Autor Wątek: Pierspiektiwnyj Awiacyonnyj Kompleks Frontowoj Awiacyi (PAK FA/T-50/Su-57).  (Przeczytany 92252 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Pierspiektiwnyj Awiacyonnyj Kompleks Frontowoj Awiacyi (PAK FA/T-50/Su-57).
« Odpowiedź #225 dnia: Lipca 20, 2018, 22:47:20 »
Co do wydmuszki "Kindżał", rozumiem że wiele osób jest rozczarowanych, bo spodziewało się czegoś w rodzaju małego samolociku ze spłaszczonym noskiem, a tu bum i rakieta. Każdy obiekt przekraczający Ma=5 jest hipersoniczny z definicji, a rakieta Iskander osiąga nieco ponad 6. W Rosji hasło "weż co sprawdzone i przystosuj do nowych warunków" ma długą tradycje i trudno to rozpatrywać jako jakąś wadę. To Rosjanie jako pierwsi mają w uzbrojeniu tego typu zabawki (co skutecznie napełnia pożądany przez Kreml balon dumy narodowej) a przede wszystkim nabierają doświadczeń w eksploatacji co może się okazać najbardziej wartościową częścią tego pomysłu, bo to, że jest tymczasowy to jestem kompletnie pewien.

Nie mam nic do kształtu, może być nawet w kształcie... (tu wstaw sobie co chcesz) ale cały świat przyglądał się tej pokazówce i w tym mądrzejsi ode mnie również. Nie sądzę aby robili z igły widły i jeszcze o tym trąbili na branżowych portalach/czasopismach. W gruncie rzeczy Rosji bardzo dużo ludzi przypatruje się z zaciekawieniem na rączki, bo jak wiadomo Putin ma swoje zapędy. Niemniej uważam, że podobnie jak z PAKFA nie dźwignęli skali projektu, a pokazać coś musnęli co by efekt polityczny osiągnąć. Ciemny lud i tak nie sprawdzi, a jak wspominałeś duma narodowa wystrzeli w kosmos. Ludzie z branży coś tam zauważyli ale sprawdzić nie mają jak. Oczywiście Rosjanie przetestują to co mają, wyciągną z projektów co się da, bo jednak sporo kasy w tym utopili i dobrze by było gdyby coś z tej kasy zwróciło się. Dla mnie ten samolot to po prostu kolejna mistyfikacja, bańka która była pompowana i w końcu pękła, tak jak "Kindżał" od samego początku wiadomo było, że to nie będzie myśliwiec 5-tej generacji, a co najwyżej platforma testowa, tylko na tą drugą nikt by tak ochoczo kasy nie wyłożył.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Pierspiektiwnyj Awiacyonnyj Kompleks Frontowoj Awiacyi (PAK FA/T-50/Su-57).
« Odpowiedź #226 dnia: Lipca 21, 2018, 15:31:44 »
Abstrahując od Putina i bandy złodziei którym przewodzi, Rosjanie to ekstremalnie praktyczni ludzie i są dobrzy w wymyślaniu starych rzeczy na nowo. "Kindżał" jest oczywiście bronią na zamówienie polityczne Kremla i jest szybką "fuchą' na życzenie pana prezydenta, nie zmienia to jednak jego wartości jako broni. Nawet dla najnowocześniejszych systemów opl prawdopodobieństwo zestrzelenia obiektu lecącego z prędkością ponad 6Ma jest niewielkie. Tanim sposobem przebudowując coś co istnieje zyskano nowe możliwości, a po nabraniu doświadczeń można zacząć budować coś nowego. W kwestii tego systemu najważniejsze jest jednak co innego: otóż rosyjska propaganda podaje zasięg 2000 km, oczywiście po zdjęciach trudno jednoznacznie stwierdzić jak bardzo tenże Iskander został przebudowany ale wydaje się że niewiele, powstaje więc pytanie jaki prawdziwy zasięg ma lądowy Iskander, bo jeżeli owe 2000 km to jest to złamanie traktatów rozbrojeniowych i znacznie większe zagrożenie (także dla nas) niż się wydawało i doktryna NATO w pewnych jej fragmentach wymaga zmian.
         Odnośnie PAKFA to na razie można jedynie czekać na rozwój sytuacji, projekt jest gdzieś nieco dalej niż w połowie drogi. Informacji szczegółowych nie ma praktycznie żadnych, a podejmowanie ocen na podstawie zdjęć jest co najmniej nierozsądne. Nie ma też właściwie danych na temat konkurencji więc tworzenie porównań i wnioskowanie co jest lepsze, co się udało a co nie jest w tym przypadku najłagodniej mówiąc wróżeniem z fusów. O tym jak mylne są takie dywagacje bez żelaznych danych można się przekonać biorąc do ręki jakąkolwiek zachodnią książkę o lotnictwie wojskowym z lat osiemdziesiątych, jak się porówna wiedzę jaką mamy o sprzęcie sowieckim tamtej epoki z tym co jest zawarte w tych książkach to zostaje się jedynie złapać za głowę. Biorąc pod uwagę zapędy Putina, w naszym interesie jest jak najbardziej sucha, obiektywna analiza oparta o realne dane bo tylko w ten sposób możemy stworzyć odpowiednie środki do obrony.

