Autor Wątek: Modyfikacje .cfg i .lua  (Przeczytany 27996 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Modyfikacje .cfg i .lua
« dnia: Maja 08, 2005, 00:24:14 »
Aby gra była bliższą realizmowi przydaje się pogrzebać trochę w plikach .cfg i .lua, które edytujemy zwykłym notatnikiem:

- pozycja głowy - w przeciwieństwie do Sturmovika nie jesteśmy zmuszani do latania z nienaturalnym widokiem z kokpitu (wszystkie Foki) bo możemy poprawić twórców, w zasadzie we wszystkich maszynach głowa znajduje się zbyt nisko co bardzo przeszkadza w lotach na małej wysokości i w trakcie walki powietrznej, by ją zmodyfikować modyfikujemy plik:
\config\view\cockpit.lua
odnajdujemy w nim parametr:
CockpitVAngleOrigin = -9.5
i zmieniamy go na:
CockpitVAngleOrigin = 0.0

- zoom - jak wszyscy wiemy F-15 to nie Tomcat i nie zamontowano na nim systemu TCS z kamerą o sporym przybliżeniu do identyfikacji przeciwnika, więc piloci Orłów radzą sobie w inny sposób - montując obok HUD'a celowniki z broni myśliwskiej. Piloci A-10 natomiast często na misje bojowe zabierają ze sobą... lornetki. Domyśle ustawienia nie pozwalają na wykonanie takiego zbliżenia jakiego moglibyśmy uzyskać za pomocą lunety Bushnell 8-32x60, więc zabieramy się za modyfikację pliku:
\config\view\cockpit.lua
odnajdujemy parametr:
CockpitViewAngleMin
i wpisujemy mu wartość:
CockpitViewAngleMin = 2.0

- ruchy głową - (Mod sponsorowany przez TekaTeka) oj tutaj też LockOn jest trochę "dziwny" nie pozwalając nam kręcić głową tak jak moglibyśmy. Aby to zmienić odnajdujemy plik:
\config\view\cockpit.lua
i tam zmieniamy parametry na następujące:
F-15C:
HAngleMaxF15 = 180.0
VAngleMinF15 = -65.5
VAngleMaxF15 = 115.0


Su-25:
HAngleMaxSu25 = 139.0
VAngleMinSu25 = -69.0
VAngleMaxSu25 = 115.0

Natomiast samoloty Mig-29, Su-27, Su-33 i A-10 dzielą te same wpisy, więc musimy dokonać wyboru:
A-10:
HAngleMaxDefault = 180.0
VAngleMinDefault = -72.5
VAngleMaxDefault = 115.0


Mig-29, Su-27, Su-33:
HAngleMaxDefault = 145.0
VAngleMinDefault = -65.5
VAngleMaxDefault = 115.0


- światło - barwę światła można również zmienić na bardziej naturalną, wystarczy znaleźć plik:
\config\graphics.cfg
a w nim znajdujemy i zmieniamy:
LandSunFactor = 0.8;
ShadowDensity = 0.75;

(domyślne wartości to 0.7 i 0.6)

Enjoy...

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Modyfikacje .cfg i .lua
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 08, 2005, 00:38:13 »
Sprytne nawet bardzo sprytne :D
Jeżeli ktoś coś znajdzie ciekawego prosiłbym o dopisywanie do tego tematu.
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Modyfikacje .cfg i .lua
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 08, 2005, 12:54:45 »
Nie wiem jak Wy Sunny ale kazdy deutsche jager do samolotu zabieral flaszke po tym mial wzrok sokoli...lololol  :lol:   :lol:  :lol:

A na powaznie to gut gemacht, jak tylko neue maszyne poskladam to sie pobawie :)
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Schmeisser

  • Gość
Modyfikacje .cfg i .lua
« Odpowiedź #3 dnia: Maja 14, 2005, 12:41:38 »
\lock\Config\joyrange.cfg

W powyższym pliku engine gry ma zdefiniowaną ilość możliwych stanów usterzenia , pomiędzy skrajnymi wychyleniami odpowiadającej im osi joysticka

Wartość defaultowa to :

