To fioletowe to raczej już możesz zutylizować, to był pakiecik Niklowo-Kadmowy, teraz lata się na Lipolach, są lżejsze, mają większe pojemności, i większy prąd mogą oddawać. To zaśniedziałe złącze też do wymiany, można wymienić na tzw. T-deans'y, chińskie XT60, lub banany 3mm. Elemeny wykonawcze, czyli serwomechanizmy, powinny byc podłączone poprzez kabelki trójżyłowe, wszystkie podpięte pod odbiornik (którego na fotkach nie widać nigdzie). Jeszcze jedna sprawa, jeśli do silnika dochodzą dwa przewody, to znaczy, że masz silnik jednofazowy zapewne z przekładnią, do tego musi być także regulator obrotów jednofazowy (Pisałem już, że to też wychodzi z produkcji i użycia?).
Jak na moje oko - splita trzeba wypatroszyć (zostawiając tylko serwa, zakładając, że są sprawne), zważyć i dobrać do jego wagi wyposażenie.
Jeszcze jedna podstawowa sprawa: Masz jakąś aparaturę sterującą? Jeśli tak to jaką, i czy jest sprawna?