Odp: Pierspiektiwnyj Awiacyonnyj Kompleks Frontowoj Awiacyi (PAK FA/T-50/Su-57).
« Odpowiedź #227 dnia: Lipca 21, 2018, 18:40:13 »
Witam! Czytałem ale nie pamiętam gdzie że próby  były śledzone i w najdalszej  było 800 km. Jeżeli Iskander ma zasięg 500 km (a być może więcej) to przy zrzucie z dużej wysokości i przy dużej prędkości powinien polecieć szybciej i dużo dalej. W końcu ma początkowy pułap i prędkość.

Odp: Pierspiektiwnyj Awiacyonnyj Kompleks Frontowoj Awiacyi (PAK FA/T-50/Su-57).
« Odpowiedź #228 dnia: Lipca 21, 2018, 19:19:53 »
Tak trochę słabo wierzę w te silniki. Za parę lat na pewno, ale nie szybko.
W ZSRR o ile wiem były dwie główne fabryki silników: Klimow i Motorsicz. Ta firma od silników Su jest jakoś mniej znana, ale może to tylko dla mnie.

Ale do brzegu.
Duże problemy z silnikami mają Chińczycy. Rosja nie chce sprzedać licencji na najnowsze wersje, no to starają się zrobić własne. No i robią to iście po chińsku. Wybudowali gdzieś tam w Chinach miasto i w pobliżu fabrykę silników (podobno jest to tymczasowo pusta fabryka), oraz ogłosili że zatrudnią specjalistów na dobrych warunkach. Nie wiem jak w Rosji, ale podobno z Motorsicz się zwolniło bardzo wielu specjalistów i inżynierów. Najprawdopodobniej to Motorsicz ma teraz problemy z możliwościami produkcyjnymi.
Jeżeli w Rosji było podobnie, to powodzenia z nowymi silnikami.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Pierspiektiwnyj Awiacyonnyj Kompleks Frontowoj Awiacyi (PAK FA/T-50/Su-57).
« Odpowiedź #229 dnia: Lipca 21, 2018, 21:41:44 »
O tym jak mylne są takie dywagacje bez żelaznych danych można się przekonać biorąc do ręki jakąkolwiek zachodnią książkę o lotnictwie wojskowym z lat osiemdziesiątych, jak się porówna wiedzę jaką mamy o sprzęcie sowieckim tamtej epoki z tym co jest zawarte w tych książkach to zostaje się jedynie złapać za głowę. Biorąc pod uwagę zapędy Putina, w naszym interesie jest jak najbardziej sucha, obiektywna analiza oparta o realne dane bo tylko w ten sposób możemy stworzyć odpowiednie środki do obrony.