JoyRange = 400


Ja drogą prób określiłem optymalną , przynajmniej dla mnie , wartość na 700 - powyżej nie widzę już różnicy w precyzji sterowania

Z ustawieniem na 700 można spokojnie przy prędkości rzędu 900 km/h  prowadzić celownikiem  jadący pojazd, ustalić punkt odpalenia, i 'rozładować' samolot z G przed oddaniem strzału
Na defaulcie było mi ciężko coś takiego zrobić

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Modyfikacje .cfg i .lua
« Odpowiedź #4 dnia: Maja 21, 2005, 13:13:09 »
Oczywiście użytkowcy joy'ów z Force Feedback nie odczują absolutnie żadnej różnicy, bo ich joy'e nie są w stanie pracować z taką czułością - 512 punków max.

Swoją drogą LockOn defaultowo jest przystosowany do joy'ów właśnie z FF - domyślenie włączona opcja FF, zmniejszona czułość itp. użytkownicy normalnych wajch niech od razu pozmieniają te wartości.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Modyfikacje .cfg i .lua
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 05, 2005, 22:39:01 »
Dla posiadaczy Flaming Cliffs modyfikacje wyświetlanego koloru HUD
Zmieniamy wartosci w folderze Config\View\view.lua i zmieniamy na:


Green : 0, 255, 0
Deep Green : 0, 192, 0
Dark Green : 0, 128, 0

Yellow : 255, 255, 0
Deep Yellow : 192, 192, 0
Dark Yellow : 128, 128, 0

Red : 255, 0, 0
Deep Red : 192, 0, 0
Dark Red : 128, 0, 0

No i najbardziej zbliżony do realnego:

Mint Green : 70, 255, 160

"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

kaa

  • Gość
Modyfikacje .cfg i .lua
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 31, 2005, 14:57:31 »
Cytat: Sundowner
pozycja głowy - [...] by ją zmodyfikować modyfikujemy plik: \config\view\cockpit.lua
odnajdujemy w nim parametr:
CockpitVAngleOrigin = -9.5
i zmieniamy go na:
CockpitVAngleOrigin = 0.0
aby lepiej obejmować "wzrokiem" wyświetlacz przezierny w Su-25 (przy zbliżeniu i wycentrowaniu widoku - wygodniej się atakuje działkiem i rakietami), przyjąłem nieco inny parametr:CockpitVAngleOrigin = -2.0poza tym proponuję zwiększyć szybkość rozglądnia się klawiaturą/hatem:
CockpitKeyboardAccelerationNormal = 50.0z kolei ze względu na myśliwce wyposażone w celownik nahełmowy, warto w tymże pliku uaktywnić  rozglądanie się myszką w kabinie:
CockpitMouse = truei chyba nieco zmniejszyć jej czułość:
CockpitMouseSpeedNormal = 5.0teraz w opcjach wystarczy przypisać prawy przycisk myszy do uaktywniania trybu celownika nahełmowego, a lewy do lokowania celu, et voila!


kolej na plik ..\Lock On\Config\View\labels.lua. poniższe dotyczy LOver1.02 - w FC wygląda nieco inaczej, ale jest równie proste (a jest nieco więcej możliwości).

na początek odległości. wartości Min i Max określają w jakim przedziale odległości (w metrach) ikonki są widoczne. przyjąłem następujące:
LabelMinDistanceAir = 1000.0
LabelMaxDistanceAir = 10000.0
LabelMinDistanceGround = 1000.0
LabelMaxDistanceGround = 5000.0
LabelMinDistanceNavy = 5000.0
LabelMaxDistanceNavy = 50000.0
LabelMinDistanceMissile = 500.0
LabelMaxDistanceMissile = 5000.0
dla celów naziemnych ikonki widać z odległości 5000 m. gdy zbliżymy się na 1000 m, ikonka znika by, nie przeszkadzać przy celowaniu (mi przeszkadzały). nie myślałem nad tymi wartościami długo, ani nich dużo nie testowałem w grze, więc może rozsądniejsze byłyby jakieś inne - nie wiem.

usunąłem też z ikonek wszystkie informacje tj. typ, odległość, pilota. obiekty oznaczone są wyłacznie znakiem "x":
LabelFormat = "%x"oprócz tego zmieniłem kolor ikonek na czarny (nie widać w nocy!) dla obu stron konfliktu:
ColorAliesSide = {0, 0, 0}
ColorEnemiesSide = {0, 0, 0}
tak to wygląda:



[ Dodano: Sro 31 Sie, 2005 19:34 ]
apdejt był

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Modyfikacje .cfg i .lua
« Odpowiedź #7 dnia: Grudnia 08, 2005, 20:18:07 »
Mod  autorstwa TekaTeka poszerzający zakres ruchów głowy dla wersji LO 1.1

Otwieramy plik  LockOn\Config\View\server.lua

Odnajdujemy:

-- Camera angle limits {horizontal angle max, vertical angle min, vertical angle max}
CameraAngleLimits = {}

i zamieniamy:

CameraAngleLimits[PlaneIndex.iSu_27] = {140.0, -75.0, 90.0}
CameraAngleLimits[PlaneIndex.iSu_33] = {140.0, -75.0, 90.0}
CameraAngleLimits[PlaneIndex.iSu_25] = {95.0, -65.0, 90.0}
CameraAngleLimits[PlaneIndex.iSu_39] = {110.0, -80.0, 90.0}
CameraAngleLimits[PlaneIndex.iMiG_29] = {140.0, -75.0, 90.0}
CameraAngleLimits[PlaneIndex.iMiG_29K] = {140.0, -65.0, 90.0}
CameraAngleLimits[PlaneIndex.iA_10] = {140.0, -65.0, 90.0}
CameraAngleLimits[PlaneIndex.iF_15] = {140.0, -80.0, 90.0}
na:

CameraAngleLimits[PlaneIndex.iSu_27] = {160.0, -76.0, 110.0}
CameraAngleLimits[PlaneIndex.iSu_33] = {160.0, -79.0, 110.0}
CameraAngleLimits[PlaneIndex.iSu_25] = {109.0, -70.0, 105.0}
CameraAngleLimits[PlaneIndex.iSu_39] = {116.0, -85.0, 110.0}  <--Su-25T
CameraAngleLimits[PlaneIndex.iMiG_29] = {160.0, -80.0, 110.0}
CameraAngleLimits[PlaneIndex.iMiG_29K] = {140.0, -65.0, 90.0}
CameraAngleLimits[PlaneIndex.iA_10] = {160.0, -72.0, 110.0}
CameraAngleLimits[PlaneIndex.iF_15] = {160.0, -81.0, 110.0}
Są to maksymalne wartości przy których nie widać niedoróbek w kokpitach.

Następnie ściągamy i instalujemy 1.1 Cockpit Reflection + Russian Seat Mod który jak nazwa wskazuje poprawi refleksy w kokpitach i zmieni teksturę zagłówka w rosyjskich myśliwcach.


http://www.lomacfiles.com/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownloaddetails&cid=99&lid=276&title=Russian%20Cockpit%20Seat%20Fix%20LOMAN%20or%20DDS#dldetails


---------------------

Rzecz pewnie znana wielu Forumowiczom, ale ponieważ mnie samemu znalezienie tych modyfikacji w sieci zajęło niemałą chwilę (im bardziej się czegoś szuka, tym trudniej to znaleźć, ciekawe dlaczego...), więc zamieszczam tutaj dla wygody innych użytkowników.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Modyfikacje .cfg i .lua
« Odpowiedź #8 dnia: Stycznia 12, 2006, 23:59:57 »
Wszystkie opisane w tym dziale modyfikacje (i kilka innych też :001:) można wykonać za pomocą tego narzędzia:


GUI Configurator for LO FC 1.11


Do pobrania z
www.lockonfiles.com

w sekcji  -> UTILITIES/MODS/FPS tweaks
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

rafalg_78

  • Gość
Odp: Modyfikacje .cfg i .lua
« Odpowiedź #9 dnia: Stycznia 20, 2006, 13:27:43 »
Pojawiła się nowa wersja  "FPS TWEAK 2.0C" for FC.
Jak dla mnie rewelacja. Poprzednia wersja zwiększała fps's o co namniej 50%.

link: http://www.lockonfiles.com/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownloaddetails&cid=77&lid=249&ttitle=Lock_On_1.1_FPS_Tweak_v2.0A#dldetails


funny_man

  • Gość
Odp: Modyfikacje .cfg i .lua
« Odpowiedź #10 dnia: Stycznia 20, 2006, 14:09:15 »
Juz d;ugo lece na tym (przynajmniej tak mi sie wydaje) to jest paczka ktora pozwolila na latanie dodatkowymi samolotami. Tu ma inna nazwe. Bardzo dobra sprawa tylko gorzej sie sprawy maja kiedy przychodzi atakowac cele naziemnie :/

hellmut

  • Gość
Odp: Modyfikacje .cfg i .lua
« Odpowiedź #11 dnia: Lutego 04, 2006, 17:18:23 »


- zoom - jak wszyscy wiemy F-15 to nie Tomcat i nie zamontowano na nim systemu TCS z kamerą o sporym przybliżeniu do identyfikacji przeciwnika, więc piloci Orłów radzą sobie w inny sposób - montując obok HUD'a celowniki z broni myśliwskiej. Piloci A-10 natomiast często na misje bojowe zabierają ze sobą... lornetki. Domyśle ustawienia nie pozwalają na wykonanie takiego zbliżenia jakiego moglibyśmy uzyskać za pomocą lunety Bushnell 8-32x60, więc zabieramy się za modyfikację pliku:
\config\view\cockpit.lua
odnajdujemy parametr:
CockpitViewAngleMin
i wpisujemy mu wartość:
CockpitViewAngleMin = 2.0

Czy wie ktoś jak to zmienić w FC - w FC nie znalazłem pliku cockpit.lua - jest plik view.cfg - tam można wprowadzić te zmiany, ale w grze nie przynosi to żadnego efektu.
Chciałbym grać bez ikonek, ale niestety mam duuży problem ze znajdowaniem celów, a większy zoom mógłby tu pewnie pomóc.


Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Modyfikacje .cfg i .lua
« Odpowiedź #12 dnia: Lutego 04, 2006, 17:33:39 »
Te parametry są teraz w pliku view.lua[\b] (otwórz w notatniku), oddzielne dla każdego samolotu:

-- Camera view angle limits {view angle min, view angle max}.
CameraViewAngleLimits = {}
CameraViewAngleLimits[PlaneIndex.iSu_27] = {20.0, 120.0}
CameraViewAngleLimits[PlaneIndex.iSu_33] = {20.0, 120.0}
CameraViewAngleLimits[PlaneIndex.iSu_25] = {20.0, 120.0}
CameraViewAngleLimits[PlaneIndex.iSu_39] = {20.0, 120.0}
CameraViewAngleLimits[PlaneIndex.iMiG_29] = {20.0, 120.0}
CameraViewAngleLimits[PlaneIndex.iMiG_29K] = {20.0, 120.0}
CameraViewAngleLimits[PlaneIndex.iA_10] = {20.0, 120.0}
CameraViewAngleLimits[PlaneIndex.iF_15] = {20.0, 120.0}

Zmieniamy wedle życzenia  :001:
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

hellmut

  • Gość
Odp: Modyfikacje .cfg i .lua
« Odpowiedź #13 dnia: Lutego 04, 2006, 18:19:26 »
dzięki :)

hellmut

  • Gość
Odp: Modyfikacje .cfg i .lua
« Odpowiedź #14 dnia: Lutego 04, 2006, 18:40:11 »
Niestety coś chyba robię nie tak, albo mam coś nie tak z grą - zmieniłem
 CameraViewAngleLimits[PlaneIndex.iSu_25] = {20.0, 120.0}
CameraViewAngleLimits[PlaneIndex.iSu_39] = {20.0, 120.0}
na
CameraViewAngleLimits[PlaneIndex.iSu_25] = {2.0, 120.0}
CameraViewAngleLimits[PlaneIndex.iSu_39] = {2.0, 120.0}
i nie widzę żadnej różnicy, mało tego dla sprawdzenia zmieniłem też na:
CameraViewAngleLimits[PlaneIndex.iSu_39] = {80.0, 120.0}
i tu też nie zauważyłem żadnej różnicy - co robię nie tak? Może oprócz tego trzeba jeszcze coś zmienić?