Praktycznie wszystkie współczesne maszyny bojowe mają układ ATC (Automatic Throttle Control) i chyba właśnie było to zapoczątkowane na początku lat 60'tych kiedy do uzbrojenia wchodziły takie maszyny jak właśnie F-7 i A-6, potem już każda maszyna w stanach miała taki system, co do jego dokładności to nie mam danych, lecz wydaje mi sie, że dokładność powinna być w okolicach +-5 kts we współczesnych maszynach, oczywiście pod warunkiem, ze mamy dość zapasu mocy. Systemy ATC nie korzystają z całego zakresu mocy, jedynie od Idle do Military power, czyli nie może korzystać z dopalacza. W Wypadku F/A-18 ATC ma dwa tryby pracy: Aproach i Cruise - do czego służą jest oczywiste, natomiast różnią się zasadą działania - w wypadku aproach, moc silników jest dobierana w taki sposób by samolot utrzymać cały czas w optymalnej prędkości do danego kąta natarcia, natomiast w trybie cruise, utrzymuje nadaną prędkość (jako, że system ten nie może korzystać z dopalacza prędkość nie może być naddźwiękowa, gdyż ten samolot bez dopalania nie osiągnie jej ). Gdy mamy uruchomiony system ATC dane do FADEC wysyłane są bezpośrednio z FCC, wszelkie ruchy przepustnicą są wtedy ignorowane do czasu wyłączenia systemu. Wybór trybu pracy jest pół-automatyczny, tzn. jeżeli mamy klapy w położeniu Full lub Half, ATC uruchomi sie w trybie Aproach, natomiast gdy klapy sa w położeniu Auto, ATC uruchomi się w trybie Cruise, zmiana między tymi trybami nie jest automatyczna i trzeba wyłączyć i włączyć ATC przy chęci zmiany trybu pracy, również gdy zaczniemy bawić się klapami system sam sie wyłączy.
Przy podchodzeniu do lądowania na lotniskowcu, przed nawrotem do lądowania może wybrać czy stosować ATC czy podchodzić w trybie całkowicie Manualnym. Oczywiście od wejścia do służby Horrorów wersji C jest do dyspozycji pilotów również system ACL (Automated Carrier Landing) który prowadzi maszynę ze strefy oczekiwania na lotniskowiec prawie bez udziału pilota (pilot może wprowadzać drobne poprawki).
ATC: Automatic Throttle Control - tryb automatycznego sterowania ciągiem
ACL: Automated Carrier Landing - tryb automatycznego lądowania na lotniskowcu
FADEC: Full Authority Digital Engine Control - cyfrowy, autonomiczny system kontroli silników
FCC: Flight Control Computer - krasnal siedzący pod maską i poprawiający błędy pilota