Zgadzam się choć porównywanie tego co było za Żelazną Kurtyną z tym co jest teraz trochę nie na miejscu. Czasy się zmieniły i informacja błyskawicznie potrafi rozchodzić. Obie strony potrafią lepiej oceniać się wzajemnie i dlatego też nie jestem przekonany, że te wszystkie informacje są wyssane z palca.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Pierspiektiwnyj Awiacyonnyj Kompleks Frontowoj Awiacyi (PAK FA/T-50/Su-57).
« Odpowiedź #230 dnia: Lipca 22, 2018, 01:01:32 »
Z tego co oficjalnie wiadomo, właściwości supercruise posiadają MiG-31 oraz Su-35.

No właśnie, tak podają. A podają w jakiej konfiguracji? Bo jeżeli w konfiguracji tzw. krajoznawczej, to jest to tak potrzebne jak kobra Pugaczowa.
Jakie uzbrojenie może być podwieszone, żeby móc uzyskać supercruise? Su-35 nie ma wewnętrznych komór na uzbrojenie i każda rakieta, każdy zasobnik zwiększa opory.


Odp: Pierspiektiwnyj Awiacyonnyj Kompleks Frontowoj Awiacyi (PAK FA/T-50/Su-57).
« Odpowiedź #232 dnia: Grudnia 10, 2018, 13:13:36 »
Co wiadomo o Su-57? (pytasz czy stwierdzasz? Mazak)

Na chwilę obecną 12 egzemplarzy przedseryjnych jest z silnikiem pierwszego etapu.
Supercruise - teoretycznie z obecnymi silnikami powinien być zdolny do wykonywania lotów naddźwiękowych bez użycia dopalacza. Nie wiadomo czy tak jest.
Silnik drugiego etapu - znamy założenia, istnieje prototyp, nie znamy realnych możliwości oraz jak zaawansowane są prace.
Radar AFAR - znamy wygląd makiety, oczekiwane parametry, podobno był testowany w Rosji i Syrii, nie znamy realnych możliwości i rzeczywistych danych technicznych.
Fuzja czujników - element systemu detekcji, poszczególne elementy istnieją, bliższych danych brak.
System zarządzania/komputer pokładowy/sztuczna inteligencja - wiem, że w tym kierunku konstruowany był system, nie wiemy na ile jest zaawansowany i czy spełnia oczekiwania. 
Stealth - nie znamy rzeczywistych wielkości RCS Su-57 z uwzględnieniem powłok absorpcyjnych.
System WRE - znamy - brak rzeczywistych parametrów.

Trudno jest więc wnioskować czy ten samolot to wydmuszka czy nie, a tym bardziej twierdzić, że nie należy on do grupy 5 gen. Kształt płatowca wskazuje, że powinien mieć obniżoną sygnaturę radarową, ale zakresu skutecznego odbicia powierzchni fal nie znamy i szybko nie poznamy.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 10, 2018, 13:31:25 wysłana przez KosiMazaki »


Odp: Pierspiektiwnyj Awiacyonnyj Kompleks Frontowoj Awiacyi (PAK FA/T-50/Su-57).
« Odpowiedź #234 dnia: Listopada 09, 2019, 16:28:52 »
Pierwszy seryjny Su-57 już za chwilę, już za moment będzie przekazany, a tu cisza. Hmm... Rosjanie  08 listopada ogłosili, że do końca 2019 zostanie dostarczony pierwszy seryjny egzemplarz (ale bez docelowych silników). Na 2020 mają plan żeby dostarczyć jeszcze (taaa... daaam!) jedną sztukę. Szaleństwo, po prostu. No brawo oni.
A tak wygląda jeszcze w trakcie końcowych prac, w zakładach KnAAZ w Komsomolsku nad Amurem. T-50C-1 01, nr seryjny 51001


