Autor Wątek: AIM-120 Amraam  (Przeczytany 14057 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
AIM-120 Amraam
« dnia: Sierpnia 07, 2005, 20:34:19 »
A więc porozmawiajmy o rakiecie Amraam.

Na początek Wersja c5.

Jakie zmiany wprowadzono w tej wersji rakiety w porównaniu do poprzednich odsłon.
Czy są to zmiany wyłącznie kosmetyczne mające na celu dostosować pocisk do przenoszenia w komorach uzbrojenia F/A-22 i F-35?

Wklejanie zdjęć szczegółów konstrukcji mile widziane.
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Odp: AIM-120 Amraam
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 07, 2005, 20:51:48 »
Na początek zdjęcie:



oraz link do opisu:

http://www.designation-systems.net/dusrm/m-120.html

Jest tam fragment, że informacje o parametrach rakiety pozostają "classified".

Schmeisser

  • Gość
Odp: AIM-120 Amraam
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 07, 2005, 20:58:35 »
przebijam przekrojem


i przy okazji kto jest producentem?  Hughes czy Raytheon ?



Odp: AIM-120 Amraam
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 07, 2005, 21:05:32 »
Znalazłem tylko ten schemat i zdjęcie:



To ze strony producenta:
http://www.raytheon.com/products/stellent/groups/rms/documents/content/cms01_054563.pdf

edit:
 o Schnmeisser (nie Kusch :) ) mnie wyprzedził z tym schematem :)

Zaprzeczam jakoby Kusch a Schmeisser to jedna i ta sama osoba  :D

Kusch

 :shock:
Wybacz, nie wiem dlaczego napisałem "Kusch" a nie "Schmeisser" :D (niech się jakiś, psycholog/psychoanalityk wypowie, dlaczego tak napisałem) :mrgreen:

swier

  • Gość
Odp: AIM-120 Amraam
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpnia 07, 2005, 21:16:01 »
hihi szczerze mówiąc to też się nosiłem z zamiarem poruszenia tematu amraama

ale w kontekście obrony przed nim  :D

bo chociaż męcze tego locka i męczę to amraama udaje mi się wykolegować tylko w ok. 60% przypadków  :roll:

a to niedużo   :(

więc jeśli podpięcie takiej kwestii pod post o amraamie nie byłoby nadużyciem to rzucam hasło  :D

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: AIM-120 Amraam
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 07, 2005, 21:19:17 »
Cytat: swier
więc jeśli podpięcie takiej kwestii pod post o amraamie nie byłoby nadużyciem to rzucam hasło


Tak ale jeżeli będziemy mówić o realu i sposobach na kiwanie rakiet pokroju Amraam.
W dziale LO założymy sobie może temat o ogólnym unikaniu rakiet.
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Odp: AIM-120 Amraam
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 07, 2005, 22:01:42 »

Szkoda, że bez opisów, ale można mniej więcej wyliczyć granice poszczególnych obszarów biorąc pod uwagę max. zasięg  

Tutaj jest sporo informacji
http://www.fas.org/man/dod-101/sys/missile/docs/Aim-120_amraam_train.pdf

i kilka zdjęć:


Czemu na tych dwóch zdjęciach, amraamy(tutaj w wersji C4) pozbawione są anten??


Amraamy w "opakowaniu"


[ Dodano: Nie 07 Sie, 2005 22:17 ]
Napęd AMRAAM-a


Physical Characteristics:  
Length  74.4 in.
Diameter 7.0 in.  
Weight 166 lb  
Propellant Reduced Smoke HTPB  
Motor Designation  WPU-16/B  

Performance Parameters:  
Operating Temperature -65°F to 145°F  
Storage Temperature  -65°F to 145°F
Service Life  10 Years  

i dokumencik o tymże napędzie
http://www.atk.com/datasheet_PDFs/AMRAAM.pdf

[ Dodano: Nie 07 Sie, 2005 22:22 ]
Troszkę o sposobie montowania amraam-ów pod(a właściwe w)
F-22
http://www.edocorp.com/AMRAAMAVEL.htm

[ Dodano: Nie 07 Sie, 2005 22:50 ]
tak wygląda szyna na której montuje się amraamy (w F-15)
http://www.stellex.com/amram%20launch%20rail.htm

tutaj kilka dużych zdjęć Amraam-a (w wersji A), zrobione z bliska, więc można się przyjrzeć szczegółom
http://www.yellowjacketsystems.com/jimball/amraam/

i Amraaam-y pod F-35




[ Dodano: Nie 07 Sie, 2005 23:18 ]
Ufff , więcej nie znalazłem

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: AIM-120 Amraam
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpnia 07, 2005, 23:41:55 »
Co do przyszłości, po programie P3I na tapetę pójdzie wydłużenie zasięgu rakiety, jak na razie są dwie koncepcje: FMRAAM i ERAAM

FMRAAM - to w gruncie rzeczy rakieta meteor, czyli AMRAAM z silnikiem typu RAMjet na paliwo ciekłe, teoretycznie ma zapewnić zasięg równy 250% AIM-120 (czyli jakieś 85nm)

ERAAM - to AMRAAM ale z dwustopniowym silnikiem zapewniającym jakieś 80% osiągów rakiety FMRAAM ale będąc tańszy i łatwiejszy w eksploatacji.


