Autor Wątek: Kobra....? Widok?  (Przeczytany 2805 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kenneth

  • Gość
Kobra....? Widok?
« dnia: Listopada 05, 2004, 03:49:05 »
Ano jak w temacie.
Pytanie pierwsze - jak wyłączyć FBW w Su-27 i MiG-29A/S ? Mam z tym pewien problem, bo nie widzę żadnej lampki, która wewnątrz kabiny by odpowiadała za potwierdzenie "przyjęcia zlecenia" :/
Kolejna rzecz - w tych demach i trackach jakie są standardowo, pod widokiem F2 mieści się to co zwykle, ale znacznie bardziej roztrzęsione, niczym podczas trzęsienia ziemi - jak sprawić, aby to wróciło do normy?
I jeszcze jedno - pod F3 w demach odległość jest znacznie mniejsza chwilami, niż normalnie - jak się ją zmienia?

Dodam, że sprawdzałem w klawiszologi i opisanych spraw wyżej - nie ma...... :(

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Kobra....? Widok?
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 05, 2004, 12:29:35 »
Trzęsienie kamery w widoku zewnętrznym uruchamia się CTRL+J

"FBW" ? "FlyByWire" ? Te samoloty nie mają takiego systemu :D Możesz wyjaśnić o co ci chodzi ?

LuKaS

  • Gość
Kobra....? Widok?
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 05, 2004, 12:56:40 »
Cytuj
I jeszcze jedno - pod F3 w demach odległość jest znacznie mniejsza chwilami, niż normalnie - jak się ją zmienia?


Ctrl + *
Ctrl + /

Shift + *
Shift + /

* i / domyślnie na kalwiaturze numerycznej i działa nie tylko pod F3, ale chyba pod wszystkimi widokami z zewnątrz

swier

  • Gość
Kobra....? Widok?
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 05, 2004, 12:57:30 »
Myślę Sun że chodzi o ogranicznik kąta natarcia bo to jest to co trzeba wyłączyć przed kobrą. Dobrze kombinuję Kenneth?
Ale tak w głowie nie mam kombinacji klawiszy bo mam to gdzieś w joyu podpisane.

co do "trzęsawki" obrazu - to chyba jest SHFT+J a nie ctrl+J

ale mogę się mylić  :)

do tego można usunąć pasek z dołu ekranu który mi osobiście przeszkadza - dwa razy trzeba nacisnąć  Y. Po pierwszym naciśnięciu zmienia się info na pasku a po drugim znika.

Kenneth

  • Gość
Kobra....? Widok?
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 05, 2004, 15:55:18 »
Dzięki za odpowiedzi.
Tak, chodziło mi w zasadzie o ten ogranicnik kąta natarcia - wydaje mi się, że jest pod K. Choć i tak nie wychodzi tak kobra ostatnio :/
Kolejne pytanka :)
1. Jakimś cudem odpaliłem kiedyś licnzik fps, ale teraz nie mogę go znaleźć? Gdzie on jest?
2. Sworzyłem misję 2 vs 2 - F-4 Phantom vs Su-27 Flanker. Obie strony excellent. Phantomy przenoszą Sparrow, Suki mają 27ET+27ER+R-73. Zgadnijcie kto wygrywa? No właśnie - Phantomy. Przyglądałem się temu 5 razy i:
- 3 razy wygrywa do zera dwójka Phantomów
- 2 razy spada 1 z Phantomów.
Akcja przy standardowej pogodzie, z extra widzialnością itp.

Czy faktycznie Su-27 jest gorszy od 'byle' F-4? Czy może uzbrojenie przenoszone przez tego pierwszego jest... do kitu?

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Kobra....? Widok?
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 05, 2004, 16:51:12 »
Cytuj
Choć i tak nie wychodzi tak kobra ostatnio  

Trzeba zachowac odpowiednie parametry lotu tzn predkosc 300/450 i pulap do 3000m.Mocno szarpnac drągiem i zwolnic w gornej fazie.Samolot sam wyrówna lot.Najzabawniejsze jest  to ze Mig29 i Su wykonują takze haka tzn kobre w poziomie.Fizycznie wykonuje te figure tylko Su35.
Cytuj
1. Jakimś cudem odpaliłem kiedyś licnzik fps, ale teraz nie mogę go znaleźć? Gdzie on jest?

Ctrl+back Space.
Cytuj
Czy faktycznie Su-27 jest gorszy od 'byle' F-4?

Zastanawiające.Dlatego trzeba brac stery w swoje rece :mrgreen:
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline lancer

  • *
  • ka-boom!
Kobra....? Widok?
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 05, 2004, 19:26:27 »
Cytat: Sundowner
"FBW" ? "FlyByWire" ? Te samoloty nie mają takiego systemu :D Możesz wyjaśnić o co ci chodzi ?


Su27 ma cos na ksztalt FBW. Jest to uklad analgowy i dziala tylko 2 osiach. Dopiero w Su35 jest cyfrowy i wlaczyli do niego ster kierunku. Szkoda, ze nie dziala od na zasadzie "care free", no ale to juz wyzsza szkola jazdy.
Przycisk K to nie tyle wylaczenie FBW, co poprostu automatycznak kobra. Samolocik sam ja robi. Z tego co pamietam, to w realu najpierw trzeba bylo wylaczyc cala automatyke, oddac drazek i wyciagnac ostro do siebie. Predkosc manewru - 425km/h.
Panowie, jesteście oficerami Armii Stanów Zjednoczonych. Oficerowie żadnej innej armii na świecie nie mogą tego o sobie powiedzieć. Zastanówcie się nad tym!

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Kobra....? Widok?
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 05, 2004, 19:44:13 »
Moze nie tyle wyłączyć automatyke, co zmienić zakres jej pracy. W amerykańskich samolotach system FBW analizuje ruchy sterów pod katem tego co pilot chce aby samolot wykonał, i robi wsyzstko by zadowolic pilota, ale i dba o to by było to w miare bezpieczne.

W Su-27 nie ma typowego FBW jest tylko typowy system oparty na regulatorach PID... to też zresztą jest w F-15 i starszych maszynach, a sam układ to już był chyba testowany w trakcie 2 WŚ.

Czego nie wiem, to czy jest tam regulator elektryczny, pneumatyczny czy hydrauliczny, ale mniejsza o to. Taki regulator dostaje informacje z drążka, porównuje tą informację z sygnałem jaki otrzymał od czujnika położenia steru - i w rezultacie wysyła odpowiedni sygnał do "elementu wykonawczego" czyli urządzenia wychylajacego ster i tak jest do momentu aż wychylenie steru będzie równe zadanemu i będzie stabilne (bądź nie- to też sie zdaza przy źle dobranych parametrach :D ) I teraz własnie taki regulator PID (proporcjonalno - całkująco - różniczkujący) wychyla nam sterem, ale zależnie od zadanychmu funkcji całkującej i rózniczkującej robi to z pewnym opóźnieniem, by nie wychylić steru o 100% w ułamku sekundy (a taki ruch mozna spokojnie drążkiem zadać) - co skończyło by się nieciekawie :D W Su-27 jest możliwość zmiany funkcji regulatora "w locie" tak by przeskoczyć to ograniczenie i wykonywać bardziej niebezpieczne manewry.

Lol, po kiego grzyba ja pisałem cała tą teorie ?  :lol:

kaa

  • Gość
Kobra....? Widok?
« Odpowiedź #8 dnia: Listopada 05, 2004, 20:56:13 »
Cytat: lancer
Przycisk K to nie tyle wylaczenie FBW, co poprostu automatycznak kobra. Samolocik sam ja robi.


ja tam w locka dawno nie grałem, ale powyższe zdanie chyba mija się z prawdą... i.e. bzdura :P

żeby się nie powtarzać - wątek Kobra Pugaczowa????

Offline lancer

  • *
  • ka-boom!
Kobra....? Widok?
« Odpowiedź #9 dnia: Listopada 05, 2004, 22:46:24 »
Jak juz pisalem wyzej:
"Z tego co pamietam, to w realu najpierw trzeba bylo wylaczyc cala automatyke, oddac drazek i wyciagnac ostro do siebie. Predkosc manewru - 425km/h." Pamietam to z jakiejs monografii.

W simie taki myk sie nie udaje. Jesli to faktycznie bylo by takie proste, i odbywa sie to nazwijmy to"manualnie", to wejsc na wysokie katy natarciadalo by sie i przy 800KM/h, ale jak by sie to zakonczylo to chyba wyjasniac nie musze. Zreszta sam klawisz "K" jest opisany jako kobra, a nie wylacznik czegos tam. Kobre w LO mozesz sobie wykonac w dowolnej fazie lotu i niezaleznie od polozenie wzgledem horyzontu, nawet gdy pikujesz, byle by predkosc byla nizsza od 450KM - ciekawe czy sam Pugaczow tego probowal i uwazasz to za normalne? Zreszta w grze do wykonania tego manewru nie trzeba ostro wajha merdac. Wciskasz K i jednoczesnie podnosisz dziob samolotu delikatnym ruchem, a w czasie tego manewru nie musisz juz wiecej nawet draga gniatac -a to nie tak wyglada to realu, no chyba ze Su jest tak narwany, ze bez sztucznej statecznosci lekki ruch i samolot wariuje.
Panowie, jesteście oficerami Armii Stanów Zjednoczonych. Oficerowie żadnej innej armii na świecie nie mogą tego o sobie powiedzieć. Zastanówcie się nad tym!

Kenneth

  • Gość
Kobra....? Widok?
« Odpowiedź #10 dnia: Listopada 06, 2004, 01:44:51 »
Kaa - faktycznie - w pewnym sensie - można przyjąć, że Suka robi ten manewr sama. Mi kobra nie wychodziła, gdyż traktowałem przycisk K na klawiaturze, jako włącznik/wyłącznik kontrolera dopuszzalnego kąta natarcia. Co zatem idzie - jakiś tam manewr się udał po drodze szybszy, a w momencie kiedy wchodziłem w zakres prędkości odpowiedni dla kobry i wysokości, funkcja ta jakby 'przestawała działać'. Faktycznie, teraz wystarcza 'K' i ruch joyem od razu...
Lancer - o ile dobrze pamiętam to Su-27 powstał z prototypu T-10, który jakiś czas stał na złomowisku bodajże jako twór całkowicie nieudany. Osobiście wcale się temu nie dziwię, gdyż w porównaniu do produkcji zachodnich czy nawet Su-25 z LO, toto prowadzi się... Ciężko. Nie ukrywam. Mój pierwszy lot suką na Flanker 1.0 zakończył się po pół minucie - przy pierwszym ostrym zakręcie :)
Dla mnie sprawa jest prosta - ten samolot w założeniach miał być - i jest -  niestabilny. To tak samo jak z F-117, który bez FBW nie oderwałby się od ziemi - z jednym wyjątkiem - Su się odrywa, ale ma spore wymagania co do osoby, która go pilotuje...
Kusch - dlaczego tylko Su-35 wykona tą figurę w poziomie?

Offline lancer

  • *
  • ka-boom!
Kobra....? Widok?
« Odpowiedź #11 dnia: Listopada 06, 2004, 01:58:36 »
T10 byl w dwoch postaciach. Nie bede przytaczal nazw bo nie pamietam numerow prototypow, ale pierwsza jego forma byla nieudana. W ogolnym ukladzie byl bliski ostatecznej koncepcji, a mozna go rozpoznac, bo byl troszke bardziej okagly ;) Nie spelnial jednak wymagan. Panowie wzieli sie do roboty i przerobili pierwotna wersje nazwajac bodaj T10-2 (nie mam pewnosci-pisze z glowy), ktory jest juz bliski "kwadratowej" wersji seryjnej.

Nie ma co dyskutowac - Su i Mig sa dosyc trudne w pilotarzu. Wajhe za mocno zagniesz i juz masz klopoty. Bez ciaglej kontroli wskaznika kata natarcia nie ma latania. Najgorzej to wychodzi w widoku zewnetrznym, gdy nie ma kontroli tego parametru. Inaczej jest w F15, ktory (jakkolwiek przedstawiony w tym simie) duzo prosciej sie prowadzi i wybacza sporo wiecej niz sprzet radziecki (bo raczej nie rosyjski :) )
Panowie, jesteście oficerami Armii Stanów Zjednoczonych. Oficerowie żadnej innej armii na świecie nie mogą tego o sobie powiedzieć. Zastanówcie się nad tym!

kaa

  • Gość
Kobra....? Widok?
« Odpowiedź #12 dnia: Listopada 06, 2004, 11:46:23 »
hmmm... zrobienie kobry wymaga wyłączenia ogranicznika i ściągnięcia wajchy, więc wciśnięcie K nie powoduje, "że Suka robi ten manewr sama", nie?

a że jest ciut za łatwo to inna sprawa.

Offline lancer

  • *
  • ka-boom!
Kobra....? Widok?
« Odpowiedź #13 dnia: Listopada 06, 2004, 14:34:58 »
"Execute Pugachev`s Cobra - key_K" nie wydaje mnie sie  :mrgreen:
Czemu tego "oranicznika" nie da wylaczyc przy predkosciach powyzej 450KM/h?

W LO Cobra nie wymaga wyjscia na krytyczne katy natarcia, a jedynie podniesienie dzioba maszyny, a samolot sam robi reszte - dostrzegasz ta subtelna roznice? Odpal w koncu tego LO i zobacz w jakich stanach lotu mozesz wykonac figure, a potem poogladaj materialy na ktorych widac jak robi to prawdziwa maszyna.
Panowie, jesteście oficerami Armii Stanów Zjednoczonych. Oficerowie żadnej innej armii na świecie nie mogą tego o sobie powiedzieć. Zastanówcie się nad tym!