Hmmmm...

moze, moze... a kupi mi ktos za to i wysle poty do joya?

Edit: no dobra, to jedziemy.
Ja to sie kurde nudze chyba ...
Pierwsza rzecz to to, ze to jest config il2 sturmovik nie FB, bo sie za pozno skapowalem, poza paroma linijkami w sumie jest to samo.Druga rzecz, nie wiem wszystkiego, nie wszystko sprawdzalem, niektore rzeczy sa oczywiste (np w sekcji dzwieku) takze ich nie opisywalem (nie chce mi sie..)
Nie sugerowac sie moimi ustawieniami, wiekszosc rzeczy jest dostepna z il2 setup, lub w menu w ilku. Jak cos zmieniacie tutaj, np wytniecie drzewka lub cienie, to po wejsciu do menu video w grze i daniu apply da spowrotem swoje ustawienia, takze tego nei robcie

.
[il2]
title=Il2-Sturmovik
hotkeys=HotKey game
[window] //wszystko po tych znaczkach jest moim komentarzem, tak jak w c++ heh
width=1024 //szerokosc ekranu w pikselach
height=768 //wysokosc -||-
ColourBits=16 //ilosc bitow na kolor
DepthBits=16
StencilBits=0 //ilosc bitow stencil buffera, odp. za przezroczyste cienie
ChangeScreenRes=1 //mozliwosc zmiany rozdzielczosci
FullScreen=1 //pelny ekran, przy 0 okienkowe granie w windzie
DrawIfNotFocused=0 //nie wiem, [chyba rysowanie geometrii nawet za nami gdy jej nie widzimy..]
EnableResize=0 //mozliwosc dania rozdzialki innej niz 4:3, obcina ekran, brak mozliwosci panoramicznego ekranu
EnableClose=1 //nie wiem
[GLPROVIDER]
GL=Opengl32.dll //sterownik opengla
[GLPROVIDERS]
Open GL=Opengl32.dll //j. w.
DirectX=dx8wrap.dll //j.w. tyle ze do dx8
[NET] //sekcja netowa jest przezemnie malo znana
speed=10000
routeChannels=0
serverChannels=7
localPort=21000 //port lokalny
remotePort=21000 //port zdalny, czym sie roznia nie wiem, mozliwosc przekierowania portu przy routerze, konfigurowalne w il2setup.exe
SkinDownload=1 //sciaganie skinow wlaczone, 0 wyl.
serverName= //nazwa serwera, wpisywana przez nas na hl
serverDescription= //opis serwera, j.w.
remoteHost=
localHost=
[chat] //wspolrzedne czata, oraz rozmiary bodajze, nie grzebalem.
region=(dx=0.74609375,dy=0.122395836,x=0.0,y=0.0)
adr0=ALL
[game]
Arcade=0 //wlacza strzalki przy trafieniach, i dymki bodajrze
HighGore=1 //krew w kokpitach, malo ktorych.
mapPadX=0.6689453 //wsp. mapy
mapPadY=-0.046875 //j.w.
viewSet=3 //nei wiem ale sprawdze

Intro=0 //intro, 0 wyl.
NoSubtitles=0 //brak napisow u gory gdy gada przez radio ai -0 sa, 1 nie ma
NoChatter=0 //brak wiadomosci glosowych radia gdy gada ai -0sa , 1 nie ma
NoHudLog=0 //brak wiadomosci typu: mw50 enabled, engine overheat, prop pith 50% -0 sa, 1 nie ma wiad.
NoLensFlare=1 //brak odblyskow soczewki od slonca, 0 sa, 1 nie ma
iconTypes=3 //typ ikonek, odl. name, id, mozna zmieniac w grze za pomoca przypisanego klawisza
[HotKey game]
PrintScreen=ScreenShot //klawisz do screenshotow
P=pause //pauza

