Autor Wątek: Kask Union Reality  (Przeczytany 41729 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #165 dnia: Czerwca 18, 2007, 19:27:56 »
Witam,pobrałem plik NewView wersję D,ale podczas rozpakowania mam komunikat:"folder skompensowany (zip) jest nieprawidłowy lub uszkodzony".Pobrałem go z linku podanego przez Sorbifera.Czy robię coś nie tak?

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #166 dnia: Lipca 13, 2007, 19:48:56 »
Czy ktoś orientuje się czy istnieje możliwość filtrowania osi zoomu w nview? Z moich doświadczeń wynika, że ustawienia filtrowania mają wpływ tylko na osie xy, w związku z czym po uaktywnieniu zoom obraz skacze, ze względu na niedokładność geara. Nie znalazłem nigdzie w programie takiej opcji.
Przy okazji chciałem zapytać o wasze zdanie na temat takiego rozwiązania opcji zoom (dotyczy również Track IR). Chodzi mi o to, że przy pomocy głowy (oś z w gearze lub vector w TrackIr) możemy przybliżać obraz poruszając głową. O ile takie rozwiązanie ma sens, jeśli np chcemy z bliska rzucić okiem na mfd, to np identyfikacja celu w taki sposób jest cokolwiek dziwna. W realu piloci używają do tego albo lornetek, albo celowników optycznych broni myśliwskiej (albo Tacan). Moim zdaniem przydałaby się możliwość ustawiania dwóch zakresów maksymalnych zoomu, jednego przypisanego do geara/tracka, niewielkiego, tak, by odwzorowywał możliwości ruchu głową na tyle, na ile pilot jest w stanie wychylić się w kabinie, drugiego który symulowałby lornetkę lub inne urządzenie optyczne służące do identyfikacji celu. Moim zdaniem bardzo nienaturalnie to wygląda, gdy wychylam się w fotelu i w ten sposób otrzymuję zoom x12 czy coś koło tego.

Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #167 dnia: Sierpnia 15, 2007, 16:17:23 »
Ugerowcy pomocy.
 
Zainstalowałem sobie wersję NewView 37D i za nic nie mogę uruchomić UG w il21946/il2FB. W Ustawieniach kontrolerów gier wszystko jest ok.UG działa i oczywiście jest widziany. W iłkach zadziałał jak NewView był w wersji 29. Na 36/37 niechce działać pomimo że. w zakładce "Hełm" UG jest widziany i jego ruchy też. Wygląda to tak jak by NewView nie miał połączenia z grą ( il2FB/il21946). Kiedy chce wskazać dowiązanie do symulatora (przycisk "Wskaż dowiązanie do symulatora" na zakładce instalacja ) to za nic nie mogę wskazać pliku il2FB.exe lub Il21946.exe. Program ich nie widzi. Czy ktoś ma jakiś pomysł na naprawę tego bałaganu?
Nieważne, ile zapierających dech w piersi akrobacji wykonasz - jeśli w decydującym momencie nie zestrzelisz wrogiego samolotu......będziesz martwy.

HL- EKG_Polbaj

Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #168 dnia: Sierpnia 16, 2007, 22:46:14 »
PolBaj nie przychodzi mi do głowy nic sensownego, oprócz porad wielokrotnie już wymienianych w tym wątku. To po prostu musi chodzić. Coś musiałeś przeoczyć i nie jest to „dowiązanie do symulatora”. U mnie również nie widzi pliku .exe przy próbie powiązania , a pomimo tego działa bez problemu. Pamiętaj tylko, że przed instalacją i konfiguracją nowszej wersji, dobrze jest usunąć z rejestru ślad po starszej/ścieżkę do pliku config. W moim XP to dwa klucze:

HKCU\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\MUICache\E:\Programy\NewView\newview_37d\Config.exe
oraz:
HKCU\Software\NaturalPoint\NATURALPOINT\NPClient Location\Path

Ja tak robię i nie mam problemów (często reinstaluję system z lustra ze starszą wersją NewView, potem doinstalowuję 37d).

Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #169 dnia: Sierpnia 16, 2007, 23:03:19 »
Zrobiłem tak:
 -  Wywaliłem wszystkie wpisy NewVIew z rejestru
 -  Skasowałem Newview
 -  Zainstalowałem go na nowo , ale w wersji 29 i potem podmieniłem ją na wersję 36
                             I teraz działa ale mam kilka pytań:
 1. Dlaczego wersja 29 zaskoczyła od razu bez problemów?
 2. Dlaczego po podmienieniu jej na wersję 36 ta również działa a sama zaskoczyc nie chciała?
 3. Czemu po zmianie języka na polski w zakładce przyciski mam same plusy i znaki zapytania?

Na koniec jeszcze jedno pytanko. Udało mi się uruchomić NewView pod FS2004 (potrzebny jest NVtoMouse w wersji 0.93 lub 0.94 ponieważ obie mają możliwość wyboru skąd brać dane. trzeba zaznaczyć plik dll, który musi być wpisany tak jak opisał to Gładki. Niestety, nie wiem jak u niego ale u mnie po odpaleniu MF2004 zakres ruchów w VC był baaardzo mały. Pytanie czemu?
Nieważne, ile zapierających dech w piersi akrobacji wykonasz - jeśli w decydującym momencie nie zestrzelisz wrogiego samolotu......będziesz martwy.

HL- EKG_Polbaj

Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #170 dnia: Sierpnia 16, 2007, 23:42:19 »
Małe uzupełnienie: 

Gładki opisał to tu

 
Cytuj
http://www.il2forum.pl/index.php/topic,2116.180.html
Nieważne, ile zapierających dech w piersi akrobacji wykonasz - jeśli w decydującym momencie nie zestrzelisz wrogiego samolotu......będziesz martwy.

HL- EKG_Polbaj

Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #171 dnia: Sierpnia 17, 2007, 11:02:58 »
O problemach UR Gara w FS2004 pisałem na stronie 9, stronę wcześniej 303_Hornet141 linkował wersję 37E, oraz rosyjskie forum
na którym piszą o sposobie wykorzystania URG w FS2004. Gładki korzysta z kamery i Cam2Pan, a to nieco inny soft, który już z założenia miał współpracować z FS2004.
Straciłem zainteresowanie tematem od kiedy zakosztowałem FSX, tam wykorzystuję pośrednie rozwiązanie. Podpiąłem osie URGeara pod osie widoku lewo/prawo, góra/dół przy ustawieniach czułości na 0 i null zone na ok.3/4. Jak dla mnie w zupełności wystarcza, chociaż idealnie nie jest.
Co do odpowiedzi na pytania 1-3…..nie wiem. Tu masz wersję 37D z której aktualnie korzystam i która nie przysparza  mi żadnych problemów.

Śledź temat na stronie NewView, gdzie udostępniana jest również najnowsza wersja programu.

Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #172 dnia: Sierpnia 17, 2007, 11:21:52 »
Cytuj
O problemach UR Gara w FS2004 pisałem na stronie 9


Słuszna racja. Teraz i ja potwierdzam Twoje słowa. Jedyna nadzieja w tym, ze nowa wersja programu NewView będzie miała bezpośrednią obsługę FS2004. W FSX latałem troszkę ale wydajność była skandaliczna (no ale to było przed serwis packiem, może teraz było by lepiej bo przecież mój komp aż tak słaby nie jest).
Nieważne, ile zapierających dech w piersi akrobacji wykonasz - jeśli w decydującym momencie nie zestrzelisz wrogiego samolotu......będziesz martwy.

HL- EKG_Polbaj

Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #173 dnia: Września 03, 2007, 14:57:36 »
Witam.

Dziś kupiłem mój pierwszy w życiu monitor LCD (Samsung 931BW) no i pojawił się problem. Nie mam jak zamocować na nim odbiornika od UR. Jak wy sobie z tym poradziliście?

Pozdrawiam PolBaj
Nieważne, ile zapierających dech w piersi akrobacji wykonasz - jeśli w decydującym momencie nie zestrzelisz wrogiego samolotu......będziesz martwy.

HL- EKG_Polbaj

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #174 dnia: Września 03, 2007, 18:16:35 »
Największym wynalazkiem XX wieku. Taśmą samoprzylepną.

Nie UR a TIR2 ale zasada ta sama :D
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #175 dnia: Września 03, 2007, 18:51:09 »
Jeśli znajdziesz odpowiednio silną taśmę dwustronną, może się nadać, w zależności od kształtu krawędzi monitora. Różnica między UR a TIR jest jednak taka, że odbiornik tego pierwszego jest połączony z elementem wskazującym dosyć grubym kablem, więc mocowanie musi być odpowiednio silne żeby nie zrzucić go przypadkowo ciągnąc za ten kabel. Poza tym podstawka ma sporą średnicę więc jak przykleisz środkiem ciężkości na krawędzi, to przednia część będzie wystawać do przodu. Najlepiej byłoby zmajstrować jakiś uchwyt, albo do tylnej części monitora przykleić przy górnej krawędzi mini-półeczkę, na której zmieści się podstawka UR, i ją też do niej przykleić.

Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #176 dnia: Września 03, 2007, 22:00:22 »
Cytuj
do tylnej części monitora przykleić przy górnej krawędzi mini-półeczkę, na której zmieści się podstawka UR

Dzięki :010: Rozwiązanie mojego problemu ma konstrukcję cepa  :118:  postawiłem za monitorem LCD tekturowe pudełko po tonerze do laserówki (akurat było odpowiedniej wysokości) i na pudełku, notabene całym zasłoniętym przez monitor, postawiłem odbiornik UR. Teraz jak siedzę przed monitorem to widzę tylko odbiornik, a jego "podstawa" jest skrzętnie ukryta, i wszystko bardzo stabilne   :banan

Dzięki za pomysł  :564:
Nieważne, ile zapierających dech w piersi akrobacji wykonasz - jeśli w decydującym momencie nie zestrzelisz wrogiego samolotu......będziesz martwy.

HL- EKG_Polbaj

303_Hornet141

  • Gość
Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #177 dnia: Września 10, 2007, 15:51:11 »
Kiedyś prowadziliśmy dyskusję na temat przedłużenia kabelka od UR Gear’a. O ile pamiętam to były dwa główne problemy.
1.   Czy siła sygnału będzie wystarczająca duża żeby urządzenie działało poprawnie.
2.   Czy kabelek nie ma żadnych przeplotek.
Wykorzystałem do tego oryginalne 2 kabel od hełmów, początkowo chciałem je zlutować (metoda bardzo inwazyjna ,więc pozostawiłem ją jako ostateczność). W sklepie elektronicznym znalazłem odpowiedni łączniki (typ wtyczki RJ-11) jedynym mankament tego łącznika było wyprowadzenie tylko 4 ducików sygnałowych… Rozwiązanie okazało się banalne. Okazało się, że wnętrze z łącznika RJ-45 (8 żył) pasuje do RJ-11, więc wystarczyło poprzekładać, co nieco i już mamy dwa razy dłuższy kabelek. Podczas testowania nie natrafiłem na żadne problemy, więc nasze obawy nie były słuszne. Jeżeli macie taką możliwość to polecam coś takiego zrobić zwiększa to (w niewielkim stopniu, ale zawsze) komfort z korzystania z tego urządzenia.

A oto jak wygląda łącznik który wykorzystałem:



Niestety pojawiły się także problemy.

Jakiś czas temu wymieniłem płytę główną i kartę dźwiękową na której miałem port GAMEPORT na SB Live 5.1 i hełm reaguje ale nie wiem dlaczego nie chce działać jako urządzenie "Dodatkowe".

Może jaśniej ;P. W kontrolerach urządzeń dodaję go bez problemów ale gdy ustawie w NewView żeby nie był urządzenie nr.1 ale nr.3 to w tym programie w zakładce HELMET jeżeli nie przełączę osi na MAIN tylko działają jako dodatkowe to nie mam żadnej reakcji. Dziwne wcześniej mi działało a teraz nie chce współpracować ...

Jaki jest tego rezultat ? Ano taki, że hełm zamiast imitować trackir przypisuje się pod sterowanie samolotem.

Może ma ktoś podobną konfigurację jak ja (joy+pedały[ew.inny kontroler]+hełm) i mógłby mnie poratować swoim configiem. Oczywiście nie wzgardzę też innymi bo prawdę mówiąc nie mam już pomysłów co robię źle. 

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #178 dnia: Września 10, 2007, 18:28:52 »
Pewnie wiesz, ale na wszelki wypadek zapytam. Czy w konfigu nview w zakładce "joystick" przestawiłeś odpowiednio numer urządzenia? Domyślnie sprzęt jest tak zdaje się ustawiony wg kolejności systemowej. Wybierając dla Geara numer inny niż 0 (0 to właśnie to urządzenie "podstawowe" w zakładce "hełm") zmuszamy go do pracy jako kontroler dodatkowy. U mnie to działa w konfiguracji takiej, jak podałeś (joystick, pedały pod Mjoyem, UR gear). W razie gdyby nie zadziałało daj znać, podeślę Ci mój konfig

303_Hornet141

  • Gość
Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #179 dnia: Września 10, 2007, 19:02:19 »
Teorie znam ... jak możesz to wrzuć na yousendit lub inny serwer najlepiej by było z całym NV.