Autor Wątek: Pierwsza Polska F-16.  (Przeczytany 320398 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Ponury

  • Gość
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1260 dnia: Stycznia 21, 2011, 23:02:34 »
CFT nie są integralne, a motur w F-16 nie ma parametrów MiG-25 który nawet ciągnąc na łańcuchu Kamaza ze żwirem pewnie i tak by wystartował, dlatego nie wierzę by obciążenie płatowca paroma dodatkowymi tonami plus powiększenie jego przekroju nie miało wpływu na spadek prędkości maksymalnej. Nawet w F-16.
Czy Czesio w końcu się odezwiesz czy mam mailowo Cię spytać bo się wstydzisz?

Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1261 dnia: Stycznia 22, 2011, 01:24:24 »
Ładne fotki F-16E pustynny sokół, z konforemnymi  :001:
http://img89.imageshack.us/g/0086atct.jpg/

I pytanie, może ktoś wie od czego są te dodatkowe anteny po bokach kadłuba tuż przed kabiną? bo jak się domyślam te pierwsze są od RWR, a to za osłoną anteny radaru do IFTS.

trendus

  • Gość
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1262 dnia: Stycznia 23, 2011, 12:56:14 »
Czy podczas pobierania paliwa w powietrzu od tankowca można uzupełnić także zbiorniki podwieszane i konforemne,  czy można je uzupełnić tylko na ziemi?

Offline Carolus

  • 13 WELT
  • *
  • 13 WELT Pilot
    • 13 Wirtualna Eskadra Lotnictwa Taktycznego.
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1263 dnia: Stycznia 23, 2011, 13:32:04 »
Można.

Czesio

  • Gość
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1264 dnia: Stycznia 23, 2011, 17:41:12 »
Dlaczego Ponury zakłóca Czesiowi odpoczynek?!  :500:

F-16C a CFT.

Wpływ CFT na współczynnik obciążeń eksploatacyjnych jest niewielki ze względu na położenie i sposób mocowania do kadłuba i na przykład w konfiguracji 6xAIM-9 przeciążenia wynoszą +9/-3, a z CFT i 6xAIM-9 +8/-2,5. Nieuwzględniana w instrukcji użytkowania w locie prędkość kątowa obrotu wokół osi podłużnej z tych samych powodów nie powinna ulegać dużej zmianie. Oczywiście wrażenia pilotów mogą być optymistyczne, gdyż układ sztucznej stateczności koryguje zachowanie samolotu, a Lockheed Martin zachwalał podobnie zasobniki Lantrin, które rzekomo nie wpływają na własności lotne okazało się, że wpływają (tak samo jak nasze Pantery).
Według instrukcji każdy pusty zbiornik CFT waży 222 kg (489 lb), a wypełniony paliwem JP-8 923 kg (2035 lb). Sumarycznie mamy, więc 1846 kg (4070 lb) dodatkowej masy na grzbiecie kadłuba, co zwiększa obciążenie ciągu silnika o prawie dwie tony. Maksymalna prędkość kątowa zakrętu samolotu F-16C block 52+ z silnikiem F100-PW-229 i ciężarze 9 979 kg, w konfiguracji gładkiej (indeks współczynnika oporu podwieszeń 0), na poziomie morza przy prędkości 0,54Ma wynosi 24,8º/s mieszcząc się w promieniu 330 m. W praktyce nie do osiągnięcia, gdyż pozostałość paliwa wynosi w tym wypadku jedynie 820 kg paliwa.
Dla porównania weźmy osiągi samolotu w pełni zatankowanego paliwem integralnym (bez uwzględnienia zużycia paliwa na start i wznoszenie). Gdzie masa samolotu pustego, (według amerykańskiej nomenklatury: z pilotem, olejem, tlenem, niezużywalnym paliwem) wynosi 9162 kg (20200 lb), a paliwa integralnego 3250 kg (7160 lb), sumarycznie 12400 kg (27360 lb). Na poziomie morza i przy prędkości około 0,5Ma prędkość kątowa wynosi 21,8º/s. Samolot z zatankowanymi CFT, czyli dodatkowymi 1846 kg (4070 lb) posiada maksymalną prędkość kątową zakrętu wynoszącą 20º/s.
Pułap i prędkość maksymalna samolotu z paliwem integralnym w konfiguracji gładkiej, przy granicznej prędkości wznoszenia 2,5 m/s  to 17400 m (57000 stóp) i 2,05Ma. W tych samych warunkach z pełnymi CFT pułap wynosi 15800 m (52000 stóp), a prędkość 1,95Ma. Biorąc pod uwagę podwieszone uzbrojenie na przykład 6xAIM-9, które zwiększa indeks oporu podwieszeń do 52 osiągi będą wyglądały następująco: bez CFT- 16460 m (54000 stóp)/ 1,87Ma i z CFT 14950 m (49000 stóp)/1,77 Ma.
Ze względu na brak tabelarycznych danych masowych odpowiadającym dokładnie wariantom zatankowania będą one nieco większe, a więc 28000 i 32000 lb. Przyspieszenie samolotu przy indeksie współczynnika oporu aerodynamicznego podwieszeń wynoszącym 0 wynosi na poziomie morza z paliwem integralnym, przy ciężarze 12700 kg (28000 lb) od 0,3 do 1,06Ma wynosi 31 s. Z CFT 14500 kg (32000 lb) w identycznych warunkach wynosi 37 s. 
Kiedyś też miałem okres uznania dla tej konstrukcji. Niestety minął. Fajnie wygląda na papierze, tylko żeby wszystko działało jak należy. Samolot ma wiele wad konstrukcyjnych, których Amerykanom nigdy się nie chciało dopracować pewnie ze względu na duży ruch w interesie. Nie chce mi się o nich pisać bo to nie moja działka zainteresowań. Generalnie nie mamy czym podskakiwać do maszyn które mają hitlerowcy, a sam program F-16 odbije nam się czkawką  :005:

Czesio

  • Gość
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1265 dnia: Stycznia 23, 2011, 19:30:59 »
Kurde nie doczytałem
Proszę o informację, bo naprawdę nie wiem, jak jest realizowane tankowanie w powietrzu z tym garbem na plecach- jakaś przedłużka oryginalnego gniazda wyprowadzona poprzez zasobnik plecowy?
Końcówkę wraża się głębiej  :001:

Szczerze to mu tam nie zaglądałem, tak na prawdę zawór może być wyprowadzony wyżej. Jest na to miejsce bo garb jest prawie pusty.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 23, 2011, 19:42:03 wysłana przez Czesio »

Offline lancer

  • *
  • ka-boom!
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1266 dnia: Stycznia 23, 2011, 21:38:31 »
Samolot ma wiele wad konstrukcyjnych, których Amerykanom nigdy się nie chciało dopracować pewnie ze względu na duży ruch w interesie. Nie chce mi się o nich pisać bo to nie moja działka zainteresowań.

A może przy jakiejś okazji, choć po łebkach byś coś napomniał w tej kwestii? Oczywiście dla dobru ogółu...  :020:
Panowie, jesteście oficerami Armii Stanów Zjednoczonych. Oficerowie żadnej innej armii na świecie nie mogą tego o sobie powiedzieć. Zastanówcie się nad tym!

Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1267 dnia: Stycznia 23, 2011, 21:52:21 »
Też jestem ciekaw takich rzeczy ponieważ nie za gęsto są one prezentowane w różnych źródłach jak i na tym forum :)

Offline Mekki

  • Global Moderator
  • *****
  • Tępy Ch**:)
    • 13 WELT
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1268 dnia: Stycznia 23, 2011, 21:58:26 »
No to teraz trzeba Czesia jakoś wkurzyć a potem już tylko czekać na sprostowania Suna i Norberta. :021:
A w jaki sposób Ty jesteś upośledzony?

Kanał youtube 13WELT

Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1269 dnia: Stycznia 23, 2011, 22:47:05 »
Generalnie nie mamy czym podskakiwać do maszyn które mają hitlerowcy...

Masz na myśli ojrofajtery czy..... phantomy ;> ?

Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1270 dnia: Stycznia 24, 2011, 15:20:47 »
Cytuj
Generalnie nie mamy czym podskakiwać do maszyn które mają hitlerowcy...

Masz na myśli ojrofajtery czy..... phantomy ;> ?
A prospekt Lockheed Martin wyraźnie zaznaczał że F-16 jest szybszy niż Alpha Jet,
zwrotniejszy od Phantoma i tańszy od Ojrofajtera  :002: .
Dostaliśmy jeszcze Hamerykański offset więc oco chodzi ?
A tak na poważnie zdaje sobie sprawę że nie jesteśmy bogatym państwem i zastanawiam
się  jak wyglądają możliwości bojowe naszych Jastrzębi  w porównaniu
do Eurofighter Typhon i nowego Su-35? Czy nasze Jastrzębie mogą z nimi nawiązać
w miarę równorzędną walkę czy jednak zdecydowanie ustępują ?
"Pan Jezus Chrystus jest obok ciebie wystarczy
jeden krok aby zaprosić go do swojego życia!"

Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1271 dnia: Stycznia 24, 2011, 15:43:06 »
Kurde ludzie, już tyle razy było mówiona że takie porównania mijają się z celem. Obecnie ilość czynników jakie mogły by wpłynąć na wynik starcia F-16C Block 52+ z Su-35 jest tak duża że prawie nie możliwym jest jest "dojście do prawdy" że tak powiem :D. Zresztą kiedyś na forum było podobne porównanie SU-27 z F-15C i do dziś nie wiadomo co by się stało ;)


Offline bip3r

  • *
  • 13 WELT
    • www.13welt.pl
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1272 dnia: Stycznia 24, 2011, 18:20:50 »
Czesio, stokrotne dzięki i pokłony za Twoje teksty!

Co do tego programu F-16, co do którego jesteś tak sceptyczny, to jestem ciekaw Twojego zdania w kontekście tego co było realnie do wyboru, tj. Jaszczomb, Grypa czy Fatamorgana.

Przypomnę tylko, że linię produkcyjną Mirage'a po przegranym w Polsce przetargu zamknięto - wniosek: Żabojady chciały jeszcze jakieś ochłapy komuś wcisnąć - zero szans na modernizacje.

Co do porównań samolotów w walce, to mnie ciekawi tylko jedno. Polska jest jednym z nielicznych (a chyba nawet jedynym) krajem, które są w posiadaniu sprawnych MiGów-29 i F-16 i co jakiś czas piloci "organizują" sobie sparingi. Jestem bardzo ciekaw wniosków z tych "gier" podniebnych.

Co do Czesia, to aż mnie korci, aby wykorzystać jego obecność, wiedzę i chęci do dzielenia się nią :), na wzór tego co było na forum FighterOps, gdzie v-piloci w oddzielnym temacie mogli zadawać pytania dotyczące działania i obslugi prawdziwego F-16 i porównywać to z tym co mamy w Falconie.

Czy Czesio byłyby skłonny się w takie coś zaangażować (bo może to być nieco upierdliwe :) ) ?
"Jestem Polak, a Polak to wariat, a wariat to lepszy gość." K.I. Gałczyński


13WELT YouTube Channel

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1273 dnia: Stycznia 24, 2011, 18:48:04 »
Przypomnę tylko, że linię produkcyjną Mirage'a po przegranym w Polsce przetargu zamknięto...
Linia produkcyjna Mirage 2000 była nieaktywna już po wypełnieniu zamówienia Qataru w 1999 roku. Więc właściwie linia produkcyjna była już zamknięta zanim Polski przetarg miał miejsce. Linia produkcyjna została na nowo otworzona aby wyprodukować 32 maszyny dla Emiratów w wersji 2000-9 w 2003 roku.

John Cool

  • Gość
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1274 dnia: Stycznia 24, 2011, 20:04:22 »
Co do porównań samolotów w walce, to mnie ciekawi tylko jedno. Polska jest jednym z nielicznych (a chyba nawet jedynym) krajem, które są w posiadaniu sprawnych MiGów-29 i F-16 i co jakiś czas piloci "organizują" sobie sparingi. Jestem bardzo ciekaw wniosków z tych "gier" podniebnych.

"Kilka" takich krajów co to mają całkiem niezły sprzęt ze wschodu i z zachodu się nawet znajdzie bip3r, powiedziałbym że niektóre kraje mają w linii całkiem interesujący tandem... choć niekoniecznie z F-16  :001:

Malezja:
- F/A-18D, MiG-29N (Izd. 9.12SD), Su-30MKM
Indonezja:
- F-16A/B Block 15OCU, Su-27SK, Su-27UBK, Su-27SKM, Su-30MKK, Su-30MK2
Wenezuela:
- F-16A/B Block 15, Su-30MK2
Peru:
- MiG-29S (Izd. 9.13SE), Mirage 2000P
Indie:
- MiG-29 (Izd. 9.12B), Mirage 2000H
Węgry:
- MiG-29 (Izd. 9.12A), JAS-39C/D Gripen

....

Na upartego pewnie jeszcze ktoś się znajdzie  :001: