maszyna jaka jest niech sie wypowiedzą znawcy tej maszyny - Toyo
Toyo już nie raz się wypowiadał... czytałem te wypowiedzi nie raz jak i opinie o tym samolocie innych pilotów nim latających. Oczywiście, że na "precyzje" latania [tu] w zespole nie składa się tylko sam samolot i w tym względzie warunków jakie mają BAs czy TBs z wyżej wspomnianym zespołem nie ma co porównywać.. bo są nie porównywalne, ale samoloty jakoś też nie

Ze stanu wiedzy jaki posiadam nt. MiGa-29 dość jasno wynika, że wymarzonym typem do w/w latania to on nie jest.. wystarczy mieć oczy by widzieć jak zachowuje się w powietrzu w poszczególnych stanach lotu.. gdzie nadmiar mocy i duży pitch authority raczej w lotach w szyku gdzie potrzebna jest zdolność do gwałtownego i szybkiego obracania wokół osi podłużnej i precyzyjna praca silników.. na niewiele się zdadzą. Wystarczy przyjrzeć się choćby Strizi, ich występy (podobnie jak Rosyjskich Rycerzy) to głównie majestatyczne przeloty z lewa do prawa, z dużymi odstępami pomiędzy samolotami i tony fajerwerków które mają chyba te wszystkie niedostatki maskować) A poza tym.. "Nie ma dwóch identycznych latających tak samo MiGów-29 (...)". No to teraz wyobraź sobie, że leci 4 MiG-29 w formacji diament z dwu może trzy metrową separacją poziomą i metrową pionową.. nagle prowadzący daje znak do wznoszenia i wszyscy przesuwają DSSa o 1,5 cm do przodu na powiedzmy małe dopalanie.. ciekawe czy wszystkie samoloty zareagują tak samo na taki input.. Sądze, że jest wielce prawdopodobne, że nie ... możesz sobie dopisać ciąg dalszy.
Dlatego sądze, że gdyby nawet stworzyć od podstaw podobny zespół jak Thunderbirds czy Blue Angels na MiGach i dać im porównywalne możliwości rozwoju.. to i tak nie będą w stanie powtórzyć tych samych manewrów identycznie (prezyzyjnie) bo samolot ma takie a takie ograniczenia, może w solo lataniu solo to i uchodzi za plus ale raczej nie w zespole.. eta wsio.