Autor Wątek: Szkola u Pana Dziadka  (Przeczytany 135002 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sufler

  • Gość
Szkola u Pana Dziadka
« Odpowiedź #45 dnia: Marca 03, 2004, 11:07:03 »
sorki ale jestem w biurze i nie moge sprawdzic co to robi, niby.......

moze jakies wyjasnienie?
bo nie lubie czekac :)

Sufler

  • Gość
Szkola u Pana Dziadka
« Odpowiedź #46 dnia: Marca 03, 2004, 11:21:14 »
eeee a myslalem ze cos nowego sie dowiem:) a ten mnie chcial na star warsa zmienic :P


to ja z grzecznosci napisze wiadomosc w edycie :)


ze juz wiem :) i postaram sie pamietac o edit :)

nawet czasem go tu uzywam :P

Ger0nim0

  • Gość
Szkola u Pana Dziadka
« Odpowiedź #47 dnia: Marca 03, 2004, 11:51:43 »
Z upierdliwości przypomne o klawiszu edit.

Waylander

  • Gość
Szkola u Pana Dziadka
« Odpowiedź #48 dnia: Marca 03, 2004, 11:57:19 »
Yes!!!! Tylko czekalem na to :D Z grzecznosci nie upominalem Thierka  :P  :lol:  :mrgreen:

Szkola u Pana Dziadka
« Odpowiedź #49 dnia: Marca 03, 2004, 13:56:26 »
nie lubie tak pierdzielic o pierdolach :D
ale doswiadczeni piloci z Jg300 zeby nie wiedzieli co to shit+F1 ?
to jest GUNSIGHT

Wy :D Gegnar chyba sami powinniscie sie do szkólki wrocic
 

 :D  :P  :wink:
Русский военный корабль, иди нахуй !!!

Sufler

  • Gość
Szkola u Pana Dziadka
« Odpowiedź #50 dnia: Marca 03, 2004, 14:01:13 »
wroce do domu i sprawdze co to niby jest ten gunsight:)
czlowiek ciagle sie uczy no.....

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Szkola u Pana Dziadka
« Odpowiedź #51 dnia: Marca 03, 2004, 14:46:46 »
Witam.

Therr --->> no taka jest specyfikalatania na VOWie czy VEFie ... widzisz kropkę i zastanawiasz się - swój czy wróg ??
Rozwiązania są dwa.

1). Lecisz w grupie i wiesz gdzie są Twoi koledzy i bombery lub recony które masz osłaniać-  wtedy każdy inny samolot to WRÓG.

2). Podlecieć na tyle blisko aby na maksymalnym zbliżeniu widoku rozpoznac po sylwetce jaki to jest samolot. Drobna rada - dobrze opanuj sylwetki bo niektórzy z "wojowników" na vefie zakładają specjalnie odwrotne oznaczenia lub nie zakładają ich wcale ... A jeżeli host ma właczone skin dl to czasami można spotkać hurka czy łagga z żółtym nosem i w kańcastym, zielonym malowaniu mietka  :wink:

Geg ma sporo racji z tymi kropkami - rzeczywiście można po tym poznać kto jest kto i z dużym prawdopodobieństwem określić przynalezność samolotu.

Osobna sprawa to nawigacja.
Tutaj VOW znacznie różni się od VEFa. Na czym polega różnica ??
Na VOWie latasz według wskazań radionamiernika - czyli mówiąc po polsku lol :DDDDD według waypointów. Oczywiście można posiłkować się mapą ale ja osobiście latając VOWa latam raczej wg wskań "zegarka". Oczywiście latając po stronie red sprawa jest trudniejsza bo .... tam nie ma radionamiernika :DDDDDD
Tutaj zostaje Ci tylko mapa. Poza tym na vowie lata sie dłuższe misje i nie zawsze w tym samym rejonie, co nie pozwala zbyt dokładnie poznac mapy. Oczywiście możesz się uprzeć i przestudiowac WSZYSTKIE  mapy (są w katalogu na drugim cd'eku) lub nawet je wydrukowac i mieć pod ręką w czasie lotu.