https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=29282

https://bmpd.livejournal.com/3831111.html
« Ostatnia zmiana: Listopada 09, 2019, 17:04:44 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Pierspiektiwnyj Awiacyonnyj Kompleks Frontowoj Awiacyi (PAK FA/T-50/Su-57).
« Odpowiedź #235 dnia: Listopada 09, 2019, 20:59:44 »
Czyli ogarnęli płatowiec, trwają pracę nad silnikami drugiego etapu... W miarę dobrze zorientowany Piotr Butowski pisał niedawno, że jeśli chodzi o wyposażenie to panuje absolutna cisza. Tylko w oficjalnych komunikatach pojawia się zdawkowe, że wszystko idzie zgodnie z planem. Pierwotnie Rosjanie mieli kupić tylko 16 sztuk, ale car Władimir w maju 2019 r. stwierdził, że muszą być jednak 3 pułki (76 sztuk) do 2028 r. Wcześniejszą decyzję argumentowano kłopotami finansowymi w związku z zachodnimi sankcjami których to przecież Rosja nie odczuwa. Znaczy, że z samolotem było coś nie tak i lepiej kupować Su-35S/Su-30SM. Tylko, że jak się wpompowało pieniądze w program nowego myśliwca, zaś konkurencja ma już takie (F-35 i... J-20) to trzeba udawać, że wszystko jest ok. I może się okazać, że te pierwsze samoloty będą latać z betonowym balastem w miejsce radiolokatora N036!

Rosjanie w międzyczasie pracują nad lekkim samolotem transportowym Ił-112W. Pierwotnie miał przewozić 6 ton ładunku na odległość 3000 km (1994r.). Ale to było nierealne, więc zmniejszono wymagania na 5 ton i 1200 km (2010r.). I to też jest poza zasięgiem: samolot jest przeciążony i trzeba odchudzić konstrukcję o 3,5 tony! Luka pokoleniowa w rosyjskim przemyśle lotniczym jest zbyt duża, a i uzdolnieni nie garną się do tej branży. Stąd takie problemy (chociaż akurat OKB Iljuszyna ma w tej kwestii dużo gorzej niż żyjące przez wiele lat z eksportu biuro Suchoja).

Siłą F-35 są jego systemy zadaniowe. Izraelczycy byli tym tak zafascynowani, że bardzo szybko Adir u nich debiutował. Pytanie czy Rosjanie ogarną (takie modne ostatnio słowo) integrację poszczególnych systemów. Czy powstanie coś co będzie miało skokowo większe możliwości niż Su-35S? Na razie mamy tylko nowy płatowiec.

Odp: Pierspiektiwnyj Awiacyonnyj Kompleks Frontowoj Awiacyi (PAK FA/T-50/Su-57).
« Odpowiedź #236 dnia: Marca 25, 2020, 19:40:18 »
Video MO Federacji Rosyjskiej promujące Su-57:

https://www.youtube.com/watch?v=eqgrv2kHQHA

Odp: Pierspiektiwnyj Awiacyonnyj Kompleks Frontowoj Awiacyi (PAK FA/T-50/Su-57).
« Odpowiedź #237 dnia: Grudnia 26, 2020, 17:16:08 »
Z kronikarskiego obowiązku.  :icon_wink:

Wczoraj, 25 grudnia 2020, do Państwowego ośrodka lotniczo-doświadczalnego (GLIC) im. Walerija Czkałowa w Achtubińsku w obwodzie astrachańskim przyleciał pierwszy seryjny samolot wielozadaniowy stealth Su-57.

Przeczytaj więcej na: https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=32306
A fighter pilot is noted for intelligence, independence, integrity, courage, and patriotism. "Fighter Pilot" is a state of mind, not a job title. Therefore, not all people who fly fighters are fighter pilots, nor do all fighter pilots fly fighters, some of them drive trucks.


Odp: Pierspiektiwnyj Awiacyonnyj Kompleks Frontowoj Awiacyi (PAK FA/T-50/Su-57).
« Odpowiedź #239 dnia: Grudnia 31, 2020, 13:22:51 »
Fotosy:
Tak nie zadziała.
Raz, że to nie jest obrazek (xxxx.jpg). Dwa, że to wygląda na załącznik na forum, do którego trzeba się logować.
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11