Pause=pause
[HotKey gui]
Escape=activate
[HookViewFly Config] //tego nie sprawdzalem...
timeFirstStep=2.0
deltaZ=10.0
[HookView] //lewym myszy oddalanie i przyblizanie czyli tak zwany len
MouseLeft=Len
[HookView Config] //to juz opisalem
AzimutSpeed=0.1
TangageSpeed=0.1
LenSpeed=1.0
MinLen=10.0
DefaultLen=20.0
MaxLen=3000.0
[HotKey builder] //skroty klawiszowe w full mission builderze
MouseLeft=objectMove
MouseRight=popupmenu
Enter=freeView
Shift MouseLeft=worldZoom
Alt MouseLeft=select+
Alt MouseRight=select-
Alt Ctrl=unselect
PageDown=change+
PageUp=change-
End=change++
Home=change--
Ctrl MouseLeft=insert+
Insert=insert+
NumPad-0=insert+
F=fill
Ctrl MouseRight=delete+
NumPad.=delete+
Delete=delete+
Backspace=cursor
Tab=cursor
F10=land
F11=onLand
NumPad-=normalLand
NumPad+=toLand
NumPad-5=resetAngles
NumPad-8=resetTangage90
NumPad-7=stepAzimut-5
NumPad-4=stepAzimut-15
NumPad-1=stepAzimut-30
NumPad-9=stepAzimut5
NumPad-6=stepAzimut15
NumPad-3=stepAzimut30
[MouseXYZ] //nie wiem
F1=SpeedSlow
F2=SpeedNormal
F3=SpeedFast
MouseRight=XYmove
F4 MouseRight=Zmove
MouseMiddle=Amove
F5 MouseRight=Amove
F6 MouseRight=Tmove
F7 MouseRight=Kmove
[MouseXYZ Config] //tez nie wiem
RealTime=1
[HotKey Console] //aktywacja konsoli, szift+tab
Shift Tab=Activate
[Console] //opcje konsoli, nei weim co znacza 1024, moze w kb ilosc danych bufora konsoli...
HISTORY=1024
HISTORYCMD=1024
LOAD=console.cmd
SAVE=console.cmd
LOG=0 //logowanie konsoli, ktorys z nich daje mozliwosc logowania czata do pliku, ale nei baiwilem sie na tyle
LOGTIME=0 //zeby to rozgryzc
LOGFILE=log.lst
[sound] //sekcja dzwieku, to mozna ustawic w setup.exe, nie znam sie za bardzo na dzwieku, bo latam bez

,
SoundUse=0
SoundEngine=0
Speakers=1
Placement=0
SoundFlags.reversestereo=0
RadioFlags.Enabled=0
RadioEngine=0
MusicVolume=8
ObjectVolume=14
MusState.takeoff=0
MusState.inflight=0
MusState.crash=0
MusFlags.play=0
MasterVolume=6
Attenuation=2
SoundMode=0
SamplingRate=2
NumChannels=1
SoundExt.occlusions=1
SoundFlags.hardware=1
SoundFlags.streams=0
SoundFlags.duplex=1
SoundExt.acoustics=1
SoundExt.volumefx=0
SoundFlags.voicemgr=0
SoundFlags.static=1
VoiceVolume=12
Channels=2
SoundExt.extrender=0
SoundFlags.bugscorrect=0
SoundSetupId=10
ActivationLevel=0.02
Preemphasis=0.85
RadioLatency=0.5
AGC=1
PTTMode=1
[rts]
;ProcessAffinityMask=1
mouseUse=2 //uzycie myszki, moze byc 0,1,2, nie pamietam kiedy jak dziala, przy 0 pewno nie dziala heh
joyUse=1 //uzycie joya 0bez, 1 uzywa
locale= //tu w fb sa literki dla wersji jezykowej (DE niemiecka, US angielska, FR francuska) np w niemieckiej mozna zmienic sobie tlo spadajacej dory na spadajacego parcha
[rts_mouse]
SensitivityX=1.0 //czulosc myszy, do ustawienia w sekcji input w menu ila
SensitivityY=1.0
Invert=0 //odwrocic os myszy, gora dol, 0 standardowa , 1 odwrocona
[rts_joystick] //czulosci joya(ow)
X=0 1 4 9 16 25 36 49 64 81 100 0
Y=0 1 4 9 16 25 36 49 64 81 100 0
Z=0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
RZ=0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 0
FF=0
U=0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 0
V=0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 0
1X=1 1 11 27 44 65 76 94 100 100 100 0 //os x pierwszego kontrolera, czyli prawo lewo
1Y=0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 0 //os y pierwszego kontrolera, gora dol, jesli bedzie wiecej joyow, to odpowiednio 2X, 2Y
1U=0 100 100 100 100 100 100 100 100 100 100 0 //jesli wiecej osi to 1Z itp, pierwsza wartosc to deadband (martwa strefa), ostatnia to chyba filtrowanie...
1V=0 100 100 100 100 100 100 100 100 100 100 0
[Render_DirectX] //ustawienia direct x, opisze opengl, bo tego uzywam, w sumie sa analogiczne.
TexQual=3
TexMipFilter=2
TexCompress=0
TexFlags.UseDither=1
TexFlags.UseAlpha=0
TexFlags.UseIndex=0
TexFlags.PolygonStipple=1
TexFlags.UseClampedSprites=0
TexFlags.DrawLandByTriangles=1
TexFlags.UseVertexArrays=1
TexFlags.DisableAPIExtensions=0
TexFlags.ARBMultitextureExt=1
TexFlags.TexEnvCombineExt=1
TexFlags.SecondaryColorExt=1
TexFlags.VertexArrayExt=1
TexFlags.ClipHintExt=0
TexFlags.UsePaletteExt=0
Shadows=1
Specular=2
SpecularLight=2
DiffuseLight=2
DynamicalLights=1
MeshDetail=2
LandShading=2
LandDetails=1
Sky=2
Forest=1
TexFlags.TexAnisotropicExt=0
TexFlags.TexCompressARBExt=1
TexLarge=0
VideoSetupId=4
[Render_OpenGL] //ustawienia opengl
TexQual=3 //jakosc tektur, przy 0 ziemia to prawie ze jeden kolor, w zimie nie wida na jakiej sie leci wysokosci

