Autor Wątek: Microsoft Flight Simulator 2024  (Przeczytany 34226 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Microsoft Flight Simulator 2024
« Odpowiedź #150 dnia: Listopada 20, 2024, 14:26:44 »
Gra przy pierwszym uruchomieniu nie pobiera dużych pakietów tak jak to robił 2020, wszystko wczytuje się w locie, więc opcji wcześniejszego pobrania plików nie było. I tak nic by to nie dało. Problemy były z serwerami do których gra "dzwoni" w trakcie uruchamiania.

Jeszcze jak komuś gra się uruchomiła, to dostawał szybko monit, żeby zrestartować grę aby zaktualizować bibliotekę. I od nowa :D

Aktualnie gra się uruchamia i niektórzy latają, ale u mnie cały czas ostrzeżenia "Insufficient Bandwidth" i ani tekstury ani samoloty nie wczytują się do końca.

"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Microsoft Flight Simulator 2024
« Odpowiedź #151 dnia: Listopada 20, 2024, 14:39:31 »
I nie można sobie pobrać wcześniej scenerii z World Update również? Nie wiem jak to się nazywa w przypadku MSFS2024. Czy one są normalnie wkomponowane wyłącznie do pobierania z chmury?

PS. U niektórych działa i wygląda nieźle:



https://www.reddit.com/r/MicrosoftFlightSim/comments/1gvoqa5/my_first_msfs_2024_shot/
« Ostatnia zmiana: Listopada 20, 2024, 14:44:55 wysłana przez Jascha »

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Microsoft Flight Simulator 2024
« Odpowiedź #152 dnia: Listopada 20, 2024, 14:53:24 »
Elementy scenerii też pobierają się w locie. Ogólnie sposób działania teraz bardziej przypomina google earth niż poprzednie symulatory :)

Gdzieś powinno się chyba dać odhaczyć co pobrać na trwale do użytku offline (a nie do rolling cache), ale jeszcze nie znalazłem tej opcji.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Microsoft Flight Simulator 2024
« Odpowiedź #153 dnia: Listopada 22, 2024, 16:52:31 »
Poza problemami z serwerami, są też głosy niezadowolenia z ogólnego stanu w jakim został wypuszczony ten sim. Wg niektórych widać, że został wypchnięty na siłę i po prostu nie był gotowy na premierę.

Dość rzeczowa krótka opinia:

Why I Refunded MSFS 2024: The Honest Truth Behind the Hype
https://www.youtube.com/watch?v=b9R_ImAQlRI

Pierwotnie planowałem przeczekać aż opadnie dym z serwerami, ale może jednak odpuszczę sobie na razie ten zakup.

Odp: Microsoft Flight Simulator 2024
« Odpowiedź #154 dnia: Listopada 22, 2024, 18:14:07 »
Niestety to samo było z MSFS2020.
Z MSFS2024 miało być inaczej. Mówili, że nauczyli się na błędach MSFS2020. Wyszło jak wyszło. Znowu przez kilka lat będą wydawać łaty i za kilka lat, gdy w końcu produkt będzie kompletny zamkną projekt i powstanie MSFS2028.
W mojej ocenie nie ma co się na razie rzucać na nowość. Jak masz dobrze skonfigurowanego MSFS2020 to ze spokojem przeczekaj do przynajmniej dwóch kolejnych łatek. Jakby nie patrzeć, między FSX a MSFS2020 to był duży skok jakościowy a tu....kurcze nie wiem.
Bartek
Aztec.pl

Odp: Microsoft Flight Simulator 2024
« Odpowiedź #155 dnia: Listopada 22, 2024, 18:32:48 »
Abstrahując już od samej wydajności 3D to jednak widzę sporo pozytywnych zmian, które wydaje mi się wpłyną pozytywnie na FS2024 i jego przyszłość. Przebudowany interfejs, lepiej zaprojektowany, ładniejszy i nowocześniejszy to jedno, ale dużo przemyślanych zmian UX-owych urozmaicających zabawę i podsuwających scenariusze rozgrywki, tu oczywiście tryb kariery, który zapowiada się angażująco, odkrywanie najciekawszych miejsc świata, wyzwania, jest sporo do robienia. Fajnie też wygląda EFB z całkiem zacnym Flight Plannerem (nie jestem pewien czy to było już w MS2020, bo miałem dłuższą przerwę) https://planner.flightsimulator.com, plany przygotowane online są od razu widoczne z poziomu sima, z mapami, procedurami itp. Ustawienia profili kontrolerów są dla mnie jakieś pokręcone, ale sam produkt wydaje mi się jednak sporym krokiem w dobrą stronę względem poprzedniego FS.

