Autor Wątek: Meta Quest Pro  (Przeczytany 15387 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Meta Quest Pro
« Odpowiedź #120 dnia: Grudnia 27, 2023, 00:22:05 »
Muszę w końcu spróbować to śledzenie źrenic, wynik w filmie szokuje, chociaż podchodzę do niego chłodno, Pimax jest dość z znany z marketingowych ściem ;): https://youtu.be/UKdNUwauev4?si=uIFUVNg85KVbaFOf, ponadto obniżono randerowanie obrazu, niemniej jednak ładnie to wygląda, nawet jeśli 50% z tego to prawda.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Meta Quest Pro
« Odpowiedź #121 dnia: Grudnia 27, 2023, 15:09:11 »
Moje doświadczenia są średnie. W niektórych przypadkach jest ciut lepiej, ale w niektórych gorzej. Zależy od sceny. Dodatkowo da się zauważyć na jasnym tle   taki prostokąt jaśniejszy ze zwiększoną rozdzielczością, co rozprasza. Ten DFR to miał być dla mnie jeden z argumentów za Questem Pro. Ostatecznie wylądowałem na Queście 3...

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Meta Quest Pro
« Odpowiedź #122 dnia: Grudnia 27, 2023, 15:24:34 »
Moje doświadczenia są średnie. W niektórych przypadkach jest ciut lepiej, ale w niektórych gorzej. Zależy od sceny. Dodatkowo da się zauważyć na jasnym tle   taki prostokąt jaśniejszy ze zwiększoną rozdzielczością, co rozprasza. Ten DFR to miał być dla mnie jeden z argumentów za Questem Pro. Ostatecznie wylądowałem na Queście 3...

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka



A bawiłeś się opcją "Transition" w ustawieniach do DFR, czy tylko default i tyle starczyło zabawy?

Cytuj
smoothen_focus_view_edges is a decimal value between 0 and 0.5 controlling the "thickness" of the transition from the foveated region to the peripheral region. A value of 0 means no transition. Default is 0.2.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Meta Quest Pro
« Odpowiedź #123 dnia: Grudnia 27, 2023, 15:29:07 »
Tylko domyślnie. Wiem, że jest tam plik do edycji ale już byłem i tak na etapie sprzedaży tych gogli z innego powodu więc zostawiłem to. W tym pliku masz o wiele więcej opcji. Może np. sporo większe obniżenie jakości renderingu dało by lepsze efekty, jednak raczej na pewno by to przeszkadzało. Moje doświadczenie jest takie że oko przeskakując zauważa zmianę.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Meta Quest Pro
« Odpowiedź #124 dnia: Grudnia 30, 2023, 16:45:21 »
W końcu! Zabrałem się za DFR. Eeee Panowie, jest moc :). Podchodziłem do tego jak pies do jeża ale moje obawy okazały się bezbolesne. Owszem, jest pewna granica obrazu widoczna "kątem oka", ale jakoś to mi jednak kompletnie nie przeszkadza. Ustawiłem do tego na wartość 0,45 efekt przejścia (default to 0,2) i naprawdę trzeba się przypatrzeć (też "kątem oka" więc nie jest to takie proste wcale) by coś zauważyć. Z poziomu kabin prawie kompletnie jest to niewidoczne poza tym, najbardziej na widoku F3 i na tle jasnego nieba. Defaultowe ustawienia wcale mi nie przypadły do gustu dla Quest Pro. Bawię się, ustawiam, ale już nad Gazą w Apache mam stałe 72 klatki, a bywało różnie. Można faktycznie sporo zyskać na optymalizacji, sądzę, że nawet na kartach z serii 30xx może być bardzo przyzwoicie z DFR. Śledzenie źrenic - bajka. To chyba robi z częstotliwością 200Hz, więc w 99,9% jest to niezauważalne, można wykonać gałką taki ruch z dołu do góry, bardzo szybki (nienaturalny) i ew. wtedy się zauważy (widać wyostrzanie się), ale to jakiś 0,1% sytuacji, by coś takiego się zdarzało. Przy zwykłym "omiataniu" horyzontu i gleby wszystko działa super. Muszę poszukać dla siebie ustawień, bo widzę, że jest tutaj masę opcji do konfiguracji. Natomiast potwierdzam, daje to sympatyczne wzrosty w FPS, czym gorsza karta tym lepszy efekt ;).

Wiki: https://github.com/mbucchia/Quad-Views-Foveated/wiki/Advanced-Configuration.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Meta Quest Pro
« Odpowiedź #125 dnia: Grudnia 30, 2023, 21:20:19 »
Przykład jak to działa, zrzut w pełnej rozdzielczości bezpośrednio z gogli (btw. doskonale widać jaka to powierzchnia i skąd te wymagania dla gogli VR ;) ):

Ostrość w centrum mapy na wyświetlaczu:



Tu przeniosłem ostrość na horyzont, można zobaczyć zamazanie na mapie na wyświetlaczu, na którą już nie patrzę:



Fajnie też, że bardzo łatwo to się wyłącza, więc nic nie stoi na przeszkodzie by sobie samemu posprawdzać. Dodając takie wpisy można zawsze sobie wyłaczyć to w DCS. Ja wyłaczyłem w IL-2, który nie obsługuje DFR i jest tam "po staremu".

Cytuj
[exe:Il-2]
unadvertise=1

[exe:DCS]
unadvertise=1
« Ostatnia zmiana: Grudnia 30, 2023, 23:50:19 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Meta Quest Pro
« Odpowiedź #126 dnia: Stycznia 08, 2024, 23:56:32 »
Quad Views powiem wam, że jednak dość szybko się pozbyłem. Znaczy, mam dalej zainstalowane ale jest nieaktywny. QVFR jest dobrą opcją dla słabszych kart, sądzę, że przy serii np. 30xx sprawdzą się idealnie (zwłaszcza coś pokroju 3070 i 3080). Czemu wywaliłem? Nie testowałem w MSFS, możliwe, że tam byłby najciekawszy efekt, ale DCS MT z QVFR ma dość poważny problem zapychania ilością operacji ... CPU. Czyli tak, przy lepszych GPU (4090), sporego % wzrostu nie ma, ale po pewnym czasie zapychasz sobie CPU operacjami. Dotyczy to zwłaszcza zurbanizowanych terenów, w innych lokacjach będzie działało to na plus. Sam mbucchia o tym pisał i w sumie jak zauważyłem to samemu, to później trafiłem na jego posty. Niby to kwestia DCS, a nie jakiś bug u niego. Ogólnie z QFVR klatki nad miastami są gorsze niż bez tego. CPU dostaje dodatkowe zadania i one rosną, przez co tam gdzie miałem ew. spadek z 72 do 64, z QFVR spadało aż do 54 (!). Zysk na GPU zyskujesz kosztem CPU, ale przy zurbanizowanym terenie to już jest domino. Dużo lepsze efekty mam z modyfikacją FOV i bez QFVR.

Ostatnio natomiast zacząłem być zły na swoje gogle. Stały się one jakoś mega niewygodne :/. Ciśnienie jakie wywoływała nakładka na czole powodował aż ból głowy i jeszcze długie uczucie dociskania nawet bez gogli. Nie wiem co się stało, coś musiałem poruszać, bo do tej pory byłem zadowolony. Problem jednak pojawił się taki, że nie mogłem znów ustawić tych swoich "komfortowych" ustawień i szlag mnie trafiał. W końcu ktoś polecił mi Globular Cluster Comfort Kit. Okazało się, że jest tu. Dziś przyszło i spędziłem z tym 4h.



+ jakaś recenzja.

Nakładki są dużo większe, po 2 do wyboru plus dwa paski i jedna nakładka z perforacją na tył. Zamontowałem z tyłu silikonową, z przodu materiałową i tak.... to jest to. Nacisk na czoło jest dużo wyżej, powiedzmy na poziomie włosów, a nie bezpośrednio na czole, przez co nie ma tak agresywnego docisku. Paska nie instalowałem, ponieważ obecne rozwiązanie mi odpowiada (zresztą nie jest obowiązkowy). Na pewno tak po tygodniu bardziej określę czy warto, ale na razie różnica jest na mocny plus.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Meta Quest Pro
« Odpowiedź #127 dnia: Stycznia 09, 2024, 13:44:04 »
No widzisz, jednak wymieniasz te problemy o których pisałem. Zamiast wynalazków, lepiej byś sobie zamówił Questy 3 i bawił się o wiele lepiej z simami. Lekkie, nie czujesz ich na głowie i na pewno ostrzejsze.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Meta Quest Pro
« Odpowiedź #128 dnia: Stycznia 09, 2024, 17:52:52 »
No widzisz, jednak wymieniasz te problemy o których pisałem. Zamiast wynalazków, lepiej byś sobie zamówił Questy 3 i bawił się o wiele lepiej z simami. Lekkie, nie czujesz ich na głowie i na pewno ostrzejsze.

Pod względem obrazu, to przecież rozdzielczość taką już miałem w G2, więc już z doświadczenia wiem, że nie tędy droga, a i Q3 testowałem. Natomiast mi się akurat mega podoba to, że konstrukcja jest półotwarta, w razie czego zawsze łatwiej znaleźć dany przycisk :).
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Meta Quest Pro
« Odpowiedź #129 dnia: Stycznia 09, 2024, 17:58:12 »
W G2 miałeś inne szkła. Droga jest między innymi w panelach i szkłach. Tutaj Q3 wygrywa... To jest fakt. Reszta to rzecz gustu. Też jestem fanem widzenia hotasa, ale Q3 daje taka możliwość, tylko w mniejszym zakresie niż QPro.

Mniejsza o większość. Doceniam, że szczerze wymieniłeś wady QPro i softu do DFR. Mam nadzieję że inne mocowanie da  Ci komfort którego szukasz.



Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Meta Quest Pro
« Odpowiedź #130 dnia: Stycznia 09, 2024, 23:31:37 »
Też jestem fanem widzenia hotasa

Nawet nie o to chodzi, widzenie to jedno ale wentylacja to drugie. Jak były upały po 30 stopni, to w Reverbie nie dało się siedzieć, a tutaj nic nie paruje i tego lata latałem całe, a też było całkiem ciepło.

Oczywiście same soczewki robią robotę, czy QP czy Q3 to warto chociażby dla tego.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Meta Quest Pro
« Odpowiedź #131 dnia: Stycznia 10, 2024, 16:35:38 »
To prawda. Ja dopiero zobaczę jak to będzie z Q3. Ludzie piszą że wentylacja jest zła, ale to trzeba w czasie upału samemu sprawdzić.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Meta Quest Pro
« Odpowiedź #132 dnia: Stycznia 30, 2024, 19:57:31 »
Co do Globular Cluster Comfort Kit, owego nowego mocowania, powiem po 3 tygodniach, że super. Nacisk na czoło całkowicie zniknął, noszenie gogli stało się całkowicie niemęczące. Polecam jeśli komuś przeszkadza oryginalne mocowanie.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 31, 2024, 07:44:55 wysłana przez KosiMazaki »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Meta Quest Pro
« Odpowiedź #133 dnia: Stycznia 31, 2024, 02:15:51 »
Kto może to niech instaluje klimatyzację. U mnie nawet w afrykańskie upały w pokoju przyjemne 21 stopni. Pełen komfort do latania VR, także dla sprzętu bo nie przegrzewa się :D

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Meta Quest Pro
« Odpowiedź #134 dnia: Lutego 01, 2024, 15:52:41 »
Kto może to niech instaluje klimatyzację. U mnie nawet w afrykańskie upały w pokoju przyjemne 21 stopni. Pełen komfort do latania VR, także dla sprzętu bo nie przegrzewa się :D

Klima się przydaje. Instalowałem parę lat temu i na prawdę warto, zwłaszcza przy goglach w zamkniętej obudowie (jak Reverb na przykład lub Quest 3 pewnie) i faktycznie, jak jej nie miałem, a kiedyś był taki sierpień, pamiętam, cały po ponad 30 stopni, to w ogóle nie latałem w VR, nie dało się, od razu pot na czole, woda się skraplała, soczewki zaparowanie i jak w hełmie. Akurat przy Questach Pro, które mają otwartą obudowę nie jest już tak wymagana i np. ostatniego lata nawet nie miałem musu, by korzystać z gogli i klimatyzacji w tym samym czasie.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl