Autor Wątek: Dora i I-185  (Przeczytany 1202 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dora i I-185
« dnia: Maja 03, 2004, 14:37:45 »
1. W FB są dwie dory. Czym się różnią w praktyce z MW 50 i erhohte notleistung? Czy któraś ma Ladedruckssteigerungs- Ruestatz, bo tak coś pisze w encyklopedii sprzętu, że ma 2240 KM z MW 50 i 1900 z Ladedruckerhohung.
2. Czy I-185 brały udział w walce i kiedy? Czy to były M-71 czy M-82A? I-185 M71 ma fenomenalne osiągi w 1942 roku i silnik 2000 KM.
3. Dora na 9000m osiąga zaledwie 630 km/h. La-7 aż 620 km/h. To jest tak na oko. Jak powinno być na prawdę?

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Re: Dora i I-185
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 03, 2004, 18:38:38 »
Cytat: sermen
1. W FB są dwie dory. Czym się różnią w praktyce z MW 50 i erhohte notleistung? Czy któraś ma Ladedruckssteigerungs- Ruestatz, bo tak coś pisze w encyklopedii sprzętu, że ma 2240 KM z MW 50 i 1900 z Ladedruckerhohung.


MW50 - dopalacz :P czyli wtrysk metanolu i wody + 1% srodka konserwuajcego.
Erhohte Notleistung - wydaje mi sie ze jest to wesole przelozenie Ola wspomnianego Ladedruckerhohung. Ktore sie pojawilo gdy zaloga naziemna w warunkach polowych w silnikach Jumo 213A1 podkrecala cisnienie doladowania bez stosowania jakis dodatkowych instalacji.

W praktyce  te dwie dorotki sie nie roznia w FB przynajmniej ja tego nie zauwazylem, osiagi maja bardzo zblizone, a wrecz zaryzykuje stwierdzenie ze ta z 44 roku jest przyjemniejsza w pilotazu i nie zarzniesz jej MW50 jak wlaczysz na wysokich obrotach. Ponoc Olo specjalnie pogorszyl osiagi tej z 45 roku tak aby zasymulowac gorsza jakosc. Pozatym na Mw50 latalo sie na tym nie dluzej niz 10 min. A ten drugi wynalazek mogl byc stosowany dluzej bez narazenia ze sie silnik stopi :D

Cytuj

2. Czy I-185 brały udział w walce i kiedy? Czy to były M-71 czy M-82A? I-185 M71 ma fenomenalne osiągi w 1942 roku i silnik 2000 KM.


Nie mam pojecia :P  bo moj zasob wiedzy konczy sie na tym ze na czyms takim towarzysz Czakow wyciagnol kopyta no i ze krotka seria trafila do 728 IAP na Kalininskim Froncie i odniosla tam jakies sulcesy :) A sam samolot jak sadze nigdy nie byl masowo klepany.
Jak chcesz wiedziec wiecej to google.pl prawde Ci powie 8)
Cytuj

3. Dora na 9000m osiąga zaledwie 630 km/h. La-7 aż 620 km/h. To jest tak na oko. Jak powinno być na prawdę?


Tego nikt do konca nie wie a w FB roznie bywa i radze Ci nie brac wszystkiego doslownie bo wnioski moga byc conajmniej zaskakujace ale jestem dobre scierwo i proponuje Ci skorzystac z tej tabelki. Mysle ze sie przyda. Masz jeszcze kilka linkow ktore moga Ci pomoc:

troszke skanow orginalnych dokumentow (jak ktos ma wiecej z chcecia sie zaopiekuje)
strona od tej tabelki

Sam kaLAfior 7 byl calkiem dobrym samolocikiem jak na standardy kufajmanow tylko spoznil zdeko na wojenke :P
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline Leon

  • Global Moderator
  • *****
Dora i I-185
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 05, 2004, 12:18:21 »
:shock:  :shock:
Wtedy gdy ginął Walery Czkałow to I-185 jeszcze nie latał.... Więc o "wiedzy" trudno mówić w tym przypadku  :wink: .  Czkałow zabił się na I-180 15 grudnia 1938 roku!!!. Natomiast Sermen pytałeś o wersję - był to jeden I-185 M-71 testowany od 18 listopada 1942 w 728 IAP. Polecam artykuł M.Rysia "Nie tylko I-16" w nTW z lata 2003.
Marcin Widomski

Pealuuga lipp, Surnupealuuga lipp, Tundmuste tipp, Sinu tundmuste tipp, See on ju vabadus hüperboloid, Insener Garini hüperboloid...