Autor Wątek: Wielowątkowość w DCS (multithreading)  (Przeczytany 4979 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin_B

  • *
  • MABO
Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
« Odpowiedź #15 dnia: Marca 11, 2023, 13:53:01 »
Nie instalowałem tego moda od cieni i jest OK. Z 45 klatek na VR zrobiło się 50-55.

Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
« Odpowiedź #16 dnia: Marca 11, 2023, 14:49:06 »
U mnie przyrost około 20fps, zastanawiam się jak to jest, że inni mają nawet +70fps...
Jest opcja, że nowsze generacje procków nie są jeszcze wspierane przez MT, albo brak zgodności z DDR5?
Ustawienia prawie na maksa. Ryzen 5 7600x +RTX4080 +32Gb DDR5 5200, flat 1440. Ktoś może sprawdzał na podobnej konfiguracji?
"Jeb*ć, karać, nie wyróżniać. W wolnych chwilach prześladować"

Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
« Odpowiedź #17 dnia: Marca 11, 2023, 16:12:10 »
A co z tymi migającymi cieniami? Też tak macie? Jak odpalę bez MT to wszystko jest ok.

Z cieniami to widuję tylko akcje gdy podczas postoju na ziemi cień zewnętrzny całego SP jest renderowany w kokpicie (prześwituje przez burty), a w widoku F2 nie ma go pod SP za to odjeżdża gdzieś obok i czasem nawet mnoży się przez dwa ;). Modów nie instalowałem. Co ciekawe, na razie zauważyłem to tylko na Nevadzie, Kaukaz i Mariany OK, ale nie posiadam wszystkich map żeby posprawdzać dalej.

Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
« Odpowiedź #18 dnia: Marca 11, 2023, 18:32:40 »
Z cieniami to widuję tylko akcje gdy podczas postoju na ziemi cień zewnętrzny całego SP jest renderowany w kokpicie (prześwituje przez burty), a w widoku F2 nie ma go pod SP za to odjeżdża gdzieś obok i czasem nawet mnoży się przez dwa ;).

Mam dokładnie to samo. I migotanie cieni samolotów na ziemi. Modów też nie stosowałem.

Aha, faktycznie to było na NTTR.

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
« Odpowiedź #19 dnia: Marca 11, 2023, 21:22:24 »
U mnie na i9 9900K spory wzrost, ponad 50%.

Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
« Odpowiedź #20 dnia: Marca 12, 2023, 21:25:14 »
Generalnie po dłuższym lataniu w ten weekend, jestem zadowolony ze wzrostu wydajności. Nie będę się wypowiadał na temat procentów i ilości fps, bo aż tak wnikliwie nie chce mi się tego testować, ale wzrost wydajności jest zauważalny. Zakładam, że powinno to mieć znaczenie w szczególności do bardziej rozbudowanych misji, z dużą ilością obiektów i skryptów.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
« Odpowiedź #21 dnia: Marca 13, 2023, 09:45:36 »
Mi też się podoba. Co prawda jednak jest cała masa mniejszych i większych baboli, a czuć pewną nową lekkość. Natomiast nie testowałem tego w żadnej kampanii. Tu jestem ciekaw zmian. Z takich większych minusów to nie wiedzieć czemu leci to na e-core, a tak być nie powinno. Więc potencjał jest jeszcze większy jak to poprawią (przy zmianie w BIOS, np. wyłączeniu e-core, niektórym nie startuje wersja MT). Nie ma w żadnym modelu tooltipów, a i VR szwankuje (tylko działa OpenXR), niemniej progres jest. Z drugiej strony to miesiące zanim wyjdzie to na prostą, więc jednak nie wiem czy w takiej formę powinni to puścić (sądziłem, że będzie od razu na takim samym poziomie jak wersja SC). Nie dość, że mamy betę, to teraz betę do bety i stable. ;D Jak oni teraz to ograną kiedy wiemy jak jest z łatkami, tego nie wiem?
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
« Odpowiedź #22 dnia: Marca 13, 2023, 14:12:12 »
Wydaje mi się, że MT wypuszczono jako osobno środowisko testowe tylko chwilowo z uwagi na ilość potencjalnych problemów. To w sumie rozsądne rozwiązanie. Po ogarnięciu najważniejszych bugów, MT wejdzie w skład open bety i później wersji stabilnej.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
« Odpowiedź #23 dnia: Marca 13, 2023, 14:24:18 »
Podobnie było z EDGE i DCS-em 2.0, przez pewien czas mieliśmy starą i nową wersję łatane na zmianę. Teraz i tak jest lepiej bo tylko dostajemy drugi komplet binarek, a nie cały instalator. To akurat dobra praktyka.
« Ostatnia zmiana: Marca 13, 2023, 14:54:08 wysłana przez KosiMazaki »
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
« Odpowiedź #24 dnia: Marca 13, 2023, 15:44:10 »
Mam też wrażenie, że na tym MT jest nieco inna gamma. Widać to zwłaszcza w kabinach, które są lekko ciemniejsze pomimo tych samych ustawień. Dziwne, ale tak jakby też w tej wersji MT były jakieś zmiany w grafice. Jedyne co bym sobie życzył, to, to by szybciej wydawali patche do tego, by nie było jakiejś kumulacji raz na miesiąc, bo za tym idą większe bugi, które potem czekają tygodniami na poprawę.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
« Odpowiedź #25 dnia: Marca 16, 2023, 12:24:40 »
U mnie jednak cuda się dzieją z tą wersją MT. Na początku było spoko. Nic nie zmieniałem i nagle to się włącza 10 razy do góry nogami. To czasem obraz przesunięty. To znów zaczyna ciąć niemiłosiernie jakby do 20 klatek spadło, ale OpenXR pokazuje mi, że mam 60fps i graf w DCS też równiutki. Cuda panie. Najlepsze, że człowiek nic nie zmienia a to samo żyje :).

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
« Odpowiedź #26 dnia: Marca 16, 2023, 12:32:28 »
U mnie jednak cuda się dzieją z tą wersją MT. Na początku było spoko. Nic nie zmieniałem i nagle to się włącza 10 razy do góry nogami. To czasem obraz przesunięty. To znów zaczyna ciąć niemiłosiernie jakby do 20 klatek spadło, ale OpenXR pokazuje mi, że mam 60fps i graf w DCS też równiutki. Cuda panie. Najlepsze, że człowiek nic nie zmienia a to samo żyje :).



U mnie też tak było,  niby stałe 70kl/s ale tnie, pomogło ponowne uruchomienie komputera.
« Ostatnia zmiana: Marca 16, 2023, 13:58:59 wysłana przez some1 »

Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
« Odpowiedź #27 dnia: Marca 16, 2023, 16:01:41 »
Tak, restarty czasem pomagają, ale nie zawsze. Trzeba mieć trochę szczęścia żeby to działało.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
« Odpowiedź #28 dnia: Marca 17, 2023, 08:40:46 »
Znalazłem przyczynę klatkowania w wersji  MT. Vsync miałem zaznaczony niechcący. To robi jakiegoś buga.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
« Odpowiedź #29 dnia: Kwietnia 12, 2023, 14:27:08 »
Ciekawe co poprawi dzisiejszy patch, modulu zadnego nie wniesie ale powinien byc dedykowany glownie pod MT.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl