Autor Wątek: Przemysł lotniczy Federacji Rosyjskiej  (Przeczytany 7737 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Przemysł lotniczy Federacji Rosyjskiej
« Odpowiedź #15 dnia: Lipca 20, 2010, 15:00:03 »
Rosyjska zbrojeniówka na rządowym dopingu.
http://www.rp.pl/artykul/511274_Rosyjska_zbrojeniowka_na_rzadowym_dopingu.html
Cytuj
Ponad 645 mld dolarów w dziewięć lat wyda Rosja na wsparcie swojego przemysłu zbrojeniowego
W poniedziałek rząd Putina zdecydował o zwiększeniu o półtora raza finansowania przez państwo programów wspierających rodzimy przemysł zbrojeniowy. W latach 2011-2020 Kreml wyda na to 20 bln rubli (ok. 645 mld dol. licząc 31 rubli/dol). Wojskowi domagali się 36 bln rubli (1,3 bln dol.).

Jak podał Władimir Popowkin, wiceminister obrony, fundusze ze skarbu państwa zostaną przeznaczone m.in. na zakup w rosyjskich zakładach zbrojeniowych 1000 śmigłowców; 70 myśliwców piątej generacji - T-50.

W czerwcu rząd ogłosił, że częścią programu ma być powrót do produkcji największego transportowego samolotu świata An-124 Rusłan. Był on produkowany seryjnie przez rosyjską firmę Awiastar SP na Uralu do 2004 r. Rosyjska armia chce kupić 20 samolotów.

Cywilni przewoźnicy z Rosji i zagranicy (m.in firma Maximus ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich) zainteresowani są kupnem ok. 40 maszyn. Będą też zamówienia na nowe IŁ-112; IŁ-476 i zmodernizowanego IŁ76MD a także An-70. Głównym celem wsparcia rządowego jest modernizacja rosyjskiej zbrojeniówki oraz zwiększenie w ciągu dziewięciu lat, udziału nowoczesnej broni na wyposażeniu armii do 70-80 proc. Teraz sięga 10 proc.

Rosyjską zbrojeniówką zarządza państwowa korporacja Rostechnologie (skupia m.in. 243 fabryki zbrojeniowe). Ma ona jednak duże długi (różne źródła mówią o 15-20 mld dol.) i tylko rządowa kroplówka może pomóc producentom.

Premier Putin zapowiedział, że rząd interesuje tylko nowoczesna broń. Będzie więc finansował te projekty, które dotyczą nowego uzbrojenia. Zakłady produkujące przestarzałe modele nie mają szans na pieniądze z kasy państwa.
rp.pl

W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

John Cool

  • Gość
Odp: Przemysł lotniczy Federacji Rosyjskiej
« Odpowiedź #16 dnia: Lutego 01, 2011, 21:07:08 »
Michaił Pogosjan stanął właśnie na czele kompanii OAK: http://www.altair.com.pl/start-5760
W sumie pozytywna zmiana.

Cytuj
Pogosjan prezesem OAK

Prezydent FR zdecydował o zwolnieniu Aleksieja Fiedorowa z funkcji prezesa OAK. Na jego miejsce został mianowany Michaił Pogosjan.


O decyzji prezydenta Dmitrija Miedwiediewa poinformował jego asystent Arkadij Dworkowicz. On też powiedział, że miejsce Aleksieja Fiedorowa zajmie Michaił Pogosjan (na zdjęciu po lewej). Jego kandydaturę musi jeszcze zatwierdzić Rada Dyrektorów OAK, ale to tylko formalność. Posiedzenie Rady zaplanowano na 3 lutego.

Dymisja szefa OAK była jedną z kilku związanych z małą innowacyjnością rosyjskich przedsiębiorstw. Zmiany zapowiedział wczoraj sam Miedwiediew, który zarzucił szefom państwowych korporacji, że przeznaczają zbyt mało środków na badania i rozwój. Jedną z nich okazała się OAK (Obiediniennaja awiastroitielnaja korporacja, inne to – według rosyjskich mediów – m.in. Rosnieft, MRSK, Sowkomfłot i Aerofłot).

Sama OAK broni się twierdząc, że przeznacza na badania i rozwój więcej niż koncerny zachodnie. Według danych Ministerstwa rozwoju gospodarczego, OAK w 2010 przeznaczyła na prace b+r 9,8% zysków. W tym samym czasie – według OAK (Centrum OAK w Żukowskim, 2008-03-19) – Boeing przeznaczył w tym samy czasie 6,2%, a EADS 6,4% zysków. Oczywiście, nominalnie to znacznie większe kwoty niż wydatki Rosjan.

