Autor Wątek: Niespotykane i rzadkie zdjęcia wsp. samolotów wojskowych  (Przeczytany 358424 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Niespotykane i rzadkie zdjęcia wsp. samolotów wojskowych
« Odpowiedź #345 dnia: Listopada 06, 2006, 06:04:16 »
Prostota użytkowania i odporność na jego trudne warunki jest cechą charakterystyczną całej „ruskiej” techniki.
Powiedz to Hindusom, którym  MiGi latały miedzy serwisem a ich bazami wręcz nieustannie... kiedy tylko mogły  :118: , a zwykle nie były w stanie  :121:

Czy nie było żadnych prób umieszczenia jakichś np. bocznych startowych wlotów powietrza w F16 ?
Biorąc pod uwagę procedury utrzymania lotniska, których wymaga to można odnieść wrażenie, że by uziemić taką jednostkę nie trzeba bombardować pasa startowego – wystarczy nad bazą zrzucić z dwie tony śmieci (najlepiej z ulotkami by się od razu poddać).
I legenda żyje własnym życiem...

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Niespotykane i rzadkie zdjęcia wsp. samolotów wojskowych
« Odpowiedź #346 dnia: Listopada 06, 2006, 07:44:43 »
Cytuj
Powiedz to Hindusom, którym  MiGi latały miedzy serwisem a ich bazami wręcz nieustannie... kiedy tylko mogły   , a zwykle nie były w stanie  :121:

Same niedomówienia, kłamstwa, oszczerstwa i nadinterpretacje. Proszę o konkrety, fakty!  :P
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Niespotykane i rzadkie zdjęcia wsp. samolotów wojskowych
« Odpowiedź #347 dnia: Listopada 06, 2006, 13:40:06 »
Dla ciebie wszystko  :020:

W takim Aviation Week & Space Technology z 25 lipca 1994 roku można sobie przeczytać raport jaki został sporządzony w Indiach na temat problemów z obsługa Fulcrumów.

Między rokiem 1986, a 1990 Indie pozyskały łącznie 70 MiGów, z czego 5 w wersji szkolnej, do tego otrzymały dodatkowe 48 silników. Indie były pierwszym kupcem tych maszyn poza Zwązkiem Radzieckim. Jak to w Indiach, nalot miał być w granicach 180 godzin na maszynę rocznie – dla bojowych i 240 godzin rocznie dla szkolnych, nigdy nie zrealizowano tych planów.

Do 1992 roku 139 ze 189 silników zostało wycofanych z użytku z powodu przedterminowego kopnięcia w kalendarz. 62 z nich, nie osiągnęło nawet połowy z 300 godzinnego między remontowego resursu. Jak się okazało podstawowe przyczyny zawodności silników były spowodowany wadami fabrycznymi i uszkodzeniami od ciał obcych ! Okazuje się, że nic tak sprawnie nie niszczy silnika jak kamizelka, młotek, klucz, czy garść nitów, pozostawione wewnątrz samolotu przez pracowników MiGa produkujących te maszyny.
Ale żeby było zabawniej nie był to jedyny problem. Otóż Indyjskie MiGi nie otrzymały błotników na przednie koła, co powodowało podrzucanie śmieci w trakcie startu i wbrew temu co Toyo pisał na forum NFOW, te śmieci jakimś cudem zatrzymywały się na zasłonach wlotów powietrza do silników, a gdy te się unosiły – przedostawały się do silnika. Podobno problem był już widoczny na pierwszych prototypach – zaowocowało to przesunięciem wtedy golenia podwozia bardziej do tyłu, oraz w końcu zastosowaniem błotników, które to indyjskie 29'tki otrzymały dopiero po roku 1992.

Wracając do problemów z samymi silnikami. Miały one być remontowane w Indiach, ale pierwszy remont planowano przeprowadzić dopiero po 2 latach użytkowania – w roku 1989. Silniki oczywiście zastrajkowały, twierdząc ze tak długo to one nie chcą czekać i cztery z nich wysypały się już po paru tygodniach, zostały wymienione na rezerwowe. Ale kiedy silniki rezerwowe się skończyły, a pula silników do remontu wyniosła już 115 sztuk (a to był 1988 rok !). Zostały one odesłane do Rosji… skąd na czas wróciło tylko 79 sztuk. Indie pełną niezależność jeżeli chodzi o eksploatację silników RD-33 osiągnęły dopiero w roku 1994.

Żeby sprawa była jeszcze bardziej pikantna – jako, że Indie są w ciągłym zagrożeniu, to nie mogły sobie pozwolić na to co zrobiło Luftwaffe – czyli nałożyć ograniczenia na silniki, przedłużając ich żywotność. Siły powietrzne Indii używają ich tak jak zaleca oryginalna rosyjska instrukcja, ale jak się okazało żaden z silników nie dożył zakładanych przez producenta wartości, mało który żyje dłużej niż 4 lata lub 400 godzin (a powinny 2-3 razy dłużej).

Inna sprawa to zawodność stacji radiolokacyjnych i systemów uzbrojenia które spowodowały, że w roku 1991 aż 20% Fulcrumów było z tych powodów niesprawnych do wykonywania lotów. Nic dziwnego, że Su-30MKI ma francuską awionikę.

