Autor Wątek: Thrustmaster T.16000 FCM - narzut sterowania na inne gry  (Przeczytany 541 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Thrustmaster T.16000 FCM - narzut sterowania na inne gry
« dnia: Września 29, 2023, 16:03:31 »
Cześć,
posiadam dokładnie taki zestaw tj. Thrustamaster 16000.m + przepustnica TWCS i orczyk TFRP

Nie do końca wiem jak dokładnie nazwać to zjawisko, ale zauważyłem, że w dwóch odrębnych tytułach Assassins Creed Odysey i Orgin sieje mi przepustnica na joyu.
Objaw jest taki, iż mruga mi znacznik/kursor w menu(brak reakcji na mysz, podobnie tj. z wysoką częstotliwością migają wszelkie przyciski anulacji i zatwierdzeń czy innych akcji, pomiędzy przypasaniami dla klawiatury i pada (klawiaturowy Enter mruga na przemian z A dla pada, ESC=X itd.) natomiast sama przepustnica pracuje jako rolka, z tym, iż nie jestem w stanie ustawić jej w "0" cały czas migruje góra/dół, wraz z przesuwaniem slidera. Dodam, iż żadne inne osie na orczyku czy przepustnicy nie "odcinają myszy" (TWCS z podpiętym TFRP wpięte w USB na tylnym panelu I/O, dopiero podpięcie samego Joya powoduje „odłączenie” myszy i przejęcie przez niego roli głównego kontrolera

Pomaga wypięcie Thrustmastera i ręczne ustawienie urządzeń wejściowych na Mysz + Klawiatura, po tym zabiegu Joy już może być podłączony

Ktoś spotkał się z podobnym zjawiskiem czy to objaw zdychającego joya/uszkodzonego sildera? (przepustanica na joysticku podaje ciągle sygnał i jest wkrywana jako główne urządzenie sterujące)

Sam joy w pod windą wykrywany poprawnie nic żadne osie nie skaczą/nie pływają

Mój konfig:
R7 5800x3D
NZXT N7 B550
32GB IRDM 3600MHz
RTX3080
Win11
5800x3D / NZXT B550 / 64GB@3600 /4TB NVME Gx4 / RTX4080Super / NZXT X63 / Thermaltake 1kW / Huawei GT34
Meta QUEST 3 / Thrustmaster Warthog + TFRP

Online some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Thrustmaster T.16000 FCM - narzut sterowania na inne gry
« Odpowiedź #1 dnia: Września 29, 2023, 16:12:08 »
Niektóre gry są po prostu skopane i automatycznie przypisują pierwszy (albo każdy) kontroler jaki znajdą do sterowania, traktując go jako gamepad. Nieważne, że to w rzeczywistości przepustnica albo pedały.

Dużo gier na silniku Unity tak robi, bo było to przez długi czas domyślnie włączone o ile developer się nie zainteresował.

Najbardziej uniwersalne rozwiązanie to https://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html i zrobić sobie skrypty, którymi wyłącza się ("disable") joysticki gdy nie są używane.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Thrustmaster T.16000 FCM - narzut sterowania na inne gry
« Odpowiedź #2 dnia: Września 29, 2023, 16:50:16 »
W sumie miałoby to sens, a że slider zawsze podaje jakąś wartość, to widzi go jako permanentnie wciśnięty guzik lub oś. Zastanawia mnie tylko dlaczego akurat uparł się na Joya, a przepustnicę z wpiętym orczykiem podłączoną pod inne USB nie widzi? Zamiana portów to też tak samo. Przepustnicę zlewa, reaguje na podpięcie T.16000m. Odpaliłem jeszcze specjalnie T.A.R.G.E.T., aby sprawdzić w podłączonych urządzeniach, czy mimo to nie skaczą "surowe" wartości dla slidera, ale jest stabilnie... ani drgnie w zakresie 0-255 nic nie pływa.

Czyli faktycznie Unity świruje.

Zadbaj o pisownie. Mazak.
« Ostatnia zmiana: Września 29, 2023, 21:18:48 wysłana przez KosiMazaki »
5800x3D / NZXT B550 / 64GB@3600 /4TB NVME Gx4 / RTX4080Super / NZXT X63 / Thermaltake 1kW / Huawei GT34
Meta QUEST 3 / Thrustmaster Warthog + TFRP

Odp: Thrustmaster T.16000 FCM - narzut sterowania na inne gry
« Odpowiedź #3 dnia: Września 29, 2023, 17:19:19 »
Ja stosuję takie rozwiązanie:



https://www.morele.net/hub-usb-ugreen-7x-usb-a-3-0-ugr1228blk-11027098/

Polecam. ;) Na samego joya to lekki overkill, ale przy większej ilości peryferiów bardzo się przydaje. Jak uruchamiam TIR, pedały, przepustnicę i joya, to już się czuję jak w kokpicie, klikając w te przełączniki. ;D