Odp: Microsoft Flight Simulator 2024
« Odpowiedź #156 dnia: Listopada 22, 2024, 19:26:18 »
Niestety to samo było z MSFS2020.
Z MSFS2024 miało być inaczej. Mówili, że nauczyli się na błędach MSFS2020. Wyszło jak wyszło. Znowu przez kilka lat będą wydawać łaty i za kilka lat, gdy w końcu produkt będzie kompletny zamkną projekt i powstanie MSFS2028.
W mojej ocenie nie ma co się na razie rzucać na nowość. Jak masz dobrze skonfigurowanego MSFS2020 to ze spokojem przeczekaj do przynajmniej dwóch kolejnych łatek. Jakby nie patrzeć, między FSX a MSFS2020 to był duży skok jakościowy a tu....kurcze nie wiem.

Jak dla mnie przeskok pomiędzy 2020 a 2024 tez jest duży a już samo wprowadzenie kariery i misji robi ogromną przepaść pomiędzy tymi dwoma wersjami jak ktoś jest tym zainteresowany. Na premierę wszystko leżało ale pojawia się coraz więcej nagrań kiedy już nie było problemu ze streamingiem (pewnie godziny poza szczytem) i kurczę oświetlone miasta nocą wyglądają obłędnie. Ogólnie graficznie momentami idzie się zachwycić.

Teraz ludzie są rozczarowani premierą i w emocjach wylewa się sporo pomyj na grę ale ja się właściwie spodziewałem że na premierę nie pogram i w pierwszy weekend też może być ciężko. Ot uroki gier online kiedy wszyscy próbują zalogować się w tym samym momencie. Potem logowania się rozłożą w czasie, zrobią pierwsze fixy i można grać.

Z jednej strony rozumiem rozczarowanie ludzi ale z drugiej ja już nie mam takiego parcia jak dawniej na granie w gry w dniu premiery. Wiem że dostaję grę na lata w której spędzę wiele godzin a czy zacznę 19 listopada czy tydzień później jak już się sytuacja unormuje to nie robi mi to różnicy.

Odp: Microsoft Flight Simulator 2024
« Odpowiedź #157 dnia: Listopada 22, 2024, 19:48:07 »
Wiecie Panowie, ja jestem z czasów, gdy coś takiego jak "tryb kariery i misji", "wyzwania" było nie do pomyślenia w symulatorze ;) To było jak świętokradztwo.
Niemniej rozumiem zmiany.

Asag - słusznie prawisz
Cytuj
a czy zacznę 19 listopada czy tydzień później jak już się sytuacja unormuje to nie robi mi to różnicy.
Bartek
Aztec.pl

Odp: Microsoft Flight Simulator 2024
« Odpowiedź #158 dnia: Listopada 22, 2024, 19:51:52 »
To i ja plus 1.
Czekam, nie kupuję jeszcze. Mam 2020 i teraz Stalkera 2 - wolę tu eksplorować bugi niż się denerwować na 2024.
Czasu i tak nie ma jak dawniej, więc jak polecę oglądać źdźbła trawy za ten tydzień czy dwa, to mi się nic nie stanie. A jak będę chciał polatać, to i poustawiany 2020 da radę. :)

A już nie wspomnę o kupce wstydu na steam rozpoczętych a nie skończonych gier... ;)
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Odp: Microsoft Flight Simulator 2024
« Odpowiedź #159 dnia: Listopada 22, 2024, 21:15:22 »
Ja od wczoraj gram i wszystko już działa ok. Na razie bawie sie karierą, świetne to jest :)

Odp: Microsoft Flight Simulator 2024
« Odpowiedź #160 dnia: Listopada 22, 2024, 22:15:51 »
Jakby nie patrzeć, między FSX a MSFS2020 to był duży skok jakościowy a tu....kurcze nie wiem.

