Autor Wątek: Mi-24P - pomoc dla początkujących  (Przeczytany 4173 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Mi-24P - pomoc dla początkujących
« Odpowiedź #15 dnia: Stycznia 09, 2024, 22:16:29 »
1/ nie ma, zazwyczaj się wali się z tego co ma, niektóre też konfiguracje się ze sobą kłócą i wtedy nic nie będzie działać. Należy używać tylko podwieszeń z menu wyboru dla Hinda (zdefiniowanych).
2/ Hind to nie Gazelka czy BO-105, nie ma tutaj typowego auto, natomiast szczerze nigdy nie korzystałem z tej opcji jakoś na "poważnie", ręcznie można zrobić zawis bez większego problemu, ale dla Mi-24P podczas walki nie jest to bezpieczna sytuacja.
3/ Tak, ale go włączasz ręcznie (i chyba nie zielony, a żółty - pojawi się napis "Wkluczieno").

Co do mapki, to tak to wyglądało, kreśli na papierze, a zoom... to wkładasz inną kartę z dobraną skalą, zamykasz szybkę i kreśli na nowo (tylko trzeba przełączyć na opcję mapy w innej skali), pilot mógł używać tylko 2 zdefiniowanych i konkretnych skal.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Mi-24P - pomoc dla początkujących
« Odpowiedź #16 dnia: Stycznia 09, 2024, 22:52:06 »
2/ Faktycznie dość dobrze trymuje się ten śmigłowiec w zawisie ręcznie. Te kanały stabilizacji wiele dają. Choć ciekawe jak poprawnie działa ta funkcja. Z tego co rozumiem, również korzysta z DISS-15. Może nie jest jeszcze w pełni zaimplementowana. W końcu z jakiegoś powodu ten moduł to nadal EA.

3/ Ty chyba mówisz o tym:



A ja mam na myśli to:



Miałem system ustawiony na РАБОТА i kalkulację położenia DISS-15 aktywną (ten żółty napis).

Co do mapy - a ciekawe czy i jak się przesuwa. Jeśli tak, to chyba albo w pionie, albo w poziomie, bo raczej nie w każdym kierunku. W każdym razie to jak to działa w DCS jest chyba mocno uproszczone (bo działa jak wyświetlacz).

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Mi-24P - pomoc dla początkujących
« Odpowiedź #17 dnia: Stycznia 09, 2024, 23:51:59 »
Z tego co ja wiem to nic się nie przesuwa, wyjmujesz kartkę i wkładasz nową, korygujesz pokrętłami do ostatniego miejsca i tyle:  https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e3/Interior_of_Cockpit_of_MI-24_Attack_Helicopter_-_Museum_of_the_History_of_Ukraine_in_World_War_Two_-_Kiev_-_Ukraine_%2827009694815%29.jpg. Ta dioda symbolizuje aktywny system, ale czasem działa on na pamięć, przy wychyleniu powyżej na +/- 7 stopni włącza się już pamięć więc nie  zawsze pokaże realne położenie. Zresztą z tego co wiem, to rzadko to było używane, a w WP to już w ogóle.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Mi-24P - pomoc dla początkujących
« Odpowiedź #18 dnia: Stycznia 10, 2024, 07:05:14 »
Zoom polega na wyjęciu przez pilota kartki i włożeniu drugiej. Podobnie gdy dolecisz do krawędzi mapy. Po zmianie kartki, pozycję kursora ustawia się w realu tymi kółkami po bokach. W grze robi się samo.

Diody nie kojarzę, Chuck czasem też coś pokręci albo opis jest nieaktualny.

Trym tak działa, podobnie w pozostałych radzieckich śmigłowcach. Stabilizacja jest do lotu po prostej, manewry przeważnie robi się z wciśniętym trymerem.

"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Mi-24P - pomoc dla początkujących
« Odpowiedź #19 dnia: Stycznia 10, 2024, 12:02:12 »
Zachowanie trymera można lepiej zrozumieć włączając sobie podgląd sterowania (Rctrl + Enter). W rogu wyświetla się położenie wszystkich czterech kanałów stabilizacji. Wciśnięcie trymera resetuje je do zera, więc jeśli wcześniej były mocno wychylone, to śmigłowcem "bujnie".
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Mi-24P - pomoc dla początkujących
« Odpowiedź #20 dnia: Stycznia 10, 2024, 20:45:37 »
Ano tak, zapomniałem o tych pokrętłach. Choć w DCS używa się ich na szczęście jedynie do korygowania pozycji. Fakt, że pilot poza wszystkim innym, pilot jeszcze miał w locie żonglować tymi kartkami i kręcić pokrętłami jest w sumie zabawny. ;D

Co do resetowania trymera - ja cały czas mam ten podgląd kanałów stabilizacji włączony, dlatego właśnie to zauważyłem. I nie ma to za grosz logiki dla mnie, bo jeśli pilot trzyma drążek w odpowiednim położeniu i kanały stabilizacji są dostosowane do tego położenia, to wciśnięcie trymera ma jedynie na celu "zapamiętanie" pozycji drążka, tak? Z jakiego więc powodu po wytrymowaniu, kanały mają zachowywać się inaczej dla tej samej pozycji drążka? Bo finalnie taki jest tego efekt. Jest to irytujące, gdzie latając z joystickiem ze sprężyną, muszę co chwila puszczać wajchę po to by kliknąć w coś myszką w kokpicie. To mogliby w takim przypadku zrobić "fejk trymer" polegający tylko na tym, że naciśnięcie go grając w DCS symuluje trzymanie drążka przez pilota w danej pozycji (bez wpływu na kanały stabilizacji).