O możliwej dymisji Fiedorowa media spekulowały już dawno. W 2009 OAK ostro krytykował sam premier Władimir Putin. Oceniał, ze wiele kontraktów koncernu jest deficytowych. Wiele do życzenia pozostawiała też jakość samolotów produkowanych przez OAK. Przykładem wielokrotnie przytaczanym przez Putina i innych wysokich rangą urzędników państwowych był pasażerski Tu-204, którego produkcję zamierzano przerwać (Koniec samolotów spod znaku Tu?, 2010-10-30).

Według nieoficjalnych informacji, Aleksiej Fiedorow (rocznik 1952) sam zamierzał podać się do dymisji. Według jego współpracowników, miało to jednak nastąpić dopiero w listopadzie, gdy kończyła się aktualna kadencja. Fiedorow pozostawał prezesem OAK od początku istnienia korporacji, czyli od 2006. Udało mu się doprowadzić do anulowania starych długów producentów wchodzących w skład OAK i uzyskania środków na nowe programy. To z jego inicjatywy ruszył program budowy samolotu pasażerskiego średniego zasięgu MS-21.

Michaił Pogosjan (ur. w 1956) jest wiceprezesem OAK (od 2007) oraz prezesem AWPK Suchoj (zmienił na tym stanowisku Fiedorowa w 1998) i RSK MiG (od stycznia 2009, Szef AHK Suchoj dyrektorem RSK MiG, 2009-01-11). W tych spółkach powstały praktycznie wszystkie nowe samoloty, wyprodukowane przez rosyjski przemysł lotniczy, od różnych modyfikacji Su-30 do myśliwca nowej generacji T-50 (PAK FA oblatany, 2010-01-29), a także samolot pasażerski SuperJet. Rosyjscy analitycy spekulują, że dodatkowe środki na jego rozwój zostaną pozyskane kosztem likwidacji programu MS-21 (Przychody Irkuta przekroczyły miliard dolarów, 2008-03-13).

Dziennik Kommiersant twierdzi, że decyzje o zdymisjonowaniu Fiedorowa prezydent Miedwiediew podjął 2 tygodnie temu w czasie wizyty w Jordanii. Tam usłyszał skargi na to, że rosyjscy producenci od 5 lat nie potrafią się wywiązać z dostaw 2 samolotów transportowych Ił-76MF (Jordania zamówiła je latem 2005 w czasie moskiewskiego salonu MAKS, po ok. 50 mln USD każdy). Choć OAK nie miała z tym nic wspólnego, to Fiedorow musiał się tłumaczyć z niepowodzenia. Producent Ił-76MF – TAPOiCz z Uzbekistanu dopiero ma wejść w skład koncernu.

TAPOiCz przeżywa poważne problemy finansowe i nie wywiązuje się z wielu kontraktów. Pierwszy Ił-76MF dla Jordanii przechodzi dopiero próby w locie. Ma zostać dostarczony odbiorcy w br. Drugi samolot jest montowany.

Na niekorzyść Fiedorowa miały też przemawiać problemy z prezydenckim Tu-214PU. Został on dostarczony w 2010. Już po pierwszym locie nowym samolotem i zauważeniu braków, Miedwiediew zażądał dymisji prezesa OAK, ale ostatecznie pozwolił na jego pozostanie na stanowisku. Kozłem ofiarnym został wówczas konstruktor generalny Tupolewa Igor Szewczuk. Zwolniono go 29 grudnia 2010. 6 stycznia 2011 Szewczuk zmarł.

Odp: Przemysł lotniczy Federacji Rosyjskiej
« Odpowiedź #17 dnia: Lutego 24, 2011, 20:55:57 »
Ktoś się orientuje ile mniej więcej ludzi zatrudniają zakłady KnAAPO w Komsomolsku ?

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Przemysł lotniczy Federacji Rosyjskiej
« Odpowiedź #18 dnia: Lutego 24, 2011, 21:17:51 »
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Odp: Przemysł lotniczy Federacji Rosyjskiej
« Odpowiedź #19 dnia: Maja 10, 2011, 23:38:22 »
Nie lotniczy ale też ciekawe
Cytuj
http://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-miedwiediew-do-urzednikow-zajmijcie-sie-fizyczna-praca-na,nId,339258
Rosyjski prezydent żąda, by poleciały głowy odpowiedzialnych za klęskę programu dozbrojenia rosyjskiej armii. Rok temu Rosja ogłosiła, że w ciągu 10 lat wyda na broń gigantyczną sumę 20 trylionów rubli, czyli ponad 650 miliardów dolarów.
Teraz okazuje się, że rosyjski przemysł zbrojeniowy nie jest w stanie wypełniać zamówień. Dimitrij Miedwiediew dał resortowi obrony czas do końca maja, aby opanować chaos w zbrojeniówce. Urzędnicy nie są w stanie przygotować zamówień, nie mówiąc już o wprowadzaniu nowych technologii. "Rozumiecie, że w innych czasach już połowa z was zajmowała by się fizyczną pracą na świeżym powietrzu" - powiedział rosyjski prezydent. Nawiązał w ten sposób do czasów stalinowskich i zażądał ukarania winnych, nawet jeżeli to "kierujący rządem".
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Odp: Przemysł lotniczy Federacji Rosyjskiej
« Odpowiedź #20 dnia: Maja 11, 2011, 08:18:30 »
Dlaczego nie lotniczy ? A samoloty i śmigłowce dla WWS FR to gdzie się produkuje ? Przy czym akurat wykonanie planu na 2010 dla WWS wypadło stosunkowo dobrze, szczególnie w wiatrakach.  Swoją drogą jeszcze ŻADEN roczny plan zakupów dla sił zbrojnych FR nie został wykonany w 100 % a nawet 70 % - taka tradycja.

Odp: Przemysł lotniczy Federacji Rosyjskiej
« Odpowiedź #21 dnia: Maja 11, 2011, 08:34:02 »
Nie lotniczy, bo pisali ogólnie. :)
Ciekawe jak wyglądało w takim razie zrealizowanie planu w poszczególnych rodzajach uzbrojenia.
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Odp: Przemysł lotniczy Federacji Rosyjskiej
« Odpowiedź #22 dnia: Maja 11, 2011, 08:51:47 »
Dokładnych danych to chyba nikt poza władzami FR nie ma, ale ogólnie to najlepiej siły powietrzne a najgorzej marynarka. Wojska lądowe w środku stawki. Przy czym trzeba pamiętać, że kiedyś plany nie były wykonywane bo nie dochodziły pieniążki, zaś obecnie większym problemem niż pieniążki (i ich rozkradanie na poszczególnych szczeblach) są niewystarczające moce produkcyjne  po blisko dwóch dekadach degradacji przemysłu zbrojeniowego.

Odp: Przemysł lotniczy Federacji Rosyjskiej
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpnia 11, 2011, 15:30:51 »
Może nie lotniczy ale obronny  :001:

http://wyborcza.pl/1,75477,10091225,Rosja_straszy_wirtualnymi_rakietami.html

Oczywiście jak zwykle w GW teksty typu pracują na 40 letnich maszynach itp osobiście nawet ja sceptyk w to nie wierze  :001:
Nie słyszałem też aby Rosjanie rozmieszczali S -400 w OK oraz straszyli nimi Polskę. Już takie głupoty wciskać  :005:

A tu dla ciekawostki zdjęcie, które też niedawno wypłyneło z zakładów Avangard produkujących pociski do S 300 i S 400 ?


Jak widać linia wygląda bardzo nowocześnie.

Odp: Przemysł lotniczy Federacji Rosyjskiej
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpnia 11, 2011, 17:14:50 »
Po pierwsze nie 40-letnich, tylko wywiezionych z III Rzeszy, czyli co najmniej 65 - letnich :-)
A poważnie - litości. Pierwotny tekst był wystarczającym pomieszaniem z poplątaniem.

Odp: Przemysł lotniczy Federacji Rosyjskiej
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpnia 13, 2011, 23:28:15 »
2011.08.12 pojawiła się informacja o zakończeniu produkcji "klasycznych" wersji MiG-29 (ostatnie egzemplarze to 6 sztuk dla Birmy, z 20 zamówionych - ostatni samolot ma być dostarczony do końca 2012 roku). Pozostaną w ofercie zmodernizowane samoloty, tj. К, КUB, М1, М2 i МiG-35.
http://www.aex.ru/news/2011/8/12/87348/