Autor Wątek: Widok wody - wszystkie zbiorniki wodne na każdej mapie są czarne, dlaczego?  (Przeczytany 841 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Witam wszystkich.
Jakieś 2 tyg. temu zakupiłem nowiutki sprzęt PC, i rzecz jasna postanowiłem odpalić moje kochane ił -ki w wersji BAT, SAS modact,  CUP itp.
czyli wersję z modyfikacjami, niestety wszystkie zbiorniki wodne na każdej mapie są czarne, a reszta chodzi w miarę normalnie. Nie mam pojęcia w czym tkwi problem, czy chodzi o jakieś ustawienia kolorów, grafiki ? Proszę  o pomoc lub jakieś sugestie co do rozwiązania problemu. Sprzęt to: procesor  AMD Ryzen 5 8600G w/ ADM Radeon 760M Graphics  4.35 GHz,  64-bitowy system operacyjny, pamięć RAM 32,0 GB. Ja sam nie za bardzo znam się na komputerach tylko tyle co mi kolega doradzał w kwestii sprzętu.
« Ostatnia zmiana: Lutego 14, 2025, 10:34:07 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Widok wody
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 14, 2025, 08:45:53 »
Karty graficzne AMD, a raczej ich sterowniki mają jakiś problem z OpenGL w poczciwym iłku. Temat znany od lat. Tu masz poradnik max ustawień gry, które trzeba zmodyfikować ręcznie w pliku conf.ini (znajduje się on w głównym katalogu gry). Pamiętaj o zachowaniu kopii dotychczasowego pliku - dla bezpieczeństwa.
W poradniku masz dwie wersje ustawień - dla Nvidii i AMD.
https://www.sas1946.com/main/index.php/topic,9756.msg185327.html#msg185327

Ponoć ostatnie sterowniki AMD dla grafiki naprawiają w końcu ten błąd - spróbuj zacząć od ich aktualizacji.
Wódka to śmierć, ale polski lotnik śmierci się nie boi...

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Widok wody
« Odpowiedź #2 dnia: Lutego 14, 2025, 09:06:22 »
OT: Myślałem, że będzie jakaś dyskusja o uber-wodzie, i poczuję się naście lat młodszy, ale niestety nie, jakieś techniczne pytania. :/
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Dziękuję za szybką odpowiedź. Na weekendzie pokombinuję i dam znać czy pomogło.
Pozdrawiam.

Witam. W związku z tematem, zmieniłem te linie w pliku con.ini i wszystko wróciło do normy.
 
TexFlags.TexEnvCombine4NV=0
TexFlags.TexEnvCombineDot3=0
TexFlags.DepthClampNV=0
TexFlags.SeparateSpecular=0
TexFlags.TextureShaderNV=0

Water=2

Jeszcze raz dzięki za szybką pomoc i pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Lutego 17, 2025, 08:02:29 wysłana przez KosiMazaki »