Dobra mam, wiem czemu. Jutro wyedytuję ten post. Dziś zero takiej sytuacji na parę h latania.

Kluczowy jest ten wykres i limity w tym przypadku w DCS jak najbardziej mają racje bytu. Ogólnie jeśli mamy określoną wartość RPM, to nie przekraczamy jej w zakresie MP. To będzie powodowało problem. Jeśli chcemy coś ruszyć, najpierw ustawiamy pożądaną wartość RPM, a dopiero potem MP. Oczywiście nie mówię o limitach czasowych, które są zrozumiałe dla wszystkich. Dla przykładu, mamy limit RPM 2700 i MP 46 dla max continuous flight. Oznacza to, to, że maksymalnie powinniśmy operować MP w takim wypadku do 46, nie więcej. Przekraczanie 46 będzie właśnie powodowało problem o jakim pisałem, czyli nagłe zatrzymanie się silnika, pomimo braku symptomów, że coś się z nim dzieje. To samo dla max cruise. Mamy tu 2400 RPM i 36 MP. Czyli ustawiamy sobie obroty na 2400 i potem dopiero ruszamy przepustnicą dając maksymalnie 36 ciśnienia ładowania. Wejście na np. 46 może po jakimś czasie (raczej szybciej niż później) spowodować zatarcie silnika. Nie ma tutaj zatem tak, że ustaw sobie skok jak chcesz i ruszaj przepustnicą w pełnym zakresie, hulaj dusza piekła nie ma. Nie. Nie przekraczamy wartości z limitu. Trzeba więc monitorować non stop pracę silnika. W walce jest prościej jak damy RPM na Military. Wtedy możemy operować dowolnie przepustnicą, ale trzeba uwzględnić czas. Do tego czasu wlicza nam się też WEP (czyli w takim przypadku pozostanie nam na Military tylko już 10 minut maksymalnie).
Silnik mi zdychał w dwóch przypadkach: podczas dogfight i atakowania celów naziemnych. Przy tej drugiej sytuacji często zakres MP przekraczałem, ponieważ wychodząc z nurka trzeba było wejść na pułap. Więc było np. 2700 RPM, ale już MP np. 55 na paręnaście sekund. Nie, nie tędy droga. Trzeba pamiętać, że RPM ogranicza nam możliwość z ustawień ciśnienia ładowania w Kucyku i to RPM są wartością nadrzędną. Wczoraj, jak już zwracałem na to uwagę, wszystko super, zero niespodzianek. Oczywiście poruszanie w dół przepustnicą nie powoduje problemu, limit górny MP z uwzględnieniem RPM jest kluczowy do poprawnego zarządzania tutaj silnikiem. Jest zabawa

.