Jeszcze muszę spróbować z ciekawości latania bez tych kanałów stabilizacji. Jak rozumiem, trymer będzie wtedy działał prawidłowo (bez tego szarpania).

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Mi-24P - pomoc dla początkujących
« Odpowiedź #21 dnia: Stycznia 10, 2024, 21:39:16 »
Jeszcze muszę spróbować z ciekawości latania bez tych kanałów stabilizacji. Jak rozumiem, trymer będzie wtedy działał prawidłowo (bez tego szarpania).

Dałem wcześniej screena jakie ja mam ustawione. Zrób tak, będzie robił to co chce pilot, a nie jakieś korygowanie automatyczne i dziwne akcje potem.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Mi-24P - pomoc dla początkujących
« Odpowiedź #22 dnia: Stycznia 10, 2024, 22:18:00 »
Latam tak jak Ty masz ustawione. Czasem włączam też ten ostatni z prawej, ale Yaw unikam (chyba że długi lot w tym samym kierunku).

Ten problem dotyczy resetowania kanałów stabilizacji przy użyciu trymera. Im większa jest różnica położenia w stosunku do poprzednio wytrymowanej pozycji, tym korekta stabilizacji jest większa. I tego właśnie nie rozumiem, dlaczego punktem odniesienia jest poprzednio zapisana (wytrymowana) pozycja drążka, a nie jego aktualna pozycja w momencie trymowania.

Tutaj jest to dobrze wytłumaczone:

https://forum.dcs.world/topic/341191-noddingtiltingjolting-when-trimming/?do=findComment&comment=5359137

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Mi-24P - pomoc dla początkujących
« Odpowiedź #23 dnia: Stycznia 11, 2024, 09:00:00 »
Taki niestety urok tego systemu. Przesunięcie sterów przez autopilota sumuje się z tym co pilot robi drążkiem, ale pilot nie ma informacji zwrotnej tego co robi autopilot, drążek mu się nie przesuwa. Jedynie te małe wskaźniki w rogu pokazują wychylenie kanałów autopilota. Teoretycznie przed naciśnięciem trymera można je próbować "wycentrować" przesuwając drążek.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Mi-24P - pomoc dla początkujących
« Odpowiedź #24 dnia: Września 25, 2024, 18:56:19 »
Niech mnie ktoś łaskawie oświeci.
Wyszło to właściwie zupełnie przypadkiem przy poznawaniu K-50. Czy w Mi-24 jest gdzieś przełącznik wyboru salwy z NPRów (16/32/64)? Szukam, szukam i nie mogę znaleźć. W BS jest i działa.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Mi-24P - pomoc dla początkujących
« Odpowiedź #25 dnia: Września 25, 2024, 19:23:37 »
Jest na panelu sterowania uzbrojeniem pomiędzy nogami pilota, "burst length".
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Mi-24P - pomoc dla początkujących
« Odpowiedź #26 dnia: Września 25, 2024, 19:42:10 »
Na "brodzie"? No właśnie jakoś tak nie do końca. Są dwa przełączniki. Ok. Jeden szybkość, drugi długość serii, ale dla działka. Sprawdzałem kiedyś oba i nie zauważyłem różnicy w salwie rakiet. W "Metodyce Szkolenia cz. II - uzbrojenie" dla Mi-24 jest napisane o przełączniku: "Варианты стрельбы" "ПО 16 - ПО 32 - ПО 64".

Odp: Mi-24P - pomoc dla początkujących
« Odpowiedź #27 dnia: Września 25, 2024, 20:12:42 »
Jeszcze jedna sprawa.
Podczas komunikacji z ATC, wybranie komunikatu F1 przełącza selektor stacji radiowych z R-863 (UK1) na NF (UK2) i uniemożliwia w ten sposób łączność z wieżą. Czy to tylko ja, czy ktoś inny też się z tym spotkał?
Zgłaszałem to na forum ED, ale zostało to bez odpowiedzi.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Mi-24P - pomoc dla początkujących
« Odpowiedź #28 dnia: Września 25, 2024, 21:56:51 »
3-pozycyjny jest dla rakiet, chociaż coś kojarzę, że może pierwsza salwa jest zbugowana.
Z radio nie zauwżyłem problemów, sprawdź czy nie masz włączone easy comms w opcjach DCS.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Mi-24P - pomoc dla początkujących
« Odpowiedź #29 dnia: Września 25, 2024, 23:14:27 »
W między czasie jeszcze raz sprawdzałem ustawienia tych AZSów i jest tak jak pisałem. Rakiety lecą po sześć na burtę jeśli dobrze policzyłem. :P Za to GSz gra jak miło w każdej konfiguracji. Sprawdzę to radio czy czegoś nie kliknąłem.