widoczne  drobne zniekształcenia ale w zasadzie bez wpływu na czytelność pulpitu.

Wniosek jest taki, że karty z serii Radeon 6000 kompletnie nie radzą sobie w generowaniu obrazu z wymuszoną Motion Reprojection (45/90 fps), Nvidia  jest tu bezkonkurencyjna.
Z kolei w DCS latanie bez Motion Reprojection lub z włączonym w trybie auto nie daje pełnego komfortu, dalej występują szarpnięcia i rozmazania obrazu, dopiero włączenie wymuszonego Motion Reprojection pozwala na uzyskanie czystego obrazu zwłaszcza przy patrzeniu w bok od kierunku lotu.
Na dzień dzisiejszy nie polecam Radeona do DCS.
« Ostatnia zmiana: Listopada 07, 2021, 12:13:59 wysłana przez KosiMazaki »