Dla porównania możemy dać rozwojową wersję rakiety Adder - R-77M , która wyposażona w silnik RAMjet będzie posiadać zasięg 100nm lub więcej. Dodajmy do tego, że rosjanie pracują nad rakietą przeciw samolotom AWACS, która ma posiadac zasieg 215nm (oznaczenie KS-172)

Odp: AIM-120 Amraam
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpnia 08, 2005, 11:25:34 »
Czemu te amraamy 2 posty wyżej nie mają stateczników? Są one dołączane póżniej?

Sufler

  • Gość
Odp: AIM-120 Amraam
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpnia 08, 2005, 14:49:38 »
na pewno juz po zainstalowaniu na podach:)
mysle ze farmerzy by je po prostu w czasie rozladunku/podwieszania polamali:)

tomek1988

  • Gość
Odp: AIM-120 Amraam
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpnia 08, 2005, 15:44:47 »
LOL Ale mają gustowny futerał na Amraamy :) .

Offline lancer

  • *
  • ka-boom!
Odp: AIM-120 Amraam
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpnia 09, 2005, 19:44:33 »
Cytuj
The AMRAAM P3I (Pre-Planned Product Improvement) program led to the AIM-120C, first delivered in 1996. The major new feature of the basic AIM-120C (P3I Phase 1) are the clipped wings and fins. Although this feature was introduced to allow carriage in the internal weapons bays of the F/A-22 Raptor, the -120C can also be used from other AMRAAM-capable aircraft. The guidance unit of the AIM-120C is upgraded to WGU-44/B standard. The first P3I Phase 2 missile is the AIM-120C-4 (first delivered in 1999), which has an improved WDU-41/B warhead. The AIM-120C-5 is a C-4 with a slightly larger motor in the new WPU-16/B propulsion section and a new shorter WCU-28/B control section with compressed electronics and ECCM upgrades. Deliveries of the AIM-120C-5 began in July 2000. The current production version of AMRAAM is the AIM-120C-6, which features an updated TDD (Target Detection Device). The AIM-120C-7 (P3I Phase 3), development of which has begun in 1998, incorporates improved ECCM with jamming detection, an upgraded seeker, and longer range.


Cytuj
The designation AIM-120D refers to a projected version of the AIM-120C with a two-way data link, more accurate navigation, an expanded no-escape envelope and a 50% increase in range. The AIM-120D is a joint USAF/USN project, and current plans call for an IOC on the F/A-18E/F in FY2008.


Ekhmm Lancer, wypadałoby przynajmniej jedno zdanie napisać.Tym bardziej,że tekst jest w języku zagranicznym.

Kusch
Panowie, jesteście oficerami Armii Stanów Zjednoczonych. Oficerowie żadnej innej armii na świecie nie mogą tego o sobie powiedzieć. Zastanówcie się nad tym!

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: AIM-120 Amraam
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 31, 2008, 21:31:34 »
Strzelają już z AIM-120D AMRAAM. F/A-18E/F z dywizjonu VX-31, odpalił najnowszego Amraama do celu QF-4 (Phantom). AIM-120D AMRAAM oprócz powiększonego zasięgu posiada min: System GPS, dwukierunkowy datalink (pocisk może przesyłać informacje na pokład samolotu), oraz jest bardziej odporny na zakłócenia.

http://www.prnewswire.com/cgi-bin/micro_stories.pl?ACCT=149999&TICK=RTN&STORY=/www/story/03-27-2008/0004781180&EDATE=Mar+27,+2008

"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

nomad

  • Gość
Odp: AIM-120 Amraam
« Odpowiedź #13 dnia: Kwietnia 01, 2008, 13:43:50 »
Przy temacie AMRAAMa nasuwa się jedno pytanie - jaki wariant dostaną nasze Jastrzębie? Cały czas mowa była o C-5 ale jak można wyczytać w produkcji był/jest już C-6 i C-7, a za chwilę wejdzie C-8 czyli AIM-120D. I tutaj spotkałem się ze zwrotem, że C-6 zastąpił na linii produkcyjnej C-5, a C-7 zaczęto wprowadzać do linii na początku 2006 roku. Czyli jeśli mamy dostać C-5 należy rozumieć, że Amerykanie utrzymują jeszcze linię produkcyjną starszego wariantu (co byłoby raczej dziwne chyba, że dla sojuszników - gdyby był zakaz eksportu na najnowsze rakiety?!) czy raczej może, że dostaniemy C-5, które "trochę" poczekały na nowego właściciela dopiero się szkolącego na F-16? Naturalne wydaje się, że nasze F-16ki mogą być łatwo przystosowane do najnowszych wariantów AMRAAMa (raczej kwestia oprogramowania naszych maszyn, nad którym przecież jeszcze trwają prace w USA, bo belki dla C-7 chyba pozostały te same?) i jeśli obecnie na linii produkcyjnej nie ma już C-5 to może dostaniemy nowe C-7 o trochę dłuższych rękach? Może ktoś widział konkretne zamówienie rakiet dla Polski np. na stronach DoD, terminy dostawy i coś konkretnego wie na ten temat?

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: AIM-120 Amraam
« Odpowiedź #14 dnia: Kwietnia 01, 2008, 13:46:40 »
Pewnie to jakieś leżaki będą, bo nie sądzę żeby robili nam prezenty.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"