dobra sam sobie sprawdziłem...
no przechodzimy do specyfikacji........
najpierw ju-288
miał wejść do produkcji z nowymi silnikami Jumo-222 ale niestety, nigdy tych silników sie nie doczekano:) wiec roznil sie on od ju-88 głównie przednią częścią (skrzydła, kadłub i tył to ju-88), zastosowano silniki DB606 - dopiero one dały "satysfakcjonujące" rezultaty...
natomiast pierwszą serią produkcyjną były Ju-288C z silnikami DB610, które były nawet lepsze niż Jumo-222 , produkcja miała byc rozpoczęta w 1944 roku w Pradze ale RLM ją zastopowało, bo trzeba było produkować więcej myśliwców...
opisany: bombowiec średniego zasięgu, do lotów na dużej wysokości max 10km
zasięg max 2700-3600 km (różne źródła), Vmax=645 km/h, max ładunek 3000 kg bomb, aczkolwiek możnaznaleźć info, że miał być przystosowany do przenoszenia bomb o wagomiarze 5000-6000 kg..... Szawbki mieli takie bombki? ciekawostka
ju-388:
to wersja rozwojowa Ju-188 - mysliwiec nocny, bombowiec sredniego zasiego do lotów na duzej wysokości max 12 km, ładunek bomb ok 1700 kg, wyprodukowano ok 100 szt, łącznie z prototypami, silniki BMW-801TJ0, zasieg max- 2220 km,
Do215
i tu ciekawostka:) 2 szt zostały wyeksportowane do USSR:) w 1939/40 roku:)
silniki to DB-601, zasięg ok 1500 km z połową ładunku bomb, ładunek 1000 kg bomb, tak na prawde to wersja rozwojowa Do-17, ilość wyprodukowanych szt - 101, pułap lotu 9700 m,
idzmy dalej.....
Ar-234 - niestety, zasięg z 1500 kg bomb - to 1100 km, aczkolwiek predkosc wariacka bo max 742 km/h, pułap - 10km, silniki to 2 Jumo 004B, wersja C miała silniki BMW 004,
niestety nie nadaje sie
Do-317 - cool maszynka, ino nie weszła nigdy do produkcji, zasięg z 3000 kg bomb 3600 km, predkosc max 600 km,, 2 silniki Daimler-Benz DB 610A/B double engines* Horsepower: 2,870hp
programu nigdy nie ukonczono.... Szwabki i tu poniosły porażkę
Fw191
..... bombowiec bliskiego zasięgu - z pełnym ładunkiem bomb 3000 kg, zasięg to 1400 km, niestety i tu miały byc zastosowane nieszczęsne Jumo-222, nieudało się....miały byc użyte DB610 ale niestety też się nie udało... w 1943 roku projekt porzucono
no i nagle zaczynamy dochodzić do trafnych wniosków:)
He-277
oblatano 4 prototypy, zasięg 6000-7000 km, niestety brak info o uzbrojeniu, silniki - 4 szt DB603A lub 4 szt Jumo 213F, program zarzucono w 1943 roku ze wzgledu na mysliwce
oczywiście to wersja rozwojowa He-177 Greif
Ju-390
zasięg - 9700 km, 6 silników BMW-801, ilość szt wyprodukowanych - 2 prototypy, niska predkość przelotu 430 km/h, na wyposazeniu radar FuG 200 Hohentwiel Radar, uzbrojenie strzeleckie 8xMG151 i 8 x MG131, i to by było na tyle....
Projekt Ju-488
brak prototypu, nigdy nie oblatany itp ale podam info co miał umieć:
Vmax=690 km/h, zasięg przy max ładunku 3400 km, napęd to 4 silniki BMW-801 TJ,
co najfajniejsze to dalej jest wersja rozwojowa ju-88:)
brak info o mozliwym ładunku bomb, projekt przerwano w 1944
i nagle kamyczek szczęścia ......
Me-264
Ultra Long Range Bomber
napęd to 4 silniki BMW801D lub G (gwiazdowe o 18 cylindrach)
Vmax=565 km/h
max zasięh przy predkosci 217 mil/h to 9321 mil.... ok 15000-16000 km:) mogli by zrobic kuku w NYC:)
i w takim celu został zaprojektowany:) niestety nawet pomimo takiego zasięgu już podczas projektu zamierzano latać albo z małym ładunkiem bomb lub pełny ładunek (brak danych) i wodować w pobliżu u-bootów aby mogła się uratować załoga
Greifa nie bede opisywał:) ale faktycznie to było jedyne cudo które latało
ufff... czyli tak na prawde tylko Greif, którego wyprodukowano ok 1200 szt we wszystkich wersjach
zdj ecia postaram się wkleic jutro..... znaczy się dziś rano