Autor Wątek: Doczytywanie tekstur w grach PC.  (Przeczytany 890 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Doczytywanie tekstur w grach PC.
« dnia: Października 31, 2023, 18:06:17 »
Cześć!

Chciałbym się dowiedzieć, co może być przyczyną długiego doczytywaniem się tekstur podczas rozgrywki i co za to odpowiada? Posiadam:

AMD Ryzen 5 2600 Six-Core 3.70 GHz,
RAM 16GB,
Karta graficzna to Geforce GTX 1660TI 6GB,

Problem występuje w nowszych grach typu Hogwarts Legacy, Alan Wake 2, Starfield.

Gry chodzą płynnie, ale doczytują obiekty i tekstury. W Panelu Nvidia filtrowanie tekstur ustawione mam na jakość oraz ustawiłem także jakość tekstur na low w samej grze i bez zmian. Rozdzielczości, w jakiej przeważnie gram 2560×1440 (16:9) na monitorze Samsung 4K. Czy to dysk HDD nie wydala? A może za mało już mam pamięci na karcie graficznej do takich gier, co radzicie?
« Ostatnia zmiana: Listopada 01, 2023, 10:34:20 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Doczytywanie tekstur w grach PC.
« Odpowiedź #1 dnia: Października 31, 2023, 18:17:07 »
Alan Wake 2 jest podobno mocno zasobożerny (sądząc po testach wydajności). Hogwarts Legacy też lubi zasoby, w tym dużo VRAM. Starfield jest po prostu skopany. ;)
Ogólnie zestaw szału nie robi i powodem może być... wszystko. A lekarstwem tego wszystkiego wymiana.
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Odp: Doczytywanie tekstur w grach PC.
« Odpowiedź #2 dnia: Października 31, 2023, 22:08:17 »
Tutaj masz test wydajności dla Alan Wake 2:

https://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/alan-wake-2-test-wydajnosci-oraz-dlss-3-5.html#noop

Na tej stronie są też podane wymagania sprzętowe. Dla 1080p 30FPS masz np. RTX 2060 i 6GB VRAM ale cokolwiek powyżej to już minimum 8GB VRAM i mocniejsze procesory. Jak pisze RzEmYk, to już na pewnym etapie cała kombinacja ograniczeń. Większe tekstury potrzebują więcej VRAM a jak jest za mało to trzeba doczytać. Jak doczytuje z HDD a nie SSD to tym bardziej będzie zwalniać. Niestety samo dokupienie SSD raczej niewiele tu pomoże. Z drugiej strony to pewnie najbezpieczniejsza tymczasowa inwestycja jeżeli nie możesz zmienić całego sprzętu - z czasem możesz SSD przełożyć do nowego komputera.
Русский военный корабль, иди нахуй

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Doczytywanie tekstur w grach PC.
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 01, 2023, 10:31:59 »
6GB pamięci w karcie i grannie w 4k? Masz odpowiedź. Nawet nie pytam o dysk, bo zakładam, że SSD.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Doczytywanie tekstur w grach PC.
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 01, 2023, 12:12:18 »
Tak jak przypuszczałem, ale wolałem się upewnić, że karta grafiki już za słaba.
Myślę, że zacznę od jej wymiany i to powinno pomóc, w końcu to ona robi największą robotę.
Jak na razie obstawiam na Geforce rtx 4070 tylko zastawiam się czy nie dołożyć i kupić wersję 4070Ti.  ???

Odp: Doczytywanie tekstur w grach PC.
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 01, 2023, 12:43:21 »
U mnie żadnego doczytywania tekstur w Starfield nie ma. Powiedziałbym, że w tym temacie najważniejsza jest prędkość odczytu dysku.

Odp: Doczytywanie tekstur w grach PC.
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 01, 2023, 18:47:21 »
Jeżeli reszta podzespołów nie domaga, nie jest w stanie dostarczyć wystarczającej ilości danych do karty graficznej, to jej wymiana cudownie nie naprawi sytuacji.
Zwłaszcza problemem jest HDD w dobie strumieniowania danych z dysku.
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11