Obecnie najnowsze, "stopien" przyspieszenia jest zazwyczaj podawany dla najmocniejszych i najnowszych kart, ale rzeczy typu optymalizacja kodu odpowiedzialnego za gmeranie przy shaderach obejmuje wszystkie karty obslugujace shadery. Temat byl dyskutowany na forach rage3d i wyjasniany wielokrotnie.
Ehhh dali sie nabrac na stare marketingowe chwyty. Przyspieszyc ma do 50%, a nie o 50%. Ot taka subtelna, ale istotna roznica.
W przypadku firm takich jak Nvidia i ATI, zadna nie napisze "gry przyspiesza o 50%". Problem w tym, ze twoj komp moze byc totalnie nie adekwatny do wymagan gry a oni przeciez powiedzieli, ze tak bedzie - kazda ulotka, kazdy material "dla prasy" ma dopiski w stylu "w sprzyjajacych warunkach" itp, tutaj ktos uczciwie napisal: bedzie znaczne przyspieszenie, a zeby uscislic "znaczne" rzucili 50% - sadze, ze bedzie odczuwalne

. Zawsze sie znajdzie fan statystyki i wykaze, ze ATI klamie, nie ma nawet 10%, korporacje oszukuja i wogole to wszystko masoni, iluminati i spisek swiatowy.