TexMipFilter=1 //jakosc filtrowania textur, 0 brak (nie polecam ;P, wyglada jak redbaron) , 1 dwuliniowe (bilinear), 2 trojliniowe (trilinear), 3 anizotropowe
TexCompress=1 //kompresja tekstur, 1 wl. 0 wyl.
TexFlags.UseDither=1
TexFlags.UseAlpha=0 //alpha i index to zastepcze metody przedstawiania textur, wlaczyc jak sie nie uzywa tzw. extensions,
TexFlags.UseIndex=0 //uzycie indexu
TexFlags.PolygonStipple=1 //cienie kratkowane, czyli softowa symulacja przezroczystych cieni, taka szachownica zamiast czarnego cienia, 0 wyl. 1 wl.
TexFlags.UseClampedSprites=1 //uzycie tzw. clamped sprites, podobno poprawia wydajnosc, zmniejsza liczbe polygonow dla obiektow odleglych 0 wyl. 1 wl.
TexFlags.DrawLandByTriangles=1 //rysuj ziemie jako trojkaty, 1wl. 0 wyl., przedstawia ziemie w postaci trojkatow, dokladnie nie zauwazylem roznicy przy wyl. mozecie poprobowac...
TexFlags.UseVertexArrays=1 //przedstawienie geometri w postaci vertexow, co kolwiek to znaczy heh, nie widac roznicy w wydajnosci praktycznie, w obrazie nie zauwazylem wogole.
TexFlags.DisableAPIExtensions=0 //wyl. extensions, czyli rozszerzen (rozne karty, rozne mozliwosci rozszerzen), czyli tego co ponizej
TexFlags.ARBMultitextureExt=0 //multitexturowanie, 1wl. 0 wyl., przy wl. ladnie laczy teksturki, ladne niebo, przy wyl. na slabych kartach nawet z 10 klatek wiecej, obraz brzydszy

TexFlags.TexEnvCombineExt=1 //to neibardzo rozczailem ale nie ma praktycznie wplywy na fps,
TexFlags.SecondaryColorExt=1 //zastepczy kolor dla mgly, przy 0 wyl. mgla dziwnie wyglada, jest schodkowa
TexFlags.VertexArrayExt=1 //uzycie vertexow, musi byc 1 wl. dla uzycia vertexow wyzej
TexFlags.ClipHintExt=0 //nieobliczanie geometri zaslanianej (nie wszystkie karty) powinno poprawic wydajnosc, nie mam jak spr.
TexFlags.UsePaletteExt=0 //uzycie palety, tez mi tego nie obsluguje
Shadows=0 //cienie 0 wyl. 1 wl.
Specular=2 //te linijki3 odnosza sie do swiatla, cieniowania samolotu, za duzo mozliwosci wiec ustawialem z ila i ew. edytowalem,
SpecularLight=2
DiffuseLight=2
DynamicalLights=0 //uzycie dynamicznych swiatel, fps poprwaia wyl 0, rozswietlanie na zolto kabiny i samolotow strzalami, mozliwe ze wplywa na wyglad wybuchow itp, nierpzygladalem sie
MeshDetail=2 //ilosc detali modeli, 0 very low, 1 low, 2 normal,
LandShading=0 //cienowanie ziemi, 0 wyl, 1 flat, 2 costam..

3 exelent
LandDetails=0 //detale ziemi 0 very low, 1 low, 2 normal, 3 high, 4 exelent (chyba)
Sky=1 //niebo, nei wiem ile pozycji i co daje wyl.
Forest=0 //drzewa, mozna dac ziemie na exelent i tu wylaczyc same drzewka.
TexAnisotropicExt=0 //filtrowanie anizotropowe 0 wyl. 1 wl., wl obniza bardzo wydajnosc
TexCompressARBExt=1 //kompresja tekstur ST3C, musi byc wl. aby wl. to filtrowanie wyzej,
TexFlags.TexAnisotropicExt=0 //te dwie nie wiem po co sa
TexFlags.TexCompressARBExt=1
VisibilityDistance=2 //dystans rysowania, czyli jak szybko rysuja sie domki na ziemi, samoloty w powietrzu (LODy, czyli w jakiej odl. bedzie juz dokladny model samolotu) 0 verylow, 1 low, 2 normal, 3 high, 4 very high. im wiekszy wiadomo fpsy spadaja, i wiecej ramu cza miec
LandGeom=1 //geometria ziemi
TexLarge=0 //wielkosc tekstur, przy 1 wlaczone duze 1024 textury dla ziemi, wymaga ramu 0 wyl.
VideoSetupId=12 //numer id setupu, bez znaczenia, nie zmieniac

milego babrania sie w tym

. Moze sie ktos pokusi i np pogrubi albo pokoloruje to tak zeby bylo bardziej czytelne? ja juz nie mialem sily, jak ktos wie cos czego ja nie wiem to prosze dopisac...