Jakby nie patrzeć, od FSX do MSFS2020 upłynęło 14 lat, a nie 4. ;)

Ot uroki gier online kiedy wszyscy próbują zalogować się w tym samym momencie.

No ok, ale tak jak widziałem gdzieś komentarze - to jednak jest lekko nie fair, że ktoś zapłacił 100 USD za sima, musi czekać w kolejce by się zalogować na równi z kimś kto w GamePass ma to już od premiery. Mogli to opóźnić na GP o przynajmniej o parę tygodni. Albo dać priorytet kolejkowania tym co zakupili pełną wersję (choć z tym pewnie byłaby jakaś drama). No i tak jak pisałem wcześniej - brak możliwości preload, to też nic innego jak ich niezaradność. Więc całą tą sytuację zgotowali sobie sami.

A to, że sim, który na dobrą sprawę jest na etapie wersji beta, jeśli nie early-access, sprzedawany jest jak pełnowartościowy produkt, to już zupełnie inna sprawa...

----


Miltech C-17 Globemaster III | Overview/Startup | MSFS 2024
https://www.youtube.com/watch?v=R_u1dPztgq0

Prezentacja C-17. Całkiem fajny, chociaż też są jakieś babole. Model zewnętrzny jakiś taki, bez efektu "wow". BTW Miltech skomentował pod filmem.

Odp: Microsoft Flight Simulator 2024
« Odpowiedź #161 dnia: Listopada 22, 2024, 23:45:36 »
Preload ułatwiłby instalację ale nie rozwiązałby problemów ze streamingiem i wczytywaniem się gry bo teraz wszystko z chmury jest zaciągane w czasie gry. Co do wersji beta to nie nazwałbym tak tego. Bo to raczej problemy z serwerami/streamingiem niż samą grą.

Chyba że gra wieczorem jest w wersji beta a rano czy o nietypowych godzinach już w wersji release. Jak chcesz zobaczyć betę to zobacz jakie cyrki w Stalker 2 wychodzą.

Offline bla

  • *
Odp: Microsoft Flight Simulator 2024
« Odpowiedź #162 dnia: Listopada 23, 2024, 02:17:59 »
Ja dostałem pudełko pierwszego dnia, ale nawet nie próbowałem instalować bo spodziewałem się dużego ruchu na serwerach.
Zainstalowałem drugiego dnia, ale przez przeciążone serwery praktycznie nie dawało się uruchomić. Później było nieco lepiej, ale miałem częste zwisy. Na VR zwisy były już zaraz po włączeniu.

Kilka godzin temu wypuścili jakąś łatkę i teraz wygląda, że jest raczej ok. Są jeszcze opóźnienia, ale myślę, że to w dużym stopniu minie.

A dlaczego myślę, że to minie? W pierwszych dniach po premierze gry (nie tylko MSFS) zapewne rzucają się osoby z GamePass. Po to między innymi płacą za abonament, aby być na bieżąco z nowościami i w cenie abonamentu (z tego też powodu nie było marketingowym rozwiązaniem dla MS aby dla osób z GamePas opóźniać premiery gier). I pewnie głównie oni spowodowali ten ruch masowo instalując u siebie FS. A jeśli tak, to za jakiś raczej się to uspokoi bo myślę, że graczy, którzy zostaną z MSFS na stałe jest wśród osób z GamePass raczej niewielu - na ogól pewnie chcą zobaczyć "darmową" dla nich nowość i odinstalować.

I jeszcze kwestia danych w chmurze. Też mi się to nie bardzo podoba, ale chyba rozumiem decyzję MS. Aktualna wersja MSFS2024 wygląda na sporo bardziej rozbudowaną niż MSFS2020. Jeśli przy niechmurowej instalacji FS zajmowałby jeszcze więcej niż MSFS2020 i instalowałby się jeszcze dłużej to dopiero byłyby awantury w internecie :). Więc pewnie MS skalkulował sobie, że lepiej mieć kilkudniowy problem z serwerami na samym początku, niż przez cały czas życia gry ciągłe narzekanie użytkowników na wielkość i czas instalacji. A dodatkowo media mogą jeszcze to podłapać i nagłośnić jako sukces, bo serwery zapchały się przecież z powodu nadspodziewanego zainteresowania grą ;).

Nie wygląda to na betę. Nie ma ludzi z podwójnymi torsami albo lewitujących nad ulicami, nie ma nagle wybuchających samochodów i śmietników oraz innych komediowych cudów jak było przez wiele miesięcy w Cyberpunku :).

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Microsoft Flight Simulator 2024
« Odpowiedź #163 dnia: Listopada 23, 2024, 09:08:59 »
Jeśli ktoś jeszcze nie kupił a napalił się na samoloty z droższych edycji, polecam przejrzeć opinie na ich temat na przykład tutaj https://forums.flightsimulator.com/c/official/polls-feedback/356.

Jest sporo problemów, zwłaszcza w tych przygotowanych przez Carenado, ale nie tylko. Oby w przyszłości dostały poprawki jak swego czasu samoloty w FS2020.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Microsoft Flight Simulator 2024
« Odpowiedź #164 dnia: Listopada 23, 2024, 11:46:58 »
Preload ułatwiłby instalację ale nie rozwiązałby problemów ze streamingiem i wczytywaniem się gry bo teraz wszystko z chmury jest zaciągane w czasie gry.

Racja. Ciągle zapominam o tym, że teraz to bazuje aż w takim zakresie na chmurze. To naprawdę dziwna decyzja. Mogli chociaż dać wybór czy chcemy bazować na chmurze czy pobierać dane na dysk.

Co do stanu w jakim jest ten sim (abstrahując od problemów z serwerami), jest jednak wiele głosów, że ewidentnie został wypchnięty na siłę. Prawdopodobnie decyzja "garniaków" z M$, którzy wymusili premierę przed sezonem świątecznym. Z tego co widzę gra ma sporo różnych błędów. Opieram się na tym co znalazłem w sieci.

Głos człowieka z branży:

BlueBird Simulations - My Opinion on the FS2024 Release
https://www.youtube.com/watch?v=mZS0buFq850

I jeszcze kwestia danych w chmurze. Też mi się to nie bardzo podoba, ale chyba rozumiem decyzję MS. Aktualna wersja MSFS2024 wygląda na sporo bardziej rozbudowaną niż MSFS2020. Jeśli przy niechmurowej instalacji FS zajmowałby jeszcze więcej niż MSFS2020 i instalowałby się jeszcze dłużej to dopiero byłyby awantury w internecie :). Więc pewnie MS skalkulował sobie, że lepiej mieć kilkudniowy problem z serwerami na samym początku, niż przez cały czas życia gry ciągłe narzekanie użytkowników na wielkość i czas instalacji.

Brak możliwości pobrania tych danych sugeruje nie troskę o użytkowników, ale to, że na dobrą sprawę jest to "game as a service". Nie kupujesz gry, tylko de facto płacisz abonament w zryczałtowanej formie z góry za możliwość korzystania z niej, do czasu póki będą utrzymywane serwery. Bo jak serwery w końcu wyłączą, to rozumiem, że ten tytuł będzie bezwartościowy, tak? Tak jakby to była jakaś typowa gra online/multi.

A dodatkowo media mogą jeszcze to podłapać i nagłośnić jako sukces, bo serwery zapchały się przecież z powodu nadspodziewanego zainteresowania grą ;).

Musisz mi koniecznie podlinkować te artykuły, gdzie ta premiera została odtrąbiona jako sukces... ;)

Wiadomo, że w końcu ten tytuł wyprostują. Nie wątpię tutaj w determinację Asobo, ale ja jakoś niespecjalnie chcę się użerać z tym simem w takim stanie, w jakim jest obecnie. Liczę też, że pójdą po rozum do głowy i dadzą możliwość pobierania scenerii.