Autor Wątek: MiG-25  (Przeczytany 88971 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: MiG-25
« Odpowiedź #135 dnia: Lipca 29, 2010, 15:28:18 »
Widok programu do Orbity (z Su-22 pewnie w MiG wygladał podobnie, reszta w wątku SU-22 co by nie zaśmiecać)
http://img831.imageshack.us/img831/5313/programsu22.jpg
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Odp: MiG-25
« Odpowiedź #136 dnia: Sierpnia 25, 2010, 21:35:46 »
Ja tu tylko, tak nieśmiało bym prosił o jakieś informacje o potyczce bejbi z orłami 13.01.1981 bo nic o tym nie ma nigdzie (nawet w googlach jest podawana data pierwszego pojedynku jako marzec '81 gdy podobno bejbi spadło.)

Odp: MiG-25
« Odpowiedź #137 dnia: Sierpnia 26, 2010, 17:39:39 »
http://www.acig.org/artman/publish/article_270.shtml
Z tego wynikałoby że 13 stycznia został strącony przez F-15 jeden Mig-25 PD, przy pomocy rakiety Aim-7F Sparrow. Zwycięstwo zaliczono B.Zinkerowi.

Odp: MiG-25
« Odpowiedź #138 dnia: Sierpnia 27, 2010, 22:42:25 »
http://www.acig.org/artman/publish/article_270.shtml
Z tego wynikałoby że 13 stycznia został strącony przez F-15 jeden Mig-25 PD, przy pomocy rakiety Aim-7F Sparrow. Zwycięstwo zaliczono B.Zinkerowi.
Wiem, tylko tu na forum pojawiły się posty, że również 1 F-15 został spuszczony co obalało by tezę 104:0. Aha, 14 May 81 - o te szczegóły też bym prosił bo mi się ten kill w głowie nie mieści.

Odp: MiG-25
« Odpowiedź #139 dnia: Listopada 08, 2010, 20:20:44 »
Ta informacja czaiła się gdzieś na dnie moich wspomnień i nie jestem pewien wszystkich faktów.
Na początku lat 80-tych(nie znam dokładnie daty ale o tym póżniej) Mig-25 z jednostki w Brzegu* miał awarię w okolicach Oławy i zrobił wielką dziurę w ziemi.Pamiętam o tym bo bardzo  mi zaimponowała odwaga załogi.Nie katapultowali się tylko rozbili zaraz za miastem(w linii prostej około 3 km).Pomnik ze skrzydła  stał długo aż nastała demokracja i komuś był potrzebny :wink: ,dlatego nie znam daty.

*to chyba można sprawdzić
Witam. Tak dokładnie to 2 marca 1989roku. :-)
Od miesiąca zbieram informacje na ten temat a to co znajduję wpisuję na stronę
http://mig25.netpak.pl
Z tego co wiem to jest to jedyna katastrofa Mig-25 na terenie Polski.



Odp: MiG-25
« Odpowiedź #140 dnia: Listopada 08, 2010, 23:26:27 »
Witam. Tak dokładnie to 2 marca 1989roku. :-)
Od miesiąca zbieram informacje na ten temat a to co znajduję wpisuję na stronę
http://mig25.netpak.pl
Z tego co wiem to jest to jedyna katastrofa Mig-25 na terenie Polski.

Bardziej na miejscy byłaby nazwa Gwardyjski, bez tłumaczenia.
Super informacje.
« Ostatnia zmiana: Listopada 08, 2010, 23:32:16 wysłana przez darekQ »
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Odp: MiG-25
« Odpowiedź #141 dnia: Listopada 09, 2010, 11:40:51 »
Strona jest ciągle rozwojowa.
W sumie to wolałbym wszystkie nazwiska i nazwy charakterystyczne zostawić w oryginalnej pisowni. Ale kto teraz z młodego pokolenia czyta rosyjskie litery :-)
Zbierając informacje zauważyłem np fakt, że wiele osób myli Mig-25PU (МИГ-25ПУ) z Mig-25RU (МИГ-25РУ) i tłumaczą błędnie МИГ-25РУ na MIG-25PU. Niby nic, ale jak chce się szukać konkretów to wychodzi mętlik. :-)

Czesio

  • Gość
Odp: MiG-25
« Odpowiedź #142 dnia: Listopada 09, 2010, 16:41:09 »
Bardzo ciekawa stronka, gratuluję  :001: Proponowałbym jednak trzymania się transkrypcji zalecanej przez słownik ortograficzny http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629697 i unikanie tłumaczenia z rosyjskiego na angielski nazwisk i nazw (typu Vladimir Lavovrenko, albo pół na pół - Victor Markowskij).

Odp: MiG-25
« Odpowiedź #143 dnia: Listopada 09, 2010, 19:59:50 »
Czesio dzięki za tip. :-)

Odp: MiG-25
« Odpowiedź #144 dnia: Listopada 30, 2010, 11:19:20 »
Mam drobne pytanie . Czy istniał/istnieje taki silnik jak Tumański R-31 ,w szczególności czy stanowił on napęd jakiejś wersji myśliwca MiG-25 ,czy po prostu opisy na podanych przeze mnie stronach są błędne ? Pytam bo nigdy o takim silniku nie słyszałem. Nie ma też nic o nim w monografii MiGa-25 autorstwa Jefima Gordona ,z serii "Red Star" ,którą posiadam.

http://www.bharatrakshak.com/IAF/Images/Special/AirfieldVisits/Foxbats/11-FoxbatEngine.jpg.html

http://www.fighter-planes.com/info/mig25_foxbat.htm
Cytat z tej strony:
Cytuj
Type: MiG-25 Foxbat-E
Country: Soviet Union / Russia
Function: fighter
Year: 1978
Crew: 1
Engines: 2 * 12250kg Tumansky R-31
Wing Span: 13.95 m
Length: 23.82 m
Height: 6.10 m
Wing Area: 56.83m2
Empty Weight: 20000 kg
Max.Weight: 36200 kg
Speed: 3000+ km/h
Ceiling: 24400 m
Range: 1730km

http://www.airforce.ru/articles/ride90000/ride90000.htm
Opis obok pierwszego zdjęcia:
Cytuj
Изучение в масштабе – автор, стоящий на фоне сопел чудовищных размеров  в полном противоперегрузочном костюме, за исключением туфель. В соответствии с описанием двигатели Туманского Р31, установленные внутри, имеют диаметр 145 см.

Dziękuję z góry za odpowiedź.
A fighter pilot is noted for intelligence, independence, integrity, courage, and patriotism. "Fighter Pilot" is a state of mind, not a job title. Therefore, not all people who fly fighters are fighter pilots, nor do all fighter pilots fly fighters, some of them drive trucks.

Odp: MiG-25
« Odpowiedź #145 dnia: Grudnia 01, 2010, 07:37:08 »
W monografii Mig-25 - Stalowa Błyskawica - Gordon, Putmakow - jest mowa o silnikach:
R15B-300 we wczesnych modelach
R15BD-300 w późniejszych
Eksperymentowano tez z odmianą R15BF2-300
Silnik R15 to konstrukcja Tumanskiego.
i z D-30F-6 konstrukcji Sołowiowa

monografia Mig-25/31 Butowskiego również to potwierdza a o silnikach R-31 jest wprost napisane na stronie 35, że to nie prawda.
W pozycji: Aerodynamika Praktyczna Samolotu Mig-25RB/RU też nie znalazłem informacji o R-31.

PS: Widzę że drążysz temat na różnych forach :-)
http://forum.31blot.sp.mil.pl/viewtopic.php?f=12&p=94484
I słusznie :-)
« Ostatnia zmiana: Grudnia 01, 2010, 07:46:17 wysłana przez robertus »

Odp: MiG-25
« Odpowiedź #146 dnia: Grudnia 01, 2010, 10:27:23 »
Konsultowałem się również z ludźmi z 164OGRAP (mieli Mig-25 w Brzegu) i też mówią, że to błąd.

Odp: MiG-25
« Odpowiedź #147 dnia: Grudnia 01, 2010, 11:32:19 »
monografia Mig-25/31 Butowskiego również to potwierdza a o silnikach R-31 jest wprost napisane na stronie 35, że to nie prawda.
Faktycznie. Zapomniałem ,że mam także i ta pozycję. :001:
Dzięki wielkie za odpowiedź.
Widzę że drążysz temat na różnych forach :-)
Prawda musi zwyciężyć. :002:
A fighter pilot is noted for intelligence, independence, integrity, courage, and patriotism. "Fighter Pilot" is a state of mind, not a job title. Therefore, not all people who fly fighters are fighter pilots, nor do all fighter pilots fly fighters, some of them drive trucks.

Odp: MiG-25
« Odpowiedź #148 dnia: Grudnia 01, 2010, 15:11:44 »
Na zbliżeniu napisu na wózku widać coś jak R-15B-300
http://www.bharatrakshak.com/IAF/Images/Special/AirfieldVisits/Foxbats/11-FoxbatEngine.jpg.html
Autor raczej się machnął w podpisie zdjęcia.
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Odp: MiG-25
« Odpowiedź #149 dnia: Grudnia 01, 2010, 16:56:57 »
Mam drobne pytanie , czy ktoś orientuje się jaka jest minimalna wysokość wykrywania i zwalczania
celów dla samolotu MiG-25P z radarem RP-25M(Smiercz-A2) ?
Nigdzie takiej informacji nie mogę znaleźć .
Znalazłem tylko dla MiG-25PD i wynosi ona z tylnej półsfery 50 metrów i z
przedniej 1500 metrów cytat: " i jest to uwarunkowane czasem jakim dysponuje pilot od wykrycia celu do odpalenia rakiety".
Czy dobrze rozumiem że cel poniżej wysokości 1500 metrów z przedniej półsfery
pilot wykryje zbyty późno aby otworzyć ogień ? Bo sam radar Sapfir-25 chyba wykrywa cel poniżej 1500 metrów
z przedniej półsfery?
"Pan Jezus Chrystus jest obok ciebie wystarczy
jeden krok aby zaprosić go do swojego życia!"