Ogólnie liczby wypadają bardzo „fajnie”. W latach 1987-1991 stopień gotowości bojowej dywizjonów wyposażonych w cud sowieckiej myśli lotniczej wynosił 46-35% dla maszyn bojowych i 32-16% dla maszyn szkolnych (:karpik). Z powodu braku części zamiennych do stacji radiolokacyjnych, niektóre maszyny stały w hangarach po dwa lata, nie robiąc absolutnie nic, tylko czekając na części.

Offline Marzen

  • *
  • Dzban Fan :)
Odp: Niespotykane i rzadkie zdjęcia wsp. samolotów wojskowych
« Odpowiedź #348 dnia: Listopada 06, 2006, 16:25:48 »
Taniec z szablami  :002:

http://www.airforce.ru/photogallery/dundin/kuznetsov2004/bpk/page_07.htm

Nie wiem czemu mi nie chce pokazać od razu zdjęcia ...

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Niespotykane i rzadkie zdjęcia wsp. samolotów wojskowych
« Odpowiedź #349 dnia: Listopada 06, 2006, 16:28:14 »
@Sundowner ale to znowu to samo co juz raz pisałeś*, myślałem, że masz coś nowego  :118:

*O tu jak by kogoś interesowało:
http://www.il2forum.pl/index.php/topic,5939.15.html
« Ostatnia zmiana: Listopada 06, 2006, 16:33:20 wysłana przez Kusch »
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Niespotykane i rzadkie zdjęcia wsp. samolotów wojskowych
« Odpowiedź #350 dnia: Listopada 06, 2006, 16:32:05 »
ale teraz jest ze źródłem i liczbami... następnym razem może jakies zdjęcia będą  :020:

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Niespotykane i rzadkie zdjęcia wsp. samolotów wojskowych
« Odpowiedź #351 dnia: Listopada 06, 2006, 16:42:05 »
Dobra to teraz zdjęcia, bo znowu nam się temat rozchodzi.

Indyjskie MiG-29 w swoim środowisku naturalnym.









"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

BigMac

  • Gość
Odp: Niespotykane i rzadkie zdjęcia wsp. samolotów wojskowych
« Odpowiedź #352 dnia: Listopada 06, 2006, 17:40:07 »
Taniec z szablami  :002:

http://www.airforce.ru/photogallery/dundin/kuznetsov2004/bpk/page_07.htm

Nie wiem czemu mi nie chce pokazać od razu zdjęcia ...

Co się dzieje na tym obrazku? Photoshop, coś z kamerą czy te łopaty się faktycznie tak krzywią?

Odp: Niespotykane i rzadkie zdjęcia wsp. samolotów wojskowych
« Odpowiedź #353 dnia: Listopada 07, 2006, 20:46:47 »
Migawka szczelinowa. Szczelina migawki przesuwa się z góry na dół i potrzebuje na to trochę czasu - tyle ile wynosi "ugięcie szabli" :) (w zależności od ustawienia czasu). Łopaty wirnika ustawione pod dużym katem do osi optycznej aparatu, ot i wszystko :) .
"Banany na twoim skrzydle to samo zdrowie" - Banan :)

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Niespotykane i rzadkie zdjęcia wsp. samolotów wojskowych
« Odpowiedź #354 dnia: Listopada 08, 2006, 19:48:53 »
Dla wszystkich którzy nie cierpią odśnieżać chodnika przed domem po nocnych opadach.
Zwróćcie uwagę na gwiazdę low-visibility :)

"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline iq85

  • APAsq
  • *
Odp: Niespotykane i rzadkie zdjęcia wsp. samolotów wojskowych
« Odpowiedź #355 dnia: Listopada 08, 2006, 20:07:44 »
Dla wszystkich którzy nie cierpią odśnieżać chodnika przed domem po nocnych opadach.
Zwróćcie uwagę na gwiazdę low-visibility :)
Ja bym raczej powiedział: zwróćcie uwagę na to czym przyjechał do pracy kufajman i jakiego profesjonalnego sprzętu używa  :020:
DCS/FSX/AC/pCARS

damos

  • Gość
Odp: Niespotykane i rzadkie zdjęcia wsp. samolotów wojskowych
« Odpowiedź #356 dnia: Listopada 08, 2006, 20:10:47 »
Ja bym raczej powiedział: zwróćcie uwagę na to czym przyjechał do pracy kufajman i jakiego profesjonalnego sprzętu używa  :020:
Też rzucilo mi się w oczy - ile czasu trzeba w takich warunkach na osiągnięcie "gotowości bojowej" ?

Offline Ger0nim0

  • Administrator
  • *****
  • Ojciec Założyciel
    • Wszystko
Odp: Niespotykane i rzadkie zdjęcia wsp. samolotów wojskowych
« Odpowiedź #357 dnia: Listopada 08, 2006, 20:53:28 »
Istotna jest inna kwestia, płatowiec po polerowaniu tak delikatnym narzędziem dalej będzie latał i robił KUKU tym złym. Nie czepiam się wcale 2 dniowego spóźnienia z niewiadomych przyczyn pewnej pary samolotów.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Niespotykane i rzadkie zdjęcia wsp. samolotów wojskowych
« Odpowiedź #358 dnia: Listopada 08, 2006, 21:16:02 »
Ja natomiast nie czepiam sie tego, że pewien samolot nie mógł do nas z Niemiec wrócić  :121:

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Niespotykane i rzadkie zdjęcia wsp. samolotów wojskowych
« Odpowiedź #359 dnia: Listopada 08, 2006, 21:58:19 »
Zaraz się tu wszyscy pobiją :D :D Co za dzień  :118:
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg