Autor Wątek: Pedały od "samochodowej" kierownicy jako rudder  (Przeczytany 27753 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bip3r

  • *
  • 13 WELT
    • www.13welt.pl
Odp: Pedały od "samochodowej" kierownicy jako rudder
« Odpowiedź #75 dnia: Sierpnia 03, 2006, 23:11:45 »
Dziś robiłem "przymiarkę", tzn.
1. Rozkręciłem pedały i popatrzałem sobie jak i gdzie są podlutpwane kabelki, spisałem kolorki i podłąćżenia oraz ułożenie we wtyczce. Stwierdziłem - to jest do zrobienia..

2. Rozkręciłem przepustnicę X36.. Samo rozkecenie trochę trwa, bo to 14 śrubek :)

Otworzyłem i... zwątpiłem, bo:

a) potencjometr ruddera przepustnicy jest nie obrotowy jak w pedałach, ale taki przesuwny
b) umocowany jest na małej płytce, do której dochodzą także kabelki od "myszki" na joyu, pokręteł i kilku przycisków. Na tej płytce jest też wlutowanych kilka oporników. Od jednego z jej końców odchodzą następne kabelki, które prowadzą sygnały do kolejnej płytki w podstawie przepustnicy. Dopiero od niej odchodzą właściwe kabelki tworzące kabel wychodzący z przepustnicy.
c) kolory poszczególnych kabelków w przepustnicy kilkukrotnie się powtarzają, więc za Chiny Ludowe nie wiem co do czego..

Suma sumarum.. piękna idea zdechła :/ Zadanie mnie przerosło :/
Dobrze, że chociaż udało mi się to wszystko skręcić do kupy ponownie :)
"Jestem Polak, a Polak to wariat, a wariat to lepszy gość." K.I. Gałczyński


13WELT YouTube Channel

jimm

  • Gość
Odp: Pedały od "samochodowej" kierownicy jako rudder
« Odpowiedź #76 dnia: Sierpnia 03, 2006, 23:35:57 »
2 a.   nic to nie zmienia
2 b.   da się to wszystko sprawdzić potrzebny był by ci tylko miernik. A najlepiej kolega co się na elektronice trochę zna.

Nie podawaj się poszukaj kolegi co się na tym zna i niech ci pomoże.

DocPL

  • Gość
Odp: Pedały od "samochodowej" kierownicy jako rudder
« Odpowiedź #77 dnia: Sierpnia 03, 2006, 23:47:26 »
Z ciekawości rozebrałem przepustnicę od Thrustmastera Top Gun II bez force - w tym modelu rudder podłączony jest pod jeden potencjometr. Tak więc można spróbować go przerobić.
Ja na razie planuję budowę własne skrzyneczki do symulatorów tak aby zawierała coś w stylu CH Throttle (trymery, mieszanka, skok smigła etc) + przydatne przelączniki.

BigMac

  • Gość
Odp: Pedały od "samochodowej" kierownicy jako rudder
« Odpowiedź #78 dnia: Sierpnia 04, 2006, 00:10:46 »
2 a.   nic to nie zmienia

Żeby nie było wątpliwości - niezależnie od rodzaju potencjometru, wychodzą z niego trzy (rzadziej dwa) kabelki. Po prostu trzeba je połączyć do trzech (rzadziej dwóch :)) blaszek na obrotowym pocie. Dopóki wartość potka w Ohmach będzie taka sama, będą się zachowywać identycznie z punktu widzenia elektroniki joya.

W joyach USB częściej widywałem trzy kabelki od pota, w gameportowych dwa (środkowa i jedna z bocznych blaszek, przy czym podpięcie pod złą z nich powoduje po prostu odwrócenie kierunku osi).

Odp: Pedały od "samochodowej" kierownicy jako rudder
« Odpowiedź #79 dnia: Września 10, 2006, 18:26:03 »
Nabyłem TRACERA EASY RAIDER , bo mało sobie nadgarstka nie zwichnąłem używajac skrętnej rączki w X-52 / kołyska w X-45 to jednak fajny pomysł /.
Rzeczywiście EASY!Ale to dobrze bo kierownica jest naprawde mała i zajmuje mało miejsca na biurku.
Instalacja też easy - drivery, zmiany w HOTAS iłka...i latamy!
I tu pojawia sie problem.
Rudder wychyla sie dopiero po wciśnięciu pedałów mniej wiecej do połowy i to od razy o 100%.Precyzja żadna.
Przypuszczam , że jest to kwestia ,,martwej strefy" pedałów, tylko gdzie to cholerstwo znaleść?
Próbowałem w INPUT iłka i Kontrolerach gier ...i nic.
Może coś przegapiłem?
Spokój cechuje Mistrza.

Offline F. von Izabelin

  • *
  • Prawy człowiek lewicy
    • CMHQ Flying Circus
Odp: Pedały od "samochodowej" kierownicy jako rudder
« Odpowiedź #80 dnia: Września 10, 2006, 20:43:46 »
Nie wiem, czy pedały nie są "cyfrowe"?, tzn kupiłeś dwa przyciski z klawiatury pod pedałami:D
Chociaż kroczę Dolina Śmierci,
zła się nie uleknę...
bo lecę na 6 kaflach i się wznoszę...

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Pedały od "samochodowej" kierownicy jako rudder
« Odpowiedź #81 dnia: Września 10, 2006, 21:15:43 »
Kierownica jaką kupiłem tak działa domyślnie, za każdym razem trzeba zmieniac tryb na analogowy poprzez przyciśnięcie przycisku. Sprawdź instrukcję ;)

Odp: Pedały od "samochodowej" kierownicy jako rudder
« Odpowiedź #82 dnia: Września 11, 2006, 23:02:49 »
Kupiłem nówkę TRACER TRJ-ER EASY RAIDER , a więc chyba analoga.
W przesyłce po zakupie na allegro nie było instrukcji - hi,hi,hi!!!
No ale to już mój problem.
Narazie dzięki za podpowiedz.
Spokój cechuje Mistrza.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Pedały od "samochodowej" kierownicy jako rudder
« Odpowiedź #83 dnia: Września 11, 2006, 23:48:57 »
Naciśnij przycisk "Mode"

Odp: Pedały od "samochodowej" kierownicy jako rudder
« Odpowiedź #84 dnia: Września 12, 2006, 18:15:15 »
WIELKIE DZIĘKI Sundowner !!!!!!
Teraz pedały działaja prawidłowo.
Nie ma to jak fachowiec.
Spokój cechuje Mistrza.

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Pedały od "samochodowej" kierownicy jako rudder
« Odpowiedź #85 dnia: Września 16, 2006, 08:27:56 »
Hey.

Od dwóch dni jestem szczęsliwym posiadaczem kiery Saitek R220.
Wszystko ładnie piknie, do momentu instalacji.
R220 dostałem bez sterów - to była transakcja wiązana, lol :DD
Po kolei.
Wczesniej miałem Saiteka EVO.
Odłączyłem joya, podłączyłem R220. Winda XP wykryła urzadzenie jest ok.
Ze strony Saiteka (http://www.saitek.com/uk/down/drivers.htm) ściągnałem stery do tego.
Instalacja przebiegała tak:
1.)najpierw odinstalował stare stery (jakieś znalazł)
2.)restart systemu.
3.)po wznowieniu wszystko idzie ładnie piknie.
4.)prosi o przejscie do panelu sterowania i sprawdzenie czy wszystko jest ok.
5.)zamyka program instalacyjny.

A teraz zaczynają się schody.
W punkcie 3 z tego co mi wiadomo program instalacyjny powinien mnie poprosić o sposób instalacji (dwie lub trzy osie). Nic takiego nie ma. W panelu strowania ( -> kontrolery gier) jak wejdę we właściwości nie mam wogóle kalibracji osi. Jest tylko test. I co dziwne mogę ustawić go tylko jako jedno- lub dwuosiowy.
Następna sprawa jak go ustawię jako dwuosiowy (to by załatwiało sprawę orczyka) jeden pedał (lewy) wogóle nie reaguje na wychylenia - jakby programik go nie widział. Od razu zaznaczam, że pedał jest sprawny bo przy ustawieniu jako jednoosiowy zaczyna działać.
Co ciekawe jak zainstaluję ten programik do programowania - SST podajże - to pojawia się "Control Panel" ... ale nie ma w nim mozliwości kalibracji, jest tylko ten piekielny test.
Następna ciekawostka - w tym panelu kontrolnym - ta kierwnica czasami wystepuje jako R220 a czasami jako R100 ... Tutaj to już totalnie zgłupiałem ...

System to Winda XP z SP2, z innych kontrolerów mam podpięty tylko CH Combatstic (ale bez zainstalowanego programu do programowania przycisków).

Jakieś sugestie jak wybrnąć z tej sytuacji ?
Bo bez rudera to ja już nie dam rady latać ... a trzy lata latalem, lol :DDDDD szybko sie człowiek przyzwyczaja :-)

Ramm.
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Pedały od "samochodowej" kierownicy jako rudder
« Odpowiedź #86 dnia: Września 16, 2006, 10:10:45 »
Ok, już wyjaśniam:

Kiedyś (chyba jeszcze 2 miesiące temu jak ostatnio sprawdzałem) do R220 nie było sterowników, był tylko maleńki programik który pozwalał przestawiać kierę z trzy na dwuosiową i o nim pisane było na forum.

Obecnie ze strony Saiteka można ściągnąć full sterowniki takie jak do innych kontrolerów, z deadzonami i profilerem (czyli można oprogramować w SST o ile się go ściągnęło). Kalibracji tam nie ma, bo sprzęt Saiteka sam się kalibruje po restarcie komputera (wystarczy powciskać pedały do oporu)

Dlaczego tam jest R100 w nazwie okna i dlaczego buraczy się ustawienie double pedal axis - nie wiem, zapytajcie programistów Saiteka.

Natomiast:
Aby R220 działała z symulatorami należy w najnowszych sterownikach zaznaczyć checkbox "Single Pedal Axis"!!!
Faceci od oprogramowania zmienili nazewnictwo i teraz zamiast "3 / 2 axis controller" mamy do wyboru "2 / 1 pedal axis" (tutaj drapię się w głowę po co, chyba przypadkiem po prostu)

Poza tym wszystko działa jak należy (chyba, bo dopiero je zainstalowałem kiedy Rammjager wskazał problem) Ustawienia oddzielnej osi na każdy pedał i tak nigdy nie używałem, wszystkie gry w których testowałem kierownicę (NFS: Porsche, NFS Underground 2, GTR, GTR 2, GT Legends) poprawnie działają przy ustawieniu wspólnej osi dla pedałów.

Aha, nie krzyczałem do Ciebie Ramm  :002:, bo wiem, że to przeczytasz. Wypadałoby jednak dopisać linijkę czy dwie w przyklejonym wątku o kierownicach. (Moderator please)
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Pedały od "samochodowej" kierownicy jako rudder
« Odpowiedź #87 dnia: Września 16, 2006, 10:10:46 »
Przepraszam za post pod postem, ale przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz.

Po pierwszej instalacji kiedy problem sie pojawił - odinstalowałem wszystkie stery Saiteka (przynajmniej tak mi sie wydaje - po prostu wywaliłem z rejestru wszystko z nazwą "Saitek") i spróbowałem ponownie.
Problem jest dokładnie ten sam.

Ramm.
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Pedały od "samochodowej" kierownicy jako rudder
« Odpowiedź #88 dnia: Września 16, 2006, 10:13:41 »
Jaki post pod postem?   :002:
Gdzie?
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Sky

  • Gość
Odp: Pedały od "samochodowej" kierownicy jako rudder
« Odpowiedź #89 dnia: Września 16, 2006, 10:16:13 »
U mnie w Logitech-u w panelu sterowania też nie ma kalibracji tylko jest test, pedały sie ostatnio troszkę rozklekotały jeden sie wychyla mniej a drugi (gaz) trzyma cały czas jakby był leciutko wciśnięty no i w teście to świetnie widać tylko co z tego. A może ktos ma jakieś oprogramowanie do kalibracji.Moja kierownica to Wingman Formula GP żółta.
Pzd