Autor Wątek: Wielowątkowość w DCS (multithreading)  (Przeczytany 4961 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Wielowątkowość w DCS (multithreading)
« dnia: Marca 10, 2023, 13:42:41 »
Podobno dziś ma być patch do Open Beta. Ma wnieść wreszcie MT (Multithreading) :) i pojawił się nawet FAQ do tego: https://forum.dcs.world/topic/320618-dcs-multithreading-faq/.

Oczywiście w formie EA/Preview czy jak tam zwał, by się nie rzucać  8).
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 10, 2023, 14:06:11 »
Nie ma to jak robić wielki release w piątek po południu. Pracownicy ED mają ciekawe życie.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 10, 2023, 14:49:45 »
To sporo rzeczy przestanie działać  :032:.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 10, 2023, 15:50:53 »
Ciekawe, że piszą, że powinno się wyłączyć Hyper Threading, jeśli ma się 32+ wątki. Ciekawe czemu przy mniejszej nie?

To sporo rzeczy przestanie działać  :032:.


Opcja jest taka, że jest po staremu ale dodadzą nowy exe z MT właśnie, więc nawet jak wyjdzie gniot ;), to będą się tłumaczyć Preview, Beta i tak w ogóle to przecież możesz grać po staremu ;) ale myślę, że tak źle nie będzie. W końcu coś tam przez tyle lat tworzyli ponoć ;> (aż się zaśmiałem).
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 10, 2023, 16:19:06 »
No dobra, z 32+ wątkami nie odpala, bo nie ogarnia 8).

 
Cytuj
Known Issues
Multithreading:
NS430 inoperable. Not in 2D neither 3D
DCS won’t start on a PC with CPU with more than 32 CPU threads.
Sporadic stuttering in 2D and VR
Ka-50: IT-23 display is colored.
Supercarrier. Signal wands lights and Hold back bar are invisible
Supercarrier: there is no picture on LSO displays
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 10, 2023, 19:10:43 »
U mnie chodzi gorzej niż bez MT. Okazjonalne przycięcia. Na dodatek cienie wariują. To, że to wypuścili nawet nie w ramach open beta, tylko niejako jako osobne środowisko testowe, wiele tłumaczy na jakim etapie to jest...

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 10, 2023, 19:28:27 »
Zapuściłem sobie jakiś benchmark i gra faktycznie ładnie przyspieszyła w 2D (+25%), choć widać też jakieś przycięcia na wykresie.

W VR nie wiem, bo gdy próbuję włączyć wersję MT w SteamVR mam od razu crash. OpenXR niby działa, ale tu nie mam porównania.



"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 10, 2023, 19:41:46 »
W VR nie wiem, bo gdy próbuję włączyć wersję MT w SteamVR mam od razu crash. OpenXR niby działa, ale tu nie mam porównania.

Podobno trzeba do skrótu dodać znów wpis ze Steam VR. Pokazuje to tylko jak to testowali. Tym bardziej, że SteamVR to przecież jest teraz default znów, więc testu tu to nie było ;D.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 10, 2023, 20:02:10 »
Ja w Open XR gram. U mnie wielka poprawa z CPU. Ta sama misja w singlu gdzie mam CPU app na 13ms to z HT mam niecałe 3ms.

Chyba można powiedzieć, że wreszcie CPU nie powinno być wąskim gardłem.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Marca 10, 2023, 20:08:46 wysłana przez gorzasty »
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 10, 2023, 20:06:07 »
Przez to wrzucenie nowego exe do katalogu mt widzę, że przestały wszystkie mody działać.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 11, 2023, 00:14:18 »
Wstępnie wygląda to obiecująco. U mnie "tylko" 2D 1440p - ale na jednowątkowym execu cienie naprawione, przynajmniej pod kątem wydajności i klatki wróciły do poziomu 2.7.9 z lekką nawiązką. Na wielowątkowym zaś, mimo po raz pierwszy od lat włączonego "wewnętrznego" MSAA (bo przez oddzielny katalog ReShade się oczywiście zgubił) też wpadło od 20 do 35 klatek ekstra. Z drugiej strony w misji cold start Mi-8 na Nevadzie rzeczywiście dzieją się jakieś schizy z cieniem śmigłowca, ale z Moskitem i Spitem nie było takich akcji, więc nie wiem - może problem dotyczy tylko wybranych modułów? To wszystko jednak tylko przy lataniu solo "dookoła komina". Bardziej złożonych misji nie próbowałem.

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 11, 2023, 10:32:19 »
Przez to wrzucenie nowego exe do katalogu mt widzę, że przestały wszystkie mody działać.
Jak nie działają, jak działają? Przynajmniej u mnie.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 11, 2023, 10:56:40 »
Działają, działają. Co prawda mogą się zdarzyć sytuacje, że coś się odnosi w JSGME do katalogu "bin", a teraz powinno być "bin-mt", ale przynajmniej te co mam widzę, że działają obecnie.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
« Odpowiedź #13 dnia: Marca 11, 2023, 11:56:18 »
A co z tymi migającymi cieniami? Też tak macie? Jak odpalę bez MT to wszystko jest ok.

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
« Odpowiedź #14 dnia: Marca 11, 2023, 12:16:59 »
Jeśli masz ten mod poprawiający cienie, to on kaszanił. Przynajmniej u mnie.