Autor Wątek: Pierwsza Polska F-16.  (Przeczytany 320758 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sobilak

  • *
  • Mały; 195cm/112kg reszta proporcjonalna:-)
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #645 dnia: Lipca 12, 2007, 10:49:16 »
Nie wiadomo czy teraz będzie miał okazję, bo napisali, że walki toczyć będą piloci Migów 29 z 41 ELT, a Toyo lata jak na razie w 1 ELT
Ale myślę że niedługo on też będzie miał okazję dopaść kilka Jaszczompów :002:
Na niebie są dwa typy maszyn "myśliwce i ich ofiary"

Doktor M

  • Gość
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #646 dnia: Lipca 12, 2007, 16:25:28 »
Ale myślę że niedługo on też będzie miał okazję dopaść kilka Jaszczompów :002:

Czego Jemu i nam życzę!  :564:

Offline lancer

  • *
  • ka-boom!
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #647 dnia: Lipca 17, 2007, 14:02:47 »
Czy ktoś bardziej zorientowany potrafi mi powiedzieć jak to jest dokładnie ze statecznością Viperka? Zawsze myślałem, że jest pierwszym statycznie niestabilnym samolotem. A tu masz ci:

Cytuj
F16 byl projektowany jako statycznie STABILNY samolot. Mial OBNIZONA stabilnosc
przy duzych katach natarcia. I wlasnie dlatego wprowadzono ograniczenie na 25 stopni.

W odroznieniu od F16 i wszelkich innych samolotow Su27 Z ZALOZENIA byl projekto
wany jako statycznie NIESTABILNY samolot. Czyli on w ogole nie moze latac bez F
BW - nawet po linii prostej :)

Mam co prawda opracowania Gruszczyńskiego i Rybaka i twierdzą co twierdzą, ale wole zapytać znawców.
Panowie, jesteście oficerami Armii Stanów Zjednoczonych. Oficerowie żadnej innej armii na świecie nie mogą tego o sobie powiedzieć. Zastanówcie się nad tym!

Offline martin

  • *
  • Szpieg z krainy jaszczompów
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #648 dnia: Lipca 17, 2007, 16:26:39 »
Czy ktoś bardziej zorientowany potrafi mi powiedzieć jak to jest dokładnie ze statecznością Viperka? Zawsze myślałem, że jest pierwszym statycznie niestabilnym samolotem. A tu masz ci:

Mam co prawda opracowania Gruszczyńskiego i Rybaka i twierdzą co twierdzą, ale wole zapytać znawców.

Już samo założenie że Su-27 ma Fly by Wire dyskredytuje to źródło wiedzy

Marcin
Sundowner:U nas jest w czym wybierać - do każdej roboty odpowiednie narzędzia.
Schmeisser: U nas się wysyła 1000 MiGów, mogą być puste.

Offline lancer

  • *
  • ka-boom!
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #649 dnia: Lipca 17, 2007, 16:31:48 »
Mieć to ma- analogowy układ SDU-10-27 w kanale podłużnym.
Panowie, jesteście oficerami Armii Stanów Zjednoczonych. Oficerowie żadnej innej armii na świecie nie mogą tego o sobie powiedzieć. Zastanówcie się nad tym!

BigMac

  • Gość
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #650 dnia: Lipca 17, 2007, 19:26:40 »
Z tego co wiem, choć znawcą nie jestem, to jest dokładnie na odwrót.

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #651 dnia: Lipca 17, 2007, 21:57:25 »
Dokładnie - F-16 jest diabelnie statycznie niestabilny. Bez FBW nie można by nim pewnie było latać. Ma tendencję do "zadzierania nosa" do góry  :020: dlatego jest tak bardzo manewrowy  :021:
F-16C Block50 driver...

Offline lancer

  • *
  • ka-boom!
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #652 dnia: Lipca 17, 2007, 22:26:26 »
A czy przypadkiem nie było tak, że YF-16 był stateczny, a dopiero potem go rozstateczniono?
Panowie, jesteście oficerami Armii Stanów Zjednoczonych. Oficerowie żadnej innej armii na świecie nie mogą tego o sobie powiedzieć. Zastanówcie się nad tym!

Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #653 dnia: Lipca 17, 2007, 22:45:33 »
Z tego co wiem to po raz pierwszy zastosowano FBW na Falconie jednak najpierw powstał układ sterowania a dopiero potem samolot.
Później podchwycili to Rosjanie i wmontowali w Suczki i w MiGi  :banan

Offline lancer

  • *
  • ka-boom!
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #654 dnia: Lipca 17, 2007, 23:13:51 »
Pierwsza maszyna z FBW to byl radziecki T-4, aczkolwiek była to konstrukcja statycznie stateczna.
Panowie, jesteście oficerami Armii Stanów Zjednoczonych. Oficerowie żadnej innej armii na świecie nie mogą tego o sobie powiedzieć. Zastanówcie się nad tym!

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #655 dnia: Lipca 18, 2007, 19:52:58 »
Cytuj
Remisem skończyła się "historyczna bitwa" pomiędzy malborskimi MiG-ami 29 a F-16 z Krzesin. Piloci dwukrotnie wznosili się w powietrze, by skonfrontować możliwości techniczne maszyn i swoje umiejętności. Starcie zakończyło się remisem.
Malborscy piloci z 41 Eskadry Lotnictwa Taktycznego, latający na radzieckich MiG-ach 29, wielokrotnie uczestniczyli w ćwiczeniach symulujących realne bitwy powietrzne, ale tym razem mieli przeciwnika bardzo wymagającego - amerykańskie samoloty F-16. Do konfrontacji przystąpiły cztery MiG-i 29. "Efów" było tyle samo, a za ich sterami usiedli przeszkoleni w Stanach Zjednoczonych Polacy z 31 Bazy Lotniczej w Krzesinach oraz amerykańscy instruktorzy.
- Pierwszy raz mieliśmy okazję ćwiczyć wspólnie z F-16. To samolot doskonały. Wrażenia są niesamowite - mówi por. pil. Mariusz Wiączkowski, który pilotował jeden z MiG-ów.
Miejscem symulowanego pojedynku była przestrzeń powietrzna nad Polską północno-wschodnią, ponad 5 tysięcy m.n.p.m. W pierwszym tzw. nalocie wzięły udział cztery MiG-i oraz dwa F-16. Walka odbyła się na dużych odległościach. Przewagę miały amerykańskie samoloty, które dysponują rakietami o większym zasięgu. Mimo to, MiG-i 29 okazały się skuteczniejsze i mogły dwukrotnie strącić "efy", a same straciłyby jedną maszynę.
- Przewaga liczebna nie miała większego znaczenia. Według scenariusza, to my pełniliśmy patrol, a samoloty F-16 miały nas atakować, więc to one mogły obrać taktykę - wyjaśnia porucznik Wiączkowski.
W drugim nalocie wzięły udział po cztery MiG-i i F-16. Te drugie pilotowane były przez Polaka i trzech amerykańskich instruktorów. Tym razem wykorzystano amerykański system wczesnego ostrzegania AWACS, z którego odczytywaniem problemy miały malborskie myśliwce. Górą były F-16.
- Ćwiczenia zakończyły się remisem ze wskazaniem na MiG-i. Pokazały, że malborscy piloci mają duże umiejętności i zmysł taktyczny - mówi Eugeniusz Gardas, zastępca dowódcy 1 Brygady Lotnictwa Taktycznego w Świdwinie.

Jacek Skrobisz - Dziennik Bałtycki

Ta ''walka'' to pewnie była taka "sztuka" jak moje strzelanie z WKM'u do śmigłowca w zawisie, którym okazała się brzózka, zresztą jedna z tysięcy jakie tam rosły  :118:
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #656 dnia: Lipca 19, 2007, 00:29:00 »
Echchch... coś mi nie pasi. Nie wiem czemu, ale nie pasi... może to kobieca intuicja po mamusi  :118:

Offline cygan

  • APAsq
  • *
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #657 dnia: Lipca 19, 2007, 18:01:19 »
Nie zebym sie czepiał ....ale to panowie z Minska troche dłuzej lataja na 29-ych co w sprawie umiejetnosci mówi samo za siebie .Choc moze chodziło o porównywalny stopien wyszkolenia jednych i drugich bo w koncu na efach tez nasi nie lataja za długo ,a moze trzeba by poczekac jeszcze troche czasu na własciwa próbe sił w naszych warunkach .Jak zwykle Toyo bedzie wiedział wiecej  :004: ...............
FS 2004/FSX  DCS  BMS  TOH  ARMA3

Offline lancer

  • *
  • ka-boom!
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #658 dnia: Lipca 19, 2007, 18:09:57 »
Tyle, że to mieli być piloci z Malborka, a nie Mińska.
Panowie, jesteście oficerami Armii Stanów Zjednoczonych. Oficerowie żadnej innej armii na świecie nie mogą tego o sobie powiedzieć. Zastanówcie się nad tym!

Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #659 dnia: Lipca 19, 2007, 21:25:17 »
Nie za bardzo rozumiem niektórych rzeczy, np te dwie"

1. W pierwszym tzw. nalocie wzięły udział cztery MiG-i oraz dwa F-16. Walka odbyła się na dużych odległościach. Przewagę miały amerykańskie samoloty, które dysponują rakietami o większym zasięgu. Mimo to, MiG-i 29 okazały się skuteczniejsze i mogły dwukrotnie strącić "efy", a same straciłyby jedną maszynę.
Skoro walka odbyła się na dużych odległościach to efy powinny teoretycznie zwyciężyć.... Czy skoro się odbywają takie walki to mamy już pełny soft do radaru (którego ponoć na początku nie mieliśmy) oraz bazy danych ews ?

2. W drugim nalocie wzięły udział po cztery MiG-i i F-16. Te drugie pilotowane były przez Polaka i trzech amerykańskich instruktorów. Tym razem wykorzystano amerykański system wczesnego ostrzegania AWACS, z którego odczytywaniem problemy miały malborskie myśliwce.
System AWACS w kraju nad Wisłą ? Mamy AWACS ?? !! What the f**k ?? !!