Autor Wątek: Messerschmitt Bf 109X aka Ulepek ;-)  (Przeczytany 1780 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Messerschmitt Bf 109X aka Ulepek ;-)
« dnia: Lutego 19, 2023, 17:28:11 »
23
« Ostatnia zmiana: Lutego 19, 2023, 20:13:19 wysłana przez KosiMazaki »
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Offline Ros

  • *
  • Uziemniony
Odp: Ulepek ;-)
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 19, 2023, 17:49:58 »
To jest Ki-43?? Jaka historia stoi za tymi zdjęciami?
Though I fly through the Valley of Death I shall fear no Evil for I am at 80,000 feet and climbing
36 Quai des Orfevres

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Ulepek ;-)
« Odpowiedź #2 dnia: Lutego 19, 2023, 17:52:19 »
Za bardzo to nie wiem, ale dla mnie to jest Bf-109 z ogona i skrzydeł z próbą dołączenia z przodu mini dzbanka (P-47) ;)
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Odp: Ulepek ;-)
« Odpowiedź #3 dnia: Lutego 19, 2023, 17:53:21 »
To jest Ki-43?? Jaka historia stoi za tymi zdjęciami?

To jest Bf109 z silnikiem BMW takim jak w Fw190

Offline Ros

  • *
  • Uziemniony
Odp: Ulepek ;-)
« Odpowiedź #4 dnia: Lutego 19, 2023, 17:55:00 »
To jest Bf109 z silnikiem BMW takim jak w Fw190
Ło żesz Ty, w życiu bym się nie domyślił
Though I fly through the Valley of Death I shall fear no Evil for I am at 80,000 feet and climbing
36 Quai des Orfevres

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Ulepek ;-)
« Odpowiedź #5 dnia: Lutego 19, 2023, 20:08:57 »
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Messerschmitt Bf 109X aka Ulepek ;-)
« Odpowiedź #6 dnia: Lutego 19, 2023, 20:24:12 »
Ten temat był już tu wypłynął kilka lat temu. Miałem wtedy dłuższą wymianę poglądów albo z Ponurym, albo ze Schmaissem. Sorry, jakiś czas minął zdarzenie pamiętam, szczegółów nie. Chodziło o dwie próby zastosowania gwiazdy do Mietka, a obydwa prototypy miały różne oznaczenia.
"Różnica między mną a wariatem jest taka, że ja wariatem nie jestem."
                                                                                  S. Dali

Odp: Messerschmitt Bf 109X aka Ulepek ;-)
« Odpowiedź #7 dnia: Lutego 19, 2023, 22:02:31 »
W uzupełnieniu. Pierwszy był Bf 109V-21 W.Nr.1770 z silnikiem Pratt&Whitney SCG Twin Wasp o mocy 882kW. Pierwszy lot 17 sierpnia 1939 r. z rejestracją cywilną D-IFKQ. Potem przekazany wojsku do prób w jedenostce doświadczalnej VDL w Braunscheig-Volkenrode miał oznaczenia wojskowe i rejestrację KB+II.
Drugi to właśnie Bf 109X W.Nr.5608 dostał silnik BMW 801A o mocy 1156 kW. Pierwszy lot 2 września 1940 r. Rejestracja cywilna D-ITXP, wykonał 25 lotów o łącznym czasie 7 godzin 48 minut.
Wersje z silnikami gwiazdowymi miały być produkowane głównie na eksport, gdyż istniała obawa, że przemysł nie zdoła wyprodukować odpowiedniej ilości silników rzędowych DB. Do produkcji po mimo dobrych osiągów Bf 109X nie doszło.
"Różnica między mną a wariatem jest taka, że ja wariatem nie jestem."
                                                                                  S. Dali