Autor Wątek: Thrustmaster Hotas Warthog problem z przepustnicą w Hornecie - off idle  (Przeczytany 1089 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Po dłuższej przerwie odpaliłem DCS-a, chciałem polatać Viperem i Hornetem i przeżyłem małą nieprzyjemną niespodziankę. Hornet nie reaguje na przesuwanie przepustnicy z pozycji off na idle, ani prawej, ani lewej, mimo prawidłowo przypisanych osi (nie zmienianych od ostatniego czasu). Misja w locie lub na pasie, przepustnica działa bez problemu.
W przypadku Vipera żadnych problemów, cold start i przesunięcie z off na idle działa bezproblemowo.
Ma ktoś jakieś pomysły?

Odp: Thrustmaster Hotas Warthog problem z przepustnicą w Hornecie - off idle
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 20, 2022, 23:41:48 »
Bo to nie jest oś, tylko przyciski (29 i 30), które musisz przypisać do funkcji Throttle Off<>Idle (prawy / lewy).

Odp: Thrustmaster Hotas Warthog problem z przepustnicą w Hornecie - off idle
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 21, 2022, 00:52:40 »
O przyciskach pierwsze słyszę, do tej pory miałem dwie osie i działało i tak nadal jest w Viperze (jedna oś) i działa. Ale jeśli ma mi to pomóc to spróbuję.

Odp: Thrustmaster Hotas Warthog problem z przepustnicą w Hornecie - off idle
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 21, 2022, 08:03:11 »
Wejdź sobie w klawiszologię Vipera i przestaw przepustnicę w pozycję OFF to zobaczysz o jakie komendy chodzi. Analogicznie musi być to przypisane w F/A-18. Może z jakąś aktualizacją coś się pomieszało.

Odp: Thrustmaster Hotas Warthog problem z przepustnicą w Hornecie - off idle
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 21, 2022, 10:30:38 »
Jeszcze raz dzięki, tak jak napisałeś ustawiłem w Hornecie te ustawienia 29 i 30, ale jeszcze nie sprawdzałem, bo już późno było, przy okazji sprawdziłem Vipera i okazało się że jest ustawione przypisanie 29, mimo iż mogę przysiąc że tego nigdy nie robiłem.
Latam i Hornetem i Viperem, nieregularnie, ale praktycznie od pierwszych dni wydania tych modułów i do tej pory ustawiałem tylko osie. Co prawda skutkowało to tym, że uruchomienie silnika wymagało dwukrotnego poruszenia przepustnicą, tzn. off-idle-off-idle, ale działało, więc nie doszukiwałem się, że ten ruch off-idle można przypisać. Ktoś zresztą o czymś takim pisał gdzieś w sieci (jak szukałem rozwiązania). Pytanie, czy taki ruch przepustnicą w kokpicie mógł automatycznie przypisać te ustawienia (29 i 30)??? I pewnie tak jak piszesz, skoro dotąd działało, to któraś z ostatnich aktualizacji coś pomieszała.
Wieczorkiem polatam, to się pochwalę, w każdym razie jeszcze raz dzięki  :)

Odp: Thrustmaster Hotas Warthog problem z przepustnicą w Hornecie - off idle
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 21, 2022, 11:30:20 »
DCS rozpoznaje Warthoga i część przycisków jest domyślnie zbindowana w początkowym profilu, ale nie wszystko, no i czasem po aktualizacji coś się pomiesza.

Latam i Hornetem i Viperem, nieregularnie, ale praktycznie od pierwszych dni wydania tych modułów i do tej pory ustawiałem tylko osie. Co prawda skutkowało to tym, że uruchomienie silnika wymagało dwukrotnego poruszenia przepustnicą, tzn. off-idle-off-idle, ale działało, więc nie doszukiwałem się, że ten ruch off-idle można przypisać.

W takim razie musiałeś mieć to domyślnie przypisanie. Natomiast konieczność podwójnego ruchu występuje, jeśli załadujesz DCS z przepustnicą w pozycji na OFF. Wtedy trzeba ją dać na IDLE, znowu na OFF (dopiero wtedy DCS rozpozna wciśnięcie przycisków 29 i 30) i przestawienie na IDLE zostanie rozpoznane jako ich zwolnienie, co z kolei aktywuje przestawienie przepustnicy w wirtualnym kokpicie. Dlatego ja zawsze zaczynam z przepustnicą Warthoga na IDLE i pierwsza czynność, którą robię po wczytaniu misji gdzie mam ramp start, to przestawienie jej w pozycję OFF.

Odp: Thrustmaster Hotas Warthog problem z przepustnicą w Hornecie - off idle
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 21, 2022, 22:29:54 »
Jeszcze raz dzięki  :564: