Gniotsa nie łamiotsja, prawie jak droga kołowania dla F-16 
http://1984-kgg.hit.bg/HPIM2482.JPG
Przekołuje taka maszyna parę razy w te i z powrotem i pas suchy.
I za to kocham rosyjskie współczesne samoloty... :karpik
Prostota użytkowania i odporność na jego trudne warunki jest cechą charakterystyczną całej „ruskiej” techniki.
Wyrafinowanie zachodnich technologii z reguły idzie w parze z ograniczeniami jego użytkowania.
Dla mnie specyficznym „symbolem” rosyjskiego „geniuszu” technicznego jest taka latareczka, z taka wciskaną klamką – pompujesz i staje się jasność. Dzisiaj nie wydaje mi się to już tak śmieszne, ale jak to pierwszy raz usłyszałem/ujrzałem (w tej kolejności) ubawiłem się przednio.
Czy nie było żadnych prób umieszczenia jakichś np. bocznych startowych wlotów powietrza w F16 ?
Biorąc pod uwagę procedury utrzymania lotniska, których wymaga to można odnieść wrażenie, że by uziemić taką jednostkę nie trzeba bombardować pasa startowego – wystarczy nad bazą zrzucić z dwie tony śmieci (najlepiej z ulotkami by się od razu poddać).