Autor Wątek: Pierspiektiwnyj Awiacyonnyj Kompleks Frontowoj Awiacyi (PAK FA/T-50/Su-57).  (Przeczytany 92214 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: PAK FA
« Odpowiedź #180 dnia: Grudnia 09, 2015, 14:33:49 »
Т-50-0/Т-50-КПО   —Конструктивно-подобный образец для наземных и прочностных испытаний
(...)

W dawnych, dobrych czasach proszono zwykle delikwentów mających w zwyczaju przeklejać anglojęzyczne teksty o zamieszczanie tłumaczeń (choćby luźnych i streszczonych) dla mniej światowych bywalców forum. Od jakiegoś czasu obserwuję jednak, że cyrylicy to jakby nie dotyczy. Dziwny ten niemiecki porządek...
You are not stuck in traffic. You ARE Traffic.
Get a bike. Break FREE!
"Still in one piece. Good Job. Let's go home."

Odp: PAK FA
« Odpowiedź #181 dnia: Grudnia 09, 2015, 15:34:59 »
Te kratki były od zawsze.
To przez to wyraziste malowanie chyba nie zwróciłem wcześniej na ten szczegół uwagi i nie porównałem z zdjęciami poprzednich prototypów. Pomroczność jasna jak nic.  :054:

Mała uwaga do ilości prototypów; w artykule z miesięcznika "Wojsko i Technika" to szósty prototyp posłużył do odbudowania piątego po pożarze. Jest tam też więcej informacji o postępie, a raczej chyba dreptaniu w miejscu nad rozwojem co sprawia że chyba szybko następnych prototypów nie zobaczymy.

Odp: PAK FA
« Odpowiedź #182 dnia: Grudnia 09, 2015, 17:13:14 »
(...) w artykule z miesięcznika "Wojsko i Technika" (...)
A możesz podać który to numer?
Dzięki  :564:

Odp: PAK FA
« Odpowiedź #183 dnia: Grudnia 09, 2015, 17:42:50 »
Proszę bardzo ;)
http://zbiam.pl/wojsko-i-technika-32015/

Przy okazji, czy sprawdził by się wątek z nowościami w kiosku, ewentualnie linkami do e-wydań, nawet mam już jednego kandydata. http://www.armia24.pl/armia-cyfrowa?download=21:armia-11-84-2015

Odp: PAK FA
« Odpowiedź #184 dnia: Lutego 21, 2016, 19:43:29 »
Jeden z prototypów T-50 ustanowił światowy rekord prędkości wznoszenia, poza tym nie ma na razie wyraźnych postępów w programie.
http://sdelano-u-nas.livejournal.com/9490145.html
Przy okazji ładne ujęcie piątego prototypu.


Odp: PAK FA
« Odpowiedź #185 dnia: Kwietnia 30, 2016, 21:12:11 »
2016.04.27 oblatano kolejny egzemplarz T-50 (T-50-6-2).
http://sdelanounas.ru/blogs/77024/

Oto historia oblotów:

Т-50-1 — 2010.01.29

Т-50-2 — 2011.03.03

Т-50-3 — 2011.11.22

Т-50-4 — 2012.12.12

Т-50-5 — 2013.12.27, po odbudowie oznaczony Т-50-5R — 2015.10.16

T-50-6-2 — 2016.04.27

Odp: PAK FA
« Odpowiedź #186 dnia: Sierpnia 12, 2017, 17:04:52 »
W kwestii porządkowej.
" Dowódca sił powietrzno-kosmicznych Rosji generał Wiktor Bondarjew poinformował, że oficjalną nazwą pierwszego, rosyjskiego samolotu V generacji będzie „Su-57”.

http://www.defence24.pl/645068,su-57-oficjalna-nazwa-najnowszego-rosyjskiego-mysliwca
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Odp: PAK FA
« Odpowiedź #187 dnia: Sierpnia 12, 2017, 23:50:04 »
Ale denna nazwa. Bardziej przypomina typ czołgu z War Thunder ;D

Odp: PAK FA
« Odpowiedź #188 dnia: Sierpnia 13, 2017, 09:27:30 »
W dawnych, dobrych czasach proszono zwykle delikwentów mających w zwyczaju przeklejać anglojęzyczne teksty o zamieszczanie tłumaczeń (choćby luźnych i streszczonych) dla mniej światowych bywalców forum. Od jakiegoś czasu obserwuję jednak, że cyrylicy to jakby nie dotyczy. Dziwny ten niemiecki porządek...
Trochę stare, ale że od 2015 nikt nie odpisał...
Tu jest problem z rosyjską nomenklaturą techniczną. Nie wiem czy jest jakiś odpowiednik Конструктивно-подобный образец - na ile się orientuję to jest jakby sam płatowiec, niekoniecznie z silnikami i bez wyposażenia, przeznaczony do naziemnych prób wytrzymałościowych i in. A Комплексный натурный стенд (КНС) to chyba jakby już cały kompletny samolot przeznaczony do prób naziemnych.

