Autor Wątek: Stall-e  (Przeczytany 1878 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Stall-e
« dnia: Września 27, 2005, 15:24:34 »
Dwa dosyć ciekawe filmy:

1) Płaski korek F-14, zakończony wietrzeniem kabiny

http://rapidshare.de/files/5591557/Aviation_-_Crash_-_Military_-_F14_Flat_Spin_Caught_On_Tape.mpg.html

I pytanie do ekspertów. Czy z takiego korka wogóle można wyjść ? A jeżeli tak, to jak?(zrymowało się :) ) Są jakieś procedury?

2) A tutaj próby(F18) z jakimś też mało przyjemnym korkiem, ale tym razem zakończone powodzeniem




http://rapidshare.de/files/5592130/Aviation_-_NASA_F18_Hi_Alfa_Stall.mpg.html

Elwood

  • Gość
Stall-e
« Odpowiedź #1 dnia: Września 27, 2005, 15:36:26 »
Uprzedzając obawy kolegi Mariano z 306 wirtualnej eskadry, nie leciałem nigdy w życiu F-14 nawet jako pasażer. Ale gdybym znalazł się w nim w płaskim korku bez reakcji sterów, to bym zrobił to samo co na wszystkich innych samolotach: wysiadłbym.

HansVonStunke

  • Gość
Stall-e
« Odpowiedź #2 dnia: Września 27, 2005, 17:25:03 »
Ten film z F-14 to bardzo ładna ilustracja najlepszego sposobu wyprowadzania z płaskiego korkociągu.

John Cool

  • Gość
Stall-e
« Odpowiedź #3 dnia: Września 27, 2005, 21:06:52 »
Cytat: piotrek z.
pytanie do ekspertów. Czy z takiego korka wogóle można wyjść ? A jeżeli tak, to jak?(zrymowało się  ) Są jakieś procedury?


No zanim się wysiądzie, można próbowac najprostrzy i najbardziej banalny sposób: dac w palnik i kopnąc w orczyk w stronę przeciwną do kierunku rotacji. Można jeszcze sobie delikatnie pomóc drążkiem. Oczywiście zakładam, że występują jakiekolwiek reakcje na stery. Inaczej wziąłbym przykład z innych, znaczy się dał drapaka  :mrgreen:

Ajti

  • Gość
Stall-e
« Odpowiedź #4 dnia: Września 27, 2005, 21:59:21 »
Cytat: John Cool
dac w palnik i kopnąc w orczyk w stronę przeciwną do kierunku rotacji


Sciagnales sobie filmik z tym f18? Ten masolot latal jak ostatnia szmata  :mrgreen: wiec nie wiem jak mozna tam bylo okreslic kierunek rotacji

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Stall-e
« Odpowiedź #5 dnia: Września 28, 2005, 00:45:39 »
Cytat: Ajti
Cytat: John Cool
dac w palnik i kopnąc w orczyk w stronę przeciwną do kierunku rotacji


Sciagnales sobie filmik z tym f18? Ten masolot latal jak ostatnia szmata  :mrgreen: wiec nie wiem jak mozna tam bylo okreslic kierunek rotacji
W horrorze to żaden problem, bo samolot może wyjśc z korkociągu na dwa sposoby:
- Automatyczny
- Półautomatyczny

W obu sposobach maszynę wyciąga komputer, tylko w półautomatycznym rolę wykonawczą pełni pilot - komputer mu tylko na MFD pokazuje strzałkami w którą stronę ma machac drągiem  :D