Autor Wątek: AWACS  (Przeczytany 2473 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

sky9

  • Gość
AWACS
« dnia: Lutego 08, 2004, 20:09:14 »
Wlasnie AWACS stal sie moja zmora. Wiem, ze moze wydac sie to wam lamerskie pytanie, ale co to wlasciwie jest i jak sie "tego" uzywa. Obejrzalem wszystkie treningi, szukalem w manualu, ale ni w zab nie doszedlem do tego z czym to sie je. Wydaje mi sie, ze ma on cos wspolnego z bvrem i jest to jakis "nadrzedny" radar, ale to tylko moje przypuszczenia. Prosze o pomoc.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
AWACS
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 08, 2004, 20:33:01 »
A więc Awacs to taki samolot z radarem w kształcie talerza,który sobie lata w poblizu wykrywając wszystkie samoloty w około.Naprowadza własne mysliwce na cele,podając im kurs, wysokoś,oraz predkość celu.Dodatkowo potrafi samolotom wyposażonym w link16 przesyłać obraz sytuacji,który jest wyświetlany na MFD.Jak używać go w grze:Jeżeli wybierasz F-15 możesz zapytać kontrolera w Awacs o namiary na cel lub tankowiec.Natomiast wybierając np:Su-27 cele będą automatycznie wyświetlane na MFD po włączeniu własnego radaru (i tu mam dylemat czy tak jest w rzeczywistości)
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
AWACS
« Odpowiedź #2 dnia: Lutego 08, 2004, 20:44:19 »
no narazie to chyba na Lomacku sie nie ucz jesli chodzi o działanie AWACSa, wg.mnie wogole nie działa, ale badzmy dobrej mysli i czekajmy na patch. Ogolnie i najkrocej twoj samolot korzysta wtedy z danych radaru samolotu typu AWACS (rozne modele). Samoloty te lataja wysoko i daleko od linii frontu za to ich radar pozwala przeszukiwac teren wroga daleko za linia frontu bez twojego udziału w przeszukiwaniu (czyli bez wlaczenia radaru). Oznacza to ze masz sporo danych (samoloty wymieniaja dane automatycznie dzieki odpowiednim czestotliwosciom) o przeciwniku, natomiast nie opromieniowujsz go wlasna wiazka przeszukujaca czyli jestes trudniejszym celem do wykrycia. AWACSy to obecnie chyba najpopularniejszy system wczesnego ostrzegania i naprowadzania na cel (USA,Kanada, NATO...czyli raczej panstawa ktore na to stac...)
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

sky9

  • Gość
AWACS
« Odpowiedź #3 dnia: Lutego 08, 2004, 22:02:25 »
Aha, czyli po prostu jesli AWACS jest dostepny nie jestem ograniczony wiazka radaru i moge dostrzec samoloty nia nie objete. Dobrze rozumuje ? (su27)

/edit: Przy okazji mam jeszcze jedno pytanie. MFD to to samo co HDD i jest to tylko kwestia nazewnictwa, czy tez zupelnie cos innego ?

adam_b

  • Gość
AWACS
« Odpowiedź #4 dnia: Lutego 08, 2004, 22:57:26 »
Domyślam się że chodziło Ci nie o HDD (bo to jest dysk twardy) tylko o HUD - Head Up Display (czy jakoś tak) czyli przezierny wyświetlacz zamontowany przy przedniej szybie w samolocie na którym są wyświetlane różne informacje o parametrach lotu, oraz chyba najważniejsza jego funkcja to pomoc w namierzaniu i celowaniu. MFD - Multi Funktional Display to rodzaj monitora w kabinie samolotu na którym wyświetlane są różne informacje w zależności w jaki tryb się go ustawi, można np. zobrazować na nim informacje z radaru.

swier

  • Gość
AWACS
« Odpowiedź #5 dnia: Lutego 08, 2004, 23:10:51 »
Jojek nie dzial Ci awacs?

u mnie jest tak że jak wiem że info z awacsa jest dostępne, to po starcie przechodzę w bvr mode, i włączam na chwilkę radar. No i go wyłączam. I nieznanym mi zrządzeniem losu to uaktywnia połączenie z awacsem  :D
chyba że wcześniej też jest tylko ja go nie percepuję  :lol:

niemniej jesli dobrze pamiętam to we flankerze można bylo korzystając z danych awacsa zalockowac jeden konkretny cel bez zdradzania się innym. No i to ma sens
A w LO jest tak że żeby zalockowac cel to i tak muszę włączyć radar i go znaleźć zdradzając wszystkim swoją obecność. bez sensu.
no mozna eosa użyc niby ale nie w kazdych warunkach i ma mniejszy zasieg

no chyba że coś źle robię   :?

sky9

  • Gość
AWACS
« Odpowiedź #6 dnia: Lutego 09, 2004, 11:04:40 »
Cytat: adam_b
Domyślam się że chodziło Ci nie o HDD (bo to jest dysk twardy) tylko o HUD - Head Up Display (czy jakoś tak) czyli przezierny wyświetlacz zamontowany przy przedniej szybie w samolocie na którym są wyświetlane różne informacje o parametrach lotu, oraz chyba najważniejsza jego funkcja to pomoc w namierzaniu i celowaniu. MFD - Multi Funktional Display to rodzaj monitora w kabinie samolotu na którym wyświetlane są różne informacje w zależności w jaki tryb się go ustawi, można np. zobrazować na nim informacje z radaru.


lol nie chodzilo mi o dysk twardy tylko "Heads-Down Display" (tak to sie zwie w manualu), ale ok fenks. Doszedlem do wniosku ze mfd i hdd to jedno i to samo.

raven

  • Gość
AWACS
« Odpowiedź #7 dnia: Lutego 09, 2004, 16:13:47 »
Sky9 najlepiej ściągnij sobie ode mnie ze strony www.bambulek.prv.pl dokument Lock On manual Plus. To jest bardzo rozszerzony podręcznik do Lo, niestety po angielsku. Jest tam bardzo szczegółowo wyjaśnione wiele kwestii, między innymi instytucja AWACS i oczywiście całość kokpitu każdego samolotu. Myślę, że zarówno Tobie jak i innym początkującym graczom wyjaśni on wiele kluczowych kwestii, jeśli oczywiście język nie będzie barierą.

Pozdrawiam.

Raven.

sky9

  • Gość
AWACS
« Odpowiedź #8 dnia: Lutego 09, 2004, 21:51:28 »
Wielkie dzieki, w koncu jakies uzupelnienie wybrakowanego manuala :).