Autor Wątek: 2DOF motion simulator  (Przeczytany 1175 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

2DOF motion simulator
« dnia: Sierpnia 28, 2024, 22:35:04 »
Jesienią zeszłego roku trafiłem na serię filmów na youtube na team temat samodzielnej budowy symulatora ruchu 2/3 DOF do wyścigów samochodowych. W komentarzach było odesłanie do strony: https://www.xsimulator.net/.
Okazało się, że budowa symulatora ruchu 2/3 DOF jest dość tania (koszty mieszczą się w 2000-3000 zł). To co na filmie traktuję jako prototyp, stąd użycie drewna. Na razie ciągle jeszcze myślę co zmienić w kształcie platformy_(na pewno bardziej podniosę poziom orczyka aby bardziej przypominał układ w F/A-18). W VR zabawa jest naprawdę niesamowita,_zupełnie inaczej czuć samolot :).

https://youtu.be/VtTthtfQ2ic?si=hbyqo9dtP5uIIvuj

Regulamin forum. Mazak.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 29, 2024, 09:05:58 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: 2DOF motion simulator
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 28, 2024, 22:49:28 »
Ja kiedyś, w czasach mojego boomu na simracingu zrobiłem sobie taką platformę. Razem z gseat. Z perspektywy czasu raczej polecam sam g seat niż ten shaker cały. Takie jest moje odczucie. Dziś moja platforma leży na strychu bo nie mam na nią miejsca, ale może kiedyś wyciągnę...

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Odp: 2DOF motion simulator
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 29, 2024, 17:21:43 »
Odwzorowanie ruchu na każdej platformie jest jakąś ułomnością :). Z tego co się nauczyłem i wyczytałem wnioskuję, że wyścigi samochodowe mocno różnią się o oczekiwany zakres doznań. W wyścigach samochodowych bardziej chodzi o dokładne odwzorowanie trakcji, przyśpieszeń i hamowania samochodu. W symulacji latania bardziej potrzebne jest odwzorowanie pochyłu samolotu + siły "G" działającej na pilota. Mój projekt powstał bardziej jako próba rozpoznania terenu przy rozsądnych kosztach (2000-3000 zł).
Oglądałem projekt G-seat  (https://www.xsimulator.net/community/threads/3dof-gseat-build-attempt.18630/, ale po lekturze wątku stwierdziłem, że na początek to zbyt ambitny projekt. Ogólnie jestem po budowie zaskoczony, że jest to tak prosty technicznie i relatywnie tani projekt, a tak niewiele osób w Polsce buduje takie projekty.
Ja kiedyś, w czasach mojego boomu na simracingu zrobiłem sobie taką platformę. Razem z gseat.
Pytanie czy masz jakieś sprawdzone plany takiego G-seat?
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 29, 2024, 20:38:20 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: 2DOF motion simulator
« Odpowiedź #3 dnia: Września 01, 2024, 05:05:50 »
Nie mam planów, też rozpoznawałem teren, a mój patent zmieniał się kilka razy. Ostatecznie stanęło na czymś takim (wygrzebałem to z swojego archiwum): https://youtu.be/I4YbyIzdhmI
https://youtu.be/qztvVSIEHNg

Miałem same klapy pod plecy. Te pod tyłkiem wydały mi się zbędne. Przeciążenie głównie czujesz plecami i to dla mnie robiło najlepszą robotę. Wszystko działało pod Simtoolsem.

 
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2