T-50-0/T-50-KPO - egzemplarz konstrukcyjny do badań naziemnych i wytrzymałościowych
T-50-KNS - egzemplarz do badań naziemnych
T-50-1 51 - 1. latający prototyp, oblatany 21.I.2010
T-50-2 52 - 2. latający prototyp, oblatany 3.III.2011
T-50-3 53 - 3. latający prototyp, oblatany 22.XI.2011
T-50-4 54 - 4. latający prototyp, oblatany 12.XII.2012
T-50-5 55 - 5. latający prototyp, oblatany 27.X.2013
T-50-6-1 - 6. prototyp (prototyp drugiego etapu) przeznaczony do prób statycznych
T-50-6-2 56 - 6. latający prototyp drugiego etapu, w budowie.
T-50-7 57 - 7. latający prototyp drugiego etapu, oblatany 27.X.2015
T-50-8 58 - 8. latający prototyp drugiego etapu, w budowie.

(oczywiście, przypominam że tekst jest z grudnia 2015, od tego czasu to co było w budowie pewnie już ukończono, a pojawiły się kolejne prototypy itd.)

Odp: PAK FA
« Odpowiedź #189 dnia: Września 12, 2017, 00:02:10 »
T-50-11 na Żukowskim. Podobno jest już samolotem docelowym, choć wg. zapowiedzi dopiero 12-stka ma być wzorcem dla samolotów serii informacyjnej.


Odp: PAK FA
« Odpowiedź #190 dnia: Września 12, 2017, 17:08:28 »
Jest jakaś realna przyszłość dla tego samolotu? Indie uciekły z projektu, a sam samolot nie jest ani stealth ani super nowoczesny w porównaniu do projektów zachodnich.
Nie skończy się na produkcji seryjnej tylko po to by ratować wizerunek, a doświadczenia zdobyte posłużą na inny projekt w przyszłości?

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: PAK FA
« Odpowiedź #191 dnia: Września 12, 2017, 17:40:54 »
Kiedy to rozpoczęto produkcję F-22 ? Zdaje się w 2003 r. a mamy 2017. Wg mnie ten samolot to typowe "bicie piany", tak jak w przypadku Kuzniecowa.

Odp: PAK FA
« Odpowiedź #192 dnia: Września 12, 2017, 18:49:38 »
Według obecnych prognoz do 2020 r. rosyjskie siły powietrzne zamówią tylko 12 szt. PAK FA pierwszego etapu, czyli samolotu z silnikami izdielije 117 (pochodna AL-31F z Su-27), stawiając na sprawdzone rozwiązania z rodziny 4++, czyli Su-35S (zamówiono 98 szt.) oraz Su-30SM (zamówiono 116 szt.).
Ewentualne większe zamówienia PAK FA dotyczyć będą zmodernizowanego samolotu (tzw. drugiego etapu) z docelowymi silnikami izdielije 30, których próby w powietrzu mają się rozpocząć jeszcze w tym roku.

Odp: PAK FA
« Odpowiedź #193 dnia: Września 12, 2017, 23:22:58 »
...a sam samolot nie jest ani stealth ani super nowoczesny w porównaniu do projektów zachodnich.
Nie skończy się na produkcji seryjnej tylko po to by ratować wizerunek, a doświadczenia zdobyte posłużą na inny projekt w przyszłości?

Forsberg, a skąd Ty masz takie informacje? Ja osobiście nie widziałem wyników badań nad RCS płatowca, więc trudno mi jest ocenić jak bardzo on NIE jest stealth, w porównaniu do samolotów zachodnich, ktorych wyników RCS też niewielu widziło. Ten samolot wydaje mi sie, że jest, lub będzie nowoczesny o ile wierzyć zapowiedziom Rosjan, ale to taka moja laika opinia. Może bardziej rozwiniesz swoją negację, bo na razie trudno się odnieśc do tego co napisałeś.

Odp: PAK FA
« Odpowiedź #194 dnia: Września 13, 2017, 14:46:04 »
Ogólnie tak wnioskuję po czytaniu różnych forów poświęconych militariom. Gdzie bym nie patrzył tam nie ma raczej jakichś super pozytywnych ocen tego latadła.
Z pewnością wśród swoich maszyn ten jest nowoczesny. Ale taki polonez też będzie nowoczesny wśród trabantów. Gorzej jak porówna się go z nowinkami z zachodu. Wtedy czar pryska.
Moim prywatnym zdaniem to nie ta liga co F-22, choć duży postęp w porównaniu do tego co było.