Na vefie lata się krótsze misje - i ciągle na tej samej mapie w jakimś okresie czasu.
Daje to ten plus, ze po kilku misjach mapę masz praktycznie w "małym palcu" i wystaczy Ci tylko spojrzeć w dół aby zorientowac sie gdzie jesteś.
Zresztą na vefie rzadko kiedy latamy wg waypointów (przynajmniej ja nie pamietam misji gdzie bym się tego trzymał :DD), po prostu po starcie bierzemy odpowiedni kurs  i lecimy. Oczywiście obranie konkretnego kursu zalezy od tego jaką taktykę obieramy ... Z reguły jest taktyka szanownego kolegi Benito wyrażona treściwie i konkretnie w trzech słowach - "ZABIĆ ICH WSZYSTKICH !!!" lol :DDDDDDDDDDD

Dobrze też jest znać lub przynajminej orientować się co mozesz zrobić kiedy lecisz przeciwko konkretnemu typowi samolotu przeciwnika. Np. przeciwko migom nie ma sensu wznosić się powyżej 5000 bo tam nie dasz im rady (no chyba że masz G2, lol DDDDDDDDD) znowu jaki 1 i 7B można przy odrobinie wprawy wykręcic nisko w zwykłej kołówce ... Musisz wiedziec kiedy mozesz wziąc pody a kiedy ZUPEŁNIE Ci się to nie opłaca (ja i tak je biorę prawie zawsze, bo nie umiem celować i zalewam przeciwnika morzem ołowiu, lol :DDDDDD).

Jak polatasz troszke wiecej to nauczysz się rozpoznawać sqady które są groźne i poszczególnych pilotów. I jeszcze jedna sprawa - jeżeli jesteś w misji gdzie leci jeden sqad nalezy przyjąc z prawdopodobieństwem 99% że są na komunikacji głosowej i bedą leciec jako grupa - i jako taka są trudniejszym celem ...
W takim przypadku też gdy gonisz gościa i jesteś na jego 6 i już masz strzelać ... a tu gość puszcza dym (smoke on) lub zapala światełka. Oznacza to że najprawdopodobniej jego kolega siada Ci już na ogon i potrzebuje natychmiastowej identyfikacji celu który ma zarąbać ... wtedy Ty zapalsz swoje światełka i gość ma problem, lol :DDDDDDDDDDD

Aha ... Shift+F1 zaje różny widok z kabiny pilota. W przypadku niemieckiego sprzętu są to dwa widoki  -jeden centralny (i wtedy znika Ci celownik w mietkach czy fokach) i widok przez celownik czyli przesunięty w prawo.
Na pierwszym lepiej widać do przodu jeżeli lecisz sobie spokojnie i tylko obserwujesz, na drugim lata się w combat - jest lepszy widok do tyłu (co prawda róznią się widoki w zalezności przez które ramię sie oglądasz).
Do rozglądanie się po kabinie słuzy :

-1) mysz - jeżeli wyrabaisz manualnie na dwie ręce to jest git - ja tak nie potrafię ,lol :DDDDD

-2) "grzybek" (hat) na joyu - sprawa chyba jasna - ja tylko proponuję zdefiniować sobie osobno na klawie lub na joyu (o ile masz drąga z osobną przepustnica i milonem dodatkowych klawiszy :D) widok do tyłu przez lewe i prawe ramię. Przy wciśnietym tym klawiszu i jednoczesnym wychyleniu "grzybka" do góry - widok obejmuję całą prwa (lub lewą) tylką półsferę ...

-3) Track IR ale tu to się pytaj kogoś innego bo ja tego nie mam.

-4) Taki specjalny programik imitujący Track IR za pomocą hata ... ale tu muszisz się popytać Gega. On Ci wyjasni wszystko bo ja mogłem coś pokręcić :wink:

To tyle z mojej strony.

Pozdrawiam
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Sufler

  • Gość
Szkola u Pana Dziadka
« Odpowiedź #52 dnia: Marca 03, 2004, 14:55:47 »
no i o to z grubsza mnie chodzilo.....

dziekuje bardzo Ramm :)

bede sie staral do was podlaczac na VEFie, no i tak jak powiedzialem od wczoraj przestaje uzywac star wars, co prawda bede na poczatku kulawo latal, ale.....

noe

  • Gość
Szkola u Pana Dziadka
« Odpowiedź #53 dnia: Marca 16, 2004, 14:03:54 »
Witajcie !

Mam pomysł.Jestem uczniem Dziadka i nadal sie uczę jeszcze dużo mi pozostało do nauczenia ,zanim wskocze na znane serwery, więc proponuje aby uczniowie dziadka (zwłaszcza ci słabo latający jak ja)trenowali ze sobą co pozwoli nam szybciej załapać sztukę walki niż trening z kompem.Oczywiście odciąży to dziadka który ma coraz mniej czasu na treningi ze swoimi uczniami spowodowane dużą ilością uczniów(cieszę się że nas przybywa).Dziadek oczywiście jeśli by tylko miał czas to zapraszam do obserwacj jak sobie radzimy.Osobiście będę informował u kogo trwa właśnie  trening.Napewno umiejętności które zdobędziemy po takim treningu ucieszą mistrza gdy w szkółce w czasie lekcji straci np. skrzydło .
Każdy z nas może posadzic serwer u siebie mapkę też mozna sobie zrobić.Najgorsze co jest, to znalezienie kogoś kto chce potrenować i ma właśnie czas i nie jest w szkółce.
Proponuję abyśmy się poznali wszyscy ,zadeklarowali się udziałem w takich treningach a resztę dogadamy już przed samym treningiem np. przez gg(gdzie u kogo i o której)w ten sposób nie będziemy przeszkadzać w szkółce biorącym właśnie lekcję z mistrzem

Post i ten pomysł napewno nie jest nowym ,ale niestety ja nie wszystkich znam a już napewno nie wiem jak kto lata.Czasem właśnie brakuje mi jakiegoś kompana do  treningu a dziadek np. właśnie lata w szkółce.(oczywiście nie zamierzam zmniejszyć przez to godzin które będę ja i inni latał w szkółce-Kosie)

Pozdrawiam wszystkich żółtodziobów :)  
noe

Dajcie znać zapraszam, może ktoś ma lepszy pomysł albo już coś takiego jest tylko ja o niczym nie wiem :shock:

Sufler

  • Gość
Szkola u Pana Dziadka
« Odpowiedź #54 dnia: Marca 16, 2004, 14:07:29 »
co prawda ja nie moge byc hostem ale chetnie
mozemy sie spotykac na HL i tam trenowac
i nie bedzie mialo to nic wspolnego z SGJ1 :) (na razie  :twisted:  :twisted: )

noe

  • Gość
Szkola u Pana Dziadka
« Odpowiedź #55 dnia: Maja 24, 2004, 11:28:12 »
Turniej sie skonczył, loty nie idą najlepiej  :twisted: czas wrócic do szkółki!!
Kontynułuję naukę u Dziadka!!  :P Efekty niebawem przedstawię do oceny, co napewno będzie widoczne !  :mrgreen:  Dzięki Kosie!!!! :?

Ziuk

  • Gość
List otwarty do Dziadka Kosa
« Odpowiedź #56 dnia: Lipca 25, 2004, 12:32:06 »
Dziadku przede wszystkim dziękuje za to ze mnie uczysz i udzielasz cennych rad. Masz do tego talent zawarty w wyjątkowym podejściu pedagogicznym i cierpliwym do swoich uczniów. Twoją działalność cenie i podziwiam. Mam natomiast pewną propozycję, która może usprawnić działanie szkółki i przyspieszyć szkolenie nowych pilotów. Chodzi mi o to by stworzyć stronę, na której można by zamieścić tracki opisy i dokładne wykonanie manewrów krok po kroku. Jeżeli to możliwe można owe tracki zaopatrzyć w głosowy opis instruktora. Takie coś stałoby się bazą podstawowej wiedzy o lataniu. Jednocześnie zaoszczędziłoby trochę twojego cennego czasu na pokazywanie wszystkich tych manewrów. Skupiłbyś się wtedy na tym, aby ludziom mówić, co robią jeszcze źle i tym samym doskonalił ich umiejętności. Myślę, że propozycja warta jest rozpatrzenia. Ja mając materiały przystąpić do realizacji małej stronki jestem gotów.

Szkola u Pana Dziadka
« Odpowiedź #57 dnia: Lipca 25, 2004, 17:40:52 »
Cytuj
zamieścić tracki opisy i dokładne wykonanie manewrów krok po kroku. Jeżeli to możliwe można owe tracki zaopatrzyć w głosowy opis instruktora.

Jestem ZA.
Może być kłopot z serwerem plików *.(n)trk, ale i tak prosimy.
Leszek

Ger0nim0

  • Gość
Szkola u Pana Dziadka
« Odpowiedź #58 dnia: Lipca 25, 2004, 17:56:39 »
Hmm zawsze mozna odpalić mod download i umieszczać, czym chcemy sie pochwalić, czekam na propozycje ...

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Szkola u Pana Dziadka
« Odpowiedź #59 dnia: Lipca 25, 2004, 20:09:02 »
Na prosbe Dziadka Kosa pozwolilem sobie na polaczenie tematow "List otwarty do Dziadka Kosa    " autora redarmy oraz "Szkola u Pana Dziadka" autora Therra ktore traktowaly o jednej szlachetnej instytucji, obecny temat zostanie